FRNK (Franck d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska FRNK (Franck d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.


Ovo je tragikomicno. Vec neko vrijeme, danas, stoji na asku 20 komada po 750Kn. Svi koji smo mislili se natovariti smo potrosili lovu, sad sjedi, placi i gledaj kako je netko ocajan i prodaje po 750. Inace, 750 je bila najniza po podacima sa ZSE, datum 20.05.2004. Danas ode po 750. A mislio sam da je 1300 super cijena.

Tragično je da trebalo nekoliko sati da bi se sa bida skupilo na ASKu ovih stotinjak dionica po 750 kn.
FRNK u ovom trenutku predstavlja idealnu kupnju po ovom diskontu.Rijetke firme na ZSE
imaju ovako nisku zaduženost,koeficijent brze likvidnosti oko 3.
Rezerve /zadržana diobit/po dionici preko 1.400 kn koja se može početi isplačivati kao dividenda.
Međutim,do sada je dividenda bila simbolična i cijela dobit se reinvestirala.
U ovoj krizi sa ovolikim financijskim rezervama ovo je sigurno utočište,daleko podcijenjenija dionica od Podravke i Kras koji bolje kotiraju.
A i ova dionica pokazuje da je ZSE samo jedna špekulantska barica.
A ovakve dionice bi trebale biti utočište u vremenima krize.

Ne reinvestiraju oni dobit u tome je cijela poanta.
U zadnjih 7 godina omjer kapitalnih troškova i dobiti im je 55%. Što bi značilo da konstantno imaju novčane viškove koji će se na kraju morati ili podjeliti u dividendu ili, nadam se u kvalitetna preuzimanja. Takva keš pozicija i mali dug je u ovoj krizi posebno dragocjen. Bilo bi poželjno za dioničare da uprava to iskoristi, jer isti keš ne vrijedi isto usred recesije ili na vrhu euforije.

Po takovom omjeru kapitalnih troškova i dobit kod nas je malo društava recimo Tisak ima 36%, Zagrebačka pivovara 42%, Ledo i Atlantik grupa preko 80%, dok su ostali gotovo svi preko 100%. (atpl 144%, kodt 106%, igh 95%, dlkv 81%, jmnc 179%)

Za usporedbu Coca cola ima 25%, p&g 29%, kraft 42% itd. , ali Wal-mart visokih 125% no on je u zadnjih 5 godina dobit s 9B povećao na gotovo 13B.

rovadC, 23.02.2009. u 11:09
Hrvatski proizvodi u španjolskim trgovinama

Osam tvrtki, proizvođača prehrambenih proizvoda i alkoholnih pića, u suradnji s Agencijom za promicanje izvoza i ulaganja dogovorilo je ulazak izabranog asortimana na police španjolskog trgovačkog lanca El Corte Ingles.

To su: Franck, Gavrilović, Istravino, Jamnica, Klara, Marić, Kraš, Maraska i Zvečevo.

El Corte Ingles prema istraživanju konzultantske kuće Deloitte "Globalna snaga maloprodaje u 2009." nalazi se među 20 najvećih trgovaca u EU te drži 40. poziciju među 250 trgovaca svijeta. Dostupni podaci o poslovanju iz 2007. otkrivaju da je promet iznosio 17,9 milijardi eura te bio 4,7% veći nego 2006. godine.

Vaš link


Lynx, 23.02.2009. u 15:20
Hrvatski proizvodi u španjolskim trgovinama

Osam tvrtki, proizvođača prehrambenih proizvoda i alkoholnih pića, u suradnji s Agencijom za promicanje izvoza i ulaganja dogovorilo je ulazak izabranog asortimana na police španjolskog trgovačkog lanca El Corte Ingles.

To su: Franck, Gavrilović, Istravino, Jamnica, Klara, Marić, Kraš, Maraska i Zvečevo.

El Corte Ingles prema istraživanju konzultantske kuće Deloitte "Globalna snaga maloprodaje u 2009." nalazi se među 20 najvećih trgovaca u EU te drži 40. poziciju među 250 trgovaca svijeta. Dostupni podaci o poslovanju iz 2007. otkrivaju da je promet iznosio 17,9 milijardi eura te bio 4,7% veći nego 2006. godine.

