business.hr 10.09.2009 13:52
Počela era LNG-a u Jadranu, a gdje je Hrvatska?
Danas je izvršen prijevoz ukapljenog plina LNG tankerom u prvi na svijetu off shore terminal ukapljenog plina Isola Di Porto Levante položen na dnu mora na dubini od 28 metara na udaljenosti oko 50 km od Venecije, javio nam je opatijski stručnjak za LNG tehnologiju Nikola Cvjetković.
Rekao je i kako javnost u Hrvatskoj nema informacije radi li se studija utjecaja budućeg LNG terminala Adria Omišalj te planira li se visokonaponska mreža za povezivanje budućeg terminala na elektromrežu Hrvatske.
Cvjetković kaže kako ne vjeruje u budućnost još jednog LNG projekta u sjevernom Jadranu niti na talijanskoj niti na hrvatskoj obali nakon početka rada prvog off shore terminala u svijetu.
Molio bi kolege sa Diokia da mi objasne ovaj zadnji podcrtani odlomak, što to znaći, da taj Cvjetković misli da se neće graditi terminal u Omišlju nakon početka off shore u Italiji?
Ovo ne prolazi ni kao prvoaprilska šala. Pa za obično polaganje kablova ili cjevovoda po dnu mora trebaju specijalizirani brodovi, alati i tvrtke. Samo jedan spremnik za plin u Omišlju, a biće tri, ima promjer od 80 m, a dijelom koji će biti iznad zemlje visina je 45 m dok je trećina ukopana u zemlju. A gdje je sve ostalo. Takve radove na dnu mora ili ispod možda mogu izvoditi tvrtke sa Marsa sa dosad nepoznatom tehnologijom „na daljinski“. Barbosa bar si ti ronilac pa znaš da ispod mora ništa nije jednostavno za raditi.
@ rocky
Kad je Bog hodao po zemlji i dijelio "oštroumnost" mora da je oko tebe dvaput obišao.
business.hr 10.09.2009 13:52
Počela era LNG-a u Jadranu, a gdje je Hrvatska?
Danas je izvršen prijevoz ukapljenog plina LNG tankerom u prvi na svijetu off shore terminal ukapljenog plina Isola Di Porto Levante položen na dnu mora na dubini od 28 metara na udaljenosti oko 50 km od Venecije, javio nam je opatijski stručnjak za LNG tehnologiju Nikola Cvjetković.
Rekao je i kako javnost u Hrvatskoj nema informacije radi li se studija utjecaja budućeg LNG terminala Adria Omišalj te planira li se visokonaponska mreža za povezivanje budućeg terminala na elektromrežu Hrvatske.
Cvjetković kaže kako ne vjeruje u budućnost još jednog LNG projekta u sjevernom Jadranu niti na talijanskoj niti na hrvatskoj obali nakon početka rada prvog off shore terminala u svijetu.
Molio bi kolege sa Diokia da mi objasne ovaj zadnji podcrtani odlomak, što to znaći, da taj Cvjetković misli da se neće graditi terminal u Omišlju nakon početka off shore u Italiji?
Cvjetković očigledno nije upoznat s jednom jako bitnom stvari, a to je da je 25.08. pokrenut postupak Procjene utjecaja na okoliš za LNG terminal, tj. da je Studija gotova i predana Ministarstvu!
Ne možeš se uknjižiti bez Tabularne izjave – prodavač daje tabularnu izjavu kada je primio sve novce za prodatu nekretninu. Dakle lova je sjela na račun i nadam se da smo puni ko brod!
vidim da i dionica izvrsno reagira.
[thumbsup]
Vidim da je danas neko prodao pristojnu količinu po bidu.
Sava, nadam se da si konačno uspio kupiti i ti na bidu po povoljnoj cijeni.
Vidim da je danas neko prodao pristojnu količinu po bidu.
Sava, nadam se da si konačno uspio kupiti i ti na bidu po povoljnoj cijeni.
Napokon – 152! Imaš li ideju kako je riješemo pitanje Dow-a ulaganja u DINU. To je bilo 50:50 ulaganje Dow-a i INE. Dow se 1982. povukao iz projekta nakon što su troškovi eskalirali i nakon kašnjenja od cca 4-5 godine. Je li to prepušteno Ini ili je Ina ostala nešto i dužna Dow Chemicalsu?
…Imaš li ideju kako je riješemo pitanje Dow-a ulaganja u DINU. To je bilo 50:50 ulaganje Dow-a i INE. Dow se 1982. povukao iz projekta nakon što su troškovi eskalirali i nakon kašnjenja od cca 4-5 godine. Je li to prepušteno Ini ili je Ina ostala nešto i dužna Dow Chemicalsu?
Neznam Sava, ali ne vjerujem da tu još ima nekih repova još iz 80-tih. Znam samo da su sva postrojenja projektirana za daleko veći kapacitet i da se tamo može čudo napraviti (tu računam i na RNR kao dio cijelog Riječkog bazena)
Nikako da se to u ovoj državi prepozna. To su u zadnjih 100 godina vidjeli i Mađari i Austrijanci i Švabe i Talijani, ali nama to još ne dopire do mozga.
Vidim da je danas neko prodao pristojnu količinu po bidu.
Sava, nadam se da si konačno uspio kupiti i ti na bidu po povoljnoj cijeni.
To su oni što vjeruju u LNG terminal 28m ispod razine mora, Nautilus i kap. Nema, …itd.
[lol]
Vidim da je danas neko prodao pristojnu količinu po bidu.
Sava, nadam se da si konačno uspio kupiti i ti na bidu po povoljnoj cijeni.
To su oni što vjeruju u LNG terminal 28m ispod razine mora, Nautilus i kap. Nema, …itd.
[lol]
[/quote]
http://www.poseidonresorts.com
[wink]
Ako mogu ljudi 12 metara ispod mora boraviti u hotelu, zašto ne bi mogle neke cjevi na 28m.
Proširi malo vidike. Ljudi su u svijetu već svašta napravili. To što mi u HR neznamo ništa i na sve se ovako kao ti arogantno podsmjehujemo – to je već stvar mentaliteta.
Za "stručnjake" poput tebe LNG terminal su neke cijevi. [lol] I da se slučajno ide raditi takva egzibicija to bi i za Bill Gatesa bilo problematično financirati. [tongue]
Za "stručnjake" poput tebe LNG terminal su neke cijevi. [lol] I da se slučajno ide raditi takva egzibicija to bi i za Bill Gatesa bilo problematično financirati. [tongue]
Nisam stručnjak, ali znam se služiti internetom.
Ta “egzibicija” je GOTOVA! Dok ste vi pričali o fantomskom LNG-u u Omišlju Talijani napravili posao.
Da kapetan Nemo, Nautilus… [lol]
A to već gotovo i radi!
Znalac je informiran, nema što.