Građevinare mogu spasiti još samo projekti koje sufinacira Europska unija

Naslovnica Forum Komentari članaka Građevinare mogu spasiti još samo projekti koje sufinacira Europska unija

Forum namijenjen komentiranju objavljenih članaka.

a još kad za tih par poslića navale strani građevinari s damping cijenama (ne radi tih poslića nego da do kraja zgaze konkurenciju), uz potporu svojih banaka…auuuu, od naših građevinara opstat će jedino pomoćni bagerist (mujo s lopatom) [emo_vrtimise]


a još kad za tih par poslića navale strani građevinari s damping cijenama…

Mislis, s realnim cijenama?

Ako misle raditi samo u Hrvatskoj onda im ne gine daljnje smanjenhe ta jos 50%.
A kako stvari stoje samo tu su i konkurentni.
Menadzment im je los i okrunjen korupcijskim aferama.
Financije su im lose. Banke ih ne prate, osim nesto Habor, a i to kako naredi Linuc. Kovacev je tu obicni potrcko.
Drzavna politika im ne pomaze u izlasku vani, dapace vise im steti nego koristi.
Kako je ova Vlada totalno nesposobna, pogotovo Grcic u cijem resoru su Strukturni fondovi, slijedeca 2014 god bit ce Crna Godina za hrvatsju gradjevinu. Ostat ce pola firmi iz zlatnih godina sa upola manhim prihodima i sa poslovnim rezultatima u najboljem slucaju na pozitivnoj nuli.

Sve je to posljedica visoko politicki koruptivne zemlje, koha je to i dan danas.

Što su sijali sada žanju.

Tko leti vrijedi, tko vrijedi leti, tko ne leti ne vrijedi

Hrvatska se još nije formalno pridružila regionalnom konzorciju građevinskih kompanija Feniks, iako se radi na njenom formalnom ulasku, doznaje Poslovni dnevnik.

Crna Gora u svibnju ove godine posljednja je ušla u konzorcij koji čini 40-ak građevinskih tvrtki iz Bosne i Hercegovine, Slovenije i Srbije, koje su preko te interesne grupacije nastupile u ruskom Sočiju gradeći projekte vrijedne nekoliko stotina milijuna eura za predstojeće zimske Olimpijske igre. Preko Feniksa su angažirani i u ostalim gradovima Rusije, a nadaju se proboju na ostala tržišta. Hrvatske građevinske tvrtke tu priliku nisu iskoristile, a u Feniksu još strpljivo čekaju hrvatske građevinske kompanije. Nije riječ samo o građevinskoj operativi, nego i o proizvođačima građevinskog materijala, koji također traže način prodaje svojih proizvoda.

U Hrvatskoj gospodarskoj komori, kao i u Gospodarskoj zbornici Slovenije, nisu upoznati s novim povezivanjem regionalnih građevinskih tvrtki. Među zemljama bivše Jugoslavije tako se ponovno povlači ideja uspostave regionalnoga klastera građevinarskih kompanija, a čini se da je Feniks prvi konkretni potez u tom smjeru. Prema toj zamisli, ujedinjene građevinske tvrtke iz BiH, Crne Gore, Hrvatske, Slovenije i Srbije trebale bi pronaći zajednički stav pri izlasku na treća tržišta. Pritom se najviše spominju tržišta sjeverne Afrike, arapskih zemalja i Rusije.

U Beogradu su se još prošle godine susreli predstavnici gospodarskih komora Srbije i Hrvatske, kao i predstavnici 44 građevinska poduzeća iz obje zemlje, s kojima je dogovoren zajednički nastup na tržištima Libije, Alžira i Irana te u zemljama bivšega Sovjetskog Saveza. Te zemlje u gradnju infrastrukture u srednjoročnom razdoblju planiraju uložiti stotine milijardi dolara, pa je zamišljeno da srpsko-hrvatski konzorcij ambiciozno počne osvajati ta tržišta, s kojima je tradicionalno povezan. Budući da Srbiju očekuju velika ulaganja u infastrukturu, konzorcij bi se mogao uspješno nositi s austrijskim tvrtkama koje grade po Srbiji.

