http://www.poslovni.hr/121434.aspx
Ukupan broj izdanih odobrenja za građenje u razdoblju od siječnja do svibnja 2009. veći je za 21,8 posto u usporedbi s istim razdobljem prošle godine.
Izgleda da građevina ide za razliku od laži koje se već dugo šire forumom
Građevinari najpodcjenjenije dionice
Također Kosor: Vlada neće odustati od infrastrukturnih projekata
Baš me zanima kako će konzorcij za Crnu Goru doći do novca za financiranje….
HAC raskida ugovore za gradnju autocesta
Josip Bohutinski
josip.bohutinski@business.hr
(objavljeno 28.7.09 07:00)
Hrvatske autoceste raskinut će ugovore o gradnji autoceste Doli – Dubrovnik, zatim Zagreb-Sisak te na autocesti Beli Manastir-Sredanci jer nemaju osiguran novac za njihovo financiranje, doznaje Business.hr iz izvora bliskih HAC-u.
Preciznije, HAC će raskinuti ugovore koje je potpisivao u jeku predizborne kampanje za lokalne izbore, kada je svakih nekoliko dana svečano otvarao radove na nekom od gradilišta ili svečano potpisivao ugovore o gradnji s izvođačima. Radi se o ugovorima o gradnji cijele dionice autoceste prema Dubrovniku, dionice Lekenik Sisak i podionice Buševec-Lekenik sa spojnim cestama na autocesti Zagreb-Sisak te o ugovoru o gradnji mosta Drava na koridoru Vc. Tako će biti raskinuti ugovori vrijedni gotovo sedam milijardi kuna, računajući i PDV. Doznajemo da je HAC prisiljen na raskid ugovorenih radova jer ne može doći do povoljnih kredita, a ono što im se na tržištu nudi preskupo je s obzirom na trenutačno stanje na svjetskom financijskom tržištu. No, izlaz iz te slijepe ulice u HAC-u i Vladi vide u Europskoj banci za obnovu i razvitak (EBRD) i Europskoj investicijskoj banci (EIB) koje su, kažu nam naši izvori, spremne financirati te projekte, ali pod uvjetom da se natječaji za izvođače radova provedu po njihovim uvjetima.
U HAC-u i Vladi pristali su na taj uvjet EBRD-a i EIB-a i stoga se odlučili na raskidanje potpisanih ugovora. Penale za to ne bi trebali platiti jer je u ugovorima naznačeno da stupaju na snagu po uvođenju izvođača u radove. A to se dosad još nije dogodilo. Novi bi natječaji mogli biti raspisani tek sljedeće godine. Od ugovora potpisanih u jeku predizborne kampanje za nedavno održane lokalne izbore, jedini neće biti raskinuti oni za gradnju podravskog ipsilona za koji će HAC nekako morati naći izvor financiranja jer koalicijski partneri HSS i HSLS nisu smjeli biti zakinuti s obzirom na to da ta autocesta vodi do njihovih biračkih baza, Bjelovara i Koprivnice.
Od JP Morgana dobivaju 230 milijuna eura
Hrvatske autoceste trenutačno duguju oko milijardu kuna izvođačima radova. Taj bi dug do kraja godine mogao prijeći dvije milijarde kuna. No, kako doznaje Business. hr., uskoro bi HAC mogao dobiti nove kredite za pokrivanje tih dugova. HAC je u pregovorima s američkom investicijskom bankom JP Morgan za kredit u iznosu 100 milijuna eura. Pregovori s tom bankom traju već dulje vrijeme, a bili su nakratko zastali kad su Amerikanci tražili obveznice umjesto kredita. No, Vlada nije pristala na to pa su u JP Morganu ipak pristali na kreditiranje HAC-a, ali i Autoceste Rijeka-Zagreb koja bi uzela od njih kredit od 130 milijuna eura. No, pregovori o tome i dalje traju. HAC-u bi JP Morganov kredit poslužio za plaćanje dugova, a ARZ bi dio svog kredita iskoristio za istu svrhu (oko 50 milijuna eura), 30- ak milijuna eura toj tvrtki treba za financiranje gradnje čvorova na riječkoj obilaznici, a ostatak bi iskoristila za plaćanje prispjelih rata starih kredita. Osim kredita od JP Morgana, HAC-u i Hrvatskim cestama novac bi trebao ovih dana stići i iz Zagrebačke banke u obliku kredita od 500 milijuna kuna. Usto bi na jesen i Hypo banka trebala dati već obećani kredit HAC-u od 100 milijuna eura, koji je još prije najavljivao ministar financija Ivan Šuker. Iako je bilo planirano da taj kredit Hypo banka isplati prije ljeta, ta je transakcija ipak odgođena za nekoliko mjeseci. HAC-u, ali i HC-u, Ina pak na osnovi trošarine iz goriva duguje, kažu naši izvori, gotovo milijardu kuna!
Džaba im i potpisivanje ugovora kada duguju pare na sve strane. Zato neke firme i poslale šljakere na godišnji usred sezone. Plaćanje HAC-a je na “đemdo”.
