Dividenda tu igra sporednu ulogu isto kao i kod Adrisa,slobodnih dionica je dovoljno ali nije previše,ovo nije dionica za kratkoročne špekulante.Frank je najkonkurentniji u sektoru,dok su drugi u problemima oni se dobro nose s krizom,poboljšavaju kvalitetu proizvoda i konkurentni su s cijenama.Malo je takovih tvrtki u RH,dionica je jako podcjenjena, pogotovo ako ju usporedimo s Ledom i Podravkom,dokle?
Znam jedino da je ovo firma koja i u ovom teškom vremenu posluje sa dobiti, da nije prezadužena i da će i na godinu imati pozitivna izvješća. Mnoge likvidnije dionice iz sastava Crobexa, a i Crobexa 10 već sada posluju sa minusom, a tek što ih čeka na godinu – naročito građevinare. Možete si zamisliti njihova FI za prvi i drugi kvartal 2010 godine. Kod Francka je istina da je dobit u padu, ali je i dalje dobit, mnogi drugi uopće ni neznaju više što je to dobit.
Neki će reći da će kriza za građevinare proći, i potpuno se slažem sa njima, ali tada će proći kriza i za Franck, pa će imati mjesta i za više marže. U posljednje vrijeme Franck dosta radi na reklami i promidžbi svojih proizvoda. Npr. redovito pratim seriju Lud, zbunjen, normalan. E pa samo u toj seriji ste prisiljeni kada se sve zbroji najmanje cijelih 10 minuta gledati u logo Francka ili neki njihov proizvod u "velikom kadru". A u emisiji Supertalent, pije se iz Franckovih šalica i grickaju njihove "grickalice" i to vrlo uočljivo. Smatram takođe da će se u izvještaju za posljednji kvartal ove godine primijetiti i pozitivan efekat preuzimanja Glorije, što će se naravno odraziti i na ukupnu godišnju dobit. Po meni od svih dionica na ZSE-u, Franck je trenutno na ovim razinama "best bay"![thumbsup]
Pitanje je da li će se Franck dugoročno moći nositi s konkurencijom?
Padaju mu prihod i dobit.
Mada su rasle i cijene sirovina pa je tu otišao dobar dio dobiti.
Akvizicija Glorie će mu vratiti rast dobiti i prihoda.
No pitanje ostaje. Može li se dugoročno natjecati s velikim međunarodnim brendovima kao što su Jacobs i Nestle?
U Hrvata je brend Franck duboko ukorijenjen u svijest potrošača. Ja najradije i dalje kupujem Franck, premda mi ponekad fali nekih modaliteta kave, a kakvu mogu naći kod Nestle- mada se u zadnje vrijeme to popravlja. Kao što je kolega i primjetio i marketing je bolji. Menadžment se popravlja, keša imaju, zaduženost niska.
No prihodi i dobit pokazuju da postoje problemi u kopetitivnosti u zadnjih 5 godina.
Ima argumenata i za i protiv, ja ga imam u portfelju-manju količinu.
Pitanje je da li će se Franck dugoročno moći nositi s konkurencijom?
Padaju mu prihod i dobit.
Mada su rasle i cijene sirovina pa je tu otišao dobar dio dobiti.
Akvizicija Glorie će mu vratiti rast dobiti i prihoda.
No pitanje ostaje. Može li se dugoročno natjecati s velikim međunarodnim brendovima kao što su Jacobs i Nestle?
U Hrvata je brend Franck duboko ukorijenjen u svijest potrošača. Ja najradije i dalje kupujem Franck, premda mi ponekad fali nekih modaliteta kave, a kakvu mogu naći kod Nestle- mada se u zadnje vrijeme to popravlja. Kao što je kolega i primjetio i marketing je bolji. Menadžment se popravlja, keša imaju, zaduženost niska.
No prihodi i dobit pokazuju da postoje problemi u kopetitivnosti u zadnjih 5 godina.
Ima argumenata i za i protiv, ja ga imam u portfelju-manju količinu.
