ne znam zašto ste kolegu Mistera nagradili 1… Kolega sava, svaka čast.
Vaš istraživački rad je fascinantan.
ja vas nisam ocjenjivao, pitao sam iz znatiželje.
Recimo da je takav transport moguć (vagonima) koliko bi vagona trebalo dnevno za potrebe stalnog rada Polietilena, odnosno gdje bi se skladištio Etilen? ili je moguće direktno iz vagona gurat Etilen u pogon Polietilena?
[/quote]
Spremnik V-501 kapaciteta 1850 tona – postoji i neko pretakalište.
Za autocisterne 100% a željezničko mislim da je samo za UNP iako nisam siguran
Postavlja se pitanje – zašto vlasnik ( tko je taj ) ne zatvori ovo postrojenje.
[/quote]
Spremnik postoji to je točno, vidi se i iz aviona. Pretakalište također samo pitanje je kakvog kapaciteta, pretpostavljam vrlo malog jer nije niti bilo potrebe da bude drugačije.
Ako je točno to što tvrdi kolega Mister da se vagon cisternama ne smije prevoziti etilen nego samo auto cisternama onda je moje slijedeće pitanje koliki je kapacitet auto cisterne, koliko cisterni treba za neprekidni rad Polietilena?
Nadalje ako se postojeći spremnik preuredi (valjda je to i tehnološki moguće, otpljivanje i slični problemi) koliko bi to još bilo cisterni za njegovo punjenje, vraćam se opet na pitanje koliki je kapacitet auto cisterne.
Ovako laički i bez podataka čini mi se da bi u tom slučaju na autocesti Rijeka – Zagreb bilo poprilično autocisterni?
Pa obično u šleper, auto cisterne i slično stane 20-ak tona robe, tako da pretpostavljam da je tu negdje. Možda postoje neke veće u koje stane 30-ak tona. To bi znači bilo IMO 6-9 auto cisterni etilena svakodnevno. I sada (kada ima dovoljno etilena) s Krka dolaze ja mislim 2-3 auto cisterne dnevno. Tu treba gledati i troskove prijevoza koji nisu mali, koliko iznose ne znam.
Sve ovisi o cijenama etilena/polietilena/plina. Pri ovim cijenama se ocigledno isplati prerada na pogonu Etilena u ZG. Ak bio polietilen pao na 1000-1100 eura tu bi isplativost vjerojatno bila upitna. Tj. bilo bi je da se od nekud moze nabaviti etana – to je kljucni problem.
Teoretski bi bilo, ali prakticno vrlo tesko. Treba imati spremnik. No to je ionako nevazno jer etilen se ne smije prevoziti vagon cisternama, preopasno je i zabranjeno.
Mislim da nije zabranjeno ali da je opasno jest – ni manje ni više od prijevoza ostalih opasnih tvari.
20 ovih vagona nadomjesti čitav PJ Etilen.
Zauzvrat prepoloviš troškove i dobiješ 350.000m2 građevinskog zemljišta.
Plus povećanje cijene zemljišta zbog uklanjanja postrojenja PJ Etilen.
Pa obično u šleper, auto cisterne i slično stane 20-ak tona robe, tako da pretpostavljam da je tu negdje. Možda postoje neke veće u koje stane 30-ak tona. To bi znači bilo IMO 6-9 auto cisterni etilena svakodnevno. I sada (kada ima dovoljno etilena) s Krka dolaze ja mislim 2-3 auto cisterne dnevno. Tu treba gledati i troskove prijevoza koji nisu mali, koliko iznose ne znam.
Znači 6-9 cisterni svaki dan samo za rad Polietilena, koliko još cisterni za punjenje spremnika?
Koliko traje prekrcaj jedne cisterne?
Koliko traje ukrcaj sa broda na auto cisternu?
Koliko traje vožnja auto cisterne od broda do Zagreba?
hm,hm i dalje sam jako skeptičan u vezi ovakvog načina dobavljanja Etilena.
Teoretski bi bilo, ali prakticno vrlo tesko. Treba imati spremnik. No to je ionako nevazno jer etilen se ne smije prevoziti vagon cisternama, preopasno je i zabranjeno.
Mislim da nije zabranjeno ali da je opasno jest – ni manje ni više od prijevoza ostalih opasnih tvari.
20 ovih vagona nadomjesti čitav PJ Etilen.
Zauzvrat prepoloviš troškove i dobiješ 350.000m2 građevinskog zemljišta.
Plus povećanje cijene zemljišta zbog uklanjanja postrojenja PJ Etilen.
