Na prvi pogled, špekuliraju energetičari upućeni u svjetska zbivanja na tržištu, samo se čini da se Hrvatska Južnom toku naglo, od prošle zime, okreće zbog nestašice plina, koja je i kod nas uzrokovala goleme gospodarske štete.
Puno im je vjerojatniji scenarij prema kojem oni koji Južni tok »provlače« kroz Europu žele opstruirati projekt LNG-a na Krku, koji znači dopremu plina iz različitih, »neruskih« izvora , i koji se kao ideja vuče već 20 godina. On je konačno počeo dobivati svoje konkretnije obrise, no na tim obrisima već neko vrijeme – stoji. Kako se nagađa u austrijskim medijima, OMV i njemački E.ON Ruhrgas razmatraju izlazak iz projekta LNG-a Omišalj zbog sporosti donošenja hrvatskih odluka, i dozvola, dok istovremeno korak ispred našeg napreduje LNG u Trstu. Kako napominju, kad je Južni tok u pitanju, ne moramo čak imati niti direktan prolaz njegovog kraka kroz Hrvatsku, već nam je dovoljan i spoj sa Mađarskom, ako Južni tok preko nje bude prelazio.
Točna ruta plinovoda još se utvrđuje, no Mađarska je za njega, kao i za Nabucco, zainteresirana. Bude li South Stream prelazio i Hrvatsku, bit će to prvi »naš« plinovod u stranom vlasništvu. Dakako, Hrvatska bi, osim plina, za prolaz Južnog potoka primala i odgovarajuću novčanu naknadu.
Bez sumnje, zaključuju energetičari, prilaz ili prolaz ovog plinovoda nam treba, no više od toga treba nam terminal na Krku, koji se iz nekog razloga usporava, baš kao što je neizvjesna i doprema kaspijskog plina plinovodom Nabucco, u aranžmanu članica EU-a koje žele smanjiti svoju ovisnost o Rusiji.
…ovo je totalna zbrka…
…mislim da mi je jasnije zašto naša Vlada više naginje plinovodu "JT" u koji se poslije uključuju INA, HEP i PLINACRO…čisto zbog "socijalnog dijaloga" danas/sutra…zar ne???…prema LNG-u odnosno prema stranim partnerima (a sačinjavaju većinu u konzorciju) to bi Vlada (buduća) teže mogla ostvariti ili gotovo nikako…"što stranca briga za našu socijalnu osjetljivost"???…ima i u tome nešto???…
Jedna od prvih odlkuka Vlade Jadranke Kosor je prograšavanje LNG terminala projektom od strateškog interesa za HR.
…strateški interesi Vlade i "vladajuće stranke" je bilo i osigurati veče plaće i penzije, manju nezaposlenost,sreću,blagostanje, itd. svim građanima RH…da nije bilo "fige" u džepu…
…za ovu cijenu plina koju sada plačamo, a govorim o potrošnji plina u kučanstvima (2,49 kn m3 u Zg-u), svi distributeri govore da je po diskontnoj, ful jeftinoj cijeni…zahvaljujući socijalnoj osjetljivosti…a netko zbog toga jako trpi…ako ćemo jednog dana od LNG-a dobivati jeftiniji plin, a ne vidim razloga zašto bi "stranci" to nama osigurali kada su u RH već formirane cijene, onda će se to zvati korist…uzmite za primjer auto-industriju…u vrijeme krize kukaju pala proizvodnja, oslabila kupnja vozila, ide sve lošije i lošije…jesu li spustili cijene…nisu…
…strateški interesi Vlade i "vladajuće stranke" je bilo i osigurati veče plaće i penzije, manju nezaposlenost,sreću,blagostanje, itd. svim građanima RH…da nije bilo "fige" u džepu…
Rješeno je pitanje zemljišta – sve lijepo u gruntovnici provrdeno, novi parcelacijski elaborat.
Ne može se graditi a da nemaš zemljište u zemljišnim knjigama.
Čuf doo je ipisan kao vlasnik oko 36 ha zemljišta za LNG terminal.
Kada završi javna rasprava, a to je 1.12. početkom 2010. ide lokacijska.
