Zemljo otvori se. Dosadašnjih 44 milijarde ulaganja u autoceste uzadnjih 8 godina nije bilo dosta, još će kapnut nekoliko milijardi, [shocked] a željeznicu ko je8e, i dalje se ništa ne spominje i ne ulaže. Pa dokle više je8enih autocesta?!
[angry]
Pero iz tvojih postova ja sam zaključio da ti neznaš vozit auto ili nemaš vozačku pa se voziš vlakom.
Ali to nije razlog za mržnju cestogradnje, naučiti voziti auto je jednostavno.
Nema veze uglavnom još ništa od propasti građevinara, ti i Fedya ćete morati pričekati neka lošija vremena za slavlje.
Tko zna možda 2017g počme opet kriza. [bye]
Prema projekcijama financijskih izdavanja za promet u razdoblju između 2007.godine i 2013. godine za deset novih zemalja članica EU, najveći dio kolača, 52%, odlazi za izgradnju cesta i autocesta, zatim 30% za izgradnju željeznica, 10% otpada na javni prijevoz, 2% na unutarnje vodene putove, 2% na luke, 1% zračne luke, itd.
Da bi stvar bila bolja, već od početka ovog stoljeća EU naglašava da se naglasak mora prebacit na ulaganje u javni prijevoz i željeznicu kao najekonomičnija i ekološki najosvještenija rješenja.
Ali ne i u Hrvatskoj koja pretendira postat članica EU, kod nas je još krajem 2005. čak 68 posto otpalo na ulaganje u ceste ( iako je bilo planirano 40 posto ). Mi smo genijalci, a europljani su budale.
Zemljo otvori se. Dosadašnjih 44 milijarde ulaganja u autoceste uzadnjih 8 godina nije bilo dosta, još će kapnut nekoliko milijardi, [shocked] a željeznicu ko je8e, i dalje se ništa ne spominje i ne ulaže. Pa dokle više je8enih autocesta?!
[angry]
Pero iz tvojih postova ja sam zaključio da ti neznaš vozit auto ili nemaš vozačku pa se voziš vlakom.
Ali to nije razlog za mržnju cestogradnje, naučiti voziti auto je jednostavno.
Nema veze uglavnom još ništa od propasti građevinara, ti i Fedya ćete morati pričekati neka lošija vremena za slavlje.
Tko zna možda 2017g počme opet kriza. [bye]
[/quote]
Kako si proziran, pa čitava će država a ne samo građevinari krahirat pod dugom il debelo zaostat za zapadnom Europom, ako se novac ne plasira tamo gdje mu je mjesto!
Pa jel ti shvaćaš da POREZNI OBVEZNICI sve ovo plaćaju?? Pa jel ti shvaćaš da su i Grci sumanuto gradili autoceste ( da, baš autoceste, valjda su rekorderi po kilometraži autocesta, a sve pod izlikom olimpijskih igara u Ateni) i tako si nabili rekordni dug?
A što se tiče zadnjih službenih statistika prije kraja 2009:
– Jel ti znaš da je Hrvatska 29. na svijetu po veličini duga u odnosu na bdp?
( procjena 61 posto )
– Jel ti znaš da je Hrvatska 21. na svijetu po veličini pada tj negativnog rasta bdp-a?
( procjena -5,5 posto )
– Jel ti znaš kad kompariraš sve zemlje svijeta po oba čimbenika prema službenoj analizi da Hrvatska zauzima 5. mjesto u svijetu?
( gori su jedino Japan, Island, Mađarska i Irska )
– Jel ti znaš da su novopridošle brojke čak negativnije od procjene
( dug iznosi oko 93 posto bdp-a a ne 61, bdp pao 5,8 posto a ne 5,5 )
Da dragi, sve radi zaduženja ( raste dug ) i loših investicija u neisplative autoceste umjesto recimo željeznice i riječni promet ( pad bdp-a). Vidiš da ne moraš bit toliki matematičar da skužiš da srljamo u propast s ovakvim investicijama.
