Nije samo navedeno kolika je investicijska cijena ovog projekta? A cijena godišnjeg održavanja? Tko će financirati izgradnju i kasnije održavanje? G. Jelić možda ili porezni obveznici? A kolika je usporedna cijena održavanja trajektne linije, pretpostavljam višestruko manja. Čudi me kako puno bogatije zemlje svijeta s velikim brojem otoka/razvedenim obalama nisu već napravili ovakve projekte (Norveška, Japan npr.)? Ipak savjet urednicima da ovaj članak prebacite u rubriku SF.
Prvo sredite državu, socijalu, zapošljavanje, zdravstvo, poljoprivredu…onda
maštajte o ovakvim investicijama, koje će povlaštena klasa na otocima, koristiti
cijelu godinu, a njihovi turisti 2 mjeseca….
“..Jelić predlaže tunele od Splita prema Braču, Čiovu i Kaštelima, potom od Brača do Hvara i Šolte, te od Hvara do Sućurja na Makarskom primorju.”
Ajme Bože, kakva bruka!! A i vi iz Poslovnog stvarno padate sve niže.. ovi članci sve više liče na članke iz Jut..
imamo 6 brodogradilišta koja rade možda i najbolje brodove na svijetu.
ne razumijem je li netko namjerno ne želi da oni naprave 50 vrhunskih trajekta kojim bi se povezali pelješac i kopno a i ostale otoke koji bi dobili češće i brže veze sa kopnom.
sadašnji trajekti s 30-40 godina stari i malog kapaciteta.
neka ministar prometa i turizma ode na studijsko putovanje u grčku pa da vide kako funkcionira promet među njihovim otocima i kopnom.
Kad bi ovakav tunel napravili umjesto Pelješkog mosta, onda nebi ni barke mogle prolazit kanalom, jer bi im pente zapele za njega! [emo_smijeh]
mam jedan treba do italije probušiti. hebo te šta sve ljudima ne će na pamet pasti za tuđe pare.
Ovo je odlična ideja,izbjegle bi se velike gužve u lukama, turizam na otocima bi procvjetao, bio bi lokomotiva gospodarskog rasta u Hr. Nadalje bilo bi odlično kada bi tunel bio od nekog dovoljno hidrostatski otpornog stakla tako da se voziš do Brača a na par metara od tebe brancini, orade, tune, jastozi, lignje, školjke i reklame Bračkih konoba i restorana tako da kad slinavi gosti izlete na Brač cijeli godišnji provedu po istim restoranima i konobama. Idem u patentni zavod zaštiti ovu ideju.[emo_euro][emo_novac][emo_dolar]
Nije ni jedno ni drugo . Ovu ideju ne treba sasvim odbaciti već je treba ispitati .U savlađivanju vode kao prepreke ne treba koristiti neprovjerena rješenja . Hrvatska ne treba ulaziti u ovakve rizike gdje su ugroženi ljudski životi i osjetljiva ekologija mora . Ovakve ideje se mogu realizirati u periodu od narednih 20 do 50 godina pa ih odbaciti ili prihvatiti . Tu treba uložiti velike novce kojih Hrvatska nema a razultat je neizvjestan . Neka to ispitaju USA , Kina , Japan ili Njemačka . Skuplje rješenje je često puta i bolje jer je sigurno .
Postoji takvo rješenje u Istanbulu ali za vlakove što je u biti isto.Meni to izgleda O.K iako je neispitano a moga bi nam biti dobar izvozni proizvod kad ne znamo niš bolje …konobari,kuvari,motikari i lopatari to je naša java …još da se vratimo pastirstvu ………….biće para “ko u Džajića”
tunel ispod bospora nije još završen.
uostalom postoji tunel ispod kanala koji povezuje englesku sa kopnom a i u japanu postoji nekoliko tunela da se vidi njihovi primjeri.
navodno je problem u tektonski opasnom području.
zašto ne ispitati sve opcije i vidjeti cost benefit analizu rješenja pa onda odlučiti.
kod nas se sve radi bez razmišljanja a onda se poslije završenog posla kuka.
pametni prvo razmišljaju dugo a onda brzo naprave.
npr. autocesta do zagreba do ploča.zar nije bilo logično kad je već mehanizacijana terenu da se radi nova željeznička pruga,naftovod,plinovod,optička mreža itd. do ploča.
sve u svemu bi bilo nešto skuplje ali bi se za jednom rješili svi infrastrukturni projekti.
ali kod nas se prvo naprave dealovi i podjeli lova a onda sfuša svaki projekt.
zato jesmo tu di jesmo.
To je najeftinije rješenje za spojiti tunelom Hrvatsku umjesto Pelješkog mosta !
Te cjevi bi mogla raditi i brodogradfilišta a zaposlili bi se i građevinari .
Raspišite Narodni zajam ili dionice 1