Na Sepenu guuuužva…..
SYN MARKAB…..http://www.marinetraffic.com/ais/shipdetails.aspx?MMSI=247199000
SYN MIRA………http://www.marinetraffic.com/ais/shipdetails.aspx?MMSI=256752000
SAPPHIRE STAR..http://www.marinetraffic.com/ais/shipdetails.aspx?MMSI=255801280
Očito da nije samo etilen.
Ukrcaj VCM-a za doradu ?
[/quote]
Ova naša ekipa s Krka uvela silenzio stampa! [cool]
Meni se čini da je to dogovoreno, bar po vjestima iz Italije.
http://isoladeicassintegrati.eni.com/rassegna-stampa/index.html?day=14/10/2010
Iako ni Petkim nije preko svijeta.
Evo kako to rade u Indoneziji kada je u pitanju LNG!
Smaller gas terminals planned to secure supply
The Jakarta Post, Jakarta | Fri, 10/15/2010 10:29 AM
..The terminals, expected to cost no more than US$100 million for the smaller kind and $200 million for the mid-sized version, would support existing terminals that serve inter-island distribution….
mid-sized version je oko 15.0000.000m3/dnevno – taman za naše prilike.
http://www.thejakartapost.com/news/2010/10/15/smaller-gas-terminals-planned-secure-supply.html
sava,
kako procjenjuješ razvoj događaja oko ADRIA LNG konzorcija?
Ima skoro 5 mjeseci da su formalno dali zahtjev za izdavanje lokacijske dozvole. Formalnopravno vjerojatno imaju sve uvjete ispunjene. Dozvola je već trebala biti izdana. Koliko ja znam rok je 45 dana za izdavanje dozvole.
Pitanje je sada:
1)Što ako im se dozvola izda. Što su oni s time u stvari dobili. Da li neki drugi investitoror tada uopće može tražiti dozvolu za isti (sličan) objekt na istoj lokaciji? Nekako mi se čini da to baš ne bi išlo. Tu bi nam trebao neko ga građevinskim background-om malo pojasniti propise.
2)Što iako im se ne izda. Da li je to uopće moguće. Ako imaju sve uvjete? Odugovlačenje isto ne može ići u nedogled.
Volio bi da malo prokomentiraš kao dobar poznavatelj propisa.
Scenario je vrlo jednostavan.
LNG terminal će graditi onaj tko preuzme Prirodni plin doo jer to je jedino logično rješenje koje zadovoljava i HR i Inu.
Moje mišljenje je da zbog diverzifikacije dobavnih pravaca tu onda kao nositelj cijelog posla u prvi plan iskače ENI. ENI ima i dotsa dobar LNG porfolio za razliku od E.ON-a koji je nula. Zato je i sell od neki dan.
Dakle – E.ON može izaći iz cijele priče u Adria LNG-u i umjesto njega ući će ENI te projekt počinje nova vlasnička struktura.
ENI ima odlične odnose s Inom, a u zadnje vrijeme i s Diokijem jer zašto bi gurali Dioki u Vinyls ako nemaju neki veći interes u HR. Zašto bi im prepustili svu proizvodnju klora ako nešto ne žele za uzvrat.
Scenario je vrlo jednostavan.
LNG terminal će graditi onaj tko preuzme Prirodni plin doo jer to je jedino logično rješenje koje zadovoljava i HR i Inu.
Moje mišljenje je da zbog diverzifikacije dobavnih pravaca tu onda kao nositelj cijelog posla u prvi plan iskače ENI. ENI ima i dotsa dobar LNG porfolio za razliku od E.ON-a koji je nula. Zato je i sell od neki dan.
Dakle – E.ON može izaći iz cijele priče u Adria LNG-u i umjesto njega ući će ENI te projekt počinje nova vlasnička struktura.
ENI ima odlične odnose s Inom, a u zadnje vrijeme i s Diokijem jer zašto bi gurali Dioki u Vinyls ako nemaju neki veći interes u HR. Zašto bi im prepustili svu proizvodnju klora ako nešto ne žele za uzvrat.
[/quote]
Da ovo sve ima smisla pokazuje i činjenica da Vlada inzistira na izmjeni dioničkog ugovora s Molom.
A to ne bi išlo da se naša Vlada nije pobrinula da nađe jeftiniji plin od ruskog tj s sjevernog dobavnog pravca. A onda dolazimo u totalno glupu i pogubnu situaciju da je domaći plin SKUPLJI od uvoznog. [cool] [cool]
Pogledajte eskalacijsku formulu po kojoj se određuje cijena domaćeg plina. To je minimalno 240US$/1000m3 ili 8,57US$/mmBTU.
Sve jasno?
Ovdje upišite svoj komentar… [cool] [cool] [cool]
Naravno – gdje god sam napisao ENI a u svezi plina može stajati – DIOPLIN, koji bi LNG nabavljao iz Enijevog LNG portfolia!
Evo još malo matematike – cijena LNG-a je cca 5US$/mmBtu ili oko 140US$/1000m3.
To je ujedno i cijena po kojo bi Ina trebala prodavati plin poduzeću Prirodni plin doo!
To je ravno 100US$ manje od onoga što garantira Polančecova formula.
@sava
To je sve OK, ali poanta mog pitanja je što ako ADRIA LNG dobije lokacijsku dozvolu za gradnju na Omišlju?
Da li neko drugi uopće može više tražiti dozvolu za istu lokaciju?