Vaš link
[/quote]

Lijepo lijepo, posebice zbog Francka i Zvečeva 😉

Evo jedna datoteka koji otkriva da je na 30 06 2008 skoro 7 k komada imao Publikum Balkan inv fond…
Nije nešt bitno, ali bi bilo zanimljivo vidjeti kad su ušli i jesu li možda prodavali od onda obzirom da danas treći dioničar ( ako nisu prodavali ) ima 9 i nešt k komada.

"these fat arrogant overpaid overfed overpriviliged overindulged white-collar business-criminal asshole c..ksuckers"

nego ova superiore kava im je stvarno brutalna !

malo off topic – jučer sam na jarunu popio tu kavu – kava je katastrofalna, dugo nisam popio lošiju kavu. ipak pretpostavljam da nije stvar u kavi već u lopovima u birtiji

o ukusima, okusima i inim se ne raspravlja, no sigurno su lopovi iz birtije krivi .. možda su im zbog krize samo šalice superiore

Barona za moderatora a šefa za direktora ... moji postovi nisu nagovor na kupnju ili prodaju vrijednosnica

Lynx, interesantni hvalospjevi. Zašto ne napišeš da im zadnjih 5 godina stagnira ili opada sales. Dobit im opada. Gube market share.Pada im profitabilnost. pada im profitna marža. I šta će s tim cashom? U dividendu vidim, ne ide. Ukoliko se uskoro ne pokrenu ( a ova recesija je zadnji vagon zadnjeg vlaka baš zato jer su bez duga, puni ko brod, a sve jeftino) bit će to još jedno veliko razočaranje… nemojte me sad razapeti, ali sad je na redu uprava.

I'LL BE BACK

governor, interesantna zapažanja. Ali zašto i ti ne napišeš da Franck već duže vrijeme posluju u potpuno liberaliziranoj industriji, sa enormno snažnom stranom konkurencijom jakih i velikih multinacionalki komparativno u puno boljem položaju "i fundamentalno" zbog svojih interancionalnih super-brendova i ekonomije obujma koje iskorištavaju u svim fazama svojeg poslovnog procesa i time im je nemoguće konkurirati niti na koji način osim na teret vlastitih marži + povrh toga nepovoljna tečajna kretanja koja općenito pogoduju stranim proizvodima i time dodatno smanjuju domaće marže + mnogobrojna mala domaća i regionalna konkurencija koja pritišće donje tržišne segmente i time se ne ostavlja nikakvo mjesto u niti kojem segmentu nepokriveno brutalnom tržišnim utakmicom, u svakom segmentu na svoj način i svojim sredstvima provođenoj…

Što se tiče inozemnih tržišta na kojima je Franck nažalost još jako slabo prisutan, tamo je slična stvar i sa tamošnjim malim low segment konkurentima i multinacionalkama u višem i srednjem segmentu plus ona nepovoljna tečajna kretanja koja opet ponavljam ne odgovaraju izvoznicima a pogotovo u ovako konkurentnim granama i industrijama skromnijih marži dobiti, zato niti rast izvoza nije zamjetan.

Zbog svega ovoga već godinama Francku svi zloguko prognoziraju da će pokleknuti (ne smanjivati marže i neto dobit uslijed stagnacije prihoda) nego da će otkliziti na nulu i u negativan teritorij te da će se morati predati stranim kompanijama, prihvatiti poraz, i mahnuti bijelom zastavom (=prodaja nekoj stranoj kompaniji), osim ako ne želi ponosno sam se likvidirati (da, to je ponos, ako ne ide: idemo u likvidaciju, isplatimo dioničare i to je to, ali nikakva prodaja stranicima! :D)

Unatoč svemu tome (neviđena domaća i strana konkurencija u svim segmentima, u RH i stranim tržištima, + loš tečaj) Franck nije doživio sudbinu koja mu se proriče, nego je unatoč svemu i dalje jedna od najprofitabilnijih kompanija u prehrambenom sektoru, i danas definitivno sa najjačom bilancom u tom sektoru (a i puno šire!) što se uvijek radi kada se očekuje neizvjesna budućnost kako bi se nekako uspjelo preživjeti a ako Bog da možda i nešto više od toga ako se okolnosti tako poklope da se ta snažna financijska pozicija iskoristi i na neki malo bolji način, ako se izdrži do prve jače recesije još uvijek u potpuno funkcionalnom obliku i sačuvane bilance, gdje se tada može napraviti neke "veće korake" koji mogu preobraziti firmu i pripremiti za novu konjukturu na jedna novi način i novim perspektivama.

