ne preko 100, već preko 200 [wink]
You stand corrected
GUBITAK
HG Spot: Skuplje financiranje i tečajne razlike krivi za gubitak od 21,5 milijun kuna
Autor/izvor: SEEbiz
ZAGREB – HG Spot protekle je godine ostvario gubitak od 21,5 milijuna kuna. Na gubitak društva u 2008. godini u iznosu 21,5 milijuna kuna najveći utjecaj imali su financijski rashodi, zbog značajno povećanih troškova financiranja uslijed financijske krize na tržištu kao i negativnih tečajnih razlika.
Naime, kako bi smanjila izloženost tekućim trendovima na IT tržištu, tijekom 2008. godine poduzete su značajne investicije i napori u proširenje asortimana proizvoda koji se sada prožima i na cjelovitu ponudu bijele tehnike i potrošačke elektronike . Tijekom 2008. godine HGspot (ZSE:HGSP-R-A) ostvarilo je prihode od prodaje u zemlji i inozemstvu u iznosu od 325 milijuna kuna odnosno 8,7% manje nego u 2007. godini.
Za razliku od inozemnih tržišta koja su tijekom cijele prethodne godine bila pod utjecajem značajnog usporavanja potražnje, broj prodanih komada na glavnim grupama proizvoda, informatičkoj opremi i potrošačkoj elektronici na domaćem tržištu u 2008. godini zabilježio je značajan porast od 26% u odnosu na prethodnu godinu. Tako je glavni faktor za manji prihod od prodaje u odnosu na izrazito povećani broj prodanih komada snažna erozija cijena IT asortimana i potrošačke elektronike.
Naime, snižavanje prodajnih cijena od strane vodećih svjetskih brandova u svrhu osvajanja tržišnih udjela, dodatno potaknuto recesijom odnosno smanjenjem potražnje na globalnom tržištu, ostavlja posljedice na retailerima jer su za postizanje iste razine prihoda primorani kontinuirano povećavati volumen svojih aktivnosti. Za razliku od navedenog, proizvodnja vlastitih računala u 2008. godini porasla je za 11,3%.
Istodobno, poslovni rashodi povećani su za 0,5% u odnosu na 2007. godinu na 353,5 milijuna kuna. Razlozi povećanju poslovnih rashoda u odnosu na 2007. godinu su veći masa plaća zbog rasta broja zaposlenih kao posljedica preuzimanja i pripajanja franšiznih društva sa mrežom dućana (ukupno 88 zaposlenih u 22 dućana), povećanje troška najma vezana uz novostečenu maloprodajnu mrežu, te jednokratne korekcije stavki bilance (potraživanja od kupaca i zaliha, troškovi prethodnih godina). Troškovi prodane robe smanjili su se na 280 milijuna kuna, odnosno 10%, što ukazuje na povećanje marže.
Strategija HGspot-a je prisutnost u najvećim gradovima Hrvatske na formatu srednjeg i velikog dućana. Cjelovitost ponude za sve vrste stolnih računala, prijenosnih računala, IT opreme, audio i video opreme, bijele tehnike, potrošačke elektronike i malih kućanskih aparata omogućuje HGspotu ostvarivanje zacrtane strategije. Istovremeno, proširenim asortimanom želi se postići optimiranje starosti zaliha kao i podizanje razine prosječne operativne marže. Očekuje se da će prvi efekti poduzetih aktivnosti biti vidljivi u drugoj polovici 2009. godine, odnosno u prvom pozitivnom konjukturnom valu.
HG Spotu 3% prihoda od weba
Najveći prodavač elektronike u Hrvatskoj u idućih mjesec dana otvorit će novu internetsku trgovinu
11. svibanj 2009.
ICF grupa kupila 20.000 dionica HG Spota
Temeljem Ugovora o kupoprodaji i prijenosu dionica od 8. svibnja sklopljenog s ICF grupom kao kupcem, društvo ICF Broker prodalo je i prenijelo na kupca 20.000 redovnih dionica HG Spota, objavljeno je na Zagrebačkoj burzi.
U priopćenju se također navodi da je nominalna vrijednost jedne dionice 100 kuna, a ukupna vrijednosti svih predmetnih dionica iznosi 2,000.000 kuna. U napomeni se ističe da se je u posljednjih šest mjeseci dionicama HG Spota vrlo malo i rijetko trgovalo te postoji veliki nesrazmjer ponuda na kupnju i ponuda na prodaju dionica izdavatelja.
(pd)
Usrećiti će se ICF:
Izvještaj boli.
"……..Efekti restrukturiranja u prvom tromjesečju najbolje su vidljivi u bilanci. Zalihe su smanjene sa 61,7 na 53,5 milijuna kuna. Aktivnosti u naplati rezultirale smanjenje potraživanja od kupaca i ostalih potraživanja za više od 11 milijuna kuna. Također su smanjene i obaveze prema dobavljačima sa 60,4 na 50 milijuna kuna, što ukazuje na ubrzavanje poslovnog ciklusa.
