Frank instant kava gold (200g) – cca 55 kuna
Jacobs instant kava gold (200g) – cca 48 kuna
Zašto?
pitaj trgovca koji ti prodaje 😛
Vjerojatno je razlika u nabavnoj cijeni manja, a uzmimo u obzir i činjenicu da jaka kuna pogoduje uvozu, s druge strane Jacobs/KFT je veeliki proizvođač (puno veći od Franck-a) pa je razumljivo da može ("ekonomija obujma") proizvoditi učinkovitije (tj. imati time bilo nižu cijenu bilo veću maržu… ovisno što izabere za koje tržište… a kako na našem tržištu nema velik udio.. možda je kod nas strategija ići sa nižim cijenama…), tako da… puno je tu faktora, i teško je iz maloprodajne cijene bilo što reći.
Objavljeno u današnjem "business.hr" da "Franck pregovara o spajanju sa splitskim proizvođaćem kave Gloriom"
Prihodi tvrtke Tombia, proizvođaća kave Gloria, u 2008 iznose 233 milijuna kuna (Francka 618 milijuna uz neto maržu od 8,4%).Spajanje je i potvrdila vlasnica Tombije, no u Francku to nisu potvrdili.
Eto dobre vijesti za nas dioničare, nadam se da će do toga i doći po zadovoljavajućoj cijeni.
Zvuči zanimljivo, ako je istina… možda to i bude nešto pametno. Naime okrupnjavanje je ono što ja uvijek podržavam, načelno smatram dobrim/korisnim… Ovdje možda u jednu ruku je žalosno to što je Gloria kroz ovih 7-8 godina toliko tržišta oduzela Franck-u, no sada ovim spajanjem… stari konkurentni kao novi partneri, da se spoji ono najbolje iz svake firme…. to bi u teoriji trebalo biti korisno. Mislim da je Gloria dobro pozicionirana i u susjednim državama, to bi moglo malo pomoći i što se tiče izvoza baš kojega spominjem u gornjem postu da nam je ovdje boljka…
E sad da je znat točno kako će se to spajanje provesti, cijena… ali načelno gledano, moglo bi biti dobro, za nadati se da znaju što rade 🙂
Ja inače stalno govorim da bi kod nas puno toga trebalo konsolidirati, kako bi bili međunarodno konkurentniji, bar nekim dijelom postigli ekonomije obujma… ali pri tome mi nije palo na pamet nešto ovakvo, da bi Franck kave išle se spajati sa nekim kavama… palo mi jedna gluplja ideja :rotfl: Ja sam sebi jednom razmišljao, pijući Franck-ov čaj, kako to mora da nije baš pametno što mi u RH svi pravimo svoje čajeve (Franck, Cedevita, Podravka), svatko ima neke svoje prednosti, kako bi to bilo zgodno da recimo njih troje objedine svoju proizvodnju na jednom mjestu u visoko tehnološkom postrojenju, objedine nabavu, objedine najbolje kadrove iz sve tri firme…, i da bi to bilo bolje nego ovako svatko za sebe, nema smisla jedan drugom konkurirati bolje da objedinjeni konkuriraju nekome vani, a to bi se moglo napraviti jednostavno da se osnuje nova firma, u koju bi sve tri firme uložile svoje brendove, postrojenja koja se mogu iskoristiti, novac u određenom omjeru… i da u određenom omjeru budu suvlasnici nove firme, ali koja funkcionira kao jedna "velika" i time učinkovitija, jer kad je sve najbolje (od kadrova na dalje) probrano i objedinjeno "pod istim krovom"… to bi trebalo biti bolje nego svatko za sebe – to je meni padalo na pamet, ali kava, tu je ipak Franck dovoljno velikog udjela na tržištu – da se nisam sjetio da bi i to moglo :rotfl: (ja sam "tehnički" zamislio spajanje osnivanjem nove "Franck Tea Company" u 52 % vlasništava Francka, po 24 % drugih 2 npr. :P, ali sa sačuvanim brendovima od sve 3, možda treba tako i kave, napraviti Franck Coffee Company koja ujedinjuje neovisne brendove ako se ne mogu spajati, samo da je vlasnički dijeljena kompanija u nekom omjeru, itd. onda da se Franck pretvori u Franck Grupa d.d. koja bi bila holding tih kompanija svaka za po jedan segment, svaka u dijelom Franckovom vlasnitšvu dijelom drugih s kojima se spoje, ali da to sve kave/čajeve/snack.. objedinimo, sigurno da bismo na međunarodnoj sceni bili jači, bolje skupa nego svatko sebi, malo više zajedništva nam treba u Lijepoj Našoj!)
