Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
DLKV | 3,45 | 20.744 | 6,005 | 3,42 | 3,48 | 1,16% |
…”Potom je skupina vjerovnika, u kojoj su Zagrebačka banka i još tri banke iz grupe Unicredit, Hypo Leasing Croatia, Privredna banka Zagreb, HBOR i nekoliko tvrtki iz poslovnog sustava Dalekovoda, predložila sastavljanje novog plana. Novi plan skupina je dužna dostaviti u roku od 15 dana…”
…e,kad ti Banke kroje gaće…[emo_vrtimise]
“a u prilog tome, po njegovim riječima, ide lijep broj sklopljenim poslova tako da je izgledan intenzivan poslovni angažman Dalekovoda u Hrvatskoj i inozemstvu u sljedećih nekoliko godina.”
jesam li to ja nešto prespavao, neki novi poslovi? koliko ja znam ovi poslovi što su sada sklopljeni nisu dovoljni ni za prošlu godinu a kamoli za idućih par.. nadajmo se samo da su gospoda iz banke neki naivci.
“Iako to znači da će s konačnim dugom trebati usuglasiti novi plan namirenja za vjerovnike čije su tražbine utvrđene u iznosu od 3,15 milijardi kuna, kaže da se problemi ne očekuju.”
Kakva je ovo klasa optimist mila majko. Duzni 3,15 miljardi kuna,ali problemi se ne ocekuju. Jedino ako ne ide logikom gore od ovoga ne moze.A ovo me podsjeca na nase sposobne politicare. Duzni smo 50 miljardi eura,a uspjeh je posudit jos 5. Ma gdje nadju ovakve kraljeve,da ih nema trebalo bi ih izmislit. Imam dionice dalekovoda i ne mislim vise kupit ni jednu jedinu.
znaći i banke su se šokirale koliki im je ukupni dug
a jesu dilile šakom i kapom, mislim da će i njihove bilance nadrljati s ovim predstečajnim nagodbama
Autocestu od Dugopolja do Ravče, čiju gradnju istražuju USKOK i policija zbog sumnje da je pri tome ukradeno oko 100 milijuna eura, opremala je tvrtka Dalekovod. Dodatni troškovi opremanja te dionice autoceste samo pri opremanju tunela porasli su 6,8 milijuna kuna. Glavni izvođač radova tada je bio splitski Konstruktor, a podizvođač Dalekovod, na koji se Konstruktor i poziva kad opravdava povećanje cijene opremanja tunela i astronomske cijene stavki troškovnika poput 8000 kuna za svijetleći znak “exit” ili 2700 kuna za ploču s natpisom za izlaz u slučaju nužde.
Podizvođački milijuni
Dalekovod je s Hrvatskim autocestama od 2001. do 2009. godine ugovorio radove ukupno vrijedne čak 4,2 milijarde kuna i opremio je sve autoceste u tom razdoblju iz nadležnosti HAC-a, ali i Autoceste Rijeka – Zagreb. Osim opremanja autoceste, Dalekovod je dobio i golemu većinu ugovora za izmještanje instalacija na gradilištima autocesta.
No osim izravnih ugovora s HAC-om, tvrtka koju vodi Luka Miličić bila je i podizvođač radova, npr. u opremanju tunela na dionici Dugopolje – Ravča, pa je i tako ubrala dodatne milijune kuna. Dalekovod je na autocesti od Splita do Ploča ukupno izravno ugovorio radove vrijedne 143,6 milijuna kuna. Od 4,2 milijarde kuna, koliko su vrijedili radovi s HAC-om, gotovo 800 milijuna kuna Dalekovod je dobio mimo javnog nadmetanja.
Tako je, prema dokumentaciji u našem posjedu, izravnom pogodbom Dalekovod dobio poslove vrijedne 420 milijuna kuna, a još pod stavkom iznimna nabava one vrijedne 383 milijuna kuna. Od naših izvora doznajemo i da je USKOK izuzeo svu dokumentaciju o ugovorima HAC-a i Dalekovoda pa je po svemu sudeći poslovanje i te tvrtke pod istragom u vezi s malverzacijama u cestogradnji.
Upućeni kažu da su posebno zanimljivi poslovi koje je Dalekovod dobivao kao iznimnu nabavu jer je za to bila potrebna odluka Vlade. Ti su se poslovi dijelili bez javnog natječaja pod objašnjenjem hitnosti završetka gradnje autoceste, odnosno zadnje faze prije puštanja u promet, a to je opremanje. Barem u slučaju Dalekovoda i odluka o iznimnim nabavama ministar Božidar Kalmeta, kao član Vlade, ne može reći da ništa ne zna, kao što to inače govori kad ga se pita o događanjima u HAC-u.
Kalmetina desna ruka
Predsjednik uprave Dalekovoda Luka Miličić bio je u jako dobrim odnosima s bivšim premijerom Ivom Sanaderom, ali i s Kalmetom, i to preko njegove desne ruke, bivšega državnog tajnika za infrastrukturu Zdravka Livakovića.