Ja je nebi nikako Razlog je Fima jer koju oni imaju to je takav maler Pogledajte samo kako im stoje fondovi a i svr drugo vezano uz njih
Da li se može nositi sa konkurencijom? To je isto kao kada bih ja Vas pitao da li se naše ostale kompanije mogu nositi sa konkurencijom. Neke pokazuju da ne mogu, a opet neke se trude i dobro se nose. Franck je bio u daleko gorem položaju što se tiče konkurencije u razdoblju od 2002 – 2008 godine nego što je sada. Mnoge tvrtke koje su se u tom razdoblju pokušale "ugurati" na domaće tržište i tržište bivše Juge, jednostavno su do danas nestale, ili jednostavno nisu imale osobitog uspjeha. Neke je "pomela" i kriza, i prenaglo širenje potpomognuto kreditima. Franck je sve to vrijeme odolijevao, i nikada nije dolazio u situaciju da ostane bez keša ili se nerazborito zaduži. To se sada u doba krize pokazalo kao najbolja taktika. Iz toga razloga danas i mogu ulagati u promidžbu, jačanje brenda i širenja tržišta. Pitajte nekoga od sadašnjih menadžera u Francku koliko im traje
radni dan, pa će Vam mnoge stvari postati jasnije. [thumbsup]
Ako Franck koji stoji na zdravim nogama izgubi bitku sa konkurencijom, možete misliti šta onda tek čeka naše ostale kompanije koje danas i bez neke osobite konkurencije već stoje na klimavim nogama. Konkurencija koja posluje u Franckovom segmentu suočava se takođe sa istim problemima kao i sam Franck, a to je kako zadržati marže, a ne povisiti cijenu i biti konkurentan. To je takođe i njihova "noćna mora", a dečki moji i njima pada dobit, samo za razliku od Francka su daleko zaduženiji, a keš na računu je 0 EUR. Npr. Droga Kolinska i njihov Barcaffe. Na kraju krajeva zašto se i Gloria dala kupiti, jer nisu imali love za tekuće poslovanje, zastarjela tehnologija obrade sirove kave, zaduženost. Ima još nekoliko lokalnih obiteljskih manjih tvrtki koje će jednostavno ispariti sa tržišta iduće godine iz istih razloga, ili će ih netko preuzeti. [proud]
Istina.
Jedina mana je što je slabo likvidna.
Držim je već nekoliko mjeseci. Zbog slabe likvidnosti nisam je jače kupovao.
zašto je likvidnost takav problem, pa nemaš valjda toliki portfelja da se ne možeš nakrcati na ovim prometima 😀
Ovdje je jedini problem loše postupanje uprave tj. većinskog vlasnika prema manjinskim dioničarima.
Sve ostalo je za 5, ali pitanje da li je sve ostalo dovoljno kada ovo prvo šteka.
Čak i web stranica napreduje, evo oni Franck svjetovi već nekako napola rade, nadam da neće trebati još godinu dana da prorade i do kraja 😀
Točno je to Bananarama.
Marže mogu zadržati samo veliki i jaki i tako se uništi slabija konkurencija, otud i problemi kod mnogih proizvođača kave, kako si i naveo.
No isto tako i stoji da Franck ima problema sa širenjem na druga tržišta, što jaki međunarodni brendovi uspješno rješavaju.Tako da rast prihoda i dobiti kod Francka imaju dosta ograničenja, jer se zasad ne uspijevaju širiti na drugim novim tržištima što recimo za Jacobs i Nestle ne vrijedi. Zbog uspješnog širenja oni ne trebaju mnogo keša, a dug im je kvalitetan što znači da imaju dobru perspektivu.
Za razliku Franck ima viška keša i nisku zaduženost što je dobro u ovoj krizi, jer mogu uz diskont raditi akvizicije. No oni su bili u istom stanju i kad je bila konjunktura što znači da imaju poteškoća u širenju poslovanja. Francku nije lako širiti poslovanje, drže mnogo keša i nisku zaduženost godinama. Te prednosti koriste jako konzervativno. Pitanje je koliko je to pozitivno, a koliko ne? Ja sam to riješio tako da sam kupio manju količinu i držim ih na oku
[wink]
Franck je stabilna i mudro vođena tvrtka,bilo bi glupo uletavati u akvizicije i onda gasiti proizvodnju.Tu prije svega mislim na regiju,utrka s multi tvrtkama ne dolazi u obzir,to jednostavno nije moguće.Sada je bitno preživjeti,zadržati tržišni udjel i blago ga povećavati bez velikih troškova.Vrijednost tvrtke rasti će iz dana u dan,polako i sigurno,koliko će to investitori cijeniti ?druga je stvar.
Franck u potpunosti ovisi o razini korupcije u Hrvatskoj, dok doktori, sestre, babe po općinama budu primale ciglice za uslugu, za Franck nema brige.
Padaju mu prihod i dobit.
Prihod mu raste kontinuirano zadnjih 3 godine po stopi od cca 6% godišnje, ali istovremeno su rasli rashodi a posebno bode oči stavka "ostali poslovni rashodii troškovi" koja je poprilično skočila zadnjih dvije godine i otuda slabija dobit.
Preporučam dobro proanalizirati zadnje izvješće za 3Q 09 i napraviti Q na Q i Q vs Q analizu. Također i cash flow podrobnije pogledati.
Toliko za sada. Na proljeće detaljna analiza.
srdačno Vaš,
GMB GUBERNATOR
Da, otud silni i veliki nalozi na prodaji dok je sve super…
Prije 550-600kn ne bih preporučio kupnju…