Ma pametno mamino.
Lijepo ste to smislili…
15 milijardi za investicije je isto toliko manje u proračunu – znači oko 3 milijarde dodatnog deficita godišnje.
A tko garantira da će to stvarno i biti utrošeno na investicije ?
Rast Grčke je friziran jer je Grčka imala ogroman pad turističkih dolazaka zadnjih par godina i tih 20% rasta je samo kap u moru.
Druga stvar je da li HR uopće ima kapaciteta za povećanje turističkih dolazaka za 20% u jednoj godini.
I što stvarno netko ozbiljno misli da će pad PDV-a spustiti toliko cijene ? Pa smanjivanje PDV-a sa 13% na 5% spušta krajnju cijenu jedva malo preko 7%.
“…
Time bi se otvorio i prostor za nova ulaganja od oko 2,5 milijarde kuna godišnje, što je gotovo 15 milijardi kuna do 2020.,….”
“…
dok bi u razdoblju do 2020. godine novozaposleni u turizmu i građevinskom sektoru doprinijeli više od 4 milijarde kuna u javni sektor preko poreza i doprinosa na plaće. …”
Dakle, dajte nam 15 milijardi, a mi ćemo možda vratiti 4 milijarde.
A koliko je ono bio PDV u najuspješnijoj turističkoj godini u zadnje vrijeme – 2008. ? 22% zar ne ?
Pa bio je i 25% do prije godinu i pol zar ne ?
I koliko se povećao broj dolazaka u 2012. kada je spušten na 10%. 2%
Koliko ste spustili cijene jer je PDV više nego prepolovljen ? 0%
Kolike je bio rast investicija ? Nezamjetljiv.
Da ne spominjemo da je u zadnjih 15 godina turizam i turistička industrija dobila na poklon pno kilometara lijepih autocesta od kojih isključivo turizam ima direktnu korist, a koje država i njeni građani ne mogu otplaćivati pa ih moraju monetizirati.
Koliko je turizam direktno sudjelovao u financiranju autocesta ? Nimalo.
Nije mi jasno zašto se od dobiti iz turizma ne otplačuju autoceste ili zašto se kod prikaza dobiti od turizma ne oduzme dio za otplatu kredita autocestama? To je HRV izračun, tj. netko je uspješan ako mu netko drugi plaća troškove ili ako nešto dobiva besplatno. [emo_smijeh]