Miličić je tako u eri Ive Sanadera postao i jedan od dioničara splitskoga nogometnoga kluba Hajduka, a Dalekovod jedan od sponzora. Usto, Dalekovod je jedan od članova konzorcija Adrial koji je kupio svojedobno šibenski TLM, a kojemu je HEP prodavao struju po znatno nižim cijenama od tržišnih, što je HEP-u nanijelo štetu od 600 milijuna kuna i o čemu se vodi istraga i očekuje skoro podizanje optužnice.
Dalekovod: Sve poslove dobili smo na javan, transparentan i zakonit način
Dalekovod je sve poslove u RH s investitorima na cestovnoj infrastrukturi dobio na transparentan, javan i zakonit način, navode u Dalekovodu. Dodaju kako nije čudno što na području RH sudjeluju u ostvarivanju projekata cestogradnje u znatnoj mjeri i da su te poslove dobili u oštroj međunarodnoj konkurenciji.
…U obavijesti o ročištu održanom u utorak iz Dalekovoda navode da je nagodbeno vijeće dalo rok od 15 dana za dostavu novog plana.Povjerenik Mladen Janiška kazao je da je oko 90 posto vjerovnika glasovalo protiv postojećeg plana, a među njima i ključni, najveći vjerovnici – Zagrebačka banka, UniCredit, Privredna banka, ali i većina Dalekovodovih tvrtki-kćerki. “Nekoliko vjerovnika na čelu sa Zagrebačkom bankom predložilo je vijeću da se izradi novi plan koji će pripremiti vjerovnici, odnosno banke. Taj je prijedlog na ročištu podržan od strane oko 72 posto glasova utvrđenih tražbina“, kaže Janiška. Banke će novi plan pripremiti, kako doznajemo, u suradnji s dužnikom. Nakon što ga dogovore zakazat će se novo ročište. Za prihvaćanje novog plana zakon traži natpolovičnu većinu, podsjeća povjerenik i najavljuje da će se i on osobno angažirati na novom planu. …
PD
Očekivan rasplet događaja koji mi se ni malo ne sviđa jer ovo de facto znači da će banke same napisati novi plan i da imaju dovoljno glasova da ga bez problema usvoje. Dobro je što će DLKV vjerojatno biti spašen od stečaja, ali zabrinjavajuće je što su dugovanja čak 3,15 milijardi kuna, a imovina prema dostupnim izjavama je tek pola tog iznosa. Po meni, morat će se ići na izdavanje novih dionica za dobar dio potraživanja, a tu su onda 2 realne opasnosti za postojeće dioničare:
1. da dionice budu obračunate po osjetno nižoj cijeni od burzovne npr. po 30 kn jer imovina pokriva samo pola obveza
2. što postoji opasnost da verovnici, pogotovo manji, počnu rasprodavati dionice DLKV i time sruše cijenu DLKV na burzi (primjer Ingre).
Ovo nije nagovor na kupnju/prodaju dionica DLKV nego osobno razmišljanje.
gismund,
banke su davale kredite na temelju nekakvih procjena, ugovora, popratile u poslu sa očekivanim zaradama. Kad su reprogramirale dugove, opet su očekivale zaradu.
Jesu li već do sad zaradile prateći DLKV ili ne? Što misliš što će štititi i čime se voditi? Zaštitom kapitala ili očekivanom zaradom?
Pozdrav
znaći i banke su se šokirale koliki im je ukupni dug
a jesu dilile šakom i kapom, mislim da će i njihove bilance nadrljati s ovim predstečajnim nagodbama
Hoće li doći do stečaja kud plovi ovaj brod.
…Što misliš što će štititi i čime se voditi? Zaštitom kapitala ili očekivanom zaradom?
Banke se uvijek vode samo SVOJIM interesom, tj. zaštitom SVOG kapitala i zaštitom SVOJE zarade, a fućka im se za ostalo….da DLKV ima imovinu veću ili jednaku obvezama bez problema bi ga stjerale u stečaj i naplatile se, no problem je što na 1 kn duga ima samo oko 0,5 kuna imovine pa sad kemijaju kako da izvuku što više za sebe.
ma banke će biti sretne ako izvuku glavnicu do 2017 bar ja tako mislim
…a što može predložiti bankarska većina nego da neće prihvatiti otpis kamata,
da neće prihvatiti da 30 posto duga pretvori u vlasništvo,da neće prihvatiti rok prolongacije kredita…
…znači drugim riječima,pretvorit će firmu Dalekovod u dugotrajno dužničko ropstvo banaka…
…pitanje je nadalje kako će uopće i moći funkcionirati Dalekovod ako se toliko bude odstupilo od prvotnog prijedloga…
…tu imamo i problem,drugih “malih” vjerovnika,koji će najviše nagrabusiti,a i problem predugog vremena da se napravi bilo kakav sporazum…
…naravno,ovo je sve pod uvjetom,da se uopće dogovore…[emo_zloban]
…da li je stečaj najlošija opcija za Dalekovod?