Hrvatska će četiri izvanobalna ophodna broda za potrebe Obalne straže i nadzor Zaštićenog ekološko-ribolovnog pojasa graditi sama, izjavio je državni tajnik u MORH-u Mate Raboteg novinarima u stanci okruglog stola o sprečavanju korupcije u vojnim nabavama.
Izrađena je potrebna tehnička dokumentacija, a nakon što se donese odluka, napravit će se idejni projekt i gradnja prvog broda mogla bi početi do kraja godine. Gradnja u Hrvatskoj smanjila bi cijenu otprilike 30 posto u odnosu na kupnju od stranog ponuđača, a to je i jedan od glavnih razloga što se odustalo od suradnje s Francuzima, o čemu se razmišljalo prošle godine.
Prema njihovoj ponudi, cijena jednog kupljenog broda iznosila bi otprilike 150 milijuna eura, a oni građeni u hrvatskim brodogradilištima stajali bi otprilike sto milijuna. Još se ne zna gdje bi se brodovi gradili, a postoji mogućnost da posao podijele dva brodogradilišta. Hrvatskoj ratnoj mornarici novi brodovi trebaju zato što postojećim brodovima ne može kontrolirati i štititi ZERP niti provoditi zadaće Obalne straže.
Četiri broda bit će korvete dugačke 70-ak metara, rekao je Raboteg, a opremit će se oružanim sustavima strane proizvodnje. Komunikacijska i druga oprema bit će dijelom domaća, a dijelom strana. Za gradnju i opremanje jednog broda potrebno je otprilike 1,5 godina.
Mene jednako tako zanima, da li je gradnja LNG brodova u RH fikcija ili ipak nečija jako jako dobra ideja oporavka ili spasa za barem jedan dio brodogradnje.?
Znam da ovo nema veze sa ratnim brodovljem, ali da li si primjetio kako Vlada nekako usporava proces privatizacije u sektoru?
tu bi moglo biti posla za ove [smiley1]
tu bi moglo biti posla za ove [smiley1]http://www.greben.hr/
To je prevelik zalogaj za njih. Nekad je takove brodove gradila Kraljevica ali danas je i ona spala na niske grane.
Inače u gornjem članku ima dosta nelogičnosti. Naime miješa se ophodni brod i korveta što samo ukazuje na razinu stručnosti u MORH-u. Usput one naše 3 topovnjače su po međunarodnoj klasifikaciji male raketne korvete. A patrolne brodove je imala JNA. Danas trunu u Boki ali dalo bi ih se kupiti za šleper cigareta (ADRS) remontirati u Lencu (ULJN i TNPL) i kud ćeš bolje (i jeftinije) za obalnu stražu.
A prije toga zaposliti za direktora Lenca, Uljanikova managera, podijeliti po 25% dionica barodograditelja što lokalnoj, što radnicima, ostalo na tržište, izgraditi LNG, Ameri naprave uz to i jedan offset za mornaricu (npr. naruče nam izgradnju kojeg nosača) itd. itd..
love ka u priči… 🙂
Seve; Seve nećemo graditi samo LNG brodove već i nosaće aviona![smiley2]Vidiš kakvu tehnologiju imamo, brodogradilišta koja ne mogu izgraditi brod bez subvencija ( kolka bi subvencija bila za takve brodove? ) il inaše razdragano pučanstvo sve to razvuće ( ukrade ) i nosi doma? ( Kako Haso kaže: ” Što mali Mujica zna što je 150 -200 kg čelična ploća, uzeo i odneo! )[smiley2]
Samo da nas ne prokuže i ne naruće pedesetak NLG brodova i kojih dvadesetak nosaća![smiley2]
Čini mi se da bi ih morali graditi od stoljeća sedmog![smiley13]
Bit će bolje![smiley13] ( samo ako ne dobijemo narudžbu! )