…sad sam maloprije prelistao postove na forum od INA-a…nigdje ne vidim da puno spominju LNG terminal u svojim postovima…ipak bi oni trebali biti dio konzorcija…i to važan…izuzev DIOKI-a koji je prema pisanju postova od strane članova istog foruma, maltene vlasnik cijelog terminala…ili kao da su ga izmislili…osim prodaje zemljišta i buduće kupovine plina za proizvodnju, ne postoje druge poveznice…
…osim prodaje zemljišta i buduće kupovine plina za proizvodnju, ne postoje druge poveznice…
Za početak sasvim je ovo sasvim dovoljno. A glede Ine ona prodaje trading kompaniju pa terminal i nije nešto posebno bitan za nju. A kako je osnovana firma za trgovinu plinom možda je Dioki i uzme pa skine teret i Vladi i Ini!
I nemoj mislit da je to nemoguće – Dinamarin prevozi za Inu derivate a posao kupovine brodova je išao preko Norvežana. U to uključi i Jadransko – Jonski plinovod koji je nastavak Transkaspijskog plinovoda i evo veze s drugim norvežaninom – Statoil – i s najvećim plinskim poljem na svijetu Šah Denizom u Azerbajdžanu. A i naš Predsjednik je čest gost u tim krajevima.
…ako DIOKI preuzme teret od INE i VLADE, to bi značilo poslovanje s gubitkom… odmah u startu…[thumbsup]
…činjenica je da DIOKI loše posluje…iskazano u izvješčima…svake godine sve lošije…zašto bi neka ozbiljna firma u slučaju da nije tako, prikazivala drugo???…ima li snage DIOKI uletit u nešto krupnije???…
…ako može onda je "zvijezda" rođena… [thumbsup]
…ako DIOKI preuzme teret od INE i VLADE, to bi značilo poslovanje s gubitkom… odmah u startu…[thumbsup]
…činjenica je da DIOKI loše posluje…iskazano u izvješčima…svake godine sve lošije…zašto bi neka ozbiljna firma u slučaju da nije tako, prikazivala drugo???…ima li snage DIOKI uletit u nešto krupnije???…
…ako može onda je "zvijezda" rođena… [thumbsup]
Nabavna cijena plina od Ine bi bila oko 1kn/m3 i to je 60% potreba u HR. Trenutne cijene plina na svjetskom tržištu su oko 0,9kn/m3. Ne znam zašto bi se negativno poslovalo posebice ako slijedi niveliranje cijene u slijedećim godinama. Dioki već ima trading kompaniju – Adriaoil Spa – koju smo preuzeli od Ine 2005. čini mi se. Trguje petrokemijskim proizvodima i naftnim derivatima, samo se doda plin i evo početka jedne lijepe priče.
Važno je samo izgraditi terminal i dovršiti jadransko-jonski plinovod.
Siguran sam da bi Dioki tu uspio uključiti jaka imena kao što su BP, Statoil i sl.
Ne bi više bilo problema s zimom i oskudicom u opskrbi.
….nisu DIOKI i PETROKEMIJA jedini potrošači plina u RH…ako ja kao građanin plaćam potrošnju plina 2,49 kn/m3, a od slijedeće godine mu cijena još ide gore 20-30% (?) i s obzirom da nam je VLADA odustala od "plinskog biznisa" upravo iz razloga takve neisplativosti, onda tko tu koga vara???…na 1kn/m3 dobit, a na 2,49 kn/m3 gubitak…i vidiš nisam znao da se po novome kaže "niveliranje cijena", kada cijena ide gore…fini izraz…eskjuz mua…
jučer dok je večina bila zaokupljena gledanjem utakvice bih portugal, na prvom programu je bila jedna zanimljiva emisija paralela u kojoj je bilo riječi i o lng terminalu u omišlju. Tom prilikom jedan od stranih partnera rekao je da je svima puna kapa ovih opstruiranja unutar hrvatske i rečeno je otprilike ovo da će u skladu sa eu zakonima hrvatskim sudionicima biti određeni udjeli i da je krajnje vrijeme da lng terminal krene.