DIOK (DIOKI d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska DIOK (DIOKI d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

Polančec: Vlada će prihvatiti Omišalj za gradnju LNG-a

Business.hr/Hina
03.09.2008 20:15
Pročitaj komentare(0)
Diskutirajte o ovoj temi na forumu ({PostCount})
Ocijenite članak(0)
[1] [2] [3] [4] [5]
Već ste ocijenili ovaj članak!
Hvala na ocjeni. Rezultati se ažuriraju svake 3 minute.

Procjene o potrebama za energentima u Hrvatskoj pokazuju da nas očekuje snažan razvojni ciklus u energetici zbog čega je potrebno brže donositi odluke o investicijama u energetski sektor, rekao je potpredsjednik Vlade Damir Polančec predstavljajući osnovne naznake buduće energetske strategije.
Vezane vijestiPovjerenstvo: Dina na Krku najbolja lokacija za LNG terminal

Godišnje stope rasta potrošnje energije ukazuju na to da Hrvatska treba, kako je rekao, "ekstremno ulagati" u nove energetske kapacitete, pogotovo zato što usporedo s rastom potrošnje energetski objekti stare i nekima od njih predstoji zatvaranje.

Prema njegovim podacima, samo u elektroenergetici Hrvatska će uz sadašnjih 4.000 megavata instalirane snage, do 2020. godine trebati novih 3.500 megavata.

Nastavi čitatiOglas:

Hrvatska je, kaže, izuzetno ovisna o uvozu energenata i danas uvozi oko 50 posto svojih potreba za energentima. Danas Hrvatska uvozi 23 do 24 posto električne energije, 40 posto plina te 80 posto nafte i naftnih derivata.

Uz kalkulacije prosječne stope rasta potrošnje energenata u predstojećem razdoblju treba ukalkulirati i druga ograničenja vezana uz međunarodne dogovore, kazao je Polančec.

To su primjerice obveza smanjenja emisije stakleničkih plinova, obvezu da se do 2020. godine iz obnovljivih izvora proizvodi 19 posto električne energije kao i da se kroz programe energetske učinkovitosti dotad uštedi 9 posto energije prema prosjeku potrošnji od 2001. do 2005. godine. Hrvatska ima obvezu do 2020. godine udio biogoriva u potrošnji benzina i dizela povećati na 10 posto, podsjetio je.

Polančec je najavio da pri oblikovanju energetske strategije slijedi trotjedna rasprava s ekolozima, prostornim planerima i političarima, nakon čega će biti javno predstavljena i o njoj otvorena javna rasprava.

Potpredsjednik Vlade i ministar gospodarstva novinare je iscrpno izvijestio i o rezultatima studije za odabir lokacije termninala za ukapljeni prirodni plin (LNG).

Radnoj skupini Vlade predložena je lokacija Dina na otoku Krku u Općini Omišalj, a Polančec vjeruje da će to, nakon radne skupine, prihvatiti i Vlada.

Smatra da bi do kraja godine trebalo donijeti konačnu odluku o lokaciji terminala. U istom razdoblju trebalo bi urediti odnose unutar Adria LNG konzorcija, rekao je Polančec ponavljajući da je uvjet i da u tom konzorciju hrvatski udio bude 25 posto.

Mi želimo 25 posto, a onda ćemo ispregovarati odnose Ine, HEP-a i Plinacro-a, kazao je, dodajući da bi do kraja godine trebalo urediti i te odnose i osnovati posebnu tvrtku čiji bi osnivači bili Ina, HEP i Plinacro.

Potpredsjednik Vlade naveo je i da nakon donošenja odluke o lokaciji treba izmijeniti prostorno-plansku dokumentaciju, izraditi idejno rješenje, provesti potrebna istraživanja i procjenu utjecaja na okoliš.

Investicija u izgradnju LNG terminala procjenjuje se na 700 milijuna do milijarde eura, a Polančec smatra da je prvotni rok za izgradnju LNG-a 2011. preoptimističan. Realno je promišljanje da bude završen 2014. godine, kazao je.

