HDEL (Hidroelektra niskogradnja d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska HDEL (Hidroelektra niskogradnja d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

@Andy
Ali evo još nešto kad me vučete za jezik, jeftine su Vam ove žvake, nema što:

Pod istragom je kao jedan od osumnjičenika i Boban, koji se nalazi u Remetincu, a nakon otkrića s preuzimanjem tvrtke, odnosno vile izvjesno je da će se istraga protiv njega proširiti. USKOK sumnja da je Boban od Viadukta dobio i direktan dar – spomenutu luksuznu vilu. Naime, istražujući spomenutu aferu istražitelji su došli do indicija da je Boban u jednom trenutku 2007. uvjetovao nastavak suradnje s Viaduktom zahtjevom da mu oni kupe kuću.
http://www.google.hr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CCUQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.jutarnji.hr%2Fdirektora-hac-a-viadukt-je-podmitio-vilom-u-istri%2F1162622%2F&ei=l34CU5vwBOT4ygPY04CIDA&usg=AFQjCNGB5qZclhxgEQDtyHNpma18I7H8iA&bvm=bv.61535280,d.bGQ&cad=rja



Miro,
ne treba sada odlaziti u drugu krajnost. Rezultat je jako loš ali Hidra ima šansu brzom dokapitalizacijom i ulaskom strateškog partnera, što nakon ovakvog izvješća i stanja ugovorenosti poslova za tekuću godinu nema alternative, posložiti stvari. Ovaj loš rezultat može poslužiti kao katalizator promjena. Možda i bolje ovako nego da se kilave još koju godinu. Po mom mišljenju sljedećih pola godine je krucijalno. Ili će se prilagoditi situaciji i početi raditi svoj posao (uprava) ili ih neće biti.

Vidite sad u čemu je problem. Ako se ne prilagode situaciji, neće ih biti. Dakle, nema više ni po 60 ni po 10 kuna, već samo po nula kuna. A ako se prilagode situaciji, pitanje je koliko će ta prilagodba koštati i na kojoj će se razini prilagoditi. Ali, prilično je sigurno da se neće prilagoditi na razini da im dionica vrijedi više nego danas.

I zašto onda čučati u toj dionici, osim zbog toga što se iz nje ne može pobjeći jer je nelikvidna.
[/quote]

Prije svega, budući da nemam problema s priznanjem da je netko drugi bio u pravu, želim vam odati priznanje budući da ste upozoravali prije pola godine ili tako nešto na to da će se HDEL uskoro suočiti s velikim problemima. Nisam se onda slagao s vama, pa čak i danas mislim da vam je teorija bila nategnuta do bola ali pokazalo se da ste bili u pravu.
Ono što mene najviše čudi je to da su prihodi jednaki prošlogodišnjima, a iskazani gubitak u zadnjem kvartalu ogroman. Pretpostavljam da je do toliko velikih gubitaka došlo zbog preuzimanja gradilišta od Konstruktora koji je očito imao dampinške cijene koje je na sebe sada preuzela Hidra. Sada postaje jasnije podizanje kredita od 50 mil kn (upravo je toliki gubitak) u 10. mjesecu prošle godine. Kredit je očito bio nužan da se pokrpa budući gubitak. To mi je nekako i najviše žao što nisam na vrijeme povezao i utekao pa čak i s dobiti ali sada što je tu je.
Što dalje?
Nakon ovolikog pada meni je HDEL pala na oko 5% u portfelju s minusom od cca 40%. Mislim da nema nikakvog smisla sada početi izlaziti kada do sada nisam nisam tako da ostajem gdje jesam uz vrlo vjerojatni sutrašnji, doduše manji i oprezan dokup.
Ja osobno ne vidim osobito veliku mogućnost stečaja ali bojim se da bi moglo postojati još strašila u ormaru i da se klupko problema tek počelo odmotavati. U tom slučaju nijedan scenarij nije nemoguć. Ono što je sigurno nužno je brza dokapitalizacija. Pretpostavljam da interesenata ima jer HDEL nema toliko veliki dug, a dobro je i pozicionirana na tržištu. Najgora bi bila nekakva dokapitalizacija u po uzoru na INGRU gdje bi dobavljači prema kojima ima i najveći dug od 125 mil kn upisivali dionice. To bi cijenu dionice zatuklo pitaj boga gdje. Ne vjerujem da će doći do toga jer članovi uprave su zapravo i najveći vlasnici pa bi time sebi napravili medvjeđu uslugu.
Ovdje nekakva predstečajna nagodba oko koje ste se raspisali nije moguća (po mom mišljenju) jer se većina ukupnog duga od 230 mil kn odnosi na dug raznim dobavljačima odnosno kooperantima (125 mil kn) od kojih većina sigurno ne bi pristala na nikakve otpise, a HBOR (25 mil kn) i PBZ (25 mil kn) sigurno neće reprogramirati jer su taj kredit tek odobrili, a bez njih praktički nema niti prolaska PSN. Prema državi HDEL praktički nema nikakav dug.
Ovdje je jedini izlaz pronalazak strateškog partnera i brza dokapitalizacija. Nominala je 100 kn ali to ne znači ništa budući se može, a vjerojatno i hoće smanjivati.
TK cijele HDEL na ovoj cijeni je svega 30 mil kn što je iako ne volim pisati na taj način smiješno malo. Rekao bih čak da su ovo stečajne cijene odnosno da je strah od stečaja itekako ugrađen u ovu cijenu. Moglo bi se dogoditi da su ove razine cijena velika prilika ali naravno tamo gdje postoji takva prilika postoji i opipljiva mogućnost gubitka svega.

