Može li netko komentirati ovo rasulo cijena hotela točnije dionica, kada pogledamo svake godine bilježe rast,nevjerovatne zarade a one i dalje tonu kao titanik. Šta se to dešava?
Može li netko komentirati ovo rasulo cijena hotela točnije dionica, kada pogledamo svake godine bilježe rast,nevjerovatne zarade a one i dalje tonu kao titanik. Šta se to dešava?
Rastu im prihodi, ali u biti hoteljerstvo nije jako profitabilno …velike investicije, puno radne snage, dugi rok povrata, kratka sezona, …. cak i ove cijene su napuhane
ali u biti hoteljerstvo nije jako profitabilno …
pa sad…, kako koji hotelijer 😀 Meni vrlo dragi HUP-Zagreb d.d. je recimo za 2007. imao neto profitnu maržu od 12,39 % (ROE 8,91 %), a to unatoč monstruozno velikoj amortizaciji (zbog prijašnjih velikih ulaganja), EBITDA marža je čak 38 % (EBITDA/kapital = 27 %!!). To se zove profitabilni hotelijer 😉
Jako vrijedni hoteli (lokacija+zvijezdice), jako profitabilan posao… a tako mala cijena dionice… zato je mirovinac ušao u top10 nedavno, hotelijeri ove vrste (vrijednost hotela+profitabilnost) su pravi dragulji.
P.S. Kad ja već o HUPZ, danas je provedeno smanjenje kapitala u SDA, dakle još nešto sitno pomaka za ROE. A kad smo već kod ROE, više od pola kapitala i rezervi otpada na rezerve, skoro sve u financijskoj imovini trenutno, spremno za nova ulaganja dakle, da nije toga čisti ROE je gotovo 2,5 puta veći! Dakle vrlo kvalitetan i vrlo profitabilan biznis, biznis vrlo konzervativne vrste, uz to čisto usput velike materijalne imovine , a za razliku od drugih poduzeća u svojoj industriji (karakterističnoj po velikoj zaduženost) vrlo malo zadužen. To je dionica kao stvorena za mirovinske fondove, po ovim cijenama. Zato me malo čudi što ostali čekaju, pogotovo moj omiljeni AZ, RAIFFEISEN OMF ušao, stalno podebljava poziciju, a ostali još ništa… čudno 😀
pa sad…, kako koji hotelijer 😀 Meni vrlo dragi HUP-Zagreb d.d. je recimo za 2007. imao neto profitnu maržu od 12,39 % (ROE 8,91 %), a to unatoč monstruozno velikoj amortizaciji (zbog prijašnjih velikih ulaganja), EBITDA marža je čak 38 % (EBITDA/kapital = 27 %!!). To se zove profitabilni hotelijer 😉 ….
[/quote]
odlican izuzetak [smiley]
No upravo odlicni rezultati HUPZ-a i nacin poslovanja su argument protiv najava nekih jadranskih hoteljera da mogu opravdati svoja visoka ulaganja …. za tako nesto hotel mora raditi 12 mjeseci i imati minimalnu popunjenost 180 dana sto HUPZ nije problem, a ovima na moru u principu je … Zagreb je jedna prica, a bilo koja destinacija na moru (izuzev Opatije – 160. godina turizma i Dubrovnika – top 10 destinacija u svijetu) druga je prica
Može li netko komentirati ovo rasulo cijena hotela točnije dionica, kada pogledamo svake godine bilježe rast,nevjerovatne zarade a one i dalje tonu kao titanik. Šta se to dešava?
Rastu im prihodi, ali u biti hoteljerstvo nije jako profitabilno …velike investicije, puno radne snage, dugi rok povrata, kratka sezona, …. cak i ove cijene su napuhane
[/quote]
Ja osobno jako vijerujem našoj obali znamo da su svi zainteresirani za nju. Mislim da je to budućnost . usporedimo li crnu goru i njzine prčije koliko vrijede (mislim ono)
[thumbsup]
Može li netko komentirati ovo rasulo cijena hotela točnije dionica, kada pogledamo svake godine bilježe rast,nevjerovatne zarade a one i dalje tonu kao titanik. Šta se to dešava?
Rastu im prihodi, ali u biti hoteljerstvo nije jako profitabilno …velike investicije, puno radne snage, dugi rok povrata, kratka sezona, …. cak i ove cijene su napuhane
[/quote]
Ja osobno jako vijerujem našoj obali znamo da su svi zainteresirani za nju. Mislim da je to budućnost . usporedimo li crnu goru i njzine prčije koliko vrijede (mislim ono)
[thumbsup]
[/quote]
cuj crna gora i albanija imaju kao ti kazes prcije, ali zapravo su to sutrasnje rivijere …. nesto kao turska
Može li netko komentirati ovo rasulo cijena hotela točnije dionica, kada pogledamo svake godine bilježe rast,nevjerovatne zarade a one i dalje tonu kao titanik. Šta se to dešava?
Rastu im prihodi, ali u biti hoteljerstvo nije jako profitabilno …velike investicije, puno radne snage, dugi rok povrata, kratka sezona, …. cak i ove cijene su napuhane
[/quote]
Procitajte ovo:
http://www.vecernji.hr/home/manager/3093187/index.do;jsessionid=2FC11CED867DD49B6ACAA10A8A59C726.2
Pa to je ono zbog čega neki od nas ulažu u neke hotelijere, istovremeno i razlog zašto neki drugi ih izbjegavaju 😀 (teorija polupune/prazne čaše :D).
I naši najbolji hoteli (profitabilni), imaju popunjenost znatno ispod europskog prosjeka, a cijene sobe niže, sve to, ukoliko mislimo da dotični hotel može u dogledno vrijeme dostići europsku i popunjenost i cijene, implicira nam velik rast prihoda, dostizanje (u nekim slučajevima moguće i prestizanje!) europskih profitnih marži, što sve rezultira znatnim rastom dobiti tih naših već danas profitabilnih hotela. Pa ako je cijena… recimo zanimljiva, hotel može kod nas biti jako dobra investicija. Kvaka je znati ocijeniti koje su ti hoteli koji će povećati popunjenost i cijene, sigurno da to neće većini ići baš od ruke.
Za one koji posluju negativno stvar je malo škakljivija, potrebno je bolje poznavati konkretni slučaj da bi se moglo reći što će s njim biti. A uvijek je potreban oprez, i neki danas profitabilni hoteli nije isključeno da će uskoro postati gubitaši, svakom slučaju treba posebno pristupiti.
Npr. postoji jedan trenutno neprofitabilni hotelijer (Maistra) od kojeg očekujem dugoročno i više od meni najdražeg profitabilnog hotelijera (HUP-Zagreb). Dakle, svaki slučaj je priča za sebe, ali generalno što se tiče naše hotelske industrije kao cjeline ove (svima poznate) činjenica koje navodi to istraživanje meni više izgledaju kao polu-puna čaša nego polu-prazna, vjerojatno je jednak broj ljudi koji misle suprotno.
Ministarstvo i aerodromska uprava pametniji od istarskih hoteljera
http://www.glasistre.hr/?63e82fd9abc258a47d22204ddbf4c86d,TS,3841,,18994,,236945,,
s obzirom na ogromni potencijl hr turizma predviđam rast turističkih dionica od 100 -300%
ahaaa 🙁