Loše je bilo dosad, ali zato ne mora odsad nadalje.
A cijena je već pala prilično, 50% u odnosu na nedavne razine.
Ptkm je prije one dokapitalizacije bila na 20-30 kn, tako da nije baš usporedivo.
Cijena će možda gore, možda dolje, to nitko ne zna sa sigurnošću.
Ali poslovanje već ne kvartalima, ne godinama nego već desetljećima ide samo u jednom smjeru, prema stečaju i/ili nuliranju postojećih dioničara ako će se ići spašavati na neki način.
Prema zadnjem izvješću, koji je samo copy-paste od zadnjih nekoliko godina, nema na vidiku nečega što bi donijelo pozitivu, na moju veliku žalost. Nitko sretniji od mene da Đuro sve preokrene i postane najbolja firma u svemiru, pola obitelji mi je tamo zaradilo i plaće i penzije, ali ovo što se radi je užasno loše, bez šanse za značajniji oporavak.
I nadam se da griješim
Vjerovao sam u ovu firmu i preokret dosta dugo, možda i pod
utjecajem blogera, ali sada sam svjestan da sam bio u krivu
cijelo vrijeme i stanje na mojem računu to zorno pokazuje.
Nažalost, sa postojećom ekipom koja to vodi preokret je
nemoguć, a država ima svoj “plan” za Đuru i to pokazuje onaj
zadnji kredit od 100 mil.kn. i jamstvo koji su dali za “spašavanje”
ove firme. Naravno, prije toga su Đuru i doveli u situaciju da traži
“spašavanje” od države, tako da su Izraelcima dodijelili posao
ugradnje borbenih stanica na Patrije (mislim da je to na kraju zapelo
i još nije odrađeno), te King ICT-u (informatika) i KFK tehnici(ugradnja stakla)
posao izgradnje Janaf-ovih spremnika, pa su aneksima ugovora na kraju
ispali skuplji od Đurine ponude. Uglavnom, država se potrudila da firma
prvo upadne u probleme, zbog osobnih nesuglasica sa najvećim privatnim
suvlasnikom, da bi kasnije krenula spašavati tu istu firmu, najvjerovatnije po
dobro iskušanom modelu Petrokemije, ali otom potom.
Kakve veze BV ima sa tržišnom cijenom ?
kod firmi koje rade s gubicima i gdje je stečaj uvijek otvorena opcija, trebao bi imati jako puno
Kad ste već kod BV, kako mnogi ovdje ne shvacaju financijska izvješća uopće, mogli bi pogledati stavku u bilanci pod rednim brojem 84, gdje se vidi da su revalorizacijske rezerve nesto više od 103 milijuna kuna. Drugim riječima, oni su vrijednost svoje imovine povećali za taj iznos, iako im je imovina iz godine u godinu starija i istošenija, pa bi joj sama vrijednost preko amortizacije trebala padati, a ne rasti. Ovakve tipicne računovodstvene smicalice rade kompanije koje su u teškim problemima, kako bi ostale financijski bar malo atraktivne, jer im kapital na ovaj način nije negativan. Dakle, da skratim. Oduzmete li 103 milijuna kuna izmišljenog povećanja imovine, sa 37 miljuna pozitivnog kapitala, dobivamo da je realan BV negativnih 66 milijuna kuna. I znam sta ce mnogi sad, bar oni koji imaju dionicu pisati, ali nece biti u pravu, a ja dalje necu imati volje objasnjavati. Uglavnom, svatko tko misli dalje ulagati u ovu kompaniju, da si smanji ulaz, samo nek se sjeti kolege serije, koji je stalno smanjivao ulaz u Belje, pa govorio da mu je sad nakon toliko ulaganja ulaz ful nisko. Svi znamo kako je to završilo. Lp
Vidim ovdje svi uzimaju podatke kome kako pase, sve u cilju da se ocrni firma i dionicari, i to sve zbog samo njima poznatih razloga. Koliki je book value kod dionice Optime, pa eto tamo to nitko ne spominje. Evo onda cu ja spominjat nominalnu cijenu, uzet cu i ja ono sta odgovora i rec da je ova cijena na burzi trenutno komedija. Kada ce đuro ici na prodaju ispod nominale se nece prodavat a vi samo uzimajte svakojakve isječke koji vama trenutno odgovaraju za pljuvanje firme. 8 kuna po dionici firma vrijedi 11 i pol milijuna eura. Pametnome dosta
Ovdje mi dolazi jedna zanimljiva alegorija na pamet. Osigurac, vi i ja kada raspravljamo o dionicama, to je kao da student prve godine medicine objašnjava kirurgu s 40 godina staža kako pojma nema o kirurgiji. Ono što je najsmijesnije, je da vi nit vlastitim ocima ne vjerujete, a ja vam i matematiku i podatke, a koje možete u 20 sekundi provjeriti, jednostavno prikazujem da shvatite o čemu se tu radi. Tipovima koji posjeduju dionicu najzanimljiviji je protuargument, pogotovo kada nemaju činjenice koje opovrgavaju nečije negativno pisanje, je taj da on to radi jer želi kupiti dionicu jeftinije. Shvatite, zaljubljivanje u dionicu uvijek vodi k zajebu. Upitajte blogera, koji je vjerovatno sve šta je prije zaradio pogubio ovdje.
