Ovdje upišite svoj komentar…Sava, samo se ti nemoj pačat u struju. To je ozbiljna nauka, a ne igra u pijesku. Koliko to olako shvaćaš pokazuje niz tvojih postova:
kada je Vlada donijela mjere gospodarskog oporavka negdje sam napisao da je samo LNG bitan – da je to pokrenuti sve ostalo će se samo po inerciji pokrenuti. Predviđao sam da bi cijeli posao mogao koštati 1,5 milijardi dolara – sada dižem na 4 milijarde dolara.
1. Lng terminal
2. kogeneracija cca 400MWel
3. Plinovod Omišalj Cassal Borgeti
4. VN podmorski kabel Omišalj – Italija
5. MTO proces u Dini – cca 800k tona godišnje etilena i propilena ( za to treba oko 6 milijuna m3 plina dnevno ) – isključivo za naše potrebe!
6. 4 LNG carriera – mogu li naša brodogradilišta?
Dina Petrokemija i LNG su motor gospodarskog razvoja Hrvatske.
Zašto 400 MW? Zašto ne 300 ili 500? Ljudi doktoriraju na izračunu optimalne veličine elektrane.
Podmorski kabel? Otkud ti to? Iznad Rijeke se nalaze dvije velike trafostanice. Iz jedne se napaja i Dina. Obje su preko Divače u Sloveniji vezane, svaka na jednu trafostanicu iznad Trsta. Ukupna prijenosna moć ove dvije veze je oko 1200 MVA. Čemu kabel, kad ovako jaka veza već postoji.
Usput MTO je u fazi gradnje pokusnih postrojenja. Dok postane komercijalna tehnologija i dok Dioki kupi licencu, tko živ, tko mrtav…
Često ponavljaš i tvrdnju kako je HEP otuđio Dioki-u nekakvih 6 MW na Žitnjaku. Kako? Došli hepovci u Dioki i poskidali klima uređaje sa zidova? Kao što sam već napisao većina pogona je zatvorena i prodana u staro željezo (uključujući i alkilaciju, za koju si ovdje prije nekoliko mjeseci tvrdio da je prodana Ini). Potrošnja struje je pala i pala je angažirana snaga. Zar bi Dioki trebao plaćati snagu koju nikako ne može potrošiti?
Dioki ima odličan pristup Elektrinoj mreži u Zagrebu.
Dvostarno napajanje – Resnik i Toplana, po dva 30kV kabela na svaku stranu a svaki 16MW.
Da, i što onda? I nije dvostrano napajanje u pravom smislu, radi se sekcionirano. Postoje tehnički uvjeti za priključak elektrana na mrežu, pa ih pročitaj prije nego nekog proglasiš lažljivcem. Ova veza na toplanu (kogeneraciju) je baš zgodna, pa bi mogle dvije kogeneracije jedna drugu napajat. Ja sam mislio da elektrana treba napajat potrošače, a ne drugu elektranu. Doduše dozvoljavam, kako se u Hrvatskoj krše zakoni, možda možemo kršiti i tehničke uvjete i indirektno zakone fizike iz kojih proizlaze.
[/quote]
Tvoja površnost i neznanje je ravno tvojoj zlonamjernosti.
I nemoj meni o elektroenergetskom sustavu – pa ja sam ga vodio, dakle upravljao tijekovima energije, 15-ak godina.
Ako te nešto interesira slobodno se obrati da ti pojacnim. Nemoj se sramotiti ni ti osobno ali nemoj sramotiti ni struku jer eto i ti si neki inžinjer, možda i doktor znanosti.
[/quote]
ovdje sava ima pravo samo mora spomenuti da elektra mora izgraditi trafostanicu na etilenskom zemljištu a dioki dobiva 110kv razvod uz osadašnji 30 kvrazvod
Sava, meni je sve jasno. Radije sebi pojasni što si to pisao u postovima na koje ti repliciram.
I nemoj meni o elektroenergetskom sustavu – pa ja sam ga vodio, dakle upravljao tijekovima energije, 15-ak godina.
Svatko i u svojoj struci može bubnut glupost, ali nema kao ti problema s upotrebom ispravne terminologije. Da si to radio, znao bi koristiti pravu terminologiju.
Nego, onda si nakon toga idućih 15 godina bio kemijski tehnolog i naftni geolog, sve u jednoj osobi:
Možda ovi koji prijete sutra budu kupovali primarne energente od Diokija.
Trebaš znati osnovnu činjenicu a to je da je Etilen osnova za sintetiziranje i benzina i dizela.
Povežeš 6-10 molekula Etolena i eto ti benzina.
Ako povežeš 18-20 evo imaš diezel
Milijun molekula je jednako LDPE i HDPE.
10 milijna molekuta= Kevlar.
Stoga jedno od osnovnih pitanja se postavlja kako efikasno proizvesti etilen iz prirodnog plina.
Neki tvrde da su i riješenja blizu.