[thumbsup] [thumbsup]

POKRET OTPORA

@ LookaBorna

Pozdravi svoga šefa. Prisječam se njegova mišljenja o forumašima što pišu na Diokiju, koje si odavno prenio na poslovni.

Investicija u izgradnju LNG terminala procjenjuje se na 700 milijuna do milijarde eura, a Polančec smatra da je prvotni rok za izgradnju LNG-a 2011. preoptimističan. Realno je promišljanje da bude završen 2014. godine, kazao je.

[thumbsup] [thumbsup]

Ako je Polančec izjavio da je rok 2014. onda zna malo ili nimalo o rokovima izgradnje LNG Receiving Terminala.
Evo par podataka za sličan terminal.

LNG Receiving Terminal Fos Cavaou (FRANCE)
Project description:
– Capacity : 8.25 billion Nm3/year
– Gas grid send-out : 1,159,000 Nm3/hour
Client: GAZ DE FRANCE
Location: Fos Cavaou FRANCE
Contract Period: 2004 – 2007
SOFREGAZ, leader, in joint-venture with SN TECHNIGAZ and SAIPEM
Scope of work: EPC LSTK Engineering, Procurement, Construction and Commissioning.
Equipment :
– LNG storage tanks : 3 x 110,000 m3
– Cryogenics pumps : LP LNG pumps, (3 x 3 x 760 m3/hour), HP LNG pumps (8 x 350 m3/hour)
– Compressors : 2 x 2,500 m3/hour, 9,5 barg – 450 kW 3 x 5,100 m3/hour, 9,5 barg – 900 kW
– Auxiliaries: Flare and boil off gas recovery systems, LNG unloading and vapour return facilties
(3 x 16" LNG unloading arms and 1 x 16" vapour return arm), jetty for 160,000 m3 LNG tankers
and utility systems
Duration: 37 months

Dakle ako Vlada ne bude zatezala u pogonu je 2012., najkasnije!

03.09.08. | 16:09
sava : ….Evo sajta Adria LNG-a pa se svatko može informirati o svakom detalju.
Da se sutra netko ne bi sjetio kao ono " mi fantaziramo, kakav LNG " jer su pojedinci kada su prodali naglo okrenuli ploču.

http://www.adria-lng.hr/

Bogme, iskreno, danas dok nisam vidio da je kupnja postupno u drugoj polovici dana porasla s nekih 12xx do 8xx na 4xxx komada, a prodaja odmah u prvim satima sa 55xx na 8xxx komada mislio sam da je neka gadna mućka i prebijanje nekih nama nepoznatih situacija preko koljena. Gotovo sam bio uvjeren u bikovu zamku.
Mislim da je današnje trgovanje iako nestandardno za ovu dionicu kod objave vijesti o LNG-u bilo dobro. Minimalno, ali smo rasli. Stroj se polako zahuktava. Omogućuje se krcanje nevjernima na pristojnim razinama.
Poslovanje papirnato-financijsko se čisti u ponedjeljak 08.09.2008. i limuzina čista, dotjerana bez ikakvih repova i balasta prošlosti, tuningirana kreće u nezaustavljivu vožnju. Odiseju koju ćete pričat unucima.
No da ja previše ne trokeljam. Ipak se radi o poslovnom forumu.

