vidjeć ćemo, bježim niže….u skokovima već…..[cool]
kvant: ” Dali je netko na vijestima HR2 jutros čuo nešto o mogućem raskidu ugovora s Finskom Patriom zbog financijskih malverzacija u Finskoj ili saj ja nešto krivo čuo. ” Krivo si čuo , radi se o Sloveniji. Vaš link A to je možda za Đuru i dobro, radi ti ćemo i njima oklopna vozila. [thumbsup]
Naši srećom ne primaju mito .
Naši srećom ne primaju mito .
ne već nemamo takav zakon!!! [embarass] tako da je sve ok kod nas….
Započela izgradnja termoelektrane Stanari u RS, sudjeluju Končar, Dalekovod i Đuro Đaković
http://business.hr/Default2.aspx?ArticleID=dd0bb729-919a-48b7-aaae-f68f281547a9&open=sec
Iz današnjeg Jutarnjeg, vezano za Đuru-ako je boldana vijest točna, Đuro bi u roku od mjesec dana mogao ponovo probiti 200 kuna (konačno)
Vozila s kojima će naši vojnici ratovati u Afganistanu
Piše: Krešimir Žabec
Foto: Krešimir Žabec
——————————————————————————–
Obilazak tvornice vojnih vozila Patria u Hamellini s kojom je Hrvatska sklopila vrijedan posao
HAMELLINA – Devedeset kilometara od Helsinkija u malom gradu Hamellina nalazi se jedan od ponosa Finske – tvornica vojnih vozila Patria. Iako su mnogima u svijetu prva asocijacija na spomen Finske – Nokia, Mika Hakkinen, Kimi Raikkonen i hokej, Patria je jedan od najvećih finskih brendova.
………….
No, u Patriji tvrde kako im to zasad ne predstavlja problem jer osnovnu konfiguraciju vozila mogu izraditi bez izbora vatrene stanice. Hrvatska je, naime, za razliku od Slovenije i Poljske, odlučila natječaje za vozila i naoružanje raspisati odvojeno. Niemi tvrdi kako će ova dva vozila biti dovršena na jesen do kada će u Đuri Đakoviću biti i postavljena linija za proizvodnju, a oko 30 radnika iz Slavonskog Broda proći će zahtjevnu obuku.
U budućnosti bi se pak u Slavonskom Brodu mogla proizvoditi dva do tri vozila mjesečno. Pokazuje nam impresivni motor tvrtke Scania koji se montira u vozila i otkriva kako će se posebna ispitna stanica za motore montirati i u Slavonskom Brodu.
Bivši ministar obrane Berislav Rončević lani je potpisao ugovor o kupnji 84 oklopna vozila vrijedna 112 milijuna eura. Prema neslužbenim najavama, sljedeći mjesec bi ministar obrane Vukelić mogao potpisati ugovor o kupnji još 42 vozila. Svih 126 vozila trebalo bi biti isporučeno do 2012. godine.
Većina će biti naoružana vatrenim stanicama 12,7 mm, a spekulira se da bi deset vozila mogla dobiti minobacački sustav NEMO koji je dosad kupila jedino Slovenija. Sustav također proizvodi Patria, a riječ je o trenutačno najmodernijem minobacačkom jednocijevnom minobacačkom sustavu promjera 120 mm koji se u ovom trenutku proizvodi u svijetu. Osim vatrene stanice 12,7 mm i sustava NEMO, vozila će biti naoružana i protutenkovskim raketama. Osim ovako naoružanih vozila, dio vozila bit će opremljen kao zapovjedna i medicinska vozila.
Posjet hrvatskih novinara Hamellini odvijao se u sjeni skandala koji pogađa Patriju, a u vezi s prodajom 137 oklopnih vozila Sloveniji i posla u Egiptu. Dva dana prije našeg posjeta pripadnici finske policije upali su u tri Patrijina ureda i izuzeli svu dokumentaciju te priveli dva visoko rangirana dužnosnika Patrije.
Riječ je o direktoru vozila Heikki Hulkkonenu i Reiju Niityenenu. Obojica su su izravno povezani s Hrvatskom. Niityenen je predstavnik Patrije za Sloveniju i Hrvatsku, a Hulkkonen je u studenom prošle godine potpisao ugovor o prodaji vozila s ministrom Rončevićem. Iako u Patriji pokušavaju funkcionirati kao da se ništa ne događa, vidljivo je da su njihovi čelni ljudi pod velikim pritiskom.
