Vučić baš ima snagu zaustavljati američke donacije po svijetu, njega se sigurno pita. Bradley može biti kompatibilan sa tenkom Abrams, jugoslavenska starudija M-80 ne može da ih je moderniziralo 1000 Finaca. Jasno je da prelazimo na NATO standard i da će tenkovi M-72 i M-84 jednog dana biti zamjenjeni američkim. Ne razmišljaš dugoročno. Naravno da ĐĐ neće snositi sve troškove obuke svojih zaposlenika i alata kada Amerikanci daju i novčanu donaciju za te potrebe. Posao s Bradleyima može biti i te kako profitabilan za ĐĐ. Nadalje, ĐĐSV i dalje nastavljaju rad na civilnom programu (vagoni) i tu su izgledni novi ugovori kad malo stanu na noge. Raditi će se i vikendima da se nadoknade zaostaci oko isporuke po 3 postojeća ugovora a iz tog posla će biti naplaćeno oko 128 mil. kn. To u kombinaciji s 150 mil. kn kredita i najavljenom dokapitalizacijom od 150. mil kn bi trebalo biti dovoljno za dugoročnu stabilnost. Opet što se Bradleya tiče, Nagasaki zaboravljaš da bi ĐĐ trebao biti nositelj poslova modernizacije i za 4 zemlje koje su također dobile donaciju, tako da ne treba to sve gledati kroz prizmu modernizacije nacionalne vojske. Ne znam od kud ti informacija da dolazi Bradley na razini američkog F-4, ja bar stavim link na neki izvor.
Pretpostavit ću da nemaš baš nikakva vojna iskustva, a niti u visokom biznisu, jer ne bi tako olako odbacivao ideju da Vučić ima dobre odnose s Putinom, kao i par njegovih ljudi s Donaldom Trumpom. Prije samo kojih pet godina je Putin javno rekao Amerikancima da ako oni prodaju M270 Hrvatima, da će Rusija dati Srbiji S300 na kredit, pa da SAD može lijepo zaboraviti prelazak Srbije u NATO. Ameri su zaustavili želju Hrvata za nabavu M270, i rekli im da Hrvatskoj to ne treba. Imaš toga na netu, nađi si.
I SRBIJA NABAVLJA RAKETE: “Hrvatska će moći iz Zagreba gađati bilo koje mjesto u centralnoj Srbiji”
Dakle tu tvoju frazu da je "nabava raketnog sustava M270 (s ATACMS) obveza Hrvatske kao članice NATO saveza", već je izjavio ministar Kotromanović još 2015.g, a potom godinu poslije toga je sličnu smijuriju ponovio i ministar Krstičević. M270 nije nabavljen, RH nema rakete ATACMS, a "komšije" su imale već sustav S300 na operativnom pregledu u Srbiji. Već sama ideje kupovanja M270 od Amerikanaca je bila smiješna, jer za manje novce RH je mogla kupiti napredniji izraelski sustav LORA.
I sad tu dolazimo do starih kanti Bradley koje kupuje Krstičević za 30 milijuna eura, a da to amfibijsko vozilo NEMA amfibijska svojstva, NE prolazi test blata, NE prolazi nijedan sigurnosni test, NEMA NBK zaštitu, buši ga skoro sve od kalibra 12,7 nadalje, a NE može pucati iz pokreta nego mora stati da bi djelovao! Nitko to vozilo danas više ne kupuje jednostavno zato jer je zastarjelo, preteško, stalno se kvari, a djelove se čeka mjesecima. Taj Bradley je mrtvački sanduk na gusjenicama, generacija F-4.
Pa ako misliš da možeš objasniti, hajde molim te reci ŠTO KONKRETNO bi s Bradley vozilima moglo biti Đuri Đakoviću kao posao – PROFITABILNO? Primjeti da tu prastaru kantu imaju u upotrebi samo Libanon i Saudijska Arabija, gdje nije zahtjevan teren i gdje ih ni u ludilu ne bi koristili u borbi osim za bježanje s njima. Primjeti i da nijedna od tih Bradley kanti nije lakša od trideset TONA i da s navarenim čeličnim pločama teži koliko i tenk T-55, a svaku tu kantu buši najjeftiniji BOV s trocjevcem 20mm.
