Hrvatska građevinska/graditeljska/građevinarska industrija – sektorske tvrtke, usporedba

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska Hrvatska građevinska/graditeljska/građevinarska industrija – sektorske tvrtke, usporedba

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

Ma ne ljutim se ja meni smješno kako Tehnika raste vise od VDKT a Vdkt joj upravo uzima ogroman posao aerodroma smjesno upravo suprotno od logike …Tehnika nakon obavjesti raste a VDKT padne ..!

Prvi ce biti posljednj a posljednji prvi

dioničarima thnk bi moglo biti smiješno jer je vdkt narastao bitno više thnk
kada se uzme u obzir ATL i Bv
svakome je nešto drugo smiješno.
svatko ima svoje argumente
cijena dionice ne sluša ničije želje,smijeh…
pogotovo ne kratkoročno.
na duži rok uvijek stvari dođu na svoje mjesto.
vi ste očito uvjereni da je vdkt značajno podcijenjen
ili ostali građevinari precjenjeni.
ima za to odlično rješenje,jednostavno prodajte sve druge građevinare ako ih imate+kupite što više možete vdkt i budite strpljivi i nema potrebe skakati na svaki rast bilo kojeg građevinara ako to nije vdkt.
unesite malo više objektivnosti u analizu i uvidjet ćete da svaki građevinar ima svojih komparativnih prednosti i biti ćete manje iznenađeni rastom ostalih građevinara.
držim da je cijeli sektor značajno podcijenjen i da treba uzeti od svega barem nešto + eventualno dodatno više pojedinog osobnog favorita iz sektora.
uskoro će se djedica u crvenom spustiti kroz dimnjak pa se možda ispuni možda koja želja više.

ne pozivam na kupnju-prodaju,očekujem da me netko svojim razmišljanjima i argumentima potakne na novo razmišljanje.isprike na dužini posta,tipfelerima...



očito će biti problema.
hrvatska operativa je toliko oslabila da će joj trebati dugo vremena da se oporavi, a posebno zbog nedostatka radne snage, posebno kvalitetne koja je mahom otišla u inozemstvo graditi infrastrukturu.
šteta, jer sada kada se događa lagani oporavak, neće biti dovoljno resursa.

ako će biti posla kojeg neće imati tko napraviti ,nameće se samo od sebe da će plaće u građevinarstvu rasti pa će to zaustaviti odlazak radnika van.
nebi bila senzacija da se počnu i vračati jer nije visina plače najvažnija,bio sam i ja vani i vratio se.
pogotovo oni kojima je obitelj ostala u hr.
problem radne snage je uvijek bio prisutan čak i za vrijeme nasjajnijih dana građevine.
građeviske firme su svoj opstanak tražile zadnjih godina u smanjivanju plača jer su ih investitori cijedili preko svake mjere iskorištavajući,zloupotrebljavajući nedostatak posla.
sada se kotač okreće u drugom smjeru.
neće biti problema uskoro i pošteno platiti jer najskuplje od svega je kašnjenje.
tržište će se samo pobrinuti za sebe.
ima masu ljudi koji nemaju iskustva u građevini ali će se rado uključiti kada će plače narasti.
a znanje?dovoljno da na 3 radnika jedan zna ostalima pokazati ,dati,instrukcije.
oduvjek je to na našim prostorima tako funkcioniralo.
držim da je važna volja,trud,stimulacija i ljudi nauče i kompliciranije stvari.
sada su na redu investitori da se "natječu" za građevinare .
realno postoji trošak obuke novih radnika,zamjene za one koji su otišli a da je do građevinara nebi se investicije niti nikad zaustavile,niti radnici otišli van.
to je bila odluka investitora,morat će i oni podmetnuti leđa radi novonastale situacije.
naravno ne na dobrovoljnoj bazi već će im to biti nametnuto kroz cijene izvođenja radova.
uvijek netko plati jer ,besplatnog ručka nema
tko bi doli sad je gori i obrnuto,tako to ide kroz povijest
zadnjih 8 godina su investitori bili gore a sada je vrijeme za promjenu…
ne vidim tu ništa ,nepošteno,nepravedno…