Oštro demantiraju da su njihovi ljudi uhićeni. Tvrde da su samo pritvoreni i da se obavljaju razgovori. No, na pitanja zbog čega su privedeni nema odgovora. Finska se policija se ne oglašava. Sva službena priopćenja moraju se dogovoriti s predsjednikom Uprave Jormom Wiitakorpijem koji je u Kanadi i prati utakmice finske reprezentacije na svjetskom prvenstvu u hokeju.
Baš su u petak Finsku u polufinalu teško porazili Rusi s četiri nula. Wiitakorpija su sustizale samo crne vijesti. Ipak, izvršni dopredsjednik Patrije Veijo Vartiainen tvrdi da se istraga neće odraziti na Hrvatsku. Gledajući realno to i može biti točno. No, bez obzira kako se istraga odvijala, Patrijin imidž doživio je udar. Iako su dosad bili pod istragama u zemljama gdje su prodavali vozila, njihove ljude policajci nikad nisu privodili.
U zemlji koja se ponosi najmanjom korupcijom na svijetu, optužbe za takvo nedjelo težak su udarac.
Dakle da malo komentiram članak:
Umjesto planiranih 84 vozila , izvjesno je da će ih biti još 42 , što je ukupno 126 vozila.
Rok za isporuku svih vozila je 2212 godina , što onda hoće reći kao što je i u članku spomenuto da bi u iduće 3.5 godina trebali proizvoditi 3 vozila mjesečno kako bi ispoštovali rok.
po grugom izračunu 1 vozilo vrijedi 1.33 mil , dakle to znači da samo ovaj posao nosi 48 milijuna eura prihoda godišnje novog prihoda kroz iduće 3.5 godina.
48 mil. eura je približno 345 milijuna kn, a ako znamo da je prihod DDJH-a za 2007 iznosio oko 894 milijuna , možemo reći da bi posao s oklopnjacima osigurao gotovo 40% godišnjeg prihoda DDJH-a.
E sad bi volio da se i ostali uključe u raspravu…. vjerujem da ovo ne bi značilo da će opet imati isti prihod, već da će zadržati dosadašnje poslove i samo od ovog posla uprihodovati dodatnih 40-ak % godišnje….
Volio bi da netko pokuša dati barem okvirnu pretpostavku kolika bi mogla od ovih 345 milijuna kn godišnje biti dobit ….. Do sada im je dobit u odnosu na ukupan prihod bila mizerna , ali postoje naznake da će se to drastično mijenjati….
Dakle kolege molim da se svi uključite u ovu raspravu , jer je više glava pametnije od moje jedne, iako je doduše velika … [lol]
ovo je stara i prožvakana vijest …
mene zanima kada će obnavljati HV tenkove …
Koliko znam ovo sa Finsko ide jako sporo. Tek su prvi Đurini inženjeri u Finskoj na upoznavanju sa njihovim potrebama i našim mogućnostima da se sv napravi kako treba.
Do samog projekta ( i prvih prihoda, te njihovog odraza na cijenu dionice ) ćemo se ipak još dosta načekati.
A do tada… [yawn]
Dakle da malo komentiram članak:
po grugom izračunu 1 vozilo vrijedi 1.33 mil , dakle to znači da samo ovaj posao nosi 48 milijuna eura prihoda godišnje novog prihoda kroz iduće 3.5 godina.
48 mil. eura je približno 345 milijuna kn, a ako znamo da je prihod DDJH-a za 2007 iznosio oko 894 milijuna , možemo reći da bi posao s oklopnjacima osigurao gotovo 40% godišnjeg prihoda DDJH-a.
Posao je dobila Patria, prema tome ne mozes podjeliti iznos posla sa brojem oklopnih vozila i reći da je to prihod Djure.
Veci dio kolaca sigurno ide Fincima.
Dakle da malo komentiram članak:
po grugom izračunu 1 vozilo vrijedi 1.33 mil , dakle to znači da samo ovaj posao nosi 48 milijuna eura prihoda godišnje novog prihoda kroz iduće 3.5 godina.
48 mil. eura je približno 345 milijuna kn, a ako znamo da je prihod DDJH-a za 2007 iznosio oko 894 milijuna , možemo reći da bi posao s oklopnjacima osigurao gotovo 40% godišnjeg prihoda DDJH-a.
Posao je dobila Patria, prema tome ne mozes podjeliti iznos posla sa brojem oklopnih vozila i reći da je to prihod Djure.
Veci dio kolaca sigurno ide Fincima.
[/quote]
Konačno netko dobro analizira stvari… [cool]
@bubuleja
u pravu si … toliko mi je ova kriza pomutila um , da sam tu nemalu činjenicu smetnuo s uma… isprike svima kojima sam stvorio pomutnju mojim postom… [sealed] nadajmo se skorim dobrim vijestima …
Dakle da malo komentiram članak:
po