Ako bi ikada došlo do sukoba između moderniziranih M-80 i Bradley kanti, bilo bi suludo uopće slati djecu u borbu s Bradley kantama kao glinene golubove da ih napucava ko stigne.
[/quote]
Ovdje upoce nije pitanje koliko je bradley efikasan ili neefikasan, prikladan ili zastario.
Ovo nije tema niti je ovo vojni portal. Ovdje je prica samo da li je ovo profitalan posao za djuru ili ne.
Poanta priče je da nije profitabilan. Industriji kao što je ddj treba proizvodnja a ne poslovi servisa. To je samo drzanje glave iznad vode. A i to ako. Nije ovo vojni portal ali je sprega efikasnog proizvoda isto kao i u IT ili auto industriji. Zar ne?
( bivši sam pro vojnik, radio u terenskim uvjetima sa zapadnim saveznicima u kriznim žarištima)
Da jos malo iskarikiram… Radje bih da Djuro reparira T34 i ostvari profit nego Abramsa i radi gubitak. Mislim da ovo nije portal gdje bi trebalo objasnjavat da je Abrams bolji od T34 ili sto je bolje za HR i HV. Mislim da bi trebalo argumentirati da li je ovo s bradleyima dobar posao za djuru ili ne. A rat smo dobili u ranoj prijelomnoj fazi i bez puno tehnike nego zbog ljudi i morala. Al opet… nije to tema… da ne upadam samom sebi u usta…
Pa ako misliš da možeš objasniti, hajde molim te reci ŠTO KONKRETNO bi s Bradley vozilima moglo biti Đuri Đakoviću kao posao – PROFITABILNO?
Ovdje upoce nije pitanje koliko je bradley efikasan ili neefikasan, prikladan ili zastario.
Ovo nije tema niti je ovo vojni portal. Ovdje je prica samo da li je ovo profitalan posao za djuru ili ne.
[/quote]
Nije profitabilan posao za Đuru.
Nije profitabilan posao ni za nas porezne obveznike da se tako troši naš novac na stare kante.
Nije dobro ni da propadaju firme u kojima rade hrvatski radnici zato jer im nisu dali radit njihov posao.
Nije profitabilno ni za nas investitore jer nema short-sell opcija na ZSE.
Nije profitabilna ni nabava Bradley starih kanti jer će njima trebati servis, bez izvornih jamstava.
Za informaciju, servis ne mora raditi tvrtka poput ĐĐ, to može raditi bilo kakva tvrtka. Može raditi čak i j.d.o.o. koje oformi na primjer Damir K ili King ICT za 10 kuna.
Poanta priče je da nije profitabilan. Industriji kao što je ddj treba proizvodnja a ne poslovi servisa. To je samo drzanje glave iznad vode. A i to ako. Nije ovo vojni portal ali je sprega efikasnog proizvoda isto kao i u IT ili auto industriji. Zar ne?
( bivši sam pro vojnik, radio u terenskim uvjetima sa zapadnim saveznicima u kriznim žarištima)
Tako je, u pravu si.
ĐĐ je investirao u istraživanje i razvoj, a potom i u proizvodnju borbenih stanica za Patrije. Milijuni kuna. Potom dolazi Damir K, zaustavlja posao opremanja ĐĐ stanicama te posao predaje Izraelcima koji nisu ni prvih osam stanica isporučili po ugovoru i u ugovorenom vremenskom roku. Tek je jedna sad pred kraj mandata Damira K stigla, i tek je sada nedavno prvi put testirana!
Damir K je time direktno izbio novce ĐĐ dioničkom društvu u kojem je država imala oko 30% udjela vlasništva. Dao je posao Izraelcima za nominalno 96 milijuna kuna za koje je tvrtka iz Izraela do sada isporučila samo jedan (1!) sustav umjesto osam (jednu osminu ugovorene opreme, 1 stanica = 96 milijuna). ĐĐ je za oko 212 milijuna kuna stanica isporučivao 8 stanica (26,5 milijuna komad). Za takve propuste se u privatnim tvrtkama dobija otkaz, a da je rat dobio bi i poziv za sud.