[/quote]


@migra

iznijeli ste dosta logičan slijed.
nakon što se cijene podignu, podignut će se i cijene rada, no pitanje je da li će se podići profitabilnost kompanija.
no što je sa nagomilanim dugovima građevinara, sa kratkoročnim i dugoročnjim obvezama koji su im omča oko vrata?kako će se te omče riješiti?
i dalje ne vidim preokret u trendu poslovanja, niti internacionalizaciju i osvajanje stranih tržišta (koja su jedini izlazak iz ove situacije), niti nagovještaj nekakvih megalomanskih infrastrukturnih projekata kao što su u prošlosti bile autoceste.

još malo crno na bijelo dokaza u kojem smjeru je krenuo ovaj sektor.
na godišnjoj bazi rezultat je za sad umjereni rast ali zato na mjesečnoj bazi rujan prošle i ove godine najavljuje mnogostruko više od “stidljivog”.
porast od 110% u ukupnoj vrijednosti radova.
slučajno ili ne s obzirom na sve dokaze na dokaze do sada neka svatko sam za sebe…
držim da smo još uvijek u fazi zagrijavanje,predigra,uvod u zaplet…
pa bi možda bilo mudro barem razmotriti mogućnost za one koji nisu još…
možda i griješim,nebi bilo…

….Po podacima DZS-a, u prvih devet ovogodišnjih mjeseci izdano je 5.556 građevinskih dozvola s predviđenom vrijednošću radova od 15,7 milijardi kuna. Broj dozvola izdanih u prvih devet mjeseci je za 23,7 posto viši nego u istom lanjskom razdoblju, dok je vrijednost radova porasla za 13,3 posto. “Time se ovogodišnji devetomjesečni kumulativ broja izdanih dozvola, nakon niza godina krize, oporavio na razinu iz istog razdoblja 2012. godine”, ističu iz HGK.

U rujnu izdano 30 posto više građevinskih dozvola

ne pozivam na kupnju-prodaju,očekujem da me netko svojim razmišljanjima i argumentima potakne na novo razmišljanje.isprike na dužini posta,tipfelerima...


@migra

iznijeli ste dosta logičan slijed.
nakon što se cijene podignu, podignut će se i cijene rada, no pitanje je da li će se podići profitabilnost kompanija.
no što je sa nagomilanim dugovima građevinara, sa kratkoročnim i dugoročnjim obvezama koji su im omča oko vrata?kako će se te omče riješiti?
i dalje ne vidim preokret u trendu poslovanja, niti internacionalizaciju i osvajanje stranih tržišta (koja su jedini izlazak iz ove situacije), niti nagovještaj nekakvih megalomanskih infrastrukturnih projekata kao što su u prošlosti bile autoceste.


