Ima neko procjenu koliko ovaj terminal vrijedi?
[/quote]
***dug je iznosio nesto vise od 120 milja kuna pa vjerojatno tu negdje i vrijedi
Plinacro će u potpunosti ispuniti investicijski plan
Za sljedeću se godinu planiraju investicije u iznosu od 400 milijuna kuna
Ukupne investicije Plinacroa u ovoj godini dosegnut će 1,3 milijarde kuna čime će u potpunosti ispuniti ovogodišnji investicijski plan, a za sljedeću se godinu planiraju investicije u iznosu od 400 milijuna kuna, izvijestili su čelnici Plinacroa na današnjoj konferenciji za novinare.
Među najvažnijim projektima realiziranim tijekom ove godine predsjednik Uprave Plinacroa Jerko Jelić Balta izdvojio je povezivanje hrvatskog i mađarskog plinovodnog sustava, završetak gradnje plinovoda Vodnjan – Umag i druge faze plinovoda Bosiljevo – Split od Josipdola do Gospića. Od projekata u planu u Plinacrou izdvajaju gradnju plinovoda Kukuljanovo – Omišalj koji bi mogao biti važan zbog planova Plinacroa za ulazak na tržište ukapljenog prirodnog plina u okviru kojih se, prema riječima direktora Plinacroova Sektora razvoja Gorana Frančića, razmatra mogućnost gradnje uređaja za prihvat LNG brodova u Omišlju na Krku.
Riječ je o alternativi LNG terminalu, a gradile bi se instalacije za priključenje LNG brodova za uplinjavanje na plinski transportni sustav. Prednosti takvog rješenja su manja investicija, kraći rokovi izgradnje i premoštenje razdoblja do izgradnje i puštanja u rad velikog LNG terminala, kazao je Frančić koji je napomenuo i kako je konzorcij Adria LNG zatvorio ured u Zagrebu. Projekt tzv. mini LNG-a predstavljen je Ministarstvu gospodarstva koje je dalo odobrenje za njegov razvoj. Ukupna ulaganja procjenjuju se na 50 milijuna eura, a gradnja bi trajala dvije godine. Frančić je izvijestio i o pripremama Plinacroa za moguće nove interkonekcije prema Srbiji, Sloveniji, Italiji i BiH. Plinacro sudjeluje i u aktivnostima oko definiranja hrvatske pozicije u plinovodu Južni tok kao i u razvoju plinskog koridora Jadran – Baltik i jadransko – jonskog pravca, rekao je Frančić. Na pitanje utječe li nedavno otkazivanje uvoza ruskog plina na mogućnost prolaska Južnog toka kroz Hrvatsku, čelnici Plinacroa odgovorili su da je u tijeku rad na studiji izvodivost prolaska Južnog toka kroz Hrvatsku, a da će zadnju riječ ipak imati Rusi odnosno Gazprom. Među projektima završenim ove godine u Plinacrou posebno ističu završetak interkonekcije s Mađarskom što je, kako je naglasio direktor Sektora investicija Plinacroa Dubravko Kamenečki, prvi spoj hrvatskog i inozemnog plinovoda nakon 33 godine.
Plinacro je već dobio uporabne dozvole za obje, ukupno 80 kilometara dugačke dionice plinovoda koji čine hrvatsku stranu interkonekcije – magistralni plinovod Slobodnica – Donji Miholjac i međunarodni plinovod Dravaszerdahely – Donji Miholjac, a puštanje u rad planirano je za početak 2011. godine. Ove je godine završen i plinovod Vodnjan – Umag i u rujnu su priključeni prvi potrošači, dok su na plinovodnom sustavu Like i Dalmacije završeni radovi na dionici plinovoda od Josipdola do Gospića i za nju se očekuje ishođenje uporabne dozvole, rekao je Kamenečki.
Investicije u plinovodni sustav Like i Dalmacije bit će najznačajnije u idućoj godini. U tijeku je gradnja dionice od Gospića do Benkovca s planiranim završetkom za ožujak 2011. godine, dok se završetak dionice od Benkovca do Splita planira za lipanj 2012. godine, ističu u Plinacrou.
(Hina/pd)
Ima neko procjenu koliko ovaj terminal vrijedi?
[/quote]
***dug je iznosio nesto vise od 120 milja kuna pa vjerojatno tu negdje i vrijedi
[/quote]
Ne bih rekao. Dobar dio duga je placen i u novcu, a mozda se dio prebijao i na neke druge nacine tako da ne vjerujem da moze toliko vrijediti.
http://www.tportal.hr/biznis/gospodarstvo/102522/Konzorcij-Adria-LNG-zatvorio-ured-u-Zagrebu.html
…toliko o LNG terminalu…i "jeftinom" plinu…puf,puf…puf…mjehurići od sapunice…puf…odoše Vam milijoni… [lol]
Pa sta ce biti sa LNG terminalom vidjeti cemo kroz neko vrijeme. Vec sam par puta napisao da su prvo nasi odugovlacili koliko got su mogli (iz samo njima znanih razloga, vjerojatno neke politicke igre), a onda se situacija sa energentima promjenila pa je Adria pocela odugovlaciti.
Uglavnom, nasi su sada kao zainteresirani pa namjeravaju prvo izgraditi mali prihvatni terminal. Ako se krene sa ovim, onda ce se vidjeti u vezi velikog tj. lako moguce da ce se graditi npr. spominjao se Katar. No sljedece godine su izbori pa tko zna kako ce to opet sve izgledati u slucaju eventualne promjene vlasti i tako… kod nas dugogodisnji planovi bas ne igraju jer svatko ima neke svoje ideje kako bi sta trebalo i jel bi uopce trebalo i tako to…
Al ako se napravi ovaj prihvatni za dvije godine, ovisno o cijeni plina Dioki ce imati korisiti od njega. A i pricalo se da to ide preko luke Sepen koja je u Diokievom vlasnistvu pa se placa pretovar po svakoj toni – ne znam nista o ovome jel to tak li ne, ali ako je i to je dobra lova.
