A kako bi se odrazilo na cijenu dijonice da država uđe kao što se to dogodilo u Badelu.
Jel bi i tu bilo kao i tamo to?
A kako bi se odrazilo na cijenu dijonice da država uđe kao što se to dogodilo u Badelu.
Jel bi i tu bilo kao i tamo to?
drzava nije usla u badel, to su za sada samo price.
Dobro Savo kad ćemo na neke normalne vrijednosti ili nas jedino sv.Savo može spasit?
ZA SADA SV.SAVA UZ POMOĆ HEMIJSKE IND. PANČEVO
Zašto stalno i memilosrdno napadate Savu?, od mene redovito dobiva stotke, jer iznosi činjenice i dijeli ih sa ostalima. Tako je bilo i na INI dok je bila oko 1600kn, o Diokiju ne znam puno, al nadam se da će Sava biti u pravu, jer u igri su i drugi bitni čimbenici a ne samo ekonomski faktori!
Počeli pripremni radovi na LNG terminalu na Krku
Hrvatska ozbiljno kreće u pripremu projekta gradnje terminala za ukapljeni plin (LNG) na otoku Krku, a nacionalni operater transportnog sustava Plinacro, kao nositelj projekta, uskoro će kod Omišlja, u suradnji s Janafom i HEP-om, početi konkretnu pripremu gradnje.
Business.hr broj 915 od 20. lipnja 2011.
Projekt LNG terminala, nakon što su od toga odustali članovi konzorcija Adria LNG, prijavljen je pretpristupnom programu EU Western Balkan Investment Framework.
Jesu li zato Qatarci posjetili Dioki?
20. lipnja 2011.
Počeli pripremni radovi na LNG terminalu na Krku
I to smo dočekali
20. lipnja 2011 10:01
Hrvatska ozbiljno kreće u pripremu projekta gradnje terminala za ukapljeni plin (LNG) na otoku Krku, a nacionalni operater transportnog sustava Plinacro, kao nositelj projekta, uskoro će kod Omišlja, u suradnji s Janafom i HEP-om, početi konkretnu pripremu gradnje.
Projekt LNG terminala, nakon što su od toga odustali članovi konzorcija Adria LNG, prijavljen je pretpristupnom programu EU Western Balkan Investment Framework.
Projekt, čije je idejno rješenje dovršio Plinacro, već je uspješno prošao dva međunarodna monitoringa WBIF-a, ovih ga dana očekuje i treći, nakon čega će biti pridružen energetskom paketu Europske komisije, čime mu se otvara put do novca iz sredstava europskih fondova.
LNG terminal bit će kapaciteta četiri milijarde kubika plina na godinu, s mogućnošću povećanja kapaciteta na 16 milijardi, a izrada projektne dokumentacije bit će financirana i bespovratnim sredstvima europskih fondova.
Ovih je dana Plinacro dobio pozitivne odgovore iz Mađarske, Češke, Slovačke, Austrije i Slovenije, kojima je u travnju poslano pismo s molbom da se izjasne o zainteresiranosti za korištenje kapaciteta hrvatskog LNG terminala.
Prema primljenim odgovorima, tih je pet zemalja iskazalo potrebu za ukupno oko 2,3 milijarde prostornih metara plina na godinu.
Zamjenski projekt
Prema istom izvoru, vrijeme do gradnje kopnenog LNG terminala premostit će se zamjenskim projektom pokretnog terminala za priključenje broda za transport LNG-a s regasifikatorom kapaciteta između 1,3 i 1,8 milijardi prostornih metara plina na godinu, kako bi Hrvatska što prije vlastiti plinski transportni sustav ponudila na korištenje i tranzit za potrebe zemalja Europe.
Naime, prema procjenama stručnjaka, početak gradnje kopnenog LNG terminala objektivno se može očekivati tek za četiri godine, što znači da on ne bi mogao biti u funkciji prije 2016. ili 2017., a to će se razdoblje premostiti upravo pokretnim LNG terminalom za prihvat brodova za uplinjavanje, čiji bi najam, kako smo doznali, mogao biti ugovoren već za šest mjeseci!
Dočekali smo što??
Nakon pažljivog čitanja članka može se zaključiti sljedeće:
1. Plinacro je tek dobio neobvezujuća pisma namjere o mogućim kapacitetima. Dakle, daleko smo još od zakupa kapaciteta.
2. Plinacro je izradio idejno rješenje, odnosno kolokvijalnim rječnikom – skicu. Što je tek podloga za ozbiljnije studije poput studije utjecaja na okoliš i sl. koje će onda vjerojatno financirati EK.
3. Ako se početak gradnje može očekivati tek za četiri godine onda terminal NE MOŽE biti u funkciji 2016 ili 2017 nego tek 2019 ili 2020 jer je potrebno neko vrijeme i da se to čudo izgradi zar ne?
