Railway investment plan for 2009 alone will reach 600 billion yuan, up 70 percent from this year, according to Yang Zhongmin from China Railway Ministry. And railway infrastructure construction will increase the steel demand by eight million tons to 20 million tons next year, of which the rail steel demand alone grows by 3.5 million tons.
The current total output of the above four steel producers is around 4.5 million tons per year. Thus, expanding their production capacity will be necessary.
….
Ovo bi značilo iduće godine +8 milijuna tona (na ukupno 20 milijuna tona) proizvodnje čelika samo od investicija u gradnju novih željeznica i željezničke infrastrukture.
Obzirom da je polovica kineskog stimulusnog plana usmjerena na izgradnju prometne infrastrukture, te konstrukcijskih projekata u urbanim i seoskim sredinama kroz 2009 i 2010, a u sklopu kojih je ulaganje u željezničku infrastrukturu jedno od udarnih ulaganja (ove godine čak 15% ukupnih planiranih sredstava poticaja), može se reći da će u situaciji sadašnje potražnje to značiti definitivno poticaj veće proizvodnje čelika za oko 40% od procjenjene sadašnje trenutne razine (oko 30 mil T mjesečno).
Uzevši u obzir raspoložive podatke, to bi predstavljao okvirno rast proizvodnje čelika s procjenjenih 500 mil T ove godine na oko 520 mil T iduće godine, što se poklapa s izjavama o godišnjem rastu proizvodnje čelika u kini za oko 5% u 2009.g.
Indirektno će ovaj plan predstavljati i veću potražnju za željeznom rudom od sadašnje, ali se svi rudari slažu da će se prema sadašnjim prognozama nivo uvoza ove sirovine i iduće godine zadržati na ovogodišnjoj razini, s malim izgledom za dodatan rast. Ali i u trenutnoj situaciji to predstavlja oko 70% više prijevoza od sadašnjeg procjenjenog…
Prosli tjedan scrapano cca 600.000 dwt.a… eh kad bi se tako nastavilo iducih godinu dana:
BC Dion 133,752 25,839 1981 Bangladeshi 280
BC Hyundai Oceanica 139,887
BC Swift Fair 75,470
BC Fushun Hai 54,158
BC Swift Fame 75,594
BC Flag Epos 64,120
BC Ledra 61,981
BC Maha Anosha 35,100
godista ’77-83.
Malo sam gledao i zbrajao dry demolition…. u studenom je scrapano cca 2,5 mil dwt dry bulka (2.6 mil dwt ako ukljucimo i OBO brodove).
Cijela godina: 3.225.000 dwt. Eh kad ne bi bilo novogradnji….
Malo sam gledao i zbrajao dry demolition…. u studenom je scrapano cca 2,5 mil dwt dry bulka (2.6 mil dwt ako ukljucimo i OBO brodove).
Cijela godina: 3.225.000 dwt. Eh kad ne bi bilo novogradnji….
Sakai,
nisu problem novogradnje već loš market, što market, pa on ne postoji (nema tereta). Kad se pokrene stimulacijski plan u Kini može doći čak do pregrijavanja u toj golemoj zemlji, a jedino svijetlo pored Kine vidim u Južnoj Koreji. Trenutačni problem no.1 kineza jest plasman robe u izvozu, kako je USA u banani, kako se sad to popularno kaže, kineska lokomotiva nema samo domaću zadaću već i rješavnje globalnih problema jer se oni tiču, kako vidimo, svakog od nas.
Oporavak je izvjestan jer ovo stanje ne može potrajati, samo da u 2009. godini (što će biti čistilište), ne ispadne iz ormara još koji krupni leš tipa General Motors, Ford etc., no vjerujem da će "bik koji sjedi" u liku Obame naći izlaz, jer u suprotnom loše nam se piše.
Ima t/c za drugi dio 2009 godine za panamaxe u visini od 20000, a to ipak nešto znači. Jedan pomorski broker sa Dalekog istoka mi je rekao ovih dana da je dosta ugovora potpisano na 7-8000 na period do 1.4.09., a ostali dio godine na 18-22000. Znači chartereri očekuju oporavak pa se osiguravaju na vrijeme. Pametno.
Što se dionica brodara tiče držim da je za one u kešu ovo dobra prilika za ulaz, naime puno je veća vjerojatnost da će brodari up 30% nego down 30%. Doduše možda bude i boljih prilika, no dugoročno ( period od 5 godina) ovo je ulaganje bez rizika.