1.kompanije su same sebi rušile profitabilnost kako bi zadrže,pokušale zadržati “pogon” sada smo svi generali poslije bitke i možemo zaključiti da je to bio pogrešan put ali 2008 svi su očekivali da će kriza trajati manje od 8 g
nakon rušenja profitabilnosti i kada su se iscrpile rezerve na red su došle i plaće,posljedice znamo.
sa jasnim svijetlom na kraju tunela i sa više nego obečavajućom perspektivom po pitanju količina posla u budućnosti svi mogu hrabrije davati ponude.
pa konačno ako žele za poslove za koje se natječu biti i sposobni ih odraditi moraju za to imati radnike a radnike treba više platiti što znači svaka sljedeća ponodom idu veće cijena rada,veće profitne marže.
investitori nekoga moraju izabrati za posao,naravno da bi htjeli da je cijena što manja ali cijena odgode investicije je bitno veća od 5-10% veće cijene.
tržište će se samo pobrinuti za sebe kao nebrojeno puta do sada.
koliko će biti cijena za investitore ako se projekti u turizmu u izvođenju prolongiraju na godinu ili dvije?
držim bitno veća od potrebnih povećanja izvođenja radova.
2.trend značajnog razduživanja kod nekih iz sektora je prisutan godinama.
preokretom trenda koji je po meni nastupio pritisak će biti manji.bili su građevinari i prije krize vrlo
zaduženi pa to nije bio problem zar ne?
zaposlenost i izgledi za budućnost idu u pozitivnom smjeru pa će i taj”problem” pod tepih.
smanjeni pritasak bi trebao smanjiti i kamatno opterećenje poslovanja te posredno dodatno utjecati na profitabilnost.
osobno ne vidim još jake znakove preokreta poslovanja u 2016 ali ih očekujem vrlo izglednim u 2017.
očekivao sam ih u 2016,glasno to i najavljivao,argumentirao….
nestabilnom,palom vladom izgubili smo godinu dana,srećom ova izgleda bitno stabilnija…
sektoru je nanesena šteta odgodom realizacije projekata

U vodoopskrbi na čekanju 3 milijarde eura


vrijednih za hr prilike značajnih,ogromnih,nestvarnih…. >20 mlrd kn investicija koje mogu dići ovaj sektor do najsjajnijih dana.ovo je samo jedan od izvora.
zvuči li to nesvarno,preoptimistično?vidjećemo,večina je uvjerena da to nije moguće a moj otimizam se najčešće na kraju pokaže kao konzervativan a ne kao neopravden,nerealan…
kada bi se samo dio mojih očekivanja ostvario to će mene učiniti bitno materjalno bogatijim investitorom.
3. internacionalizacija je kod nekih prisutna dugo a neki su je započeli nedavno
detaljne primjere ću preskočiti u ovom postu.
4.auto ceste su digle građevinu ali očekujem i jednake ili veće efekte od 70 mlrd kn iz “eu fondova,turizma koji je već sad potentan generirati donedavno nezamislive projekte od > 4mlrd kn,industrijska priozvodnja raste godinama to će i već povlači investicije domaće industrije. u stanogradnji je primjetan odmak od dna….
pesimizam se neće još dugo moći opirati otvaranju očiju,valuacije sektora su vrlo niske.
podjeća me to na turizam prije 5-6 godina,a ako sam samo dijelom u pravu očekujem da će naplata bitno brže nego na turizmu jer su okolnosti bitno drugačije+sentiment na burzi bitno drugačiji.
postoje i rizici,garancije nema.
meni su ti rizici prihvatljivi kako ja vidim omjer potencijalni rizik-potencijalna dobit a pošto ga svi vidimo drugačije…
time will tell

ne pozivam na kupnju-prodaju,očekujem da me netko svojim razmišljanjima i argumentima potakne na novo razmišljanje.isprike na dužini posta,tipfelerima...

@migra
hipotetski je sve izrečeno točno i time ste u pravu.
no, ovoga puta je situacija bitno drugačija, baš iz razloga ogromnih zaduženja i nelikvidnosti.
kod nekih firmi je predstečajna nagodba pogurala stvari, a kod nekih mi se čini da im tek predstoji predstečajna nagodba.
sami ste rekli kako je ova recesija jako dugo trajala, i moj subjektivan dojam je da ih je previše iscrpila, tako da nemaju snage za potpuni oporavak, te se bojim scenarija slovenskih građevinskih firmi, koje su upale u sličnu krizu i mahom nestale.
mišljenja sam da će ovaj sektor na leđa preuzeti neke nove firme koje trenutno i nisu izlistane na burzi.