1) Nevene, sve ovo što spominjete da se ne može napraviti kroz ps nagodbu, može se.

2) Kratkotrajne obveze još uvijek su, i nakon kredita, cca 30 milijuna kuna veće od kratkotrajne imovine. Tako da moja “nategnuta” teorija i dalje vrijedi. Nadam se da su i vlasnici HDEL-a, koji su ismijavali taj pokazatelj, sada nešto naučili.

3) Pogriješio sam i ja. Rekao sam da će ps nagodba biti do kraja prošle godine, a još nije bila.

4) Ulaskom u ps nagodbu sve postaje kocka, jer se ne zna hoće li vjerovnici tražiti da se nominala smanji, ili da ostane kakva je bila.

Plus, velite da većinskim dioničarima nije u interesu da im padne vrijednost ili da ostanu bez dionica. Pa, nije ni Zdravku i Višnji Pevec bilo u interesu da im firma ode u stečaj, a njih dvoje u zatvor, zar ne? To je naivno razmišljanje na nekoliko razina. Možda najveći dioničari crpe korist na neki drugi način. Možda su nesposobni da će se propast poduzeća dogoditi sama od sebe. Vlasniku auta nije u interesu da doživi saobraćajku, pa i dalje ima sudara.


1) Nevene, sve ovo što spominjete da se ne može napraviti kroz ps nagodbu, može se.

2) Kratkotrajne obveze još uvijek su, i nakon kredita, cca 30 milijuna kuna veće od kratkotrajne imovine. Tako da moja "nategnuta" teorija i dalje vrijedi. Nadam se da su i vlasnici HDEL-a, koji su ismijavali taj pokazatelj, sada nešto naučili.

3) Pogriješio sam i ja. Rekao sam da će ps nagodba biti do kraja prošle godine, a još nije bila.

4) Ulaskom u ps nagodbu sve postaje kocka, jer se ne zna hoće li vjerovnici tražiti da se nominala smanji, ili da ostane kakva je bila.

Plus, velite da većinskim dioničarima nije u interesu da im padne vrijednost ili da ostanu bez dionica. Pa, nije ni Zdravku i Višnji Pevec bilo u interesu da im firma ode u stečaj, a njih dvoje u zatvor, zar ne? To je naivno razmišljanje na nekoliko razina. Možda najveći dioničari crpe korist na neki drugi način. Možda su nesposobni da će se propast poduzeća dogoditi sama od sebe. Vlasniku auta nije u interesu da doživi saobraćajku, pa i dalje ima sudara.