Dobre, izvrsne stvari se događaju! Tko misli da dionica nema budućnosti da li isto tako misli da je kupnja Novog lista bezvezarija i hir dokonog bogataša s kvarnera?
Velike stvari se spremaju sa ovim LNG-om, a većina ih nije ni svjesna. Nešto u stilu autoceste. Pogledajte Ogulin i ostale krajeve kroz koje je prošla, a gdje su ljudi iskoristili ponuđeno. Preporodili su se.
Kupnjom dionice ne kupuješ sadašnju vrijednost, ako nisi okorjeli trejder, nego budućnost ovdje vrlo blisku.
Autocesta i novac koji je ulupan u nju, a koji se svake godine vraća više od očekivanog, je rastegnuta od Đurmanca preko Karlovca do sadašnjeg Šestanovca, a OVDJE SE BAREM 700 milijuna eura GUŽVA U PAR KVADRATA NA KOMLEKSU DINA PETROKEMIJE i par graničnih parcela.
Time se garantira opskrba sirovinom DIOKI-ja TRAJNO bez mogućnosti većih poremećaja. Nešto u stilu kao da neko na tvom imanju gdje živiš hoće otvoriti bunar, elektranu i dućan pa ti vidi hoćeš li i dalje ovisit o komunalcima i mešetarima.

p.s. Sava kad su pokrenute web stranice? Prije nekih mjesec do dva ih nije bilo.

bogat čovjek nema briga, samo zadovoljstva

Polančec: LNG terminal kreće u gradnju sljedeće godine, u pogon 2014.
Autor/izvor: Martina Čizmić
ZAGREB – "Rasprava o izgradnji LNG-a nije nova, nego datira od 1991. godine. Od početnih 9 lokacija, na kraju se jedino lokacija Dina na otoku Krku pokazala kao odgovarajućom za izgradnju LNG terminala", rekao je ministar Polančec novinarima.

Tijekom svoje prezentacije procesa odabira lokacije za izgradnju LNG terminala Polančec je istaknuo kako je izgradnja tog terminala investicija vrijedna 700 milijuna do milijardu eura, a u interesu je Hrvatske da se sa izgradnjom počne što prije.

"Previše smo vremena potrošili na pregovore i rasprave. Očekujem da će se do kraja godine stvoriti svi preduvjeti za početak gradnje LNG terminala", rekao je ministar.

Povjerenstvo za ocjenu studije izbora lokacije terminala za LNG potvrdilo je zaključke tvrtke EKONERG sadržane u studiji te su Radnoj skupini Vlade već predložili donošenje odluke o lokaciji Dina kao potencijalno najboljoj. Kako je ministar Polančec istaknuo, tijekom sljedeća dva tjedna Odluka radne skupine biti će prezentirana Vladi koja bi trebala donijeti zaključak kojim potvrđuje tu odluku.

"LNG terminal je više nego potreban za Hrvatsku jer će time donijeti komparativnu prednost u odnosu na druge zemlje u regiji koje također razmišljaju o izgradnji LNG terminala. On je ujedno još jedan važan dobavni pravac kojim bi Hrvatska mogla u budućnosti osigurati isporuku plina i za svoje potrebe", rekao je Polančec.

Najavio je da će nakon Vladine odluke o prihvaćanju lokacije za LNG terminal uslijediti razgovori sa predstavnicima općina na otoku Krku i županijom. Kako bi se uopće moglo početi sa izgradnjom terminala, koja će, prema nekim procjenama trajati četiri godine, treba donijeti izmjene i dopune prostorno-planske dokumentacije, izraditi idejno rješenje terminala, provesti procjenu utjecaja na okoliš za konkretnu lokaciju te studiju utjecaja na okoliš koja bi mogla ukazati na eventualnu potrebu posebnih tehničkih rješenja.

Uz sve to, Vlada će sjesti sa tri tvrtke koje čine hrvatski udio u konzorciju Adria LNG (INA, HEP, Plinacro) i osnovati novu tvrtku koja će u svom vlasništvu imati 25 postotni udio u Adria LNG-u. Urediti će se odnosi unutar nove tvrtke odnosno odrediti će se kako će se dijeliti udio u Adria LNG-u.

Na novinarsko pitanje zašto Hrvatska inzistira na tih 25 posto kada će se vlasnička struktura i Ine (ZSE:INA-R-A) i HEP-a mijenjati u sljedećih nekoliko godina, ministar Polančec je ponovio stajalište od ranije.

