sava:
Dolaskom LNG-a na lokaciju Dine tj. na Rt Zaglav, otvaraju se neslućene mogućnosti rasta i za osnovnu djelatnost Diokija. I ne samo za Dioki nego i za luku Rijeku, pa i za čitavu PG regiju
Evo konačno da je netko povezao sa lkri.Naime, čitav gospodarski pojas oko Rijeke, a posebno (dioki ,lkri i janaf), tretira se kao geostrateški.To znači da višestruko nadilazi regionalni odnosno državni interes, te je pod velikim povećalom krupnog svjetskog kapitala , kojem su to «velika vrata» za poveznicu sa EU.Ono što je najbitnije je da velika odgovornost leži na aktualnim političkim elitama, a u konstelaciji interesa velikih svjetskih korporacija sa hrvatskim, ostvariti što povoljniji partnerski odnos sa istima, a ne status «portira» na tim vratima.
sava:
Dolaskom LNG-a na lokaciju Dine tj. na Rt Zaglav, otvaraju se neslućene mogućnosti rasta i za osnovnu djelatnost Diokija. I ne samo za Dioki nego i za luku Rijeku, pa i za čitavu PG regiju
Evo konačno da je netko povezao sa lkri.Naime, čitav gospodarski pojas oko Rijeke, a posebno (dioki ,lkri i janaf), tretira se kao geostrateški.To znači da višestruko nadilazi regionalni odnosno državni interes, te je pod velikim povećalom krupnog svjetskog kapitala , kojem su to «velika vrata» za poveznicu sa EU.Ono što je najbitnije je da velika odgovornost leži na aktualnim političkim elitama, a u konstelaciji interesa velikih svjetskih korporacija sa hrvatskim, ostvariti što povoljniji partnerski odnos sa istima, a ne status «portira» na tim vratima.
[/quote]
Hrvatska obala će postati energetsko razmeđe između Istoka i Zapada. Trenutačna situacija obilježena je vrlo snažnom penetracijom RUSIJE i njenih satelita na energetsko tržište zapadne i srednje Europe. Takav trend vrlo visoog stupnja energetske ovisnosti o RUSIJI u perspektivi bi mogao rezultirati i političkom ovisnošću, a to ne odgovara USA i njenim arapskim partnerima, pa je otvaranje drugih pravaca opskrbe energentima, a to su LNG terminali na našoj obali, uvjet bez kog se ne može stabilizirati politička situacija u Europi, a i šire.
samo jedan mali podsjetnik, dnevni limit(ZSE)
DIOK-R-A 15.10.2007
622,69 zadnja(?)
560,42 min
684,96 max
da barem ode u blokadu na 560,42[smiley2]
Po meni ima još jedna značajna situacija: LNG-projekt je ogroman projekt, a s obzirom da je hrvatski ministar gospodarstva javno obznanio da se konca godine očekuje definitivna odluka o lokaciji gradnje, smatram da aktualna vlada neće propustiti priliku poentirati i ovu situaciju prije izbora. Mislim dakle, da će još TIJEKOM STUDENOG dići prašinu oko teminala kao mega-projekta, a znamo što bi to značilo za nas [smiley2]
Osobno ovakvoj kompaniji koja je tek pocela ostvarivati zarade, valjanim indikatorom vidim jedino P/S i FCF.
FCF (Free Cash Flow) = Net Cash Flow from Operation – Dividends – ( Purchase of plant and equipment – Sale of plant and equipment)
Dioki ima pozitivan FCF. FCF = 26,160,000.00 kn
Naravno trebalo bi mi vise razdoblja za FCF-ove i procjena WACC-a (Weighted Average Cost of Capital) za neku ozbiljniju procjenu. [smiley11]
Po meni ima još jedna značajna situacija: LNG-projekt je ogroman projekt, a s obzirom da je hrvatski ministar gospodarstva javno obznanio da se konca godine očekuje definitivna odluka o lokaciji gradnje, smatram da aktualna vlada neće propustiti priliku poentirati i ovu situaciju prije izbora. Mislim dakle, da će još TIJEKOM STUDENOG dići prašinu oko teminala kao mega-projekta, a znamo što bi to značilo za nas [smiley2]
Sigurno će i projekt LNGa biti dio predizborne kampanje, čak i na nacionalnoj razini jer ovo ne samo da je projekt od nacionalnog značaja nego je to bitno i za cijelu Europsku uniju. Njima je od životne važnosti prestati ovisiti o ruskoj isporuci plina i njihovoj dobroj volji hoće li ili neće podizati cijenu ovog energenta. U tom kontekstu sama mikrolokacija LNG terminala je manje važna. Na kraju krajeva, svatko zna da gdje god taj LNG terminal bio Dioki može povući plinovod da bi došao do energenta potrebnog za vlastitu proizvodnju.