Naravno, ne mislim na one brzorastuće brodare sa NYSE što su narasli na krilima investicijskih banaka, a nemaju iskustvo i know how upravljanja krizom, već na stabilne brodare što su utemeljeni prije nekoliko desetljeća i nisu prezaduženi, pa im ne prijeti prodavanje supstance da bi opstali.
Definitivno si u pravu. No, s obzirom da ne ocekujem nekakav ATH BDI-a za mog zivota, a vjerojatno i malo poslije volim malo popratiti stanje flote s obzirom da ce ova kriza utjecati na buducnost dry bulka. Sto bude vise rezanja, to bolje. Sto vise rezanja to znaci da je panika veca – i to je dobro.
Posljednja kriza u brodarstvu je ipak bila malo drukcija – ostalo je malo brodova dok je demand jacao. Trenutno, svjetska bulk flota je na vrhuncu, a ima jos podosta novogradnji koje stizu (evo samo ATPL ce dobiti 3 nova broda u iducoj godini).
Naravno, moje postavke mogu biti krive u startu, jer moze se dogoditi da i Indija eksplodira pa ni ova sila brodova nece biti dovoljna.
Da, vidjet cemo sto ce "Bik koji sjedi" uciniti, evo najavljuje New New Deal…
Definitivno si u pravu. No, s obzirom da ne ocekujem nekakav ATH BDI-a za mog zivota, a vjerojatno i malo poslije volim malo popratiti stanje flote s obzirom da ce ova kriza utjecati na buducnost dry bulka. Sto bude vise rezanja, to bolje. Sto vise rezanja to znaci da je panika veca – i to je dobro.
Posljednja kriza u brodarstvu je ipak bila malo drukcija – ostalo je malo brodova dok je demand jacao. Trenutno, svjetska bulk flota je na vrhuncu, a ima jos podosta novogradnji koje stizu (evo samo ATPL ce dobiti 3 nova broda u iducoj godini).
Naravno, moje postavke mogu biti krive u startu, jer moze se dogoditi da i Indija eksplodira pa ni ova sila brodova nece biti dovoljna.
Da, vidjet cemo sto ce "Bik koji sjedi" uciniti, evo najavljuje New New Deal…
Definitivno i konačno odustajem od foruma i posebno od ATPL. Izjava člana Uprave (i to financijskog direktora) o planiranom gubitku za 2009. prelila je čašu, pa vas sve toplo pozdravljam, posebno dva frienda sa PM, oni znaju na koga se odnosi. Jednostavno, nemam više živaca ni želuca za zse, ima i drugih burzi.
Prije nego vas izmanipuliraju sa ovakovim selektivnim informacija razmislite zašto netko od Uprave nije u prosincu prošle godine najavio dobit od 150-200 miljuna dolara u 2008. a to su kalkulacije pokazivale. Nije im bilo u interesu naravno, ali im je sad u interesu javno i glasno ukazivati da će 2009 biti loša godina čime izravno negativno utječu na market cap firme, za nevjerovati.
Ipak, ima i lijepih vijesti i tiču se tržišta za teške terete pa prije nego se odlučite prodati proučite i taj segment poslovanja kako bi imali kompletan uvid.
Doduše, pogled na zadnja kretanja cijene dionica npr. Rio Tinto i BHP ne nudi previše optimizma.
HRVATSKA FLOTA NEKAD I SAD
http://www.novilist.hr/Vijesti/Novosti/vise-od-20-brodova-stize-u-flotu.aspx
Mislim podebljati pozicije u našim brodarima, prije što se odlučim na investiciju,
zanima me kolika je minimalna dnevna vozarina za cape size dry da imam break even,
odnosno odgovarajuće BDI & BCI vrijednosti.
slučajno nabasah na ovu temu pa je dižem iz naftalina jer držim da bi mnogima danas moglo biti zanimljivo što su prije par godina pisali forumaši glede dugoročnog ulaganja u brodare te tko je od njih, s ove distance, bio u pravu, a tko u krivu
Macquarie: Brodari u opasnosti od izgubljenog desetljeća zbog renesanse proizvodnje na zapadu
Macquarie: Brodari u opasnosti od izgubljenog desetljeća zbog renesanse proizvodnje na zapadu
Na temelju ovakvih prognoza moguće je dobiti korisne informacije o tome u koje druge sektore ulagati. Možda u željezničke firme?
Postao sam ovo na ATPL topicu, ali evo i ovdje jer nekako i pripada predvidanju (loseg) buduceg stanja u ovom sektoru.
http://www.poslovni.hr/vijesti/roba-se-gomila-a-kina-posustaje-214490.aspx