Da, znam da se salis jer je to nerealno.
Kada bi se HAC i ARZ prodavali i valuirali kao tvrtke
-ukupna sadasnja vrijednost buducih novcanih tokova bila bi negativna ili blizu nuli
-cak i pod pretpostavkom pozitivnog novcanog toka u terminalnoj godini, vrijednost equity-a bila bi manja od 0.
U prijevodi, vlasnik bi kupcu morao platit da kupi te tvrtke:)
Ne salim se. Sve probleme rijesis na taj nacin. Autoceste ostanu NASE, nasi ljudi dokazu da su spososbni upravljati autocestama i usput profitiraju ili nauce lekcije o financijama a mi koji jos imamo par sivih stanica koje funkcioniraju, ustedimo. Kako god okreneš, na dobitku si. Win-win situacija.
btw, moje kalkulacije se odnose samo na HAC, bez ARZ-a.
to bi bio jedinstveni IPO u povijesti.
pocetna cijena dionice: minus 120 kuna
u tom slucaju, i ja bi razmislio da potpisem referendum
a kakva bi to tek bila medijska promocija hrvatskog trzista kapitala u svijetu
naslovnice nyt vriste: vlada placa gradjanima da kupe dionice drzavne tvrtke
to bi bio hit
@ super,
a ti nas i dalje siluješ sa “monetizacijom”?
Sve mi se čini da si ti taj zagorski mužek sa ženinim prezimenom ?
Ili možda jadan neznaš kako je prošao veliki posao sa autocestom u Istri i u Zagorju?
I koliko država mora plaćati koncesionarima?
A tek ćemo vidjeti šta je sve (tajno) potpisano na Zagrebačkom Aerodromu?
Dali bi ti pristao da ti neko “monetizira” tvoju plaću ?
Pa da odmah dobiješ 1.000.000kuna i da imaš obavezu raditi 40 godina u tri smjene badave ,
a ako nebi mogao ispuniti normu , ili bi bio bolestan , ili bi puhala bura od tih milion kn morao bi vratiti dio love ?
Naravna da nebi pristao , jel je to blesavo i jel bi na kraju izgubio 50% vrednosti svoje plaće .
nitko ne pokušava naći rješenje da se autoceste ozbiljnije stave u funkciju hrvatskog gospodarstva, osmišljavanjem načina da se što više vozila usmjeri na promet autocestama, zbog svih poznatih pozitivnih učinaka, tu bi se moralo zajednički uključiti trećina ministarstava,
trenutno se samo brine da broj uhljeba mora biti toliki i toliki, da moraju imati plaće tolike i tolike, jer očito je problem otpuštanje nekoga, tko je svoj posao pošteno platio(možda bi počeo pričati o načinu zapošljevanja) i lagano svaki mjesec ubire plodove svoga nerada na određenim izlazima, oboliti će ljudi od dosade
Da vas malo utjesim: potencijalni koncesionari nisu bas optimisticni po pitanju zatvaranja transakcije, pa je veca vjerovatnost da se ona nece dogoditi.
Nije poanta u ‘silovanju monetizacije’, vec u donosenju zakljucaka bez poznavanja osnovnih cinjenica.
-Da je to tako, pokazuje cinjenica da niste u stanju odgovoriti niti na jedno od 20tak postavljenih pitanja (niti na ona osnovna nit na ona kompleksija).
-Na neka pitanja ne mozete dati odgovor jer spadaju u sferi povjerljivo, a vecinu mozete odgovorit jer se temelje na javno dostupnim informacijama
-Samo se treba malo potrudit, a ne lajat bez pokrica
Dakle, to je moja poanta i problem vecine lokalnih hrvata (politicara, novinara i gradjana):
-Ovdje svi sve znaju, svi imaju neko svoje misljenje o svemu, svi nesto tvrde i zucno brane svoja stajalista
-A kad vam se postave osnovna pitanja o nekoj temi
-Muk
-Mogu vam dati tocne ili krive odgovore na postavljena pitanja, a vi toga ne bi uopce bili svjesni
-Mogu manipulirat ili govorit istinu, a vi toga ne bi uopce bili svjesni
-Jer ne poznajete cinjenice
-A s onima koji ne poznaju cinjenice je vrlo lako manipulirat
Razlika izmedju vecine lokalnih hrvata i kineza (ili engleza, amerikanca) je u tome sto kinezi slusaju, postavljaju pitanja, propitkuju, educiraju se o temama koje im nisu bliske-pa tek onda donose zakljucke. Dakle:
-Spustite se malo na zemlju.
-Niste ni najljepsi,ni najpemetniji, niti ste na nekom vaznom geografskom polozaju, niti imate najljepse more na svijetu ( i ostale gluposti koje su vas ucili u skoli).
-Niste ‘meta’ niti ste zanimljivi nikakvim zlocestim stranim kapitalistima koji vas zele eksploatirat.
-Cesto cete se naci u situaciji gdje netko zna vise od vas
-Ucite od onih koji imaju vise znanja u odredjenim podrucjima, slusajte, pitajte, educirajte se, propitkujte, ne uzimajte stvari zdravo za gotovo.
-Nije sramota ne znati, sramota je ne pitati i lupetati
@ super,
lijepo sam te molio da ne sereš po ovom forumu.
Iz tvojeg brabonjanja jasno je vidljivo da si političar koji u životu nisi stvorio ni jednu dodanu vrijednost i samo razmišljaš kako nas zadužiti , dobiti neku lovu , dignuti neki kredit i živjeti od pljačke naroda.
Ti i tebi slični su nas i zadužili za 250 miliardi (BDP -87%) uvijek tvrdeći da nemamo alternative.
Dosta bi bilo trošenja nezarađenog !
Dokazali ste da neznate , dokazali ste da nemate pojma o financijama!