https://sbplus.hr/gospodarstvo/industrija/morh_je_ustvari_izigrao_duru_dakovica_.aspx#.XhJnyht7nX4
Ponovno si u pravu glede sprege ekifaksnosti proizvoda u industriji. Međutim, u nabavi Bradley kanti – proizvoda i proizvodnje nema. Prvo, to nije proizvod zato jer je otpisan kao donacija i proizvođač ne daje nikakva jamstva na otpad, na otpisani dio. Oni ga otpisuju po cijeni starog željeza. ALI ako bi netko htio neki rezervni dio, onda mora platiti licencu i kupiti certificirani dio od originalnog proizvođača. Koji košta tri do petanest puta više, a ne smije ga se napraviti u samogradnji jer je zaštićen patentom.
Finci su svoje tračničare poput naših M-80 digli na MD razinu (iznad M2A2 ODS razine zaštita i borbena moć) za $350 tisuća po komadu, novac je ostao u Finskoj, imali su ODMAH jamstva i isporuku te je cijena dionica finskih tvrtki narasla zbog stvaranja nove dodatne vrijednosti. Finskoj BDP raste, radnik u njihovom pogonu ima posla, ne mora štrajkati da traži svoje novce. Taj finski tračničar je svemirski brod u usporedbi s Bradleyjem, ima FLIR umjesto termovizije, buši tenk ako treba za male pare.
Poanta priče je da mi kao javnost sada ne znamo koliko bi za tih 30 milijuna eura koje ćemo kroz poreze dati za Bradley kante mogli dobiti od ĐĐ starih M-80 dignutin na MD standard poput finskih? Jer ako su finski proizvođači mogli svojih stotinjak komada dignuti na MD standard za $35 milijuna i ZADRŽATI amfibijska svojstva, onda je nabava Bradley tračničara financijski promašaj stoljeća a Đuri se ne piše dobro.
Jan Ivanjek ili nikad nije vidio uživo M2 Bradley i bio u njemu, ili ga je netko dobro prevario s reklamom. M2 Bradley se jož naziva i “Eksplodirajući mrtvački kovčeg” od strane osoba koje su bile/radile u njemu.
https://www.g2mil.com/Bradley.htm
Ajmo prvo financijski problem. Za 60 komada kanti, RH plaća 30 milijuna eura, dakle pola milje po komadu. Za dizanje na operabilnu M2 razinu, bar još toliko po komadu. Za naoružanje, još dvostruko toliko. Dakle, došli smo na 3 milijuna eura po komadu a da imamo tračničara bez amfibijskih svojstava, kojeg buši većina probojnih zrna od 23mm naviše, koji je preskup za održavanje, pretežak za naš teren, kojem stalno stradava ovjes pa mora na servis, za koji treba posaban alat i serviser iz SAD.
M2A2 ODS ima oko 35 tona s gorivom i streljivom, toliko imaju i ruski T-55 koji smo mi imali u ratu. Ima top od 25mm koji ne prodire u modernizirani M-80 od “komšija” jer su oni dizali svoju razinu zaštite, a stavili su jedan ili dvostruki top pd 30mm za bušenje čudesa poput Bradley kanti. Bradley mora stati da bi pucao, i s svom modernizacijom i dalje ostaje glineni golub jer s tim svojim 25mm buš,asterom ne može zaistaviti ni M-80 ni T-55. A ne može ni bježati jer bi stradala hidraulika.
Originalno je ovjes dizajniran za dvadesetak tona. Sa svim tim dodatnim zavarenim metalnim pločama on je došao na oko 35 tona i zato primjeti u videu kako se polako spušta niz blagi jarak kako ne bi stradali ovjes i hidraulika. Zatim primjeti da uvijek puca stacionarno, ne može pucati u napadu niti u povlačenju. Zatim primjeti da ima termoviziju umjesto FLIR. Zatim primjeti da ima opciju američkog protutenkovskog oružja koje je Damir K kritizirao kao “nedovoljno dobrim” kad je uzimao Spike.
Konačno, Bradley ne može zamijeniti amfibijski M-80 s kad – NIJE amfibija! Bradley je to svojstvo izgubio zavarivanjem novih čeličnih ploča da bi se ojačao njegov preslabi oklop. Tvrdnja Ivanjeka da M2A2 izdrži udar topa 30mm je netočna, sami Amerikanci su to isprobali pa se neugodno iznenadili. Zato i nazivaju te kante Eksplodirajučim mrtvačkim kovčezima.
