Nekoliko komentara na činjenice u medijima oko ove tragedije.
Prvo, kod naglih okretaja ili trzaja ploviva, neiskusnim upravljačima plovila-desi se upravo – to- da ti se volan
zakoči i ne znaš što bi napravio.
Postavljam pitanje- zašto je išao spašavati jahtu- okrenuvši je i nasukavši je ….UMJESTO DA POMOGNE LJUDIMA
KOJI SU PALI U MORE.
Hoćemo li saznati pravi uzork smrti nesretnih talijana ? Utapanje zbog gubitka svijesti ili doista
smrtnih povreda od udarca.
KOliko ja znam- ako od udarca PO brodu padneš u more- ne mora nužno značiti tvoju momentalnu smrt- ali , da ćeš se utopiti ako si bez svijesti u moru – sigurno hoćeš, jer ako nema nikog da te izvuče na vrijeme….to je , na žalost neminovno…
Zbog toga, molim odgovor : zašto nije pomogao ljudima u moru?
*miami,
Ovo je ljudska tragedija, a kako nemaš pojima što se i kako dogodilo, neumjesno je pretpostavljati tok događaja ove havarije na osnovu vlastitih (ne)iskustva i shodno njima tražiti nekakve odgovore ili odgovornost!
Barbosa, rekla sam ovdje javno, da sam imala vrlo sličan brod / jahtu/. Nije ništa neumjesno komentirati.
Lijepo je jedan kolega napisao , postoji mnogo načina da se zaustavi brod….samo ih treba znati.
To je tragedija za poginule Talijane- O KOJIMA JOŠ NIŠTA NITI NE ZNAMO…
Bitan je Horvatinčić …………????????
Ako imaš takav brod- ajde mi reci- što se može dogoditi…
1. Možeš ga dati ženi..da manevrira- pa u panici nešto shjebe…?
2. Možeš i sam nešto krivo zadati u komandama…?
3. Imaš trubu..sirenu ???
4. Imaš rakete….???
5. Imaš mogućnost isključiti pogon..????
6. Imaš ….???
Sad Vi , gosp.Barbosa, suosjećate s nekim tko je iz nehata- prouzročio nesreću sa smrtnim
posljedicama ????
A ljudi ..? Nitko o njima ni riječi—tko su, odakle..dva sata su plutali???
Po struci sam inače inženjer pomorskog prometa, upravo su mi specijalnost jahte… zbog čega me i jako čudi ova nesreća…
Istina, postoji mnogo načina da se zaustavi plovilo… zašto on to nije učinio, nije mi jasno. Možda nije znao. Manjak iskustva??
Rekao je da je pri glisiranju mahao rukama ljudima na jahti da se izmaknu… što mi nema smisla jer pri brzini od 2o-30 čvorova, ljudi na jedrilici će se teško moći izmaknuti, sumnjam da bi ga od buke i primjetili kako viče… posebice ukoliko su imali podignuta jedra i manjak iskustva.
NE bih se čudio ni da je stavio gliser na autopilot… to bi objasnilo tzv. otkazani sustav za upravljanje.
Što se tiče Talijana, pokoj im duši, mislim da su poginuli na licu mjesta od siline udarca.
Ne znam, mislim da je Horvatinčić kriv, glisirao je velikom brzinom, oduze prednost jedrilici… nesreća se dogodila. Žao mi ga je jer se to svakomu može dogoditi.
Inače, prioritet je spašavanje ljudskih života u moru… konvencija SOLAS.
Tek se onda pokušava spasiti brod, teret, spriječiti onečišnjenje morskog okoliša.
Ali kao što sam rekao, žao mi je jer se to može dogoditi svakomu. Posebice neiskusnima.
ovo je nesreća i za jednu stranu u toj nesreči tragedija jer smrtno je stradao jedan braćni par vjerovatno ne doprinoseći ni na koji način uzroku te nesreće /osim što su se našli u vremenu i prostoru u toj točci – da nisu oni bio bi neko drugi u toj točci i vremenu ili negdje i nekad/ u trenutku kad su si zaželili pružiti neko vrijeme sreče /jedrilice i jedrenje je uzvišen oblik ljudskog zadovoljstva koji traži kompletne i stabilne ljude što mi govori da su poginuli dobri ljudi u trenutku svoje najveće sreče/ imali su nesreću i u činjenici što na njih nije u toj nesreći /koja je svakom i svagdje moguča/ nije iz inog razloga naletio neko isti ili sličan njima jer tad bi bila samo nesreča bez tragedije i gubitka života
pošto je ovo poslovni i financijski portal vezan samim tim i za novac njegovo stvaranje preljevanje i sve ono drugo što on nosi sa sobom i u sebi
ono što čini na svjest čovjeka u susretu sa njim
koliko čovjeku svojom brzinom količinom preljevanja sticanja i gubitka uzima svjesti i savjesti
/neznam zašto ali odma su mi misli pošto sam misaono biće kako dolikuje čovjeku otišle u poveznicu na nesreću u Mađarskoj, na udes gdje je poginula mlada cura od isto tako mladog vozača itd./
zajedničko im je osjećaj pokazivanja velike moći i dominantnosti osječaj uzvišenosti i nedodirljivosti što otupljuje svjest
/uvjek je bila u pitanju brzina znaći i snaga prometala nepridržavanja osnovnih pravila ponašanja u takvim prilikama i normalno neznanje odnosno vještina koja se stiće vremenom i vježbom/
