Reuters: Hrvatska korak bliže LNG terminalu na Krku
…kome vjerovati???…
Najava novog investicijskog ciklusa kojom je premijerka Jadranka Kosor danas obradovala poslodavce neminovno otvara pitanje i izvora financiranja planiranih investicijskih projekata
Nema sumnje da javna poduzeća koja bi, prema premijerkinim riječima, trebala biti nosioci kapitalnih ulaganja teških oko 12,6 milijardi kuna, nemaju dovoljno kapitala za tako velike investicije.
U postojećim uvjetima dodatno zaduživanje na financijskom tržištu bilo bi vrlo rizično pogotovo ako se uzme u obzir visoka zaduženost većine javnih poduzeća.
‘Sve je to divno i krasno kad bi za to bilo novca. HEP samo Končaru duguje oko milijardu kuna, slično je i kod ostalih državnih tvrtki. To je kao da imate dugove za dva automobila, stambeni kredit i nedovršenu kuću, a vi želite i dalje investirati. Radi se o balkanskoj fori!’ kritičan je prema Vladinom planu ekonomist Ante Babić.
Slično razmišlja i Damir Novotny za kojeg će državna ulaganja samo produbiti trenutačnu lošu ekonomsku sliku Hrvatske.
‘Riječ o jačanju državne potrošnje što će dovesti do fiskalnih problema i pogoršat će vanjskotrgovinsku bilancu. I dosad smo gradili autoceste i sportske dvorane, ali za to smo gotovo sve uvozili. Pametnije bi bilo taj novac dati privatnim kompanijama. U ovom trenutku potrebna nam je javna štednja i privatne investicije’, kaže Novotny.
Ako se već ide u ulaganje u kapitalne projekte, poput željezničke pruge Zagreb – Rijeka ili gradnje novih energetskih objekata, za takve investicije, smatra Novotny, potrebno je privući strane ulagače putem javno-privatnog partnerstva ili izdavanjem koncesija.
…kome vjerovati???…
…. U ovom trenutku potrebna nam je javna štednja i privatne investicije…….
Sve je rečeno. I mislim da se DIOKI tu savršeno uklapa: ima što investirati.
…kad su jednoj kompaniji iz mjeseca u mjesec upitne plaće i tekući troškovi, hm!!!…
…vozim BMW, a nemam stan!!!…
…ponavljanje gradiva za neupućene i ostale!!!…
…Ina bi tako u projektu participirala s udjelom od 14 posto, dok bi HEP i Plinacro podijelili preostalih 11 posto hrvatskog udjela… Međutim, koliki će biti udio HEP-a, a koliki Plinacroa još nije poznato. …Cijeli projekt vrijedan je oko 800 milijuna eura, a početni kapacitet terminala bit će 10 milijuna tona prirodnog plina godišnje…. No, projekt će u razdoblju od najmanje 30 godina hrvatskom gospodarstvu omogućiti stabilne prihode od 1,8 milijardi eura, a dodatne prihode od naknada za transport plina ostvarivat će i Plinacro…
…DIOKI će imati status velikog potrošaća plina!!!…razumljivo, zbog proizvodnje!!!…i rješavat će problem s "smećem" vezani uz korištenje natrijeva hipoklorita za obradu vode, te utjecaja terminala na temperaturu mora…tzv.sinergija…
…kad su jednoj kompaniji iz mjeseca u mjesec upitne plaće i tekući troškovi, hm!!!…
…vozim BMW, a nemam stan!!!…
..meni si ti već po malo dosadan [yawn]
evo upalo meni nešto………
podebljao još mrvu……….
nekom nažalost [cry] a nekom….. [cool]
Nažalost ova iscrpljujuća i monotona utrka čini svoje. Nekima su popustili živci a nekima koljena jer cilja zasad ni u obliku fatamorgane nema. Ovdje očito vrijedi pravilo: Što bolnije to slađe. Zato šaljem iskren pozdrav svim DIOKIČARIMA ma gdje bili jer upornost i vjera uvjek bivaju nagrađeni.. [cool] [cool]