evo kad sam već dobio kompliment da sam bolji od hikovog odvjetnika, da malo koristim njihove riječi:
“Točna je vaša informacija da helikopter BK-117 nije proizveden 2005. godine, ali je kupljen u besprijekornom stanju sa samo 190 sati naleta što se smatra praktički novim helikopterom. Netočna je informacija da se naš helikopter BK 117 srušio na planinu pokraj Bergama”
s prvim dijelom se slažem, a drugi dio bi se trebao provjeriti. bilo bi također zanimljivo vidjeti kako je hiko, kojim riječima, prije predstavljao helikoptere, to je nešto o čemu doista ne znam.
apropos “novih” i “rabljenih” jedno vrijeme sam i sam intenzivno radio u biznisu gdje se renovirani strojevi nude usporedno s novima, a nekad mogu postići i veću cijenu od novih, jer se tijekom remonta obavi više pregleda nego u standardnoj završnoj kontroli proizvodnje tako da izlaze s većim stupnjem pouzdanosti i uhodanosti, što sam već i spominjao u prethodnim porukama. i odmah vam mogu reći: dok su strani kupci pozornost posvećivali tehničkim karakteristikama i opsegu kontrole kvalitete, naši kupci, u pravilu nedovoljno upućeni u problematiku, uvijek su inzistirali na “ganc” novom.
i dalje smatram da se tvrdnja o “podvali” mora mnogo temeljitije argumentirati. a recite mi također – ako je tvrtka trebala nabaviti dva helikoptera u rekordnom roku, kako je to uopće mogla ostvariti? pa proizvodni ciklus od naružbe do isporuke sigurno nije mali, tako da su sigurno morali jednostavno naći ono što je raspoloživo a da zadovoljava kriterije “kao novo”.
a opet, kako su znali da će biti dva helokoptera? zar to ne znači curenje informacija iz natječajnog tjela, što i spominjem kao osnovni problem? kako bi drugo uopće imali takve informacije?
Čitam Vašu diskusiju i priznajem da ste me ponukali da se uključim. Kako sam sebi utvaram da nešto znam o ovom području, htio bih skrenuti pažnju na nekoliko stvari.
Prvo, koliko mi je poznato, u natječaju je država tražila helikoptere u najam a nije ih kupovala. HIKO je dakle te helikoptere kupio sam i čisto sumnjam da u natječajnoj dokumentaciji nije bilo jasno vidljivo o kakvim se helikopterima radi.
No, mene više zanima druga stvar: na natječaj se javilo nekoliko firmi, ali nitko nikad ne spominje kakve su helikoptere ponudili drugi.Zašto je samo HIKO interesantan? Meni se čini da je HIKO jedini stvarno prisutan u Hrvatskoj. Tekst u Poslovnom dnevniku očito nije pisao sam novinar.To se vidi iz sufliranih mu informacija. Meni izgleda da HIKO nekomu smeta, jer je tekst tako napisan da se ide na ocrnjivanje HIKA. Pogledao sam njihovu web stranicu i tamo piše da oni jedini imaju licencu komercijalno letjeti u Hrvatskoj. Ne znam je li to točno, ali ako je, nije ni čudo da se ide na njih džonom.Nije tajna da iznad naših glava lete svakakvi helikopteri koji možda nemaju sve papire nego rade na crno.
Po meni problem uopće nije u HIKU. HIKO se natjecao,sam je ušao u rizik,posao nije dobio i sad će ili uspjeti na tržištu ili neće.
Što je alternativa natječaju? Ruski helikopteri iz klirinškog duga koji i kad dođu u Hrvatsku nikad neće dobiti papire da smiju raditi medicinske letove. Cijela Europa prelazi na zapadne helikoptere (čak i Rusi). U kojem mi to smjeru idemo? Slovenija, Mađarska, Češka, Slovačka, pa čak i Rumunjska i Bugarska su zamijenili takve Ruske helikoptere s zapadnim jer ih je na to natjerala Europska unija. I mi ćemo vrlo skoro morati prihvatiti takva pravila ponašanja.Vrijeme ide, a ljudi nam pogibaju na cestama.
Kad će politika početi slušati struku?