Sukladno ranijim najavama, daljnjem usporavanju gospodarskih aktivnosti te padu potrošnje, društvo nastavlja intenzivno s procesom optimizacije poslovanja na razini cijelog Društva i HG Grupe, kaže se u komentaru. U tijeku je intenzivan preustroj i restrukturiranje poslovanja na troškovnoj strani poslovanja gdje će efekti biti vidljivi tijekom drugog i trećeg kvatala ove poslovne godine i koji će donijeti pozitivan pomak u poslovanju na operativnoj razini."
Ali ovo bi moglo biti nekaj potpuno dručije….
3 . lipanj 2009.| Bernard Ivezić
MediaMarkt zainteresiran za ulazak u Hrvatsku
U MediaMarktu za Poslovni dnevnik nisu željeli ni potvrditi ni demantirati neslužbene tvrdnje o širenju
Preuzimanje
HG Spot na meti
U Raiffeisen banci kažu da je zbog krize otežano financiranje akvizicija, pa tako i na tržištu potrošačke elektronike, što je u drugi plan bacilo fondove. Dodaju da ne bi iznenadilo da HG Spot umjesto za novac bude preuzet zamjenom dionica. To pak vjerojatno neće biti obavljeno klasično na burzi. Ante Augustinović iz Erste vrijednosnih papira kaže da se HG Spotom trgovalo svega 13 puta ove godine s malim prometima.
http://www.poslovni.hr/117945.aspx
Može i zamjena dionica….[thumbsup]
IMHO najizlgednija je konsolidacija s nekim domaćim…pretpostavljam da ni konkurenciji iz branše ne cvjetaju ruže, pa se možda odluče na spajanje kako bi preživili…
1.srpanj 2009.| Bernard Ivezić
HG Spot odustaje od izrade laptopa
Hrvatske tvrtke odustaju od proizvodnje laptopa, iako su najprodavaniji tip PC-a, zbog pada cijena od 35 posto
Pet godina otkako je proizvela prvi prijenosnik pod svojim brendom kompanija HG Spot povlači se iz tog tržišnog segmenta. Kako tvrdi predsjednica Uprave HG Spota Alma Curl, unatoč tome što su prijenosnici dominantan i najbržerastući segment prodaje računala u Hrvatskoj, postali su manje isplativi za proizvodnju od stolnih računala.
Proizvodnja prijenosnika manje je isplativa od stolnih računala Pala cijena
"Sastavni dijelovi našeg laptopa su od istih svjetski poznatih proizvođača kao i oni u stranim laptopima. No želimo li konkurirati svjetskim brendovima laptopa, možemo to činiti samo cijenom, što dovodi u pitanje isplativost cijele priče. Svjetski brendovi laptopa lani su snažno rezali cijene, neki čak do 35 posto, a tome je teško konkurirati. Cijene prijenosnih računala brzo padaju, i to dugoročno nije dobro za tržište", kaže Curl.Dodaje da su umjesto na prijenosnike fokus stavili na stolna računala pod brendom HG PC. "Lani smo zabilježili rast prodaje od 11 posto, kako u veleprodaji tako i u maloprodaji", nastavlja Curl. Prodaja računala domaćih proizvođača počela je stagnirati prošle godine. Kako tvrdi glasnogovornik agencije za istraživanje ICT tržišta IDC Adriaticsa Ivan Juras, u 2008. hrvatski su proizvođači računala prodali 97.000 računala domaće proizvodnje, što je 13.000 manje nego godinu prije. "Domaći proizvođači zbog relativno malog broja proizvedenih računala, po seriji, sve teže konkuriraju globalnim brendovima koji nude računala pod sve povoljnijim cijenama. Marže postaju premale da bi opravdale proizvodnju. S druge strane domaći proizvođači mogu biti fleksibilniji u konfiguriranju računala", pojašnjava Juras. Prema podacima IDC-a, pet najuspješnijih prodavača računala u Hrvatskoj su grupa M SAN, HG Spot, Vemil, Microline i Končar INEM. Jedini preostali domaći proizvođač prijenosnih računala Končar INEM planira ih iskoristiti za širenje u maloprodaju.
Alma Curl, HG Spot Proboj u maloprodaji
Kako tvrdi rukovoditelj IT opreme Damir Nožica, više od polovice svoje proizvodnje svih vrsta računala prodaju tvrtkama unutar grupacije Končar, koja pokriva 20 dioničkih društava s više od 4000 zaposlenika. "Priliku za širenje vidimo u proizvodnji i prodaji računala za krajnje korisnike. Želimo jači proboj u maloprodaju i veleprodaju računala u Hrvatskoj i regiji", zaključuje Nožica iz Končar INEM-a.
Podaci
Pad prodaje za četvrtinu
Nakon desetogodišnjeg rasta ukupno tržište računala u Hrvatskoj zabilježilo je prvi znatniji pad, i to zbog krize. Prema podacima IDC-a, u prva tri mjeseca prodaja računala svih brendova pala je na 63.000, što je 25 posto manje nego u istom razdoblju lani.