još i ovo da imaš šta čitati prije spavanja.
Ovladali smo tehnologijom za proizvodnju najboljih svjetskih tenkova
Na poligonu Kindravo uskoro završno tvorničko ispitivanje najnovije serije najpoznatijih i najubojitijih proizvoda naše vojne industrije – tenka M-84A4 / Tvornica specijalnih vozila holdinga »Đuro Đaković« proizvela je od 1984. čak 650 sofisticiranih tenkova M-84 / Moderna tehnologija i know how omogućuju »Đuri Đakoviću« da proizvede najsloženije i najmodernije opremljeno oružje, no, ono što će se zaista ugraditi u nj ovisi o želji i džepu naručitelja / U završnoj je fazi projekt razminirača RM 101
SLAVONSKI BROD, 12. ožujka – Činjenica da će nekadašnje istočnoeuropske, danas tranzicijske zemlje, zbog uključivanja u NATO morati modernizirati većinu od 15 tisuća postojećih tenkova T-72, u slavonskobrodskoj Tvornici specijalna vozila holdinga »Đuro Đaković« shvaćena je i više nego ozbiljno. Stručnjaci toga najvećeg hrvatskog vojnoindustrijskog kompleksa s gotovo 20 godina tradicije u proizvodnji tenkova imaju već razrađene planove modernizacije toga sofisticiranog oružja ruske proizvodnje.
Štoviše, slavonskobrodska tvornica lani je za potrebe MORH-a već modernizirala tri tenka T-72. Ugradivši u njih novi, jedan od najboljih svjetskih sustava upravljanja paljbom – slovensku Fotonu, hrvatski su stručnjaci od gotovo zastarjelog tenka stvorili respektabilno oružje koje je po svojim karakteristikama u upravljanju paljbom na razini puno efikasnijeg, hrvatskog tenka M-84. »NATO će morati modernizirati tisuće tenkova, a to je prilika za dio obećavajućeg kolača«, naglašavaju u »Đuri Đakoviću«. Stručnjaci te tvornice smatraju da bi modernizacija tenka T-72, uz ugradnju novog sustava upravljanja paljbom, morala podrazumijevati i ugradnju suvremenog komunikacijskog sustava sa skakajućim frekvencijama te mnoštvo drugih sustava, koji se već niz godina ugrađuju u tenkove hrvatske proizvodnje.
Predstavnici Ministarstva obrane uskoro će na poligonu Kindravo kod Slavonskog Broda moći nazočiti završnom tvorničkom ispitivanju najnovije serije najpoznatijih i najubojitijih proizvoda hrvatske vojne industrije – tenka M-84A4, čiji je osnovni model nastao prije dvadesetak godina modernizacijom sovjetskog modela T-72. Zahvaljujući ugovoru između Ministarstva obrane i Tvornice specijalnih vozila slavonskobrodskog holdinga »Đuro Đaković«, potpisanog koncem prošle godine, pogoni slavonskobrodske tvornice ponovo su oživjeli. Uz taj tenk – čija proizvodnja, prema riječima članice Uprave tvornice Zdenke Kos, zapravo nikada nije ni prestajala, ali je zbog nedostatka novca bila ograničena na male serije – kraju se privode i ispitivanja na prototipu prvog hrvatskog tenka Degmana. U završnoj fazi je projekt razminirača RM 101, no čelne ljude slavonskobrodske tvornice najviše vesele dogovoreni izvozni poslovi, uglavnom civilnog programa, čija se vrijednost procjenjuje na 40 milijuna maraka. Time Tvornica specijalnih vozila, uvjereni su u Slavonskom Brodu uplovljava u izvjesnije poslovne vode. Ambiciozni razvojno-poslovni planovi Uprave najvećeg vojno-industrijskog kompleksa u Hrvatskoj mogli bi slavonskobrodskoj tvornici udahnuti drugi život.
Nakon više od 650 tenkova M-84, koliko ih je već sišlo s proizvodnih traka »Đure Đakovića« od 1984. pa do danas, u toj tvornici s ponosom ističu da je Hrvatska, za razliku od prijašnjih vremena, potpuno ovladala proizvodnjom tenka M-84 i danas je potpuno neovisna od bivših partnera iz republika nekadašnje Jugoslavije. »’Đuro Đaković’ ima kompletnu dokumentaciju i infrastrukturu za proizvodnju tenka M-84, a ono što je najvažnije«, ističe članica Uprave Tvornice specijalnih vozila Zdenke Kos, »jest posjedovanje know how proizvodnje tenka«. A tenk je, tvrde vojni eksperti, najsloženije vojno-kopneno sredstvo, odnosno oruđe kopnene vojske. Ilustracije radi, cjelokupna projektna, nacrtna i tehnološka dokumentacija tenka M-84 mjeri se tisućama crteža i knjiga. Kad bi je se htjelo premjestiti, bilo bi potrebno na
Daj ne pametuj, zar ne vidis da sam sebe pobijas. Gjuro moze proizvesti tenk, a Srbi ne mogu. Ne moze ni Gjuro ni Srbi. To je istina, sve ostalo su tlapnje povampirenih ulagaca.