invest@
da rizici ne postoje nebi se moglo kupovati po ovakvim diskontima.
iskustvo nas uči da tržište voli pretjerivati.
da kada krdo krene u stampedo nemože ga se sam tako zaustaviti poznata je stvar.
dali je okrenulo na drugu stranu i kako će dalje ići?vidjećemo.
držim da je tržište za vrijeme krize kaznilo ovaj sektor više od opravdanog,potrebnog…
temelji za to se potkopavaju svakim danom i očekujem njihovo urušavanje.
oko rokova nebi jer meni su i manje bitni nakon prvog uvjeta a to je zarada.
držim da će vrijeme za izlaz biti najranije za 12 mj. a izgledno 2-4g.
imovina debelo podcijenjena mi je dodatni osigurač.
u ovom trenu puno vode ide na mlin ovom sektoru a to se godinama nije dogodilo,toliko je vremena prošlo da se većina sili biti sljepa pored zdravih očiju.
ako ne griješim sljedi povečanje količine vode koja ide prema mlinu.
došlo je vrijeme da je lakše biti optimista i strpljiv na ovom sektoru.
trebati će proći još nešto vremena za dodatne dokaze na dokaze.
na burzi ako želiš zaraditi moraš kupovati budućnost ,znači i preuzeti rizik.
taj rizik i nije tako velik ako će biti kako očekujem,bitno više + od – vijesti na ovom sektoru.
uz odrađenu domaću zadaću i sreća je bitno lakše dohvatljiva.
a o ulazu godinu prerano ili tjedan,mjesec prekasno moje je mišljenje odavno izrečeno,potvrđeno…
konsolidcija sektora,moguća preuzimanja bi bila dobro došla ako se mene pita pri činjenici da je imovina sektora značajno podcijenjena.

ne pozivam na kupnju-prodaju,očekujem da me netko svojim razmišljanjima i argumentima potakne na novo razmišljanje.isprike na dužini posta,tipfelerima...

Na natječaj za izgradnju Pelješkog mosta prijavilo se dvanaest kandidata, objavio je Večernji list.
Sukladno Zakonu o javnoj nabavi, informacije o potencijalnim natjecateljima u ovom ograničenom postupku javne nabave su tajne, stoga u Hrvatskim cestama ne mogu govoriti o imenima tvrtki koje su dostavile prijave za Pelješki most.

To je trostruko veći interes nego 2007. godine.
Sad slijede pregledi i ocjene pristiglih zahtjeva, što će potrajati oko dva tjedna, a nakon toga, sukladno Zakonu o javnoj nabavi, Hrvatske ceste mogu tražiti objašnjenje i upotpunjavanje zahtjeva ako bude potrebe, za što će natjecatelji imati rok od 10-ak dana da se očituju.
Prema optimističnom scenariju, krajem siječnja 2017. natjecateljima koji ne udovolje uvjetima tehničke, pravne i financijske sposobnosti bit će poslane obavijesti da ne ulaze u drugi krug, a oni koji udovolje tim uvjetima bit će pozvani da dostave financijske ponude. No oni koji ne uđu u drugi krug imaju pravo žalbe pa je teško prognozirati kad bi mogao početi drugi krug i kad bi on mogao biti okončan.

Projekt je vrijedan 1,756 milijardi kuna i time predstavlja najveći infrstrukturni projekt u Hrvatskoj.

