Hrvatska građevinska/graditeljska/građevinarska industrija – sektorske tvrtke, usporedba

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska Hrvatska građevinska/graditeljska/građevinarska industrija – sektorske tvrtke, usporedba

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

NEKRETNINE
Savjetnici: Cijene stanova pale su 20%, a padat će i dalje!
Autor/izvor: Marina Šunjerga – marina.sunjerga@seebiz.eu

ZAGREB – "Određivanje prodajnih cijena stambenih nekretnina pod direktnim utjecajem je kupaca", zaključak je s drugog okruglog stola savjetnika hrvatskog tržišta nekretnina.

Tražene cijene pale su za 11 posto od kraja 2008. do danas, a korekcija od pet do deset posto odvija se za vrijeme ugovaranja prodaje. Time su cijene nekretnina pale za 20 posto u prosjeku. Stručnjaci su složni i očekuju daljnji pad cijena nekretnina na manje traženim lokacijama.
Najkvalitetnije nekretnine ne gube na cijeni. Takvih je nekretnina, koje uglavnom imaju i atraktivnu lokaciju, sve manje na tržištu pa se ni ne očekuje pad cijena u tom segmentu.

Naime, na temelju detaljne analize, zaključeno je da se na tržištu dogodila diferencijacija cijena stanova, koja više ne ovisi samo u lokaciji već i o kvaliteti. Do nedavno je bilo gotovo pravilo da u jednom naselju potpuno različite stambene nekretnine drže gotovo istu cijenu bez obzira na to je li riječ o novogradnji ili starijoj gradnji, kakva im je mikrolokacija u odnosu na naselje te opremljenosti i funkcionalnosti stana.

Tržišna cijena stanova se pod utjecajem recesije i informiranosti kupaca počela formirati na temelju tih parametara. Zato su sudionici okruglog stola zaključili da će stanovi na traženim lokacijama prihvatljive funkcionalnosti bilježiti samo minimalne korekcije cijena dok stanovi koji nisu atraktivni prvenstveno po pitanju lokacije, a onda i ostalih parametara zabilježiti osjetnu korekciju cijena.

Isplati se transparentno objavljivati pad cijene, jer su projekti koji to nisu činili prošli lošije u prodaji.

Ipak najkvalitetnije nekretnine ne gube na cijeni. Takvih je nekretnina, koje uglavnom imaju i atraktivnu lokaciju, sve manje na tržištu pa se ni ne očekuje pad cijena u tom segmentu.

Zaključili su to vodeći stručnjaci na području prodaje nekretnina, koji predstavljaju oko 70 posto tržišnog udjela u posredovanju stambenih nekretnina u segmentu novogradnje. Okrugli stol okupio je stručnjake poput predsjednice Uprave Erste nekretnina Ilijane Jeleč, Tomislava Gregurića iz King Sturge-a, Vedrane Likan iz Colliers International te Dubravka Ranilovića iz Kastel nekretnina
Podaci uzeti u analizi su temeljeni na uzorku svih sudionika i njihove čitave ponude stambenih nekretnina. Pri analizi su bili grupirani u segmente „mali“, „srednji“ i „veliki“ projekti te su analizirani temeljem veličine stanova po principu stanovi do 50 četvornih metara, od 51 do 70, 71 do 100 četvornih kvadrata a u posljednju su skupinu smješteni stanovi veći od 100 četvornih metara.

Premješteno iz teme: IGH (Institut IGH d.d.)

KORIDOR 10
Dimitrovgrad-Gradina: Alpina dala bolju ponudu od Konstruktora, SCT-a i Hidroelektre
Autor/izvor: SEEbiz / Tanjug

BEOGRAD – Najpovoljniju ponudu sa najnižim novčanim iznosom od 2,9 milijardi dinara dostavila je austrijska „Alpina” na tenderu za izgradnju obilaznice oko Dimitrovgrada sa autoputem do graničnog prelaza Gradina, ukupne dužine 5,8 kilometara i sedam mostova na njenoj trasi.

U trci za izgradnju ove dve deonice na istočnom kraku Koridora 10 nadmetalo se 12 kompanija. Prilikom jučerašnjeg otvaranja ponuda tenderska komisija je ostale učesnike rangirala sledećim redom: slovenački SCT sa 3,2 milijarde dinara, hrvatski „Konstruktor” sa tri milijarde dinara, slovenačko „Primorje” sa 3,4 milijarde, konzorcijum domaćih putarskih preduzeća „Planum”, PZP „Beograd” i „Putevi” iz Užica 3,7 milijardi, dok je najskuplji bio austrijski „Štrabag” sa pet milijardi.