RAPIŠITE IZBORE !
Kako vi sve znate…
Vi ste znali da drzava garantira razinu prometa prije nego je napravljen nacrt ugovora.
Vi znate i sad da drzava garantira razinu prometa iako jos nije potpisan nikakav obvezujuci ugovor.
Impresivno je to kako znate sta pise u ugovoru koji jos nije ni napisan ni potpisan, a ne znate odgovore na osnovnih 20tak pitanja (vecina javno dostupna)
2 stvari glede garancije prometa:
1.Vece drzavne garancije=manji rizik za investitora=manja diskontna stopa koja reflektira rizik=veca sadasnja vrijednost buducih novcanih tokova=veca koncesijska naknada. I obratno.
2. Podršku vezana za minimalnu razinu prometa nije jednostrana. Postoji mehanizam podjele prihoda u korist Davatelja koncesije u slucaju veceg prometa od predviđenog.
-Kad su vam izvori informiranja novine, onda bar detaljno procitajte novine.
Glede Istre i Zagorja:
-Ako bedasti Pero popije i proda stan upola cijene, to ne znaci automatski da je prodaja stanova bedasta djelatnost-to sam znaci da je Pero bedast i da je popio kad je prodavao stan.
Glede vremenske vrijednosti novca:
-1.000,000 kuna danas vrijedi isto kao i 7.039,988 kuna za 40 godina (uzeti u obzir kamatu od 5%).
-To se zove vremenska vrijednost novca (Prva godina ekonomije. Ne znam kako se uci na vasim fakultetima ekonomije, nisam imao tu nesrecu da ovdje studiram)
Glede moje profesije:
-U jednom postu sam napisao kojim zanimanjem se ne bavim. Vi puno znate, pa valjda znate i detaljno citati.
Glede dodane vrijednosti:
-Kod nas u inozemstvu je takvo pitanje nepristojno.
-Kad bi se morao spustiti na razinu lokalnog seljaka, onda bi vam rekao: Mišu mali, moja godisnja kompenzacija (koja ukljucuje bonuse) je izmedju xxx,000 eura i yyy,000 eura. Suck it!
-Al necu se spustit na tu razinu.
@ super,
lijepo sam te molio da ne sereš po ovom forumu.
Pero7 to što lupetaš političke floskule po ovom forumu ne znači da si mu vlasnik i da možeš određivati što i tko ovdje piše. Pa nismo srbi koji smatraju da je srbija svugdje gdje se neki srbin olakšao.
Čovjek je napisao hrpu dobrih komentara i pitanja i ako se ona ne slažu s tvojom propagandom to ne znači da ne postoje drugi koje zanima argumentiranija rasprava.
Najbolja alternativa je da se firme koje upravljaju autocestama pretvore u dionicka drustva a dionice tih drustava ponude hrvatskim gradjanima. 23mlrd kuna podijeljeno na 4 200 000 stanovnika to je kikiriki od 5500kn po glavi. S obzirom da se ja odricem svog prava na kupnju dionica a vjerujem i ostalih 3 650 000 gradjani koji nisu potpisali za referendum, na preostalih 550 000 to iznosi 42 000kn po glavi. Ako su toliko uvjereni da je firma profitabilna, neka fino uloze pa nek zarade.
[/quote]
Zapravo, referendum bi trebalo organizirati tako da glas protiv monetizacije znači automatsku obvezu na kupovinu dionica HAC+RZ (tj. te nove kompanije) u iznosi od recimo 20.000-30.000 kn – točan iznos se može definirati nakon referenduma.
Glas iza kojeg stoji vlastiti novac je puno relevantniji – jer ovakvi potpisi i glasovi na referendumu su na razini običnog Like na facebooku.
To bi bila kombinacija referenduma, IPO-a, javne ponude i dokapitalizacije u jednome. Prolaznost referenduma se onda definira da li je skupljen i uplaćen ciljani iznos.
Super,
Kad si ti toliko pametan (kao da si izmislio telefon ili struju) i znaš (jer mi si ostali očito ne znamo ništa) kako to da u svojim pametnim iskazima postavljaš brdo pitanja a ne daješ nikakve odgovore osim jednog u smislu: nema drugog izbora od onog najlošijeg?
Ne znam gdje živiš i što radiš ali tako sigurno ne filizofiraš kao ovdje pisanjem.
Po tebi je autocesta nerješiv problem. Nije, problem je što se novcima plaćaju uhljebi, ako istih ne bi bilo i novac koristio gdje treba autoceste bi bile i u profitu. Po tvojoj logici svaka zemlja koja ima puno autocesta bi trebala monetizirati. Kad bi glupost uzdizala ti bi bio golub.
Super, svaka čast na pisanju !!!
Ono što ljudi kod nas dubinski ne shvaćaju počevši od lijevo-liberalnih komentatora tipa Jurica Pavičić koji se nekoliko puta javno izjasnio protiv monetizacije, do ovih kao zabrinutih za “rasprodaju” narodno-državne-naše imovine je… rizik po dugu i neizvjesnost ukamaćivanja duga kroz tako dugo vrijeme.
Potencijalna vrijednost izgubljene “dobiti” zbog “predavanja” autocesti koncesionaru je u velikom nesrazmjeru s mogućim gubitkom zbog ne-razduživanja.
Bolje upravljanje autocestama od strane države i para-državnih institucija, te autoceste kao motor razvoja (u trenutko kad smo rekorderi po km u odnosu na broj stanovnika) i pokretanja ekonomije je riječnik “stručnjaka” dogovorne ekonomije koja još caruje kod nas.
Količina neznanja (a i zlonamjernosti) o problematici je epska, kao što će biti i epska šteta koju će platiti porezni obveznici u slučaju da se referendumom monetizacija zabrani.