E sad, što je sa ovom Gloriom, zna li se? Samo vlasničko povezivanje, na koji način? Valjda neki modalitet kojim se može objediniti operativno, dakle proizvodnja, nabava i čim više razina… jer inače to nema puno smisla? A brendovi, ostali bi neovisni, ili dobivamo nekakvu gđicu. pod imenom "Gloria Franck" ? 😛 (recimo Gloria dobije prvu riječ u novom brendu kao veliku čast, onda na taj račun Franck može dobiti neki lijepi diskont na cijenu 😉 ) Piše li u tom članku odgovor bar na neko od ovih pitanja? [lol]
U svakom slučaju, kamo sreće da nam se u Hrvatskoj počnu događati neki od mojih snova o konsolidiranju – želim izvoz!, a to je nemoguće sa ovako malim i slabim firmicama na svjetskoj vjetrometini multinacionalki.
Vaš link
Meanwhile, the spot price of Colombian coffee – which commands a premium because it is sought by gourmets – jumped to almost $2.20 a pound, a 12-year high, due to supply constraints.
Kraft, owner of the Maxwell House coffee brands, raised retail prices on its Colombian blend by almost 19 per cent last month due to the rising prices of Colombian coffee beans. Nestlé declined to comment on whether it has been raising prices on Nescafé.
Izgleda da će i ostali proizvođaći morati korigirati cijene. Kod Franka se u zadnjim izvješćima vidjelo to povećanje cijena sirovine i pad dobiti.
Frank je firma koja ima love i dalje jako dobro zarađuje
Što se tiče spajanja"preuzimanja" Glorije mislim da ako se to desi
to če biti kvantni skok za Franck
koji bi onda dobio jako veliki dio tržišnog kolača
Spajanje Franka i Glorije bih usporedio sa primjerom
recimo da T-com preuzme VIP
Dionica je također jako malo rasla od svoje najniže cijene
Dok se ulagači ispucaju na likvidnima stići če i ovdje..
To ćemo još vidjeti kakve će nam ovo reperkusije kratkoročno donijeti, povećanje cijena sirovina kratkoročno se može ne uspjeti uspješno prebaciti na potrošača (makar i glavni igrači predvodili povećanje cijena krajnjeg proizvoda), međutim ono što mene ovdje zanima je to što ja mislim da je dugoročni trend što tiče cijena sirovine isključivo UP (zbog sve težih uvjeta proizvodnje sirovina, koju pitanje da li će biti moguće fizički povećavati, a sigurno ne po ovim cijenama, pa čak dugoročno i zbog cijene rada koja će i u tim divljim državama biti veća nego je danas… a očekivano rast globalne potražnje za proizvodom). A ovdje se radi o takvom proizvodu kod kojeg se to može i sigurno hoće u konačnici prebaciti na potrošača, posebice je zanimljivo što dugoročno ovo tržište globalno očekuje i stabilni rast količinske potražnje (mnogo je dijelova svijeta gdje se kava još ne pije u značajnim količinama, a postoje naznake da bi mogli preuzeti "taj strani običaj"), u tom kontekstu, duugoročno, rast cijena sirovina ovdje znači rast cijena krajnjeg proizvoda, uz zadržavanje barem povijesnih marži i u konačnici sigurno rast dobiti, i na istim fizičkim razinama proizvodnje – dok oni proizvođači koji iskoriste globalni rast potražnje mogu zbilja trljati ruke (to je razlog zašto bih volio da Franck postane jednoga lijepoga dana: izvoznik!).
Također, jako je važno da se kontinuirano razvija posao sa kavovinama, jer gotovo sigurno da će u industriji u budućnosti to biti sve važniji segment, jer "prave" kave gotovo sigurno da neće biti dovoljno za zadovoljavanje potražnje.
Kava u svijetu sve skuplja:
Bravo Franck! 😉
Tako treba, "osposobljavanje za ravnopravniju tržišnu utakmnicu s globalno prisutnim kompanijama kako na tržištima u regiji tako i na domaćem tržištu", to je ono u koju svrhu treba učiniti sve što je moguće.
P.S.
Imaju baš lijep web site, sad je naš 😛 http://www.gloria.hr
A naš pravi http://www.franck.hr nikako da bude gotov od kada prave novu verziju, valjda će bit ljepši i od one slovenske verzije (koja je oduvijek ljepša od glavne hrvatske verzije :P), jedina mana je što ovaj filmić nisu preveli, ne znam kako misle da to Slovenci razumiju http://www.franck.si/o_podjetju
http://www.poslovni.hr/115954.aspx
Napokon će ova dionica izači iz mraka u kojeg su je protjerali
Vrjeme je kucnulo da ova izuzetno podcjenjena dionica više naraste..
Novi car kave je rođen
Ovo je predivna vijest ova firma od sada vrjedi jako puno..
Sad mi nije žao što ga nisam prodo makar nije rasto ništa ova dionica je bila kažnjena previše
Novi lider na tržištu kave je rođen kupnjom svoje največe konkurencije.
Frank care [thumbsup] [thumbsup] [thumbsup]