U javnom nadmetanju su učestvovali i „Hidroelektra” iz Hrvatske, GD „Granit” iz Makedonije, „Korporativa muratori cementisti” iz Italije, „Terna” iz Italije, „JV trejs – Stanilov” iz Bugarske, konzorcijum domaćih putarskih preduzeća „Planum”, PZP „Beograd” i „Putevi” iz Užica, kao i konzorcijum „Milenium road” (koji čine „Interkop”, „Porr” i „Energoprojekt”).

„Postupak je sproveden po pravilima Svetske banke, a čija je ponuda najbolja biće poznato za mesec do dva, pošto se sagledaju svi ponuđeni parametri za izgradnju”, preneo je Tanjug objašnjenje neimenovanog člana tenderske komisije.

Tender je letos, kada je raspisan, izazvao interesovanje građevinara u celoj Evropi. Projektnu dokumentaciju je otkupilo tridesetak potencijalnih graditelja, ali je njih 12 dostavilo ponude sa položenom garancijom od 700.000 evra po deonici.

Novac za gradnju je obezbedila Svetska banka u iznosu od oko 275,2 miliona evra. Tim novcem će takođe biti finansirani i tuneli „Progon” i „Pržojna padina”, ali je javni poziv za davanje ponuda otkazan početkom novembra zbog neophodne dorade projektne dokumentacije. Očekuje se da će u kratkom roku sve dileme u vezi sa izgradnjom najsloženije trase te saobraćajnice biti razrešene, i da će novi tender za izgradnju tunela biti raspisan najkasnije za tri meseca.

Obilaznica oko Dimitrovgrada bi trebalo da bude završena u prvoj polovini 2012. godine

http://seebiz.eu/hr/burze/zagrebacka-burza-gradevinari-podigli-crobex-0%2c5%25,62309.html

Ima mogućnosti za dobivanje novih poslova u građevini. Koliko će i u kojem obimu naši građevinari uspjeti od ovoga realizirati to ćemo već vidjeti.

http://www.hgk.hr/wps/portal/!ut/p/_s.7_0_A/7_0_P2?legacyWcmClippingUrl=http%3A%2F%2Fhgk.biznet.hr%2Fhgk%2Ftekst3.php%3Fa%3Db%26page%3Dtekst%26id%3D1757%26kid%3D1937

mislim da najbolje zaboraviti građevinare na par godina

http://seebiz.eu/hr/nekretnine/cb-richard-ellis-pad-uredskih-projekata-u-regiji-cak-45%25,63998.html


mislim da najbolje zaboraviti građevinare na par godina

http://seebiz.eu/hr/nekretnine/cb-richard-ellis-pad-uredskih-projekata-u-regiji-cak-45%25,63998.html


Konstatacija najbliža istini , zaboraviti dionice građevinara na bar par godina.


mislim da najbolje zaboraviti građevinare na par godina

http://seebiz.eu/hr/nekretnine/cb-richard-ellis-pad-uredskih-projekata-u-regiji-cak-45%25,63998.html

Pa čovječe, ti uopće nisi shvatio što piše u članku koji si linkao?!
Evo što piše:

CB Richard Ellis: Pad uredskih projekata u regiji čak 45%
Autor/izvor: SEEbiz
ZAGREB – Značajno smanjenje novih projekata uredskih prostora u srednjoj i istočnoj Europi koji će stići na tržište u razdoblju od 18 do 24 mjeseca stvorit će dugoročno prijateljskije ozračje za investitore, procjena je nove analize konzultantskog ureda za nekretnine CB Richard Ellis.
Podaci iz analize pokazuju da je pad novih projekata ureda i poslovnih zgrada u zemljama srednje Europe od kraja prošle godine dosegao 45 posto, dok smanjenje novih uredskih investicija u jugoistočnoj Europi iznosi oko 30 posto.

Najveći pad novih uredskih projekata zabilježen je u Bratislavi gdje će se graditi 62 posto manje ureda, slijedi Varšava s padom od 48 posto te Prag sa 43 posto manje projekata. Najmanji je pad gradnje novih poslovnih zgrada zabilježen u Moskvi (-20 posto) jer tamošnji investitori očekuju brzi oporavak tržišta i povećanje prodaje.

Glavni je razlog smanjenja planiranih uredskih prostora na europskim tržištima u razvoju, navodi se u analizi, zaoštravanje bankarskih uvjeta za financiranje investicija tj. zahtjev banaka u vrijeme krize da developeri unaprijed osiguraju popunjenost budućih poslovnih zgrada.