Al brate ulaži ti samo u građevinare i puši im u leđa, možda i zaradiš 10 posto na burzi prije nego država krahira, a onda kukaj i zapomaži kako ništa u državi ne valja!
Rohatinski: Hrvatska će se 2010. zadužiti 13 milijardi eura
…Guverner je pritom upozorio kako Hrvatskoj u 2010. na naplatu dolazi oko 10 milijardi eura kredita, koji će trebati refinancirati na inozemnom tržištu. Ako se tome pribroji i potreba zaduživanja radi financiranja proračunskog manjka, potrebe Hrvatske za zaduženjem u inozemstvu u sljedećoj godini dosežu 13 milijardi eura, pokazuje guvernerova kalkulacija…
Ali Roha nije uračunao Jacine investicije od 15 mlrd kuna, dakle još +2 mlrd eura duga.
Sve skupa 15 mlrd eura duga je sasvim dovoljno da nas gurne u superzadužene zemlje ( dug veći od bdp-a ). A kad se tome pridoda i nevjerojatno loš bdp koji nas očekuje, bojim se da nam nema spasa. A samo mala napomena, da su paralelno građene pruge umjesto što se toliko ulupavalo u atoceste, naš bdp bi već sada bio za jedan do dva postotna boda veći, što nije mala stvar, a i oporavak bi još bio na vidiku. No ovako, bojim se…
Evo i neslavne liste za 2009. ( brzo idemo prema top 10 )
Vaš link
Živjele autoceste.
[bye]
A evo vidim da nisam ni sam. Konačno se oglasili ekonomski osvješteni!
EKONOMISTI SKEPTIČNI
Tko će platiti Kosoričin ‘New Deal’?
Najava novog investicijskog ciklusa kojom je premijerka Jadranka Kosor danas obradovala poslodavce neminovno otvara pitanje i izvora financiranja planiranih investicijskih projekata
Nema sumnje da javna poduzeća koja bi, prema premijerkinim riječima, trebala biti nosioci kapitalnih ulaganja teških oko 12,6 milijardi kuna, nemaju dovoljno kapitala za tako velike investicije.
U postojećim uvjetima dodatno zaduživanje na financijskom tržištu bilo bi vrlo rizično pogotovo ako se uzme u obzir visoka zaduženost većine javnih poduzeća.
‘Sve je to divno i krasno kad bi za to bilo novca. HEP samo Končaru duguje oko milijardu kuna, slično je i kod ostalih državnih tvrtki. To je kao da imate dugove za dva automobila, stambeni kredit i nedovršenu kuću, a vi želite i dalje investirati. Radi se o balkanskoj fori!’ kritičan je prema Vladinom planu ekonomist Ante Babić.
Slično razmišlja i Damir Novotny za kojeg će državna ulaganja samo produbiti trenutačnu lošu ekonomsku sliku Hrvatske.
‘Riječ o jačanju državne potrošnje što će dovesti do fiskalnih problema i pogoršat će vanjskotrgovinsku bilancu. I dosad smo gradili autoceste i sportske dvorane, ali za to smo gotovo sve uvozili. Pametnije bi bilo taj novac dati privatnim kompanijama. U ovom trenutku potrebna nam je javna štednja i privatne investicije’, kaže Novotny.
Ako se već ide u ulaganje u kapitalne projekte, poput željezničke pruge Zagreb – Rijeka ili gradnje novih energetskih objekata, za takve investicije, smatra Novotny, potrebno je privući strane ulagače putem javno-privatnog partnerstva ili izdavanjem koncesija.
‘Kad je riječ o željeznici trend je u Europi da se ide u liberalizaciju tržišta. Zbog čega Hrvatske željeznice moraju biti vlasnik kolodvora ako se oni mogu dati na upravljanje privatnim investitorima’, ističe Novotny.