4. Najam broda mogu ugovoriti i sutra, ali dok ne naprave plinovod s kopna do mjesta gdje će biti brod – nema plina
Dočekali smo što??
Nakon pažljivog čitanja članka može se zaključiti sljedeće:
1. Plinacro je tek dobio neobvezujuća pisma namjere o mogućim kapacitetima. Dakle, daleko smo još od zakupa kapaciteta.
2. Plinacro je izradio idejno rješenje, odnosno kolokvijalnim rječnikom – skicu. Što je tek podloga za ozbiljnije studije poput studije utjecaja na okoliš i sl. koje će onda vjerojatno financirati EK.
3. Ako se početak gradnje može očekivati tek za četiri godine onda terminal NE MOŽE biti u funkciji 2016 ili 2017 nego tek 2019 ili 2020 jer je potrebno neko vrijeme i da se to čudo izgradi zar ne?
4. Najam broda mogu ugovoriti i sutra, ali dok ne naprave plinovod s kopna do mjesta gdje će biti brod – nema plina
Terminal može biti u funkciji za 8-12 mjeseci AKO se koriste postojeći terminali na lokaciji Dine!
LIQUEFIED-GAS-TERMINALS
‘DIOKI’ petrochemical plant:
Situated at Sepen Bay, Jetty "A", L-shaped for gas carriers up to 15.000 m3 cap, 11.5 m max depth equipped with 8" ASA 300 RF loading arms for ethylene (150 t/h) and VCM (250 t/h). Jetty "B", T-shaped for chemical tankers up to 60.000 dwt, 15 m max depth, equipped with 8" ASA 150 RF loading arms for fuel oil (250 t/h), caustic soda (250 t/h) and EDC liquid (400 t/h). Also a multi-purpose quay, 90 m long, 5,5 m max draft.
Ovaj terminal B može čini mi se bez ikakvog zahvata prihvatiti EBRV brod i ovisno o odabranoj ternologiji pretvoriti LNG u prirodni plin.
Dina bi trebala imati npr COREFLUX tehnologiju za ekstrakciju etana jer npr Qatarski plin ima vrlo visok sadržaj etana u sebi.
http://www.toyo-eng.co.jp/en/advantage/technology/energy/coreflux/index.html
Plinovod Kukuljanovo – Omišalj cca 6-9 mjeseci.
Mislim da ne treba puno papirologije ako se koristi Dina terminal – pa to i jest terminal za ukapljene plinove!
Savo,
iz tvojih usta u Božje uši …
na žalost ja nisam uvjeren u skoru gradnju kao ti i smatram da je tvoje predviđanje terminski nerealno, a sa ostalim se slažem.
Kod nas se lokacijska dozvola za štalicu čeka po nekoliko godina.
Uostalom konzorcij Adria LNG je osnovan 2007 g. te je odmah započeo sa aktivnostima za dobivanje lokacijske dozvole, a sam znaš da je do danas nisu uspjeli ishodovati!!!
Osim toga LNG je prema zemnom plinu izuzetno skup. Pitanje je i isplativosti gradnje terminala kad postoje velike zalihe i nalazišta zemnog plina u Europi.
LNG sa regasifikacijskih brodova (mali LNG) još je skuplji, a ekološki gledano je neprihvatliviji za lokalnu zajednicu.
Pitanje je čak da se i ispune tvoji snovi što će biti sa DIOKIjem do tada?
Zašto stalno i memilosrdno napadate Savu?, od mene redovito dobiva stotke, jer iznosi činjenice i dijeli ih sa ostalima. Tako je bilo i na INI dok je bila oko 1600kn, o Diokiju ne znam puno, al nadam se da će Sava biti u pravu, jer u igri su i drugi bitni čimbenici a ne samo ekonomski faktori!
pročitaj postove save i optimista pred cca 3 godine kad su mnoge ulagače navukli u DIOK istim ovakvim bajkama kakve sada pričaju, samo što je onda cijena bila 400-500 kn pa će ti biti jasniji oštar stav navučenih prema savi&co
Zašto stalno i memilosrdno napadate Savu?, od mene redovito dobiva stotke, jer iznosi činjenice i dijeli ih sa ostalima. Tako je bilo i na INI dok je bila oko 1600kn, o Diokiju ne znam puno, al nadam se da će Sava biti u pravu, jer u igri su i drugi bitni čimbenici a ne samo ekonomski faktori!
prKadaočitaj postove save i optimista pred cca 3 godine kad su mnoge ulagače navukli u DIOK istim ovakvim bajkama kakve sada pričaju, samo što je onda cijena bila 400-500 kn pa će ti biti jasniji oštar stav navučenih prema savi&co
[/quote]
Kada Vlada RH privatizira Dioki vrijediti će i više od navedenog!
Sve uvjete za takvu cijenu ima – nije moguće da u RH petrokemija vrijedi I DO 10X MANJE no u EU.