Prema ocjeni CB Richard Ellisa veliko će smanjenje broja uredskih novogradnji od sredine 2010. na nekim tržištima dovesti do nestašice ponude, a na nekima do bolje popunjenosti poslovnih zgrada.

To je znak da dolaze bolja vremena za građevinare jer je trenutno veliki pad investiranja u uredske prostore [thumbsup]

Hrvatska ulazi u EU glasovima 30% biračkog tijela. 70% birača nije dalo svoj glas za ulazak u EU!

BAR-BOLJARE
Branko Radulović: Konstruktorov projekt je neodrživ, znaju to i banke
Autor/izvor: Mina-business

PODGORICA – Odluka Savjeta za izgradnju autoputeva da hrvatskom konzorcijumu prolongira dostavljanje finansijskih garancija još 60 dana i istovremeno počne pregovore sa drugorangiranim ponuđačem za izgradnju autoputa Bar-Boljare, potvrdila je apsurdnost tog posla, smatra potpredsjednik Pokreta za promjene, Branko Radulović.

On je ocijenio da ni ugovorena cijena, koja je milijardu EUR veća od realne, nije podigla poljuljani poslovni rejting hrvatskog konzorcijuma, koji predvodi Konstruktor.

– Takođe, ta prenaduvana cijena nije motivisala kreditnu zainteresovanost komercijalnih banaka da finansijski podrže jedan neodrživ projekat, rekao je Radulović.

Prema njegovim riječima, Crna Gora u izgradnji autoputa za sada ima mnogo više sreće nego što vlast ima pameti.

– Najava da će se graditi taj neodrživ, slijepi autoput, za nevjerovatnih 3,92 milijardi EUR, izaziva krajnju zabrinutost, kazao je Radulović.

On tvrdi da takav autoput ne podržava Evropska unija i njeni fondovi, kao i da nije uvršten u mrežu međunarodnih koridora.

Radulović je pitao da li crnogorska vlast putuje saobraćajnom infrastrukturom Crne Gore, ili možda iz svojih automobila sa zatamnjenim staklima ne vidi u kakvom je ona stanju.

Ili, što je vjerovatnije, ne mogu vidjeti saobraćajnu infrastrukturu iz helihoptera, dodao je Radulović.

On je ponovio da bi trebalo formirati crnogorski konzorcijum niskogradnje, stručnjaci sa Građevinskog fakulteta bi izradili tehničku dokumentaciju, dok bi domaći bankarski stručnjaci definisali finansijski model izgradnje.

Vladin Savjet za izgradnju autoputeva ocijenio je na sjednici u petak da dostavljene garancije hrvatskog konzorcijuma ne obezbjeđuju konaćno zaključenje finansijskih ugovora, zbog čega bi trebalo uzeti u obzir i alternativna rješenja.Pred dionicama građevinara ponor je sve dublji , rasprodaja dionica sve veća a kupnja ili potražnja za dionicama građevinara sve slabija iz dana u dan.

http://seebiz.eu/hr/tvrtke/infrastruktura/mesic-u-omanu-nova-prilika-za-hrvatske-gradevinare%3F,64074.html

Omanski ministar pokazao je posebno zanimanje za suradnju u području turizma kao i za sudjelovanje hrvatskih tvrtki u infrastrukturnim projektima u Omanu.[/u]

Evo nešto što mi se posebno čini interesantnim. Velika ulaganja, a žele s našim tvrtkama uspostaviti suradnju.

http://translate.google.hr/translate?hl=hr&sl=ar&u=http://www.syria-news.com/&ei=xnAvS7PuEYyV_QaP9tGCCQ&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CA4Q7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Dsyria%2Bnews%26hl%3Dhr

Direktor investicija: Sirija potreba za ulaganja od nekoliko desetaka milijardi dolara.

Generalni direktor ulaganja vlasti, Ahmed Abdel-Aziz izjavio je u nedjelju da se "Sirija je također potreba za ulaganja od nekoliko desetaka milijardi u sektorima električne energije, infrastrukture i poljoprivrede."
(copy/paste je napravljen sa google prevoditelja, ali mislim da se smisao i bit razumije)