Može se svašta napraviti kroz PSN ali nije realno. Ne vidim načina da bi mogli dobiti dovoljan postotak vjerovnika da to prođe. Ovdje je izvjesna dokapitalizacija od strane strateškog partnera ili slično kojom će kratkoročne obveze biti drastično smanjene i omogućeno normalno poslovanje. Naravno, onaj tko dokapitalizira tražiti će velike ustupke jer dobro zna da uprava alternative nema i dobro naplatiti svoj kapital. Druga bi priča bila da postoji više kandidata spremnih da učestvuje u dokapitalizaciji pa da uprava može malo kalkulirati s cijenom dionica ali to je sada već malo nategnuto s moje strane. Pitanje je kako ćemo u tome proći mi mali dioničari ali ostajem pri prije izrečenom da sadašnja cijena nudi određenu sigurnost koja nije mala da nećemo izgubiti.

Kakva PSN, HDEL se spori za 30 milja, uskoro u travnju je gotova cesta Klis-Solin, a to je posao od 210 milja kuna koju je HDEL dobila kada se Konstruktor morao povući, osim toga spore se i za utrošenu lovu za početak radova na Pelješkom mostu. Poslovi su na vidiku, da ih ne nabrajam a sposobnost obavljanja se svodi na 2 tvrtke: VDKT i HDEL.

S timda VDKT ima najveće šanse, tu je i ZLZ…

使用を信頼し、あなた自身の能力の


Može se svašta napraviti kroz PSN ali nije realno. Ne vidim načina da bi mogli dobiti dovoljan postotak vjerovnika da to prođe. Ovdje je izvjesna dokapitalizacija od strane strateškog partnera ili slično kojom će kratkoročne obveze biti drastično smanjene i omogućeno normalno poslovanje. Naravno, onaj tko dokapitalizira tražiti će velike ustupke jer dobro zna da uprava alternative nema i dobro naplatiti svoj kapital. Druga bi priča bila da postoji više kandidata spremnih da učestvuje u dokapitalizaciji pa da uprava može malo kalkulirati s cijenom dionica ali to je sada već malo nategnuto s moje strane. Pitanje je kako ćemo u tome proći mi mali dioničari ali ostajem pri prije izrečenom da sadašnja cijena nudi određenu sigurnost koja nije mala da nećemo izgubiti.

Nevene, moj Nevene… Pa, na koji način će se dokapitalizirati Dalekovod? DA nije možda kroz predstečajnu nagodbu?

Osnovna prednost ps nagodbe je u tome što tijekom tog procesa ispadnu svi kosturi iz ormari. To je prava i jedina generalka, sve ostalo je jalov pokušaj koji smo imali na Ingri, IGH-u, MGMA i ostalim uspješnicama hrvatskog gospodarstva.

PS nagodba zahtijeva podršku 66% ukupnog iznosa potraživanja, ili po 50% u tri kategorije. Mnogo je jednostavnije na taj način vjerovnicima otpisati 10% ili 20% ili u najboljem slučaju ništa, nego samo reprogramirati.

Vi i dalje ne razumijete da tu nema baš izbora, ako je kratkoročna imovina 30 milijuna kuna (30.000.000 kn) od kratkoročnih obveza. I to NAKON kredita od 50.000.000 kn.

Kako si ne možete predočiti tu rupu u likvidnosti?



Može se svašta napraviti kroz PSN ali nije realno. Ne vidim načina da bi mogli dobiti dovoljan postotak vjerovnika da to prođe. Ovdje je izvjesna dokapitalizacija od strane strateškog partnera ili slično kojom će kratkoročne obveze biti drastično smanjene i omogućeno normalno poslovanje. Naravno, onaj tko dokapitalizira tražiti će velike ustupke jer dobro zna da uprava alternative nema i dobro naplatiti svoj kapital. Druga bi priča bila da postoji više kandidata spremnih da učestvuje u dokapitalizaciji pa da uprava može malo kalkulirati s cijenom dionica ali to je sada već malo nategnuto s moje strane. Pitanje je kako ćemo u tome proći mi mali dioničari ali ostajem pri prije izrečenom da sadašnja cijena nudi određenu sigurnost koja nije mala da nećemo izgubiti.

Nevene, moj Nevene… Pa, na koji način će se dokapitalizirati Dalekovod? DA nije možda kroz predstečajnu nagodbu?