kako reče na početku i druga oštečena strana je uživala u osječaju uzvišenosti posebnosti ali na neki drugačiji način nekako samo za sebe i nikako na štetu drugog nevidim tu nikakvo pokazivanje i dokazivanje moč dominantnost nego suprotno /što svaki moreplovac zna/ poštivanje mora njegove velićine i snage njegovih pravila i zakonitosti
… nevidim tu nikakvo pokazivanje i dokazivanje moč dominantnost nego suprotno /što svaki moreplovac zna/ poštivanje mora njegove velićine i snage njegovih pravila i zakonitosti
Sve je to lijepo, ali na drugoj strani je bio Horvatinčić … sve, samo ne uzvišeno misaono biće, već častohlepan i pohlepan "poduzetnik" …
[sad]
čitajući vijest o nesreći i tragediji /te dvije stvari uvijek rastavljam jer je ogromna razlika između njh/ zahvatio me je osjećaj nepravde prema poginulom bračnom paru
nepravde zašto uvijek ama baš uvijek u nesrečama sa tragičnim posljedicama tragedija zadesi na prvom mjestu svjesne i normalne uravnotežene ljude
valjda zbog tog se i desi tragedija jer drugoj strani svjest nedostaje stoga sva razmišljanja pa i moji osjećaji su usmjereni jedino prema žrtvama
ovo citirano u komentaru se odnosi jedino na poginule na jedrilici ali to sam naglasio
"kako reče na početku i druga oštečena strana je uživala u osječaju uzvišenosti posebnosti ali na neki drugačiji način nekako samo za sebe i nikako na štetu drugog"
to što je to učini taj čovjek kako ga zoveš /meni nije vrijedan ni bitan/mogao je i biti neko drugi iz novcem "opterećene" skupine kao što i jesu isti puno puta do sad počinili nesreće sa tragičnim završetkom za druge zbog nedostatka ili krive percepcije svjesti i savjesti iskrivljene novcem i naćinom njegovog sticanja
kada mi se nametne neko pitanje pokušavam na njega naći odgovor pa tako i sad uticaj novca na svjest pojedinca i posljedice koje prouzroće istom iskrivljenom svješću
poginuli braćni par za vjerovati /što u ovom slučaju osobne i naše zajednićke tragedije nije naj važnije ali nam pokazuje da se može imti a istovremeno ne ugrožavati druge/isto nije bez novca /jer jedrenje nije jeftin oblik odmora i zabave/ ali su svoje osobno ponašanje i odnos prakticirali puno prihvatljivije svjesnije po okolinu
Barbosa, rekla sam ovdje javno, da sam imala vrlo sličan brod / jahtu/. Nije ništa neumjesno komentirati.
Lijepo je jedan kolega napisao , postoji mnogo načina da se zaustavi brod….samo ih treba znati.
To je tragedija za poginule Talijane- O KOJIMA JOŠ NIŠTA NITI NE ZNAMO…
Bitan je Horvatinčić …………????????
Ako imaš takav brod- ajde mi reci- što se može dogoditi…
1. Možeš ga dati ženi..da manevrira- pa u panici nešto shjebe…?
2. Možeš i sam nešto krivo zadati u komandama…?
3. Imaš trubu..sirenu ???
4. Imaš rakete….???
5. Imaš mogućnost isključiti pogon..????
6. Imaš ….???
Sad Vi , gosp.Barbosa, suosjećate s nekim tko je iz nehata- prouzročio nesreću sa smrtnim
posljedicama ????
A ljudi ..? Nitko o njima ni riječi—tko su, odakle..dva sata su plutali???
Da, kolegice, imam brod malo veći od ovoga i plovim već 10 godina pa tako i imam praktična i tehnička iskustva.
Ja svojim brodom mogu manevrirati u svakome trenutku, pa ćak i kod ujključenog autopilota ali pod uvjetom da motori i srevo rade.
Meni je žao svih sudionika ove tragedije a pogotovo poginulih talijana koje nikakva pravda više ne može vratiti, međutim neosporno je da je Horvatinčić kriv i da mora shodno krivici odgovarati , ali dok ne znamo okolnosti nesreće ne možemo istom niti špekulirati niti prozivati, što ako je stvarno otkazala hidraulika i nije mogao manevrirati, onda je njegova krivica bitno drugačije vrste…
Inaće, moje mišljenje je da je kasno uoćio talijansku jahtu i uspaničio se, nešto zasrao na komandama i vjerojatno izgasio motor nakon ćega više nije imao kontrolu plovila te se zaletio u taliansku jedrilicu.
………… križanje naseljeno mjesto križanje regulirano semaforima ogranjičenje brzine ….. prolaz kroz križanje
……… pješakinja 49 godina na nogostupu …………. sin 18 godina na nogostupu ….. svojim poslom …. u svakom slućaju nedužne žrtve
e sad ono što me mući i o ćemu razmišljam a povezano sa ovim ćlankom
učesnici porše ce…. audi a8 makine nadprosjećne snage i mogućnosti /cijena velika teško dostupna/
vizuelni opis u trenutku događaja velika silina udara nekontrolirana rotacija teških i moćnih vozila što govori o brzini i vještini upravljanja
posljedica majka i sin potpuno ispravnog postupanja u prometu na mjestu mrtvi tragedija
vozaći vozila neozljeđeni ukljućili su se zaštitni mehanizmi vozila za njih je to nesreća
kako zaštititi ispravne koji nemaju dodatnih zaštitnih uređaja u prometu bilo čega i koga a potpuno ispravno prometuju