Nastojat ću biti realn, većina postova na forumu su krajnje negativni i pesimistični.
DDJH nedvojbeno se nalazi u lošoj financijskoj situaciji, posluju s minusom već dugi niz godina, tu i tamo se pojavi neki pozitivan Q ali sve u svemu financijska izvješća se crvene.
Kad se sve zborji i sumira 2 društva stvaraju gubitak. Prvo je ĐĐ Industrijska rješenja, koje napušta neprofitabilne djelatnosti, a drugo je ĐĐ Specijalna vozila koja stvaju većinu prihoda DDJH.
Dakle, eventualna prepreka pozitivnom poslovanju u bližoj budućnosti će biti ĐĐSV.
ĐĐSV proizvode vagone svjetske klase. Na europskom i svjetskom tržištu predstavljaju jednog od glavnih igrača na području proizvodnje i inovacije istih. Proizvodnja vagona sama po sebi je niskoprofitna djelatnost (3-8 %), te ključ leži u tome hoće li uprava naći načina da nadoknadi troškove nabavke repromaterijala. ĐĐSV proizvode tzv. vagone po mjeri i u tom pogledu sigurno imaju prostora za napredak u pogledu povećanja cijene vagnona, a samim time i profitabilnosti proizvodnje. Sve u svemu, vagoni nisu djelatnost na kojima će se (eventualno) ostvariti debeli profiti, ali predstavljaju siguran izvor prihoda i perspektivu za razvoj i lagani profit u srednjoročnom razdoblju dok ne dođe posao iz sektora u kojem je profitabilnost znatno veća. Tu dolazimo do vojnog programa. Bez obzira tko šta mislio ĐĐ ima perspektivu na ovom području. Istina, posao u segmetnu obrane čeka se već dugi niz godina, ali postoje naznake da će se nešto ozbiljnije dogovoriti na ovom području. Mogućnosti ĐĐ na ovom području predstavljaju ogorman kapital. Rijetko koja tvrtka u ovom dijelu Europe, pa i šire ima mogućnosti i znanja kao ĐĐ.
Sumirano, ĐĐ ima tehnologiju, znanje i katastrofalne brojke, postavlja se pitanje želi li netko dodatno smanjiti vrijednost ĐĐ (trenutna tržišna vrijednost cca 11mil €) da tvrtku velikih mogućnosti dobije za kikiriki ili slijede bolji dani s kosolidiranim poslovanjem i ispunjavanju potencijala?
Imam dionice DDJH i vjerujem u bolje dane.
Također ću nastojati biti realan.
Postovi nisu negativni niti pozitivni, izražavaju samo slobodno mišljenje pojedinaca, ne vidim tu ništa sporno.
Nadam se da vam je jasno da na cijenu dionice bilo koje ozbiljnije firme prvenstveno utječe njezino poslovanje a ne komentari na blogu.
„Pozitivni“ komentari kao nap. fantazije o Crnom čeliku i sl. samo kratkotrajno mogu utjecati na cijenu i to kod neozbiljnih ulagača, takve vijesti objavljene po stotinu puta u svim medijima su prava „davež“, priče o „spasiocima“ Đure, Varteksa i sl. prije ili poslije završe na čistim brojkama financijskog izvještaja.
Prema izvješću uprave dva društva generiraju gubitak, jedini je problem što prema broju zaposlenih i ukupnom prihodu i postoje samo dva ozbiljnija društva i to upravo ta navedena. Industrijska rješenja opet prema tvrdnjama uprave napuštaju neprofitabilne djelatnosti. Uprava je samo zaboravila navesti da osim navedenih djelatnosti isto društvo druge niti nema, dakle realno gledajući industrijska rješenja idu prema likvidaciji ili za naivce „restrukturiranju“.
Specijalna vozila na poslovima vagona prema donedavnim tvrdnjama uprave posluju odlično, nakon što su se sabrali shvatili u zadnjem izvještaju da posluju loše.