Osnovna prednost ps nagodbe je u tome što tijekom tog procesa ispadnu svi kosturi iz ormari. To je prava i jedina generalka, sve ostalo je jalov pokušaj koji smo imali na Ingri, IGH-u, MGMA i ostalim uspješnicama hrvatskog gospodarstva.

PS nagodba zahtijeva podršku 66% ukupnog iznosa potraživanja, ili po 50% u tri kategorije. Mnogo je jednostavnije na taj način vjerovnicima otpisati 10% ili 20% ili u najboljem slučaju ništa, nego samo reprogramirati.

Vi i dalje ne razumijete da tu nema baš izbora, ako je kratkoročna imovina 30 milijuna kuna (30.000.000 kn) od kratkoročnih obveza. I to NAKON kredita od 50.000.000 kn.

Kako si ne možete predočiti tu rupu u likvidnosti?
[/quote]

Pa stvar i je u tome da ne vjerujem da se može skupiti 66% ukupnog iznosa potraživanja. Gledajte, možda ste u pravu. Očito ste do sada bili više u pravu od mene. Način na koji vi gledate kratkoročne obveze je jednodimenzionalan i prema njemu bi mnogo firmi bilo u ogromnim problemima i zrelo za stečaj (primjerice kod ADPL imate razliku između kratkotrajne imovine (363 mil) i kratkoročnih obveza (515 mil) od 150 mil kn).
Kada se kod HDEL razliku od 30 mil kn između kratkotrajne imovine i kratkoročnih obveza gleda u kontekstu godišnjih prihoda od cca 480 mil kn stvar postaje puno drukčija. Osnovni problem nije ta razlika već to što će HDEL očito ove godine po priznanju uprave imati velikih problema ostvariti prihode na razini prošlogodišnjih.

Duje Sučić pitao je gradonačelnika je li od ministra Siniše Hajdaša Dončića dobio obećanje kada će se dovršiti brza cesta Solin – Klis, a zanimalo ga je i što se događa po pitanju brze ceste Trogir – Omiš. Baldasar mu je odgovorio da je izvođač radova na cesti Solin – Klis u problemima, ali da bi cesta trebala biti završena do početka turističke sezone.

Izvođaču je sve plaćeno. Oni par dana rade, pa onda stanu na dan, dva, ali to je sve zbog financijskih problema u kojima je izvođač. Znamo da je cesta Trogir – Omiš najopterećenija cesta u Hrvatskoj, a dio do Omiša je najteža dionica i teško je prognozirati kada bi to moglo biti završeno. Tu nisu problem samo financije već se radi o kompliciranim građevinsko-arhitektonskim radovima – odgovorio mu je Baldasar.
http://www.google.hr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CCUQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.dalmacijanews.com%2FHrvatska%2FView%2Ftabid%2F77%2FID%2F139742%2FGradsko-vijece-UZIVO-Baldasar-Marijani-Puljak-Ponavljate-pitanja.aspx&ei=cY4EU_riJoS1yAPHq4DwCg&usg=AFQjCNEY1_BO_JENin9KgUXuEfioK-z97w&bvm=bv.61535280,d.bGQ&cad=rja

Inače ovaJ HDEL-ov posao je vrijedan 210 milijuna kuna, izgleda da prvi kvartal neće biti niti najmanje problematičan[emo_palacg]

šta se dogodilo sa cijenom hdela. je li se meni čini ili su ovakvi scenariji bili prije otvaranja predstečajne na nekim drugim dionicama.

šteta hdel mi je izgledao ok ali ovakav potop nisam očekivao

Some people get rich studying artificial intelligence. Me, I make money studying natural stupidity

Dobra firma i vjerujem da će se oduprijeti krizi.

John Galsworthy: Ako ne razmišljaš o budućnosti, ne možeš je ni imati.

Po čemu je Hidra dobra firma.? Zar nisu izvješća dokaz koliko je firma dobra ili loša?? Dobar je jedino Viadukt, zar je to tako teško shvatiti?

Laži izmišljaju ljubomorni i nesposobni šire ih budale a vjeruju idioti!!!

New Report

Close