I dalje sam nevjerni Toma i ne vidim kako bi te Bradley kante pomogle ĐĐ. Pogotovo zato jer je taj vojni program i dio kojim se bave Specijalna vozila najmanje profitabilan.
Jan Ivanjek ili nikad nije vidio uživo M2 Bradley i bio u njemu, ili ga je netko dobro prevario s reklamom. M2 Bradley se jož naziva i "Eksplodirajući mrtvački kovčeg" od strane osoba koje su bile/radile u njemu.
https://www.g2mil.com/Bradley.htm
Ajmo prvo financijski problem. Za 60 komada kanti, RH plaća 30 milijuna eura, dakle pola milje po komadu. Za dizanje na operabilnu M2 razinu, bar još toliko po komadu. Za naoružanje, još dvostruko toliko. Dakle, došli smo na 3 milijuna eura po komadu a da imamo tračničara bez amfibijskih svojstava, kojeg buši većina probojnih zrna od 23mm naviše, koji je preskup za održavanje, pretežak za naš teren, kojem stalno stradava ovjes pa mora na servis, za koji treba posaban alat i serviser iz SAD.
M2A2 ODS ima oko 35 tona s gorivom i streljivom, toliko imaju i ruski T-55 koji smo mi imali u ratu. Ima top od 25mm koji ne prodire u modernizirani M-80 od "komšija" jer su oni dizali svoju razinu zaštite, a stavili su jedan ili dvostruki top pd 30mm za bušenje čudesa poput Bradley kanti. Bradley mora stati da bi pucao, i s svom modernizacijom i dalje ostaje glineni golub jer s tim svojim 25mm buš,asterom ne može zaistaviti ni M-80 ni T-55. A ne može ni bježati jer bi stradala hidraulika.
Originalno je ovjes dizajniran za dvadesetak tona. Sa svim tim dodatnim zavarenim metalnim pločama on je došao na oko 35 tona i zato primjeti u videu kako se polako spušta niz blagi jarak kako ne bi stradali ovjes i hidraulika. Zatim primjeti da uvijek puca stacionarno, ne može pucati u napadu niti u povlačenju. Zatim primjeti da ima termoviziju umjesto FLIR. Zatim primjeti da ima opciju američkog protutenkovskog oružja koje je Damir K kritizirao kao "nedovoljno dobrim" kad je uzimao Spike.
Konačno, Bradley ne može zamijeniti amfibijski M-80 s kad – NIJE amfibija! Bradley je to svojstvo izgubio zavarivanjem novih čeličnih ploča da bi se ojačao njegov preslabi oklop. Tvrdnja Ivanjeka da M2A2 izdrži udar topa 30mm je netočna, sami Amerikanci su to isprobali pa se neugodno iznenadili. Zato i nazivaju te kante Eksplodirajučim mrtvačkim kovčezima.
I dalje sam nevjerni Toma i ne vidim kako bi te Bradley kante pomogle ĐĐ. Pogotovo zato jer je taj vojni program i dio kojim se bave Specijalna vozila najmanje profitabilan.
[/quote]
Hoce li netko ovo javit Milanovicu?
Hoce li netko ovo javit Milanovicu?
Misliš li da bi on znao što treba poduzeti za razvitak poslovanja ĐĐ i vojnih sredstava MORH?
Nemojte krivo zaključiti da se radi o korupciji umjesto o najobičnijoj ljudskoj inkompetenciji. Damir K je napravio dobar izbor za Spike koji je bolji od Javelina, ali loš izbor mu je bio od njih uzimati 30mm stanicu i to još na način bez osiguranja. Taj dio posla je trebao dati ĐĐ, njihova je u suradnji s Kongsbergom bolji izbor. Jasno je da Damir K nema iskustva rada s Izraelcima, a to se pokazalo u svemu od stanice do aviona. S njima se sjajno surađuje ako osoba zna kako i ima iskustva.