Realno gledajući posluju loše. Bilo bi super kada bi se cijela problematika svela samo na nabavku repromaterijala kako tvrdite. Situacija je puno složenije i teško popravljiva u današnjoj situaciji na tržištu rada. To da specijalna vozila rade nekakve specijalne vagone po mjeri su puste priče. Usporedite njihove vagone sa vagonima drugih proizvođača, ne postoji tu uopće neki poseban razvoj kako se tvrdi, vagoni svih proizvođača su identični, kupci su ih skoro pa standardizirali, sve se svodi na copy/paste po što jeftinijoj cijeni. Znate što, čak su i nazivi isti za pojedine tipove vagona, ako ne vjerujete guglajte. Specijalne izvedbe vagona su poslovi za firme sa malim troškovima, manjom imovinom i brojem zaposlenika. Jedan od najvećih problema Đ.Đ. je očito neproduktivnost, to od uprave i radnika nikada nećete čuti. Inače za informaciju, za marže slične vagonima godišnji promet prema broju zaposlenih bi trebao biti oko 1 mil. kn po zaposleniku, dakle Đuro bi trebao imati godišnji promet oko milijardu kuna a da stvar bude gora veliku većinu posla odrađuju kooperanti, dakle radi neproduktivnosti i ukupni kapaciteti su loši. Imaju godišnji promet oko 400 mil. kn a fiksni trošak samo za plaće na razni godine je preko 100 mil kn., bez materijala, režija, hala i dr., katastrofa.
Kada se sve sumira u vodu padaju tvrdnje o tehnologiji i znanju. Tvrditi da rijetko koja tvrtka u ovom dijelu Europe, pa i šire ima mogućnosti i znanja kao Đ.Đ. može samo netko tko ne zna sagledati realno stvari i nije maknuo dalje iz Hrvatske. Mislite da nap. poljaci trenutno proizvode Patrie a Đuro ne samo zato što oni imaju sreće a Đuro nema. Inače, Đuro i da dobije nešto od vojnog programa (može ga samo dobiti, očito uzeti ne umije) ne znači da će izvući ikakav profit, do sada nije zašto bi u budućnosti bilo drugačije jer Đuro nema nikakav uhodani vojni program, može samo uzeti neki posao pa se pravdati da nema profiti radi uhodava proizvodnje jer godinama ništa iz vojnog programa ne proizvode.
Kad ste već kod BV, kako mnogi ovdje ne shvacaju financijska izvješća uopće, mogli bi pogledati stavku u bilanci pod rednim brojem 84, gdje se vidi da su revalorizacijske rezerve nesto više od 103 milijuna kuna. Drugim riječima, oni su vrijednost svoje imovine povećali za taj iznos, iako im je imovina iz godine u godinu starija i istošenija, pa bi joj sama vrijednost preko amortizacije trebala padati, a ne rasti. Ovakve tipicne računovodstvene smicalice rade kompanije koje su u teškim problemima, kako bi ostale financijski bar malo atraktivne, jer im kapital na ovaj način nije negativan. Dakle, da skratim. Oduzmete li 103 milijuna kuna izmišljenog povećanja imovine, sa 37 miljuna pozitivnog kapitala, dobivamo da je realan BV negativnih 66 milijuna kuna.
znači da firma ode u stečaj ili likvidaciju, dioničari bi dobili 0?
Kad ste već kod BV, kako mnogi ovdje ne shvacaju financijska izvješća uopće, mogli bi pogledati stavku u bilanci pod rednim brojem 84, gdje se vidi da su revalorizacijske rezerve nesto više od 103 milijuna kuna. Drugim riječima, oni su vrijednost svoje imovine povećali za taj iznos, iako im je imovina iz godine u godinu starija i istošenija, pa bi joj sama vrijednost preko amortizacije trebala padati, a ne rasti. Ovakve tipicne računovodstvene smicalice rade kompanije koje su u teškim problemima, kako bi ostale financijski bar malo atraktivne, jer im kapital na ovaj način nije negativan. Dakle, da skratim. Oduzmete li 103 milijuna kuna izmišljenog povećanja imovine, sa 37 miljuna pozitivnog kapitala, dobivamo da je realan BV negativnih 66 milijuna kuna.
znači da firma ode u stečaj ili likvidaciju, dioničari bi dobili 0?
[/quote]
Pa tako je u svakom stečaju…dioničarima O
Preporučio bih svima da ovo pročitaju i vide koliko je u biti situacija slična
u svim holding društvima, u kojima matica ugovara poslove (često ispod cijene),
a kasnije holding društva rade te iste poslove, naravno sa gubitkom na kraju godine.
Razlozi su vješto skriveni, ali obično imaju svoju svrhu u prikrivanju i pretakanju
troškova između društava i prikrivanju često mutnih radnji.
https://e-oglasna.pravosudje.hr/sites/default/files/ts-pz-st/36356326.pdf