Franck je unatoč svim zlogukim prognozama upravo to napravio, preživio je sve, ostao profitabilan i jak, i napokon dočekao tu "jednu veću recesiju". Sada je na redu ta druga i uzbudljiva faza: iskoristiti svoju financijsku poziciju u prilikama koje se u krizama otvaraju, tu treba uvijek i malo sreće, nadajmo se da će je biti, da će se neka prilika otvoriti baš i za Franck.

Kao posljedica svega ovoga, Franck bi mogao ostati još jedno duže vrijeme prehrambena kompanija sa rekordnim brojem godina uzastopnog pozitivnog poslovanja, najvećih dugogodišnjih prosječnih marži u sektoru i kumulativno najvećeg ostvarenog povrata na vlasničku glavnicu.

Lijepo zbrojite sve isplaćene dividende sa zadržanom dobiti/rezervama i usporedite to sa upisanim kapitalom, pa ćemo onda to uspoređivati sa drugim prehrambenim kompanijama, da vidimo tko je svojim vlasnicima koliko zaradio… Unatoč svemu ovome što kažem!

Danas je Franck kompanija sa 500 milijuna kn keša i financijske imovine, sa potencijalom povlačenja poluge od još bar toliko!, to… nekih milijardu kn "investicijskog potencijala"… to je respektabilna pozicija za malecku poput veličine Francka. Tko još danas ima investicijski potencijal duplo veći od sadašnjih prihoda?? To je lijepo imati za vrijeme krize/recesije, tako se inače i treba raditi: za vrijeme "prosperiteta" dograđuješ svoje potencijale, kako bi za vrijeme kriza ne

kako bi za vrijeme krize ne samo preživio nego izašao još puno jači i spremniji na daljni i stabilniji i sigurniji rast!

Preferiram firme koje ne isplaćuju dividendu i zadržavaju dobit za rast.
Franck to već godinama radi i nadam se da će nagomilani keš dobro upotrijebiti.
Ako ne isplaćuju dobit u dividendi znači da planiraju investicije.
U takvoj industriji rast je izuzetno teško provesti, i tu ima mnogo problema. No ulaze na tržište Španjolske pa bi mogli prekinuti seriju stagnacije.
Prodaja i dobit padaju zadnjih godina, po nekoliko postotaka, no s obzirom na agresivnost Nestle, Kraft i dr. dobro se drže.
U svakom slučaju podebljao sam portfelj na cijeni od 700 kuna. Rizici su smanjeni na toj cijeni. Keša po dionici imaju znatno više nego što dionica vrijedi, a oni će i dalje jako dobro zarađivati. Mislim da je je dobro dio portfelja držati u takvim firmama koje imaju visok i siguran priljev.
Dakako da nemaju potencijal rasta kao što ima Ledo npr. No imati novac, kad ga drugi nemaju, u ovoj krizi je prednost.


governor, interesantna zapažanja. Ali zašto i ti ne napišeš da Franck već duže vrijeme posluju u potpuno liberaliziranoj industriji, sa enormno snažnom stranom konkurencijom jakih i velikih multinacionalki komparativno u puno boljem položaju "i fundamentalno" zbog svojih interancionalnih super-brendova i ekonomije obujma koje iskorištavaju u svim fazama svojeg poslovnog procesa i time im je nemoguće konkurirati niti na koji način osim na teret vlastitih marži + povrh toga nepovoljna tečajna kretanja koja općenito pogoduju stranim proizvodima i time dodatno smanjuju domaće marže + mnogobrojna mala domaća i regionalna konkurencija koja pritišće donje tržišne segmente i time se ne ostavlja nikakvo mjesto u niti kojem segmentu nepokriveno brutalnom tržišnim utakmicom, u svakom segmentu na svoj način i svojim sredstvima provođenoj…

Lynx, hvala na trudu. Ti meni objašnjavaš razloge zašto je to tako. pa ja to znam.Uostalom, šta me briga zašto je to tako, ali je tako. Franck polako ali sigurno gubi bitku sa konkurencijom. Pasivni su i mlitavi. Ne grizu.

I'LL BE BACK

New Report

Close