"Mislimo da je to bitno jer u ovom trenutku moramo imati jaču kontrolu u nekim odlukama o energentima, pogotovo o budućem trgovanju s plinom", odgovorio je i pojasnio kako Hrvatska u budućnosti planira sama prodavati tih 25 posto plina koji joj kao suvlasniku pripada.

Polančec je istaknuo kako je predviđeni termin za početak rada 2014. godine, ali da su ga uvjeravali da je to moguće pokrenuti i ranije, no sigurno ne 2011. kako je to prvotno bilo zamišljeno. Također, dodao je kako ne misli da će zbog otezanja sa gradnjom LNG terminal na Krku imati problema sa zakupom kapaciteta plina, jer bi sama snaga konzorcija trebala biti dovoljna sigurnost.

[thumbsup]

POKRET OTPORA

Čini mi se prošli tjedan, nisam siguran, moglo bi se provjeriti.
Nego vidim da te interesiraju stručniji detalji vezani uz sinergiju Lng terminala i Dine.
Evo par detalja.
Gospodarska i energijska važnost povezivanja DINE i terminala za ukapljeni
prirodni plin za Krk i Hrvatsku

Nafta je dug niz godina bila osnovna sirovina za petrokemijsku proizvodnju
plastike. U posljednjih dvadesetak godina u~estalo se
zamjenjuje prirodnim plinom koji je kao petrokemijska sirovina
vi{estruko vrjedniji negoli kao energent. P. Popovi} naglasio je da bi
izgradnja terminala za prihvat i uplinjavanje LNG-a u DINI na otoku
Krku omogu}ila i postizanje vi{e dodane vrijednosti plina njegovim
kombiniranim djelovanjem kao sirovine (potrebna koli~ina ekvivalenta
300 MW) i kao energenta u proizvodnji plastike. Uvo|enjem
prirodnog plina kao glavnoga goriva za proizvodne i energetske
procese DINE, povisila bi se ekonomi~nost poslovanja uz istodobno
smanjenje optere}enja okoli{a. Kori{tenjem ukapljenoga prirodnog
plina kao sirovine za proizvodnju etilena mogla bi dugoro~no biti
zaokru`ena sirovinska osnovica omi{aljske, a dijelom i zagreba~ke
proizvodnje petrokemikalija i plastike. Istodobno bi se iskoristilo
oko 250MWenergije za uplinjavanje dostavljenoga ukapljenog plina.
P. Popovi} nazo~nima je predstavio i planove razvoja DIOKI Grupe.
Udvostru~enje proizvodnih kapaciteta u nekoliko idu}ih godina
ambiciozan je plan tvrtki DIOKI d.d. iz Zagreba i DINA-Petrokemije
d.d. iz Omi{lja, jedinih hrvatskih proizvo|a~a petrokemikalija i plasti~
nih masa. Taj plan obuhva}a, uz ostalo, ulaganja u ponovno
pokretanje proizvodnje vinil-klorida (200 000 t/god.), proizvodnju
suspenzijskog polivinil-klorida (PVC-S, 120 000 t/god.) te
pove}anje kapaciteta za proizvodnju polietilena (PE-LLD i PE-HD
100 000 t/god.) i pjene}ega, ekspandiraju}eg polistirena (PS-E,
60 000 t/god.).
Jedna od važnih pretpostavki za ostvarenje tih planova, pretežno
vezanih uz lokaciju u Omišlju koja je danas proizvodno iskorištena
samo 10 %, jest osiguranje povoljne sirovinske i energijske osnove.
Stoga je izbor mjesta gradnje terminala za ukapljeni prirodni plin
od velike važnosti za daljnji razvoj DIOKI Grupe, petoga najvećega
hrvatskog izvoznika. Smještajem terminala u Omišlju bio bi osiguran
dugoročni razvoj hrvatske petrokemije, a time i povećanje
hrvatskog izvoza uz dodatno smanjenje deficita hrvatske robne razmjene.
Planiranim pove}anjem proizvodnje DIOKI Grupe ostvarit }e
dodatnu gospodarsku korist i poboljšanje kvalitete života sadašnjih
i budu}ih naraštaja ne samo lokalna zajednica Omišlja i Krka nego i
Primorsko-goranska županija te Hrvatska u cjelini. Još je jedna prednost
izgradnje terminala u Omišlju. Stručnjaci DINA-Petrokemije
d.d. posjeduju veliko iskustvo u radu i rukovanju raznim vrstama
opasnih tvari kao i dokazanu uspje{nost u vo|enju i nadzoru tehnološ
ki vrlo zahtjevnih procesa. To nedvojbeno jamči adekvatan
stručni pristup uvođenju novih postupaka i opreme koje zahtijeva
izgradnja i rad terminala za LNG. Ali i visok stupanj zaštite okoliša i
maksimalno sniženje rizika za zdravlje ljudi.