[/quote]
U ovom slučaju da se smije prevoziti vagonima veća je šansa da je moguće ostvariti takav način dobavljanja etilena, no i nadalje ostaje problem prekrcavanja kao i skladištenja u već postojećem spremniku na Etilenu. Nisam stručnjak pa nemogu tvrditi ali takva investicija sigurno nije mala i jednostavna za napraviti, ipak je to plin u tekućem stanju (u vagonu) koji se prekrcava u spremnik, taj plin isparava, treba ga opet hladiti da se ukaplji, pa zatim grijati za Polietilen itd itd.
Ali u svakom slučaju zanimljivo razmišljanje kolege Save.
Nadzorni odbor donio odluku o prodaji UKUPNE neoperativne imovine a Adris potvrdio interes.
Samo jedno pitanje za auditorij – Zašto se u javnosti operira s cijenom od 28 milja eura – je li to cijena koju Dioki traži za 80% NL i 25% Glasa Slavonije?
Pa obično u šleper, auto cisterne i slično stane 20-ak tona robe, tako da pretpostavljam da je tu negdje. Možda postoje neke veće u koje stane 30-ak tona. To bi znači bilo IMO 6-9 auto cisterni etilena svakodnevno. I sada (kada ima dovoljno etilena) s Krka dolaze ja mislim 2-3 auto cisterne dnevno. Tu treba gledati i troskove prijevoza koji nisu mali, koliko iznose ne znam.
Znači 6-9 cisterni svaki dan samo za rad Polietilena, koliko još cisterni za punjenje spremnika?
Ako bi islo auto cisternama, ne treba vise. Napuni se tank (ako uopce postoji), i onda se samo konstantno nadopunjava.
Koliko traje prekrcaj jedne cisterne?
Nemam pojma, pretpostavljam cca sat vremena? Mozda postoji opcija praznjenje vise istovremeno?
Koliko traje ukrcaj sa broda na auto cisternu?
Ne ide direktno s broda vec vjerojatno iz spremenika Dine na Krku.
Koliko traje vožnja auto cisterne od broda do Zagreba?
Voznja od Krka do ZG.
hm,hm i dalje sam jako skeptičan u vezi ovakvog načina dobavljanja Etilena.
Pa kazem, kada ima dovoljno etilena,na taj nacin se dovoze 2-3 cisterne svaki dan s Krka, mozda vise jer mozda ne voze vikendom, pojma nemam. Koliko je to isplativo ne znam, vjerojatno je s obzirom na trenutno kretanje cijena etilena/polietilena. Mozda ima netko ovdje tko radi na polietilenu u ZG pa to malo razjasni.
Stvarno zanimljiva rasprava…svaka čast ekipo…i kako je kolega cone primjetio, da je vlasnik Japanac dobit bi bila 100 mio kuna…da smo u Japanu sigurno ne bismo imali skladište nego metoda JIT (Just in time). Iako, i oni imaju za svaki slučaj minimalne količine skladištenih sirovina potrebnih za proizvodnju. No, JIT metodologija ponajprije ima utjecaja na troškove skladištenja koji u nekim slučajevima znaju biti značajne stavke u troškovima tvrtke.
Ježić je u zatvoru, Savu na njegovo mjesto, molim. [wink]
Nakon odluke Nadzornog odbora o prodaji neoperativne imovine pitanje je šta je to sve unutra-
– Novi List + 25% Glasa Slavonije
– Kijac dd
– Čuf doo
– Zemljište na Žitnjaku
Ina je 25.000m2 na Žitnjaku prošle godine platila 35 milijuna kuna?
– Novi List + 25% Glasa Slavonije
– Kijac dd
– Čuf doo
– Zemljište na Žitnjaku
Ina je 25.000m2 na Žitnjaku prošle godine platila 35 milijuna kuna?
Savo,
dok me nije bilo ti si svu imovinu rasprodao, još te predlažu za direktora?!
Ako kreneš od teorije da nam na Žitnjaku ne treba Etilen tj. kako predlažeš da ga zatvore jer ga je jeftinije kupovati iz Italije onda po istoj logici treba zatvoritijoš ono malo proizvodnih postrojenja što bi preostalo.
Još bolje preseliti na lokaciju Omišalj pa nebi bilo potrebe za kompliciranim transportom.
Usput nitko nije postavio pitanje isplativosti zbog velikih gubitaka na ventovima koji se uglavnom spaljuju!
U tom slučaju bi, kako i sam kažeš vrijednost zemljišta znatno porasla i evo love za DIOKI.
Dakle ti si za rasprodaju terena na Žitnjaku, što baš i nije neki menadžerski poduhvat …nisi se prvi sjetio …odavno se o tome priča …a što sa zaposlenima???
Ipak nam je glavna djelatnost petrokemija mislim da je najbolje da tako i ostane.
Već sam postao transport autocisternama je "kameno doba" treba naći druga rješenja!