Problem tračničnog amfibijskog transportera nije samo izražen u RH nego i drugdje. Od dobrih tračničara tu su ruski BMP-2 i BMP-3, hrvatski/jugoslavenski M-80A i američki M2 Bradley. Ima i drugih ali imaju dosta nižu pouzdanost. Pouzdanost je najbitniji parametar kod vojnog sredstva, jer ne vrijedi ni najbolja puška na svijetu ako ne zapuca svaki put točno i precizno kad se stisne otponac. Ruski BMP-2 je solidan tračničar na razini M-80A i Finci su 100 komada modernizirali za period do 2030.g.
Problem hrvatskog M-80A je da je proglašen neperspektivnim, bez ikakve stručne analize. Ima Mercedesov motor od 320KS koji se može unaprijediti i proizvoditi u RH bez plaćanja licence s par poboljšanja i dizati na snagu od 420KS do 480KS, a rabi se često i kao brodski motor. Na isti način su inžinjeri iz RH digli snagu ruskog motora u tenku Degman na 1200KS i poboljšali prijenos. Taj motor može servisirati svaki servis u RH, ima alate za njega i to je razlog zašto je uopće odabran taj agregat.
Oklop od M-80A je trenutno još uvijek izvoran, a na BMP-2 i M2 Bradley su stavljana ojačanja jer su izvorno imali slabiji oklop. Na M2 Bradley su zavarivane čelične ploče kako bi bio otporan na jača streljiva do 20mm. Nažalost, nisu uspjeli pa su stavljali još dodatnih ojačanja kako bi došli do reklame da spriječava pogodak od ruskih projetlila 30mm. U praksi se to pokazalo netočno, jer su Rusi razvili potkalibarsko zrno M929 za Shipunov 2A42 koji buši i trenutno uništava Bradley jednim pogotkom.
Problemi M2 Bradley su slab 25mm Bushmaster koji ni s jednim streljivom ne može probiti prednju ploču ojačanog M80AB1 od naših komšija, a njihov M-80AB1 (koji su neki naši “stručnjaci” nazvali “neperspektivnim”) iz prve pogađa M2 Bradley ako koristi M929, te tada dolazi do katastrofalnog uništenja zato jer M2 Bradley nema unutarnju zaštitu od detonacije vlastitog streljiva. To je razlog zašto su ga naši strateški prijatelji i nazvali “Zapaljujućim mrtvačkim kovčegom” i vozili se radije na njemu.
Dodatni problem je da je povećanje mase na 35 tona u operativnom stanju dovelo do čestih lomova podvozja i otkazivanja hidraulike. M2 Bradley ne bi prošao na testu pologina u ĐĐ tvorinici koji prolazi Patria, zato jer je pretežak. Ima još više problema da ih sve ne nabrajam, ali ni česta samozapaljenja M2 Bradley vozila zbog više konstrukcijskih i termodinamičkih grešaka u inžinjerskim rješenjima dovela su do toga da većina američkih vojnika otvoreno zaziva da se M2 Bradley baci u smeće.
M2 Bradley which caught fire during an exercise in Germany during the ’90s. Tow missiles removed by crew to prevent detonation. from DestroyedTanks
Mene samo zanima hoće li se za ĐĐ naći rješenje postavljanja kompetentnog menadžmenta koje bi moglo pogledati što ĐĐ može napraviti. Proglasiti tračničara M-80A s Mercedesovim motorom i bez još IJEDNE nadogradnje neperspektivnim je kao da imamo kući Mercedes C klase iz 1990ih godina i da kažemo da je to neperspektivno, a da trebamo kupiti Ford Capri iz 1970ih zato jer ima novu limariju, amortizere i gume. A Finci, Poljaci, Slovaci i drugi jačaju svoj BDP s nadogradnjama svojih Mercedesa.
nagasaki
ako nije tajna što ti u životu radiš? ovo znanje o oklopnjacima je u najmanju ruku impresivno. a i sam sam bio oklopnjak. doduše prije 20-ak godina, a razvoj nisam tehnike kasnije nisam pratio.
sada već neznam, ali i na nekoj drugoj temi si mi privukao pažnju.
“Za situaciju u hrvatskom gospodarstvu kaže da smo gotovi s fazom “čistilišta” jer su na zdrave noge postavili Fortenovu, Petrokemija je na zdravim nogama, Đuru Đakovića dovode u formu“
U videu od 19:20…