Eto kraj traća na građevinarima vi koji ste prodali može vam biti žao
ljepo su vas obrlatili sa traćevima u novinama
Sada gledajte izvješća VDKT najbolje zatim IGH odlično DLKV dobro
jedino je THNK podbacila
Izvješća građevinara bolja od brodara tri puta
Građevinari puno pdcjenjeniji u odnosu na druge dionice
Srušene su im cjene do bola naroćito VDKT i INGRA
malli građevinari imaju problema, ali veliki zasigurno ne, jer su velikim dijelom orijentirani na vanjsko tržište. To i pokazuju njihova izviješća
. Posluju iznad svih mogućih očekivanja.
Viadukt: Dobit u drugom kvartalu narasla više od šest puta
600%
http://www.seebiz.eu/hr/tvrtke/infrastruktura/viadukt-dobit-u-drugom-kvartalu-narasla-vise-od-sest-puta-(2),51769.html
Rast dobiti dobiti Instituta IGH
http://www.poslovni.hr/123119.aspx
Dalekovod ostvario rast polugodišnje dobiti i prihoda
http://www.poslovni.hr/123117.aspx
Kako ne mogu vjerovati događanjima s građevinarima i općoj precijenjenosti istih, otvaram topic. Što mislite, može li INGRA na 120000, MMTZ na 200000, THNK na 25000, IGH na 30000 KN?
Naravno i ne u tako dalekoj buducnosti! Igra tek pocinje a trziste u Hrvata je tek u pampersicama.
[/quote]
Pogledajte šta je ovaj tip pisao , a sad je najveci medvjed na svijetu…kakav luzer
Ingra jedva ostvarila dobit
http://business.hr/Default2.aspx?ArticleID=121c0c61-dce9-4719-8a91-6146915a17b3
Ovo je definitivno iznad svakih oćekivanja dok su većina spominjali krah INGRE
stećaj a dionica doživjela dno dna
Ingra na 11% od dna
nakon ovoga izvješća
ova izuzetno podcjenjena dionica neće još dugo biti na ovim cjenama…
Dajte bar malo i istine građevinari nisu čudo nego firme koje gomilaju minuse kao Tehnika no kroz par godina krize svi oni će tu krizu osjetiti puno više od ostalih firmi.Dobit Tehnike pala na 6,8 milijuna kuna
Business.hr/Hina
30.07.2009 17:07
Zagrebačka građevinska tvrtka Tehnika završila je prvo polugodište ove godine sa 6,8 milijuna kuna neto dobiti, što je za 10,2 milijuna kuna manje nego u istom razdoblju lani, pokazuju podaci iz izvješća koje je ta tvrtka dostavila Zagrebačkoj burzi.
Vezane vijesti
Analiza: Impresivno zaustavljen pad Crobexa
Rezultati poslovanja iz prve polovice ove godine posljedica su nedostatka posla i manje marže na ugovorenim projektima, odnosno rezultat su utjecaja recesije, navode iz Tehnike.
Ukupni prihodi tog građevinara u prvih su šest mjeseci ove godine iznosili 645,5 milijuna kuna i bili su za 15,2 posto manje nego u isto vrijeme lani. Glavni razlozi pada prihoda su loši vremenski uvjeti i niske temperature u siječnju i veljači ove godine, slabija prodaja stanova i robe u trgovini te smanjena popunjenost kapaciteta, posebno u drugom tromjesečju, pojašnjavaju iz Tehnike.
Dobit Tehnike pala na 6,8 milijuna kunaDobit Tehnike pala na 6,8 milijuna kunaOsim prihoda, u prvom su polugodištu smanjeni i ukupni rashodi Tehnike, i to za gotovo 14 posto, na nešto manje od 637 milijuna kuna.
Ukupni rashodi, stoji u izvješću, rasli su brže od ukupnih prihoda zbog utjecaja fiksnih troškova koji nisu mogli biti pokriveni u postotku kao prethodne godine, zbog manje realizacije.
Direktor1 tebe već svi znaju da imaš više nickova
i da drukaš građevinare na dolje
neznam zašto samo uspoređuješ tehniku sa ostalim građevinarima
nisu svi građevinari tehnika niti su imali takvo izvješće nego dapaće
suprotno ovi tvoji pokušaji su jako prozirni
Kakve to minuse gomilaju kada su većina poslovali u debelom plusu..
Direktor1 tebe već svi znaju da imaš više nickova
i da drukaš građevinare na dolje
neznam zašto samo uspoređuješ tehniku sa ostalim građevinarima
nisu svi građevinari tehnika niti su imali takvo izvješće nego dapaće
suprotno ovi tvoji pokušaji su jako prozirni
Kakve to minuse gomilaju kada su većina poslovali u debelom plusu..
Pa Teknika je najbolji građevinar, poslije Vjadukta naravno.
Naravno i ne u tako dalekoj buducnosti! Igra tek pocinje a trziste u Hrvata je tek u pampersicama.
[/quote]
Pogledajte šta je ovaj tip pisao , a sad je najveci medvjed na svijetu…kakav luzer
[/quote]
nevjerojatno, zaista nevjerojatno. te cijene su fundamentalno van svake pameti. ne kažem da za 5 ili 10 godina neće biti fer te cijene, ali sad (a još više onda) nema šanse. taj isti sada vjerojatno misli kako će THNK koštati 300 kuna, IGH 600 kuna itd…. Ljudi su stvarno skloni izletima iz krajnosti u krajnost. stvarno svašta…. baš me zanima da li očekuje IGH na 600 kuna ili THNK na 300, ako da… mislim da je krajnje vrijeme za ukrcaj [thumbsup]