HALOOOO?! JEL KO UOČIO DA EKONOMISTI VEĆ GODINAMA UPOZORAVAJU DA JE ŽELJEZNICA DALEKO ISPLATIVIJE ULAGANJE, A POGOTOVO U OVAKVA VREMENA KAD NAM HITNO TREBAJU KVALITETNA RJEŠENJA??!!
Ma kakve božje autoceste, pa urušit će nam se i ovo malo jadnog gospodarstva. A zamisli tek scenarij da USA i EU zahvati douple-dip recesija ( a postoji itekako dovoljno razloga da bi se to moglo dogodit ). Pa ako bude tako onda će ovaj pad bdp-a i nezaposlenost kroz 2008/2010 biti samo krizica u usporedbi s onim šta nam slijedi. Al neka, neka, podržavajte vi gradnju autocesta, samo naprijed, gradite ko ludi, pa baš nam fali još 500 km autoceste, nema veze što ćemo se zadužit do groba i što će 2013. nezaposlenost bit 25 posto i što će MMF rezat plaće. Ma sve je to za ljude.
[thumbsup]
Kako si proziran, pa čitava će država a ne samo građevinari krahirat pod dugom il debelo zaostat za zapadnom Europom, ako se novac ne plasira tamo gdje mu je mjesto!
Pa jel ti shvaćaš da POREZNI OBVEZNICI sve ovo plaćaju?? Pa jel ti shvaćaš da su i Grci sumanuto gradili autoceste ( da, baš autoceste, valjda su rekorderi po kilometraži autocesta, a sve pod izlikom olimpijskih igara u Ateni) i tako si nabili rekordni dug?
A što se tiče zadnjih službenih statistika prije kraja 2009:
– Jel ti znaš da je Hrvatska 29. na svijetu po veličini duga u odnosu na bdp?
( procjena 61 posto )
– Jel ti znaš da je Hrvatska 21. na svijetu po veličini pada tj negativnog rasta bdp-a?
( procjena -5,5 posto )
– Jel ti znaš kad kompariraš sve zemlje svijeta po oba čimbenika prema službenoj analizi da Hrvatska zauzima 5. mjesto u svijetu?
( gori su jedino Japan, Island, Mađarska i Irska )
– Jel ti znaš da su novopridošle brojke čak negativnije od procjene
( dug iznosi oko 93 posto bdp-a a ne 61, bdp pao 5,8 posto a ne 5,5 )
Da dragi, sve radi zaduženja ( raste dug ) i loših investicija u neisplative autoceste umjesto recimo željeznice i riječni promet ( pad bdp-a). Vidiš da ne moraš bit toliki matematičar da skužiš da srljamo u propast s ovakvim investicijama.
Baš me briga tko plaća, Hrvatska se gradi, razvija bez toga nema budućnosti. Građevinari će ponovno imati brdo posla, na nekim građevinskim dionicama sljedeće godine očekujem ATH.
Evo i tebi malo statistike:
– jel znaš da je Hrvatska nogometna reprezentacija 10. na Fifinoj ljestvici
– jel znaš da je Hrvatska rukometna reprezentacija osvojila drugo mjesto na EP 2010
-jel znaš da lupetaš glupost?
Antiša, valjda ti je jasno da ja podržavam da svi mi skupa dobro i bogato živimo, da država prosperira, da lijepo zarađujemo na burzi, al čovječe ne možeš preko leševa hodat! Šta misliš da sam ja anrhist koji potkopava ovu državu?
Ajde se malo osvrni šta kritičari poručuju, kakvo je stanje globalnog gospodarstva i kakve su opasnosti i problematike globalnog gospodarstva, pogledaj te enormne dugove i zaduženosti, pogledaj kakvi scenariji se pišu za slučaj da oporavak ne bude kako se očekuje, krenuvši od najbogatijih zemalja.