SeRija@
otezalo se ,oteže se,otazat će se ali doći će i taj dan a 1,8mlrd kn je ogroman posao i netko će ga ugrabiti.
i taj ogroman posao je doslovno sitnica od ukupne vrijednosti drugih poslova koji će doći u sljedećih <5g.
to su nedvojbeni dokazi smjera u kojem će ići ovaj sektor,odbijanac od dna je počeo i
tko će se više siliti odbijati prihvati tu činjenicu po vlastitom izboru će snositi posljedice.
poštenije od toga ne može,barem ja neznam da može.
dodatni jaki motiv za ozbiljno uzimanje u razmatranje ovog sektora je avg značajna podcijenjenost čak i imovine za koju objektivno nije bilo razloga ali dogodilo se,svašta se u životu događa a mudri to znaju i iskoristiti.
neki jesu,neki će a neki neće nikad....
da vidimo kako će se valuirati ta imovina kada uskoro opet postane profitabilna?
nebi mogao mirno spavati da nisam unutra,planiram to i pojačati uskoro sa priljevom cash-a.
dobro da je sentiment takav da se još može po ovim valuacijama.
uskoro će zaredati fin izvješća sa dokazima oporavka profitabilnosti.
tko ne vjeruje već želi prvo crno na bijelo vidjeti ako ne griješim to će ga hebeno koštati.
može se reći da za to već i danas ima dokaza a najbolji dio je tek pred nama.
očekujem da će 2017 biti godina construct sektora a da je 2016 bila samo predigra,uvod u zaplet...
očekujem bitno više pozitivnih od negativnih vijesti.
možda griješim,nebi bilo.....
rizika ima,vrijedi kao i uvijek da je najbolje da svatko sam za sebe prouči i odluči.

ne pozivam na kupnju-prodaju,očekujem da me netko svojim razmišljanjima i argumentima potakne na novo razmišljanje.isprike na dužini posta,tipfelerima...

…auto ceste su digle građevinu ali očekujem i jednake ili veće efekte od 70 mlrd kn iz “eu fondova,turizma koji je već sad potentan generirati donedavno nezamislive projekte od > 4mlrd kn,industrijska priozvodnja raste godinama to će i već povlači investicije domaće industrije. u stanogradnji je primjetan odmak od dna….


novi izvori poslova sve aktivniji,ovaj puta dolaze iz industrije.
profitabilnost industrije značajno poboljšana u 2016 što će ubrzati nove investicije,tim više što su radi krize mnogi projekti odgađani godinama.
očekujem poplavu najava uskoro.
+ kreditiranje je povoljnije nego zadnjih godina
+pristup EU fondovima će bit jaki zamašnjak za investicije.

FOTO: U punom su jeku radovi u sklopu kompleksa Ireks arome u Jastrebarskom

ne pozivam na kupnju-prodaju,očekujem da me netko svojim razmišljanjima i argumentima potakne na novo razmišljanje.isprike na dužini posta,tipfelerima...

Građevinaje još uvijek jako daleko od opravka, muku muče sa proanalsakom kvalitetnih radnika.
Obujam radova je na povijesnnom dnu.
Mnoge firme su još uvijek na aparatima (pročitajte zadnja izvješća)..
Jedino dobro posluju male firme koje su se bazirale na obnove i izgradnju turističkih apartmana.

slažem se da je građevina na dnu ali ako se svi slažemo na temelju dokaza crno na bijelo da se obim posla povečava i da je najizgledniji scenarija da će se taj trend ne samo nastaviti već povečavati.
ako tome dodamo još i makroekonomiju koja je nikad bolja uzadnjih 7-8g + očekivan nastavak tog trenda.
dodatno valuacija sektora ispod svih kriterija,i dalje uračunat crni scenarij kao najizgledniji?
nije li tada upravo ovo savršen tajming za ulazak u ovaj sektor?
nije li ovo “zlatna prilika”kada se uzme u obzir omjer potencijalni rizik-potencijalna dobit.
nebi bilo prvi put da griješim ali….
sjećam se kada je turizam isto tako bio brutalno podcijenjen i mnogi nisu na to gledali kao “zlatnu priliku”
cijene su ovdje blizu dna izgubiti se može potencijalno malo a dobiti se može potencijalno jako puno.
ako dobro gledam,na burzi ne možeš dobiti bolje od toga,garancije nema ali…
moj se optimizam najčešće pokaže kao konzervativan.
uskoro ću biti u mogućnosti dodatno ući sa 7 znamenki i opasno me golica ta opcija.
volio bi da me ne netko razuvjeri argumentima protiv.

ne pozivam na kupnju-prodaju,očekujem da me netko svojim razmišljanjima i argumentima potakne na novo razmišljanje.isprike na dužini posta,tipfelerima...

New Report

Close