ufff……..sad si dosao na svoje….
heheh ti tvoji postovi ko da knjigu citam….
daj malo veci prored…. [lol]
NHF…sam nastavi …ideja o BDI folderu je odlicna…da se ljudi malo educiraju…
evo linkove koji mozda neki jos nemaju
http://reports.platou.com/OnlineServices/Pages/BulkPeriodFixtures.aspx
http://www.worldmaritimenews.com/news/Shipping/15
http://www.dryships.com/index.cfm?get=report
http://finance.yahoo.com/q/cq?s=DRYS,DSX,EGLE,ESEA,EXM,GNK,NM,TBSI&d=v1
http://www.imarex.com/home/bdi_futures_closing_prices
ugodno pracenje zelim [thumbsup]
Tema pokriva samo bulkere pretpostavljam?
Za sada da, obzirom da većina hrvatskih brodarskih kompanija koristi bulkere. Drugi razlog je otežano predviđanje poslovanja onih koji koriste tankere. Međutim ako netko zna nešto više o tome mislim da bi svima dobro došlo.
Ima svašta na ZSE
ATPL, JDPL, TNPL, LPLH, MDPL. SPPL, BDSS …..
Bulkera, Tankera, Kemikalaca, Kontejneraša ……..
Brodari su čak i Sem i Jadrolinija ( Linijski)
Kakve ugovore koriste naši brodari – jednogodišnje, trogodišnje?
Mislim na ove koji prevoze terete…
P.s. izvrsna tema [thumbsup]
Aj hanger ako ti se da, daj točne specifikacije i razlike između:
Cape, Panamaxa, Handymaxa, Supraxama.
Osim veličine, kolko znam handy ima na sebi dizalicu, pa može raditi ukrcaj tamo gdje drugi ne mogu ….
Sigurno ima još svašta.
Pohvala na trudu, puno korisnih informacija, ovaj put mislim da će povratak na rekordne razine biti spor bez obzira na rast BDI-a i ostalih optimističnih teorija i to više iz nekih domaćih razloga tj. hrvatskog načina burzovnog mešetarenja. Bilo bi bolje da se varam ali u lancu sreće oni što su uskočili zadnji plate da namire one koji su došli prvi , tako dok se vrati povjerenje u burzu proći će dulje vrijeme bez obzira na faktor hrvatske pohlepe. [cool]
Kakve ugovore koriste naši brodari – jednogodišnje, trogodišnje?
Mislim na ove koji prevoze terete…
P.s. izvrsna tema [thumbsup]
Svi brodari koji prevoze rasuti teret koriste:
– spot ugovore (dogovara se jedna do dvije vožnje, tj. ukrcaj, prijevoz i iskrcaj tereta) i traje par tjedana
– srednjeročne ugovore, ovisno o željama i potrebama mogu biti 2 mjeseca do godinu dana, iako se u pravilu najčešće koriste periodi od 3-6 mjeseci
– dugoročni ugovori mogu biti jednogodišnji (11-13 mjeseci), pa nadalje. U praksi se češće koriste jednogodišnji, dvogodišnji (24 mjeseca), trogodišnji (36 mjeseci) ugovori, a u nekim slučajevima i na puno duži rok 5-10 godina (12 godina maksimum)
Dobar se opis osnovnih značajki ugovora može naći ovdje:
Vaš link
Smatra se da je najpoželjnije brodarima ugovarati više dogoročnih ugovora u odnosu na kratkoročne, u prvom redu kao osiguranje od rizika nenadanog gubitka, jer je spot podložan brzoj promjeni cijene. Prema tome svaki bi brodar morao imati bar 50-60% brodova na dugoročnim ugovorima. Koliko sam uspio pratiti ATPL mislim da su dobro diferzificirali brodove po raznim ugovorima od spotova do čini mi se jednog na 10 godina. Također imaju načelo pridržavanja 60:40 u korist dugoročnih ugovora. Razlog tome je da se omogući kvalitetno financiranje novogradnji iz operativne dobiti (dobiti od vozarina), a jedino dugoročne vozarine osiguravaju dugoročnu dobit.
O ovom sam već bio pisao ranije: osnovno pravilo za kvalitetno financiranje govori da bi se svaka imovina koja ima dug rok upotrebe (a to su brodovi) trebala financirati onim izvorima koji jednako tako imaju dugi rok dospijeća (a to su dugoročne vozarine). Zbog istoga nema svrhe niti je pametno ugovarati većinu brodova kroz duži period na spotove, jer bi se vrlo lako firma mogla dovesti u situaciju da nije u mogućnosti podmiriti obveze u zadanom roku.
Pohvala na trudu, puno korisnih informacija, ovaj put mislim da će povratak na rekordne razine biti spor bez obzira na rast BDI-a i ostalih optimističnih teorija i to više iz nekih domaćih razloga tj. hrvatskog načina burzovnog mešetarenja. Bilo bi bolje da se varam ali u lancu sreće oni što su uskočili zadnji plate da namire one koji su došli prvi , tako dok se vrati povjerenje u burzu proći će dulje vrijeme bez obzira na faktor hrvatske pohlepe. [cool]
Koliko sam shvatio, ovdje se manje želi raspravljati o cijeni dionice i njenom povratku na stare razine jer bi se i ova tema na brzinu pretvorila u lakrdiju, a više o makroekonomskoj situaciji u svjetu i odražavanju na brodare!
U brodarima sam od veljače 2006, a u ovo vrijeme bear marketa važi samo jedno pravilo – dokup po ovim jeftinim cijenama. Vjerujem u uporavak tržišta i uskori dogovor između Kineza i Brazilaca o cijeni rudače.
I na kraju: vjerujem u Hangera. Svaka čast na njegovim kunstruktivnim postovima.
[thumbsup]
Sorry pomorac ja sam obični špekulant na bazi Plavca malog, i trenutno vlasnik dijela kormila na Zagrebu ako da bog možda i cijelog u skorije vrijeme. Samo se bojim fond managera da ne upropaste Atlansku na temelju ove makroekonomske analize.