Postoji jedno rješenje i ako se uspije komercijalizirati na tržištu bi se moglo pojaviti oko 600 milijuna barela nafte koliko bi se uštedjelo s tim novim procesom.
Ali postavlja se onda i pitanje – što s današnjim rafinerijama?
-ili-
Nafta je ad acta – s plinom osiguravamo slijedećih 200 godina kontinuiteta poslovanja.
Nafta je OUT! JESNOSTAVO – NESTAJE, ali i CO2 i problem ostalih stakleničkih plinova je evidentan.
Etilen nije osnova za sintetiziranje benzina i diesela, ali je primarni benzin osnovna sirovina za proizvodnju etilena. Malo te zeza i stehiometrija pri sintezi benzina i diesela, ništa zato, to je greška u zaokruživanju.
Kevlar se inače dobiva iz benzenovih spojeva, ne iz etilena, ali da; prvo iz etilena sintetiziraš benzen, pa ideš dalje, je li tako?
Današnje će rafinerije raditi sve ovo što si gore nabrojio, malo će izmijenit proces.
A koliko je nafta ad acta pokazao ti je i BP. U Meksičkom zaljevu koji se općenito smatra iscrpljenim otkrili su takav izvor da su ga jedva začepili.
Ispričavam se ostalim članovima foruma što se ovoliko bavim sa Savom, ali on je mene nazvao lažljivcem.
ovdje sava ima pravo samo mora spomenuti da elektra mora izgraditi trafostanicu na etilenskom zemljištu a dioki dobiva 110kv razvod uz osadašnji 30 kvrazvod
A što sam ja krivo rekao? Rekao sam:
Na Žitnjaku ne postoji ni električna mreža koja toliku energiju može prihvatiti, a toplinske mreže uopće nema. Mogu se obje izgraditi, ali to kogeneracijsku elektranu poskupljuje do neisplativosti.
Troškove gradnje trafostanice, vodova i razvoda prema pravilniku o priključenju na mrežu snosi vlasnik elektrane. Dakle, sve to ulazi u cijenu elektrane i diže joj cijenu, kako rekoh.
bilo bi pozeljno da se ljudi ne prepiru. ne razumijem tu kolicinu emocija u vezi struke. probajte recenice formirati s "odgovorno tvrdim", "znam iz prve ruke" itd.. a ne prozivati nekog lazljivcem. S druge strane, ljudi koji pisu negativno, neka probaju napisati scenarij koji bi bio pozitivan, sto bi dioki trrebao raditi, ako im to nije ispod časti i ne ugrozavaju neki svoj business davanjem ideja. stehiometrija jest pogrešna, mislio je vjerojatno na duplo manje molekula etilena jer sam etilen ima dva C atoma, no dobro… kemija moze svasta, samo je pitanje troskova i iskoristivosti.
ovdje sava ima pravo samo mora spomenuti da elektra mora izgraditi trafostanicu na etilenskom zemljištu a dioki dobiva 110kv razvod uz osadašnji 30 kvrazvod
A što sam ja krivo rekao? Rekao sam:
Na Žitnjaku ne postoji ni električna mreža koja toliku energiju može prihvatiti, a toplinske mreže uopće nema. Mogu se obje izgraditi, ali to kogeneracijsku elektranu poskupljuje do neisplativosti.
Troškove gradnje trafostanice, vodova i razvoda prema pravilniku o priključenju na mrežu snosi vlasnik elektrane. Dakle, sve to ulazi u cijenu elektrane i diže joj cijenu, kako rekoh.
[/quote]
Studija optimalnog priključka je rađena na FER-u ima godinu dana – i dobro slunto kaže – ima mogućnost priključka i na 30kV i na 110kV s tim da na 110kV Dioki dobiva i dosta nižu cijenu električne energije koja čini projekt isplativim.
HEP dobiva novu trafostanicu a istovremeno može iskablirati istočni dio Grada što nije nezanemarivo obzirom da dalekovodi zauzimaju velike površine zemljišta te ograničavaju širenje građevinskih zona.
Glede Etilena – pokušao sam samo upozoriti na veliki zaokret s nafte na plin koji se upravo događa u svijetu. Rezerve plina uvelike nadmašuju rezerve nafte a cijene eksploatacije su puno niže u odnosu na eksploataciju nafte. Tehnologije povezane s plinom su i jeftinije i čistije.
Stoga sudjelovanje Diokija u LNG terminalu mu osigurava dugoročnu održivost i kompetentnost u odnosu na konkurenciju koja je velikom većinom na nafti.
E.ON nije mali igrač i u toj priči je glavna figura.
A Merkelica dolazi u HR i moglo bi se to poklopiti s intenzivnijim pristupom izgradnji terminala.
Koji je uostalom dio vrlo važnog plinskog koridora u Europi. Radovi na drugim komponentama koridora su uvelike u tijeku.
Zoltan ne može ni jedan intervju bez da se očeše o Dioki!