Ideja Petra Đukana

“Priča o klasterima vrti se već godinama, ali nikad nije realizirana do kraja, kako u Hrvatskoj, tako i u regiji”, kaže Jure Radić, predsjednik Uprave Instituta IGH. Potreba za ujedinjenjem hrvatskih građevinskih tvrtki pod jednu kapu stara je 20 godina. Ideja o klasteru građevinskih poduzeća u Hrvatskoj pripisuje se Petru Đukanu, Radićevu prethodniku na čelu IGH. On je još 2002. u stručnom radu objavio da hrvatski građevinski klaster mora raditi na stvaranju klastera kako bi se pripremio za dolazak snažne konkurencije nakon ulaska Hrvatske u EU. Jednostavnije rečeno, hrvatske građevinske tvrtke prema veličini nisu usporedive s najvećim europskim građevinskim koncernima koji će sigurno raditi na mnogim europskim projektima kao što je rekonstrukcija željezničkih koridora X, Vb, Jadransko-jonska autocesta, sanacija otpadnih voda ili rekonstrukcije hidroelektrana.

Svi u problemima

Sporazumom se definiraju nositelj ponude, udio komplementarnih i konkurentnih tvrtki, definiraju obveze, podjela rizika, jamstva, cijene, rokovi i sankcije te druga pitanja koja zadiru u pitanja udruge i konkretnog projekta. Sporazum svakako utvrđuje i odgovornost prema partnerima na pojedinom zajedničkom projektu. Posebno je zanimljivo da Đukan to piše 2002., u vrijeme pokretanja projekta gradnje autocesta, koji je na noge osovio brojna građevinska poduzeća koji prije toga bili pred gašenjem. Đukan je prilikom davanja prijedloga o klasteru hrvatske građevinske industrije kao prirodnog saveznika vidio Ingru, koja danas čeka predstečajnu nagodbu, baš kao i IGH. Prvi čovjek Ingre Igor Oppenheim prije godinu opet je pozvao na uspostavu asocijacije hrvatskih građevinara, ali je i priznao da je “cijela stvar zastala na osobnim animozitetima vlasnika i menadžera domaćih građevinskih kompanija”. Činjenica je da domaće građevinarstvo u postojećoj strukturi djelovanja nema uvjeta za uspjeh na međunarodnom tržištu. U takvoj organizaciji hrvatskog građevn.

Naši građevinari su gotovi sve u predstečaju a kad krenu gašenja padat će svi po redu. Stoga treba zaobilaziti dionice IGH, Tehnike, Ingre, Industrogradnje, Hidroelektre, Dalekovoda i ostalih firmi koje će prije ili kasnije u bankrot i stečaj.

zašto se pišu ovakvi članci ako autor očito nema ni minimalno znanje o materiji.

velika građevinska tvrtka koja nije u stanju izaći bar na tržište mikroregije ne vrijedi ništa, ako je nesposobna izaći vani, to znači da je iznutra trula do srži i da joj nema spasa. a takvom su je napravili sprjačavanje slobodnog tržišta u rh, protežiranje i namještanje poslova, te ekstremno prevelik udio države u investicijama, drugim riječima neizloženost konkurenciji.

pričati kako eu otvara nove prilike može se na razini drugog osnovne. to su potpune besmislice, veliko je tržište a još veća konkurencija i tvrtke koje su već odavno nekonkurentne nemaju nikakve šanse.

da ste se potrudili samo provjeriti elemetarne podatke o prijašnjim novim članicama eu, onda biste znali da su mahom u svim novim članicama domaće građevinske tvrtke tresnule na dno da se više ne vrate, upravo iz gore navedenih razloga.

hrvatske tvrtke-propalitete treba što prije likvidirati kako bi se omogućio novi, zdravi razvoj u tržišnoj konkurenciji. što bi se to brže napravilo, bilo bi bolje za sve radnike i stručnjake koji rade u građevinarstvu, na gubitku su samo beznadno nesposobni i nestručni menadžeri i vlasnici ovih tvrtki, te njihove političke mecene.

New Report

Close