Koliko je točna info da su se Ameri uključili u kupovinu dionica Ine?
Trebalo bi se sjetiti Moodys Monthly Coverage Report.
U biti mene bas zanima koga je Dioki izabrao za dobavljaca plina sljedecih godina. Nigdje nisam vidio tu info. Nekako mislim da je opet INA/MOL zbog ovisnosti o Ininom etanu, kojeg daje na kapaljku. Tj. mozda ce ga davati nesto vise ako INA bude i dalje dobavljac za plin, onda je opet pitanj po kojim cijenama je taj plin. Mislim da je to dosta zamrseno, ali se nadam da ce DIOKI izvuci svoju korist da moze normalno poslovati.
Koliko je točna info da su se Ameri uključili u kupovinu dionica Ine?
Trebalo bi se sjetiti Moodys Monthly Coverage Report.
***100% tocna… neznam zasto su mi obrisali taj post u Ina topicu, ali sad je vec i Vecernji objavio tak da nije tajna…osim ak ne citaju kaj ja pisem po forumu pa onda sloze clanak
Vođa u zatvoru, rasprodaja imovine za krpanje duga, ništa od Adria LNG-a. Ima li koja od vaših iluzija da je preživjela ovaj mjesec?
Koliko je točna info da su se Ameri uključili u kupovinu dionica Ine?
Trebalo bi se sjetiti Moodys Monthly Coverage Report.
***100% tocna… neznam zasto su mi obrisali taj post u Ina topicu, ali sad je vec i Vecernji objavio tak da nije tajna…osim ak ne citaju kaj ja pisem po forumu pa onda sloze clanak
[/quote]
Pa od početka sam natuknuo da su mirovinci paravan. Pa tko od njih zna uopće kako se utvrđuje vrijednost nafte kompanije – nitko. Mađari su uzeli Inu za kikiriki a oni su to još smatrali kao veliku čast koju nam iskazuju kupujući Inu.
A Moodys već duže prati paket Ina – Dioki za nekog od svojih klijenata. A to može značiti i da je MOL bivši – ostat će im lova ali mislim da je Inina budućnost puno svjetlija uz neku novu vlasničku strukturu.
Pa i ovo što Dioki prodaje terminale na Žitnjaku – pa jasno je da se tržište HR zatvara na način da se zatre bilo kakva mogućnost konkurencije Ini na području od Siska pa do Austrijske granice.
http://www.tportal.hr/biznis/gospodarstvo/102522/Konzorcij-Adria-LNG-zatvorio-ured-u-Zagrebu.html
…toliko o LNG terminalu…i "jeftinom" plinu…puf,puf…puf…mjehurići od sapunice…puf…odoše Vam milijoni… [lol]
šteta, ovaj DIOK mogao je postati gigant, ali izgleda se sve raspada u komade koje onda razgrabe hijene [bye]
Ako je prihvatni onda DIOKI može zaboraviti pretovar u Sepenu. Plinovod se dovede negdje u podmorje Kvarnera i ispareni plin ide direktno u plinovodni sustav Plinacra.
Evo nešto o Plinacrovim palnovima za slijedeću godinu!
GAS ENERGY CONFERENCE
Split, November 10th – 11th, 2011
RAZVOJNI I INVESTICIJSKI PLANOVI TVRTKE PLINACRO DO 2011. GODINE I NAKON NJE
Dubravko KAMENEČKI, dipl. ing.
Plinacro d.o.o., Zagreb, Hrvatska
Investicijskim projektima do 2011. godine predviđena je daljnja izgradnja plinske infrastrukture na tim pravcima, odnosno izgradnja novih 660 km plinovoda tlaka 75 bar i 260 km plinovoda tlaka 50 bar te 24 MRS-a, uz ulaganja 443 milijuna eura kako bi se 2012. mogla ostvariti očekivanja potrošnja plina od 5 milijardi m3 godišnje.
U razdoblju nakon 2011. godine predviđeno je ostvarivanje više razvojnih projekata, pri čemu su najvažniji izgradnja interkonekcija, odnosno veza sa susjednim plinskim transportnim sustavima (Italije, Crne Gore, Bosne i Hercegovine, Srbije, Mađarske i Slovenije). To su, primjerice, projekti izgradnje novog plinovoda Rogatec (Slovenija) – Zabok tlaka 75 bar i promjera DN 700 te dva nova plinovodna spoja sa Slovenijom (Zlobin – Rupa – Kalce i Umag – Koper), novog spoja s Italijom (Omišalj – Casalborsetti), spojeva s BiH-om (Ličke Jesenice – Bihać, Ploče – Mostar, Dubrovnik – Trebinje, Slavonski Brod – Bosanski Brod, Županja – Orašje), Crnom Gorom (Prevlaka – Dobreč) i Srbijom (Sotin – Bačko Novo Selo)….
http://www.em.com.hr/pek/english/paper/200
Dakle samo za HR 2012. će trebati cca 2 milijarde m3 dodatnog plina plus za susjedne države. Ispada da je već u startu kapavitet od 5 milijardi premalen pa je očito da bu se ipak delalo na velikom LNG-u – iako je pitanje da li Diokiju višđe koristi donosi prodaja lokacije ili da se na tom zemljištu dograde neka nova proizvodna postrojenja.
U svakom slučaju svi putevi vode u Omišalj – a tamo je Dioki koji čeka PLIN da se može upustiti i u proizvodnju etilena i propilena – osnovnih sirovin au industriji polimera.