…"Hanfa se ne bavi time što Dioki, društvo u većinskom vlasništvu poduzetnika Roberta Ježića, već godinama ne može ili ne želi u potpunosti podmiriti kupoprodajnu cijenu etana i prirodnog plina isporučenog od strane Ine. Diokijev dug od travnja ponovno raste, zanimljivo, od trenutka kada su hrvatski organi korupcijom optuženog Ježića pustili iz pritvora. Hanfa se ne protivi što Dioki, o kojem i sam vlasnik tvrdi da se nalazi u teškoj financijskoj situaciji, jedva daje informacije o svom stvarnom stanju"….
E kakvog je Ina predsjednika Uprave dobila – obični lažljivac koji je zaboravio da su u jednom trenutku bili dužni 2 milijarde poreza i doprinosa državi.
Ne bi me čudilo da su afere koje su vezane na Ježića iz Molove kuhinje!
Jest nečasno i za zatvor ali od njih me ništa ne iznenađuje – pa zar nisu iza leđa Vlade kupovali dionice Ine?
Spratiš Ježića u zatvor i dokopaš se Diokija!
Nadam se da će se, obzirom da Dioki participira u LNG terminalu, preostalim malim dioničarima omogućiti povlašteni pristup LNG-u.
Gledam danas slućajno na KN – Volvo uvelike kamionine prebacuje na pogon LNG-om!
E kakvog je Ina predsjednika Uprave dobila – obični lažljivac koji je zaboravio da su u jednom trenutku bili dužni 2 milijarde poreza i doprinosa državi.
I jos je Jaci lago da je plinski biznis neisplativ i stvara gubitke. Stvarno ga moze biti sram. [lol]
Zoltan ne može ni jedan intervju bez da se očeše o Dioki!
…"Hanfa se ne bavi time što Dioki, društvo u većinskom vlasništvu poduzetnika Roberta Ježića, već godinama ne može ili ne želi u potpunosti podmiriti kupoprodajnu cijenu etana i prirodnog plina isporučenog od strane Ine. Diokijev dug od travnja ponovno raste, zanimljivo, od trenutka kada su hrvatski organi korupcijom optuženog Ježića pustili iz pritvora. Hanfa se ne protivi što Dioki, o kojem i sam vlasnik tvrdi da se nalazi u teškoj financijskoj situaciji, jedva daje informacije o svom stvarnom stanju"….
E kakvog je Ina predsjednika Uprave dobila – obični lažljivac koji je zaboravio da su u jednom trenutku bili dužni 2 milijarde poreza i doprinosa državi.
Ne bi me čudilo da su afere koje su vezane na Ježića iz Molove kuhinje!
Jest nečasno i za zatvor ali od njih me ništa ne iznenađuje – pa zar nisu iza leđa Vlade kupovali dionice Ine?
Spratiš Ježića u zatvor i dokopaš se Diokija!
Nadam se da će se, obzirom da Dioki participira u LNG terminalu, preostalim malim dioničarima omogućiti povlašteni pristup LNG-u.
Gledam danas slućajno na KN – Volvo uvelike kamionine prebacuje na pogon LNG-om!
naravno, iz "Kappala" pogona za obradu otpadnih voda grada Stockholma, gdje rade iznimne stvari, sve automatizirano, vikendom bez ljudi, planiraju niskotlacnim cjevovodom distribuirati metan iz anaerobne digestije prema gradskim poduzecima, a javni prijevoz (autobusi) se planiraju prebaciti na prirodni plin.
Sve to mozemo imati i mi kada bi se pitala struka.
Grad Rijeka prvi, zasto ne.
E kakvog je Ina predsjednika Uprave dobila – obični lažljivac koji je zaboravio da su u jednom trenutku bili dužni 2 milijarde poreza i doprinosa državi.
I jos je Jaci lago da je plinski biznis neisplativ i stvara gubitke. Stvarno ga moze biti sram. [lol]
[/quote]
E zbilja mi na neku stvar idu te fore s plinskim biznisom. Oni bi prodali drzavi plinksi biznis, ma je, ali koji plinski biznis? Biznis sa uvoznim plinom, a biznis sa domaćim plinom? Pa to bi si normalno ostavili jer tu nenormalno zaradjuju. Samo sto se to rijetko gdje spomene. Ja ne znam tko je uopce s drzavne strane mogao razmatrati takve idiotarije.
INA ne želi biti vlasnik DIOK-ija
http://www.poslovni.hr/vijesti/ina-ne-zeli-biti-vlasnik-diokija-184714.aspx
"Laprda" kako mu je gazda naredio. Tekst vrvi neistinama, od investicija u plinska polja pa do nezainteresiranosti za preuzimanje diokija. Ako Ina "nije zainteresirana", Mol svakako jest i to za nekakav "sitniš". U međuvremenu dug je smanjen na 40-tak milijuna ili u prijevodu na 50 dana. Jeli to možda predugo razdoblje???