Dunavski Lloyd zbog leda izgubio 1,5 milijuna eura

Naslovnica Forum Komentari članaka Dunavski Lloyd zbog leda izgubio 1,5 milijuna eura

Forum namijenjen komentiranju objavljenih članaka.

Što, to znači, da nemaju ugovorenu policu osiguranja? pa čemu služe osiguravajuće tvrtke?! teško mogu zamisliti da se biznis koji toliko ovisi o nepredvidivim stvarima vodi bez politike osiguranja.

vjerojatno je to hrvatski komunistički “lako ćemo” menadžment, koji očekuje da će vlada “riješiti stvari” kad zapne pomoću “financijskih injekcija”. osiguravatelji su zahtjevni, traže postizanje tehničkih i organizacijskih uvjeta, a tko bi se se tim gnjavio.

Navodi gospodina Gacika nisu posve točni. Naime, u riječnom prijevozu itetkako postoji element više sile koji se ugrađuje u kondicije ugovora o prijevozu roba. Naravno da klauzula više sile, odnosno “force majeure” koju definiraju njemački zakon o plovidbi iz 1994.-1998. godine, bratislavska konvencija, CMNI proizašao iz budipeštanske konvencije kao i IVTB ne osigurava naplatu prekostojnice odnosno dangube plovnih objekata za vrijeme kada oni nisu u službenom čarteru, odnosno kada ne prevoze terete prema ugovoru (Cargo Booking Note ili Charter). Ta klauzula, pojednostavljeno rečeno, eskulpira brodara od financijske odgovornosti proizašle iz neispunjenja klauzula ugovora u slučaju više sile kao što je, između ostalog, i vremenska nepogoda.
Dalje, službena zabrana plovidbe rijekom Dunav nije financijski pogodila samo Dunavski Lloyd već i ostale brodarske kompanije koje svoje prijevoze obavljaju na Dunavu. Luke na potezu od Vukovara pa nizvodno do Smedereva su premanjenjene u zimovnike u koje su dunavski brodari, uključivo i DL, vezali svoje objekte kako bi ih zaštitili od ledohoda. A sada malo surove realnosti: DL je izgubio utrku sa konkurencijom na Dunavu. Svoje je usluge prijevoza ograničio na sektor “donjeg Dunava” na kojem primat drže ukrajinske, rumunjske i bugarske flote koje su po kvaliteti i dostupnosti teretnih kapaciteta te subvencioniranom cijenom goriva i maziva “pomele” svu konkurenciju uključivo i DL te zauzele primat u prijevozu žitarica i raznih ruda (koje prevozi i DL). Direktor DL-a spas tvrtke može potražiti isključivo u okretanju novim tržištima i robama kojih na Dunavu ima u izobilju međutim DL, na žalost za takvo ozbiljno restruktuiranje nema sposoban menadžment, kadrove u operativi (posade) niti flotu. Hoće li država pomoći spasiti DL? Zanima me što se tu ima za spasiti…

New Report

Close