Ovo je ipak projekt koji će energetski “probuditi” cijelu Primorsko-goransku regiju. Istina je i to da tko se imalo razumije u osnovne tehničke uvijete potrebne za izgradnju takvog postrojenja kao LNG terminala nama dvojbe koja je lokacija najbolja.
Za dvije godine plin stiže na Otok Krk.Na Krku bi trebalo biti izgrađeno 278,72 kilometra plinovoda,i to 24,44 kilometra visokotlačnog i 254,28 kilometara srednjetlačnog plinovoda,izvor Novi list.Mjernoredukcijska stanica
Rijeka-istok kao točka gdje će se taj budući plinovod dug 15 km spojiti na magistrlni Pula-Karlovac,gradi se na Kukuljanovu i u tvrtki Plinacro najavljuju da će biti izgrađen do kraja ove godine…
zanimaju me neke stvari-nejasnoće, pa ako netko zna, (a vjerujem čitajući ranije postove, da neki dobro poznaju tematiku) neka nam malo pojasne
1)dionica DIOKI-R-A ne obuhvača i prihode DINE Petrokemije na krku
2) da li danas DIOKI u zagrebu ,( pa UZMIMO i DINA -u ako utjeće na poslovanje i rast dionice DIOKIJA) ima dovoljno plina za planiranu ili željenu proizvodnju
3) zašto sama najava gradnje LNG terminala za ukapljeni plin ( znači sam gradnja tek za 1-2 godine), drastično utječe na porast cijene dionica dioki , ako npr, taj LNG terminal ne smanjuje cijenu plina koju dioki kupuje , potrebnog za proizvodnju polimera
4) da li je ova cijena VIŠE PSIHOLOŠKI napuhana od strane nekog velikog investitora ili vlasnika dionica, ili još gore od strane čistih špekulanata , koji moguće, na temelju nekog novinskog članka ili komentara , mogu jako dobro zaraditi na velikoj razlici u cijeni ( evo svjedoci smo porasta dva puta preko deset posto) kupnje od davno prije i sadašnje euforične prodaje
hvala svima
Obzirom da se sve veći broj ulagača uključuje u priču o Diokiju i LNG-u preporučam da se pogledaju stranice Energy Information Administration kao i web stranice Department of Energy, gdje se može naći obilje korisnog materijala a u svezi energije, energetike, LNG-a, i sl.
A sve je počelo još 2004. kada sam i prvi puta kupio dionice Diokija.
17.03.2004. – Doha, Katar
Govor predsjednika Mesića na katarsko-hrvatskom gospodarskom forumu
Uvaženi predstavnici Države Katar
Poštovani gospodarski predstavnici Hrvatske i Katara
Gospođe i gospodo
S velikim zadovoljstvom pozdravljam Vas prilikom boravka hrvatskog izaslanstva u Kataru. Iako je riječ o prvom službenom međudržavnom posjetu drago mi je da možemo utvrditi da se hrvatski i katarski gospodarski partneri već poznaju.
Katar i Hrvatska nevelike su države čija tržišta obuhvaćaju veličinu tek jednog većeg grada. Neovisnost Hrvatske i Katara u međunarodnim odnosima ukupno predstavlja razdoblje tek nešto manje od pola stoljeća. Smješteni smo na udaljenim kontinentima. Gospodarska struktura obje države zapravo je različita.
Ali bez obzira na te razloge Vaše današnje sudjelovanje i interes za suradnjom primjer su kako globalizacija ne povezuje samo velike države i velika tržišta. To je primjer kako i manje države u tom procesu mogu biti aktivni partneri.
Republika Hrvatska nedvosmisleno se orijentirala prema procesima europskog integriranja. To sigurno nije put zatvaranja u zemljopisne okvire, već put prihvaćanja političkih i gospodarskih standarda ujedinjene Europe. Zapravo vjerujemo da jedino takva ujedinjena, a ne podijeljena Europa, može biti gospodarski partner integracijskim procesima koji se odvijaju oko atlantskog i pacifičkog bazena, ali i u mnogim drugim svjetskih regijama.