Pri kraju gradnja plinovoda između Hrvatske i Mađarske
Izgradnja interkonekcijskog plinovoda pretpostavka je za liberalizaciju tržišta i dolazak novih dobavljača plina, rekao je ministar Đuro Popijač a svečanoj sjednici Hrvatske stručne udruge za plin
Tportal / Bankamagazin
Objavljeno 15.10.2010
Vlada je sve bliže odluci da ne otkupljuje plinski biznis od Ine već da ga u dogovoru s MOL prodao drugom ponuđaču. Na takav zaključak navodi današnje izlaganje ministra Đure Popijača na svečanoj sjednici Hrvatske stručne udruge za plin, piše Tportal.
"Gradnja interkonekcijskog plinovoda između Hrvatske i Mađarske je pri kraju, a to je pretpostavka za liberalizaciju tržišta i dolazak novih dobavljača plina. S time su stvoreni svi uvjeti da Hrvatska zauzme konačan stav oko preuzimanja plinskog poslovanja. Prilikom toga oslanjat ćemo se na stručne analize i scenarije mogućeg razvoja plinskog tržišta", rekao je Popijač.
S radom interkonektora Hrvatska će dobiti novi dobavni pravac preko kojeg će plin moći kupovati iz različitih izvora. Zbog toga više nije niti nužno da od MOL-a otkupi plinsko poslovanje odnosno Ininu tvrtku Prirodni plin preko koje se sad hrvatsko tržište opskrbljuje plinom iz inozemstva.
Popijač je izvjestio kako je Ministarstvo gospodarstva odobrilo Plinacru, tvrtci u državnom vlasništvu, petogodišnji program razvoja. On sadrži investicije vrijedne više od 300 milijuna eura a kad se uvrste svi razvojni projekti tad ta cifra raste na 600 milijuna eura.
Među, projektima je i gradnja manjeg LNG postrojenja na Krku za prihvat brodova s tekućim plinom.
"Interes stranih investitora je velik, a tu je i Janaf. Time bi premostili razdoblje do izgradnje velikog LNG čiji su planovi prolongirani do 2014. godine. Godišnje bi preko tog postrojenja mogli dobivati i do šest milijardi kubičnih metara plina što je dvostruko više od trenutne domaće potrošnje’, istaknuo je Popijač. Dodao je da je u planu i gradnja novog velikog plinskog skladišta Beničanec s kojim bi Hrvatska zadržala ulogu plinskog lidera u regiji.
Mislim da su ti ovdje sadržana rješenja.
Ključan je ovaj dio:
…"Time bi premostili razdoblje do izgradnje velikog LNG čiji su planovi prolongirani do 2014. godine"…
Da li misliš da bi DIOK-i u ovoj varijanti mogao izvlačiti etan iz smjese?
@sava
Ključan je ovaj dio:
…"Time bi premostili razdoblje do izgradnje velikog LNG čiji su planovi prolongirani do 2014. godine"…
Ovi je bitno!
Među, projektima je i gradnja manjeg LNG postrojenja na Krku za prihvat brodova s tekućim plinom.
"Interes stranih investitora je velik, a tu je i Janaf. Time bi premostili razdoblje do izgradnje velikog LNG čiji su planovi prolongirani do 2014. godine. Godišnje bi preko tog postrojenja mogli dobivati i do šest milijardi kubičnih metara plina što je dvostruko više od trenutne domaće potrošnje’, istaknuo je Popijač. Dodao je da je u planu i gradnja novog velikog plinskog skladišta Beničanec s kojim bi Hrvatska zadržala ulogu plinskog lidera u regiji.
Jasno da je veliki interes za LNG ako je cijena oko 140US$/1000m3 a ruski je po FY2009. Ine 300US$/m3! Veliki gap za odličnu zaradu. Ali postoji i jedna kvaka -tko otkupi Prirodni plin doo mora na sebe preuzeti ugovore o transportu za Sloveniju i Austriju……Dodatno, Društvo je sklopilo ugovore o transportu da bi osiguralo isporuku plina do odredišne točke (FCA hrvatska granica). Ugovori o transportu su važeći do 2010. godine za Slovačku, 2015. godine za Sloveniju i 2017. godine za Austriju. Buduće ugovorne obveze iznose 1,64 milijarde kn do isteka trajanja svih ugovora (do 2017. godine).
Glede Etana u plinu to se namjesšta kao i kod tekućih goriva.
Pogledaj definicije Rich ili Lean LNG.
dakle ide jedan spremnik etana ostalo Lean LNG.
[cool]
Evo vam kolega jos dobrih vijesti…Dina pokrenula nove pogone ….
http://www.novilist.hr/Vijesti/dina-pokrenula-nove-pogone.aspx
"""Predano pismo namjere za kupnju
tvornica u Ravenni i Porto Torresu
Iz Diokija je potvrđena i predaja pisma namjere, odnosno prijava na međunarodni tender za kupnju tvornica Vinylsa u Ravenni i Porto Torresu, uz napomenu kako je i dalje primarno pokretanje proizvodnje PVC-a. Ukupna vrijednost PVC-a proizvedenog u dvjema tvornicama Vinylsa po sadašnjim cijenama na tržištu kreće se oko 200 milijuna eura godišnje, čime bi ukupna vrijednost Diokijeve proizvodnje dosegnula pola milijarde eura na godišnjoj razini."""
Pozdrav