“Prve reakcije su pozitivne, vidjet ćemo kako će se stvari dalje razvijati, u ovom trenutku je prerano govoriti o konačnom rješenju”- samo da njegovi ne blokiraju autoceste
“Dakle, istaknuo je, “procedura ide svojim tijekom i ja tu ne vidim neke velike zapreke”.-tj. balvane na cestama
Kako itko pri zdravoj pameti može biti zainteresiran za ovako nešto, prije nego se svi koji su sudjelovali u uništavanju autocesta zatvore zbog veleizdaje?
ja mislim da bi hrvati bili najsretniji da se autoceste skupa s državnim cestama razrežu na 4,5 mil jednakih kockica i dopreme svakom njegova. ok ne bi se mogle dopremiti jer ne bi bilo cesta po kojima bi se vozilo ali bi se na svaku mogao uklesati OIB vlasnika i poslati lokacija pa si je uzme kad mu je zgodno, u svakom slučaju znalo bi se da su ceste hrvatske i mogao bi si svatko spremiti svoju kockicu doma na sigurno, a i bili bi sigurni da se više nikakvi kapitalisti, šeici i tajkuni ne mogu kretati po zemlji i kupovati sve hrvatsko što im dođe pod ruku. kao sada.
Mirovinski fondovi bi trebali generirati bilo kakvu dobit a ne sanirati nemoguce i time ici u propast. Autoceste su jednostavno neisplative, niti se mogu u roku od 30-40 godina amortizirati. Sve kad bi se uvele obavezne vignette za hrvatske vlasnike automobila, koje bi se placale godisnje pri registraciji a iznosile 100 €, kad bi se strancima naplacivale vignette u visini slovenskih i kad bi se sa kamionima i autobusima isto tako postupalo, dosli do prihoda od cca. 230-240 milijuna € godisnje. Tim novcem mogle bi se samo kamate servisirati, a tko ce financirati odrzavanje cesta i osoblje, a tko ce vratiti glvanicu? Znaci, ovaj model moze jedino fukncionirati, ako drzava uzme na sebe 7-10 milijardi kuna glavnice i sama taj iznos otplacuje.
A neznam, ovo bi mogla bit najbolja opcija.
Ponuditi fondovima, građanima, ostatak Koji ne prođe dati koncesionaru, onda se ne može reći da i građani nisu imali priliku zaraditi,,, jer budimo realni pa nebi koncesionar ulazio da neće mrknuti finu zaradu?, kroz 30-40 godina. A sa IPO lovom će vratiti dio kredita + koncesija, + šta će se možda pametnije upravljati,, iako sve ovisi koliko su pametni i kako sve poslože u vladi
A sad dal će građani prihvatiti ili ne? Jbga, imali su priliku, mogu zaradit a i izgubit, kao i koncesionar.
Ma tko je lud da daje pare u nešto što je prezaduženije od Petrokemije i ne pokriva osnovne troškove, a kamoli kredite? Piši kući prpalo.
@ Serislav,
a reci zašto je bilo koji koncesinar blesav to uzeti u koncesiju? Ako nece zaraditi, daj me malo prosvjetli?
Osobno me ne zanima, jer imam druga podrucja ulaganja,, ali stvarno zbog čega bi BILO koji koncesionar ulazio u tu priču ako će ispušiti lovu?????
Niti jedan koncesionar nece preuzeti cijeli dug od 34 milijarde kunda, odnosno 4,5 milijardi €. U javnosti se barata sa cifrom od 2,5 do 3 milijarde €. Sto znaci da ce u svakom slucaju dosta duga HAC-a ostati drzavi za otplatu.
Osim toga koncesionar ce uvesti vignette ili neki drugi oblik naplate. Na svim pravcima, gdje su tuneli duzi o jednog km, zatvoriti ce van sezone jedna tunelska cijevi, jer je i jedna vise nego dovoljna. U outsourcing ide prakticki sve: od odrzavanja cesta do zimske sluzbe, naplatne kucice se ukidaju. Mozda se dogovori sa drzavom, pa definiraju sezonskog radnika tako, da pola godine radi na moru a pola godine je djelatkik zimske sluzbe. Znaci, ima puno mogucnosti, koje sada Mijatov sindikat blokira i time kopa sam sebi jamu, kao sto si svi stozeri za obranu…do sada to radili.
Dati dionice gradanima bez restrukturiranja i postavljanja novog nacina poslovanja, naplate, kako inače i bi dali koncesionaru je van svake pameti. Trebaju biti isti uvjeti, ili da se podjele dionice izmedu gradana, fondova i koncesionara,
Jel se moze reprogaramirati kredit? Kolike su trenutne kamate, a po koliko se moze zaduziti drzava danas?