Da mi mozemo proizvesti te tenkove i oklopnjake ne bi se Sanader guzio oko Busha. Ajde bogati. A i ameri su razvijali oklopno vozilo “Bradley” 16 godina i potrosili silne milijarde dolara na njega. I dozivjeli fijasko s njime na poligonu.
Vi iz Gjure me sve vise podsjecate na Cadjara boyse. Gjuro Djadovic blues brothers.
U ĐURI ĐAKOVIĆU OBAVLJENA PRIMOPREDAJA TERETNIH VAGONA ZA HRVATSKE ŽELJEZNICE
Predano 137 od ugovorenih 300 vagona
SLAVONSKI BROD – Zadovoljni smo i kvalitetom i rokovima isporuke teretnih vagona iz ovogodišnjeg ugovora, rekao je predsjednik Uprave Hrvatskih željeznica Davorin Kobak u “Đ. Đaković-Specijalna vozila” prigodom jučerašnje primopredaje 137 od ukupno 300 vagona iz ugovora od veljače ove godine, vrijednoga 340 milijuna kuna. Raduje nas i što je ubrzan tempo proizvodnje jer da nam vagoni doista hitno trebaju govori i ovogodišnji rast teretnog prometa za 12,5 posto. Kobak je najavio i da će HŽ, zbog općega trenda rasta željezničkog transporta u okruženju, do 2010. trebati još približno 1.000 vagona, od kojih se 200 ugovara čim se okonča postojeći ugovor. Dio će biti financiran izravno iz državnog proračuna, a dio komercijalnim kreditom.
Prema ugovoru, svih 300 vagona trebalo je biti dovršeno do rujna, potom je rok pomaknut na lipanj, a u “Specijalnim vozilima” sad su uvjereni da će preostala 163 vagona moći dovršiti najkasnije do svibnja iduće godine.
– Osim početnih u ožujku, teškoća je bilo i u srpnju kad je zbog poremećaja na svjetskom tržištu čelika kasnio reprometerijal, no u listopadu smo mjesečni tempo s 30 podignuli na 32, a u studenom bi mogao biti i koji vagon više, zbog prosinca jer od Božića ćemo na kraći kolektivni godišnji odmor, najavljuje predsjednik uprave “Specijalna vozila” Bartol Jerković. Iako smo u svom dijelu dovršili 137, za promet je spremno 77 vagona, preostalih 60 je na privremenim okretnim postoljima dok iz “Gredelja” ne isporuče nova. Uvjeren sam da će i naš partner u tom poslu moći ubrzati proizvodnju te nas od Nove godine pratiti kontinuiranom isporukom. Dobro je što se već sada zna da će HŽ dogodine trebati još 200 vagona, kako bismo se i mi mogli na vrijeme početi pripremati s materijalom, jer tolike količine moramo naručivati mjesecima unaprijed.
Zadovoljstvo zbog dobrog odvijanja posla izrazio je jučer i predsjednik Uprave Holdinga “Đ. Đaković” Zdravko Stipetić.
– Taj posao daje nam status najznačajnijeg partnera HŽ-a, a istodobno jamči i reference za otvorenu bitku na europskom tržištu vagona, kazao je Stipetić.
U “Specijalnim vozilima” je za potrebe HŽ-a od 2000. godine prvo obnovljeno 375, a potom do kraja prošle godine proizvedeno 420 novih teretnih vagona u šest različitih serija, od onih za rasute terete, preko cisterni, do vagona za prijevoz kontejnera.
Autor: Z.MATIČIĆ
Ddjh graf
Ja bi reko da Djuro tehnicki dobro stoji, jedino me zabriunjava placanje drzave HZeu a onda i HZa Djuri. Bojim se da bi tu moglo doci do kurslusa?
mslim da bi ovaj današnji šoping od 14000 dionica mogao biti znakovit s obzirom da se događa prije samog finalnog izvještaja… držim fige [smiley11]
Baš me zanima ( kao neutralnog indijanca ) tko je informiraniji, kupac ili prodavač, hi,hi,hi
u svakom slučaju frka je očito velika kad je u osnovi trenutno trgovanje u banani…
14.000 komada po 160 je fina frka…
Da je neka druga dionica ili vrijeme…komentari bi bili :
Netko tko je rano usao i dovoljno zaradio sad izlazi i sprema ulazak u neku drugu dionicu, a cinjenica da netko ulazi na ovoj razini sa ovom kolicinom je jako dobra za dionicare DDJH.
No posto se vecinom ovdje po DDJH pljuje ( nije ovo ZDNK na kojoj je zarada bila ziher sa targetom 4 dana unaprijed), onda je komentar slican ovome :
Hm…prodavatelj je sigurno pametniji od kupca…hihihihhi
ja bi volio da si u pravu 🙂 no kako su se mnogi opekli na BLJE pa sad i na DDJH pušu… [smiley1]
Jesam u pravu…samo ne spekulantski 😉
Izvješće ovdje nije ključno; radi se o dugoročnim planovima, tako da eventualno osrednje izvješće može kod nekih (nestrpljivih) izazvati paniku (ali to ne bi smjelo biti ni blizu Belja i Petrokemije).
Fond koji je ovo kupio računa na dobru perspektivu holdinga i zdrave temelje.