Na tom putu ne želimo zaboraviti prijatelje i partnere s drugih kontinenata.
Stoga odnose s Katarom želimo razvijati upravo u tom duhu.
Hrvatske tvrtke tradicionalno su prisutne i poznate u arapskim državama. Naš je interes da to poznanstvo otvori vrata gospodarske suradnje.
Pritom nije riječ samo o robnoj razmjeni te infrastrukturnim projektima, već o transferu znanja i tehnologije u mnogim drugim područjima. Od farmacije i medicine, preko prehrambene i prerađivačke industrije do brodogradnje.
Hrvatski kapital su i jadranske luke. One nisu samo vrata bilateralne suradnje, već otvaraju mogućnost da mnogi proizvodi drugih kontinenata putem tih luka dospiju u Europu – i obrnuto.
Jadranske su luke bez njihovog povezivanja sa zaleđem zapravo mrtvo slovo na papiru.
Luka Rijeka je najkraći put srednjoeuropskim državama prema Sredozemnom moru.
Luka Ploče, upravo preko Bosne i Hercegovine predstavlja potencijalno najveća morska vrata morska jugoistočne Europe.
Napokon nije riječ samo o prometnom povezivanju već i o interesima za korištenje strateških energetskih pravaca unutar te regije, kao i cijele jugoistočne s ostalim dijelovima Europe.
Katar je tu priliku prepoznao. Ovim posjetom, zajedno sa zainteresiranim gospodarskim partnerima obje države, vjerujem da ćemo tu priliku znati i iskoristiti.
Hrvatsku i Katar, priroda je obdarila mnogim resursima. Vaši su potencijali postali globalni proizvod.
Hrvatski je turizam definitivno mediteranski proizvod, ali otvoren turistima i gospodarskim interesima drugih kontinenata. Želimo da to bude još jedna naša poveznica.
Gospođe i gospodo,
Dozvolite da ponovim zadovoljstvo mogućnošću da prilikom državnog posjeta Kataru sudjeluju i gospodarski partneri.
Vaš interes mora biti poticaj našim državnim administracijama da ostvare pretpostavke suradnje – a to je prvenstvo suvremeni ugovorni okvir koji će olakšati gospodarske odnose.
Vjerujem da je pak interes naših država i predstavnika gospodarstva da dobru bilateralnu suradnju proširimo i na treća tržišta.
U tom duhu, želim Vam uspješan rad i dobru buduću suradnju. Hvala!
Obzirom da se sve veći broj ulagača uključuje u priču o Diokiju i LNG-u preporučam da se pogledaju stranice Energy Information Administration kao i web stranice Department of Energy, gdje se može naći obilje korisnog materijala a u svezi energije, energetike, LNG-a, i sl.
nešto sam čitao u lideru, jutarnjem itd
nešto danas na poslovni, biznisu, forumima isl
ali nigdje ne vidim zašto terminal za ukapljeni plin koji će se napravoiti za 1-2 godine, tako naglo , već danas utjeće na cijenu diokija koji proizvode polimere i to u zagrebu
prihodi tvrtke DINA petrokemije ne ulaze u prihode DIOKI d,d. koji utječu na dionicu DIOK-R-A , čini mi se , jer su dvije razdvojene tvrtke od 2003 , odnoisno 2005 godine
ali recimo i da nisu , zašto ukapljeni plin , cijena kojeg neće vjerojatno biti ništa niža negoli je sada , pa vjerujem da DRASTIČNO NIŽA cijena neće biti ni za DIOKI , ni DINU na Krku, zašto taj ugovor o LNG , toliko utječe na rast proizvodnje polimera već sada
valjda je PUNO Veća proizvodnja polimera , rezon da raste cijena DIOKija
a, ta veća proizvodnje neće biti danas ili za mjesec , već puno kasnije?
hrki, ima tu neka ‘tajna veza’ o kojoj ćemo progovorit kad za to dođe vrijeme…
što se tiče plina, stvar bi trebala biti upravo suprotna: ukapljeni prirodni plin (lng) mnogo je skuplji od običnog koji diokiju isporučuje ina (plaća se tehnologija ukapljivanja, dugotrajan transport, iskrcaj u terminalu…).
ruski će plin, dakle, i dalje biti jeftiniji od ukapljenoga katarskog. pa i za Dinu na Krku.
no sve u svoje vrijeme….[smiley11]