I sad zasebno sagledaj jedno malu državicu Hrvatsku koja iz godine u godinu gomila dug i suočena je s visokim padom nezaposlenosti, visokim padom i potom stagnacijom bdp-a, koja nema snage nositi se s vlastitim glupostima ( pretjerane neisplative i pogrešno vođene investicije, masivan birokratski aparat ) koji iz godine u godinu drastično opterećuju proračun.
Kakav bi tek efekt na Hrvatsku imala sekundarna svjetska kriza? Nedaj Bože tog scenarija, al bilo bi svega i svačega, prvo bi nastradao turizam, a onda sve po redu. I tek kad bude opet po onoj staroj- trbuhom za kruhom, možda i ti onda dobiješ prosvjetljenje da nam ipak nije trebalo toliko autocesta.
A dotad brate uživaj u nogometu i svojim željicama i o izgradnji lijepe naše, Znam da me sad apsolutno ništa ne shvaćaš, al vjerujem da ćeš me se jednog dana sjetit. Vjeruj mi da hoćeš.
‘Kad je riječ o željeznici trend je u Europi da se ide u liberalizaciju tržišta. Zbog čega Hrvatske željeznice moraju biti vlasnik kolodvora ako se oni mogu dati na upravljanje privatnim investitorima’, ističe Novotny. [/i]]
Zato što je višak radne snage na kolodvoru barem 50%, pa bi u slučaju da država izgubi vlasništvo i oni izgubili posao. Jednostavnije je da željeznice dignu novi kredit i tako kupe stotinjak glasova na izborima. Naravno kredite ćemo vraćati mi, a ne oni koji sjede u saboru.
‘Kad je riječ o željeznici trend je u Europi da se ide u liberalizaciju tržišta. Zbog čega Hrvatske željeznice moraju biti vlasnik kolodvora ako se oni mogu dati na upravljanje privatnim investitorima’, ističe Novotny. [/i]]
Zato što je višak radne snage na kolodvoru barem 50%, pa bi u slučaju da država izgubi vlasništvo i oni izgubili posao. Jednostavnije je da željeznice dignu novi kredit i tako kupe stotinjak glasova na izborima. Naravno kredite ćemo vraćati mi, a ne oni koji sjede u saboru.
[/quote]
Da, al kako se to radilo u američkom new dealu? Svi na prugu i lopatu u ruke…
Dakle krasno, koliko čitam radi se o 4 milijarde na ceste i 700 milijuna na željeznicu. Ma bravo Jaco.
I dalje zaboravljamo da bi to trebalo raspodjelit otprilike 40 posto na ceste, a 30 posto na željeznicu, dakle omjer 4:3, ali ne! Kod nas je to omjer 6:1. Pa divno. No ipak je to napredak s obzirom na 490:1 kakav je bio dosadašnjih godina.
I Jaca sad najednom izmislila toplu vodu! Samo čekaj malo? Koja je razlika između zaduživanja za izgradnju autocesta tijekom 2002-2009 i zaduživanja za izgradnju autocesta od 2010 na dalje?
Pa malo bolje kad se pogleda nema razlike, onda se to zvalo povezivanje hrvatskog sjevera i juga ( i usput koristilo za političke bodove ), a sada se to zove hrvatski new deal ( spas za izlazak iz krize )!
Pa u čemu je deal kad se radi isto što se radilo i do sada? Zaduživanje preko glave kroz skupe i relativno neisplative projekte. Jedina razlika je u tome što su se smilovali onima kojima do sada nisu dali baš ništa ( HŽ , energetika ) pa su im bacili neke mrvice. A sve ostalo baš ništa nisu promijenili u svojim glavama.
Zato će se sve to nama odbit od glavu. [undecid]
Ja ne bi to nazvao mjerom za izlaz iz krize ( i borbu protiv nezaposlenosti ), već mjerom za dodatno gomilanje vanjskog duga ( preko 100 posto bdp-a! ) i utrpavanjem u još dublju krizu.