SIRIJSKA ARAPSKA REPUBLIKA

Prilikom službenog posjeta predsjednika Sirijske Arapske Republike, Nj. e. Bashar al-Assada, Republici Hrvatskoj 28. i 29. listopada o.g., u izaslanstvu sudjelovao i zamjenik sirijskog premijera za ekonomska pitanja, Nj.e. g. Abdullah Dardari. Nj.e. Dardari održao je sastanak u Hrvatskoj gospodarskoj komori na kojem je predloženo da hrvatsko gospodarsko izaslanstvo posjeti Sirijsku Arapsku Republiku. Također, g. Dardari je informirao hrvatsku stranu kako zbog predstojećih razvojnih aktivnosti u Siriji postoji veliko zanimanje za hrvatske tvrtke iz područja: naftnog sektora, energetike (izgradnja elektrana), izgradnje vodoopskrbne, željezničke i cestovne infrastrukture, izgradnje pomorskih luka, poljoprivrede „od polja do stola“, hotelijerstva/turizma (opremanje hotela i edukacija zaposlenika) i digitalizacije (e-government). Ukoliko ste zainteresirani za sudjelovanje u hrvatskom gospodarskom izaslanstvu koje će biti organizirano u kratkom roku koji će odrediti sirijska strana, interes o sudjelovanju izrazite dostavom popunjenog upitnog obrasca, najkasnije do petka 20. studenog 2009. Radi lakše međusobne korespondencije upitni obrazac zatražite u elektronskom obliku na e-mail: aperica@hgk.hr Tablica u upitnom obrascu ispunjava se na engleskom jeziku i uz imena djelatnika kompanije treba navesti njihove funkcije. Napominjemo da je prijava valjana bez potpisa i pečata, ali mora biti dostavljena u formatu u kojem je moguće vršiti obradu teksta.

/uneseno 11.12.2009.; dopuna 14.12.2009.; dopuna 16.12.2009./

svi tekstovi obijavljeni na ovoj temi stoje i ako bi bilo 10% od svih ovih projekata ostvarivo -to bi bio bingo za HR-kompanije,samo mi nije jasno zašto se opterećujete sa tim stvarima kada je jednostavno sentiment prema građevinskim dionicama u silaznoj putanji,i po svoj prilici će se nastaviti u idućem kratkoročnom razdoblju-signal za izlazak vam je bio prije mijesec ili dva kada su se počeli pojavljivati negativni signali u ovom segmentu,svi su imali prilike lagano smanjiti pozicije i umanjiti gubitak,sada je jednostavno vrijeme kada treba biti po strani i sa pozornošću pratiti razvoj situacije i odrediti neke donje limite do kojih će cijeli niz dionica iz ovog sektora potonuti.

Jedno su vaše laži a drugo je istina dionice građevinara tek očekuju problemi i pravi pad.BAR-BOLJARE
Branko Radulović: Konstruktorov projekt je neodrživ, znaju to i banke
Autor/izvor: Mina-business

PODGORICA – Odluka Savjeta za izgradnju autoputeva da hrvatskom konzorcijumu prolongira dostavljanje finansijskih garancija još 60 dana i istovremeno počne pregovore sa drugorangiranim ponuđačem za izgradnju autoputa Bar-Boljare, potvrdila je apsurdnost tog posla, smatra potpredsjednik Pokreta za promjene, Branko Radulović.

On je ocijenio da ni ugovorena cijena, koja je milijardu EUR veća od realne, nije podigla poljuljani poslovni rejting hrvatskog konzorcijuma, koji predvodi Konstruktor.

– Takođe, ta prenaduvana cijena nije motivisala kreditnu zainteresovanost komercijalnih banaka da finansijski podrže jedan neodrživ projekat, rekao je Radulović.

Prema njegovim riječima, Crna Gora u izgradnji autoputa za sada ima mnogo više sreće nego što vlast ima pameti.

– Najava da će se graditi taj neodrživ, slijepi autoput, za nevjerovatnih 3,92 milijardi EUR, izaziva krajnju zabrinutost, kazao je Radulović.

On tvrdi da takav autoput ne podržava Evropska unija i njeni fondovi, kao i da nije uvršten u mrežu međunarodnih koridora.

Radulović je pitao da li crnogorska vlast putuje saobraćajnom infrastrukturom Crne Gore, ili možda iz svojih automobila sa zatamnjenim staklima ne vidi u kakvom je ona stanju.

Ili, što je vjerovatnije, ne mogu vidjeti saobraćajnu infrastrukturu iz helihoptera, dodao je Radulović.

On je ponovio da bi trebalo formirati crnogorski konzorcijum niskogradnje, stručnjaci sa Građevinskog fakulteta bi izradili tehničku dokumentaciju, dok bi domaći bankarski stručnjaci definisali finansijski model izgradnje.

Vladin Savjet za izgradnju autoputeva ocijenio je na sjednici u petak da dostavljene garancije hrvatskog konzorcijuma ne obezbjeđuju konaćno zaključenje finansijskih ugovora, zbog čega bi trebalo uzeti u obzir i alternativna rješenja.

New Report

Close