Sve jasno ko dan.

sava,svaka cast!!!!!!!

evo sta prenosi business…..Polančec: Vlada će prihvatiti Omišalj za gradnju LNG-a [thumbsup]

http://business.hr/Default2.aspx?ArticleID=54fcba59-c8e2-4e65-8174-ad0eb8b4db93 [thumbsup]

pa jel vam nije neugodno svaki dan objavljivati po 10 puta iste članke o LNG kao neku ekskluzivu koja će još pogurati cjenu gore, iako je ta vjest poznata već 3 dana!?! a da ne kažem da vlada puštanje u rad tog LNG terminala planira tek 2014.!!! za 6 godina!!! a svi dobro znamo da se svi rokovi kod nas probiju pa to traje uvjek duže!

SVE DRUKERE I NAVLAKAČE TREBA BATINOM !!!!!

za tvoju informaciju taj lng terminal je gotov za 3 godine,a i predviđa se start do 2012 godine,a sad zašto guraju 2014 kao početak rada to če se ubrzo saznati. [tongue]

pixma


pa jel vam nije neugodno svaki dan objavljivati po 10 puta iste članke o LNG kao neku ekskluzivu koja će još pogurati cjenu gore, iako je ta vjest poznata već 3 dana!?! a da ne kažem da vlada puštanje u rad tog LNG terminala planira tek 2014.!!! za 6 godina!!! a svi dobro znamo da se svi rokovi kod nas probiju pa to traje uvjek duže!

Možeš li citirati taj drukeraj.
A sad ozbiljno da razmotrimo par detalja.
Lučke usluge u luci Sepen, zemljište za LNG terminal, isporuka energije za LNG terminal i sve ostalo što se može svesti pod LSO ( operator LNG terminala ) može po mojoj procijeni generirati čistu dobit od cca 10 Eura po dionici i to najkasnije od 2012. godine.
Sada ti samo preostaje da temeljem toga izračunaš sadašnju vrijednost, tj utjecaj LNG terminala na vrijednost dionice Diokija.
Plus osnovna djelatnost – plastika!!
Ako sam negdje pogriješio pomozi mi da shvatim.

Ja mislim da je 6 godina sasvim dovoljan rok za prikupiti dosta DIOKICA ali ako ti kažeš da će biti duže….. [lol]

Samo siromašni znaju da ima i siromašnijih od njih. Bogati vide samo bogatije od sebe.



tresla se brda…..ali i dalje vjerujem da za godinu, dvije će to biti ok

puno prije, sutra na otvaranju 550 a posle blokade jos par postotica gore
vidim da imaoci dioka podrzavaju se kao nekakav kult, mislim pohvalno, prije neki dan piknal po 411,11 a cena na prodaji mogla bi biti 100 al ojrica
[/quote]

Danas kreće kapitalizacija. Možda bude negativna blokada.
Donja bokada 465kn.

DINKEC KUPUJE KO LUD ; JER NI SAM NE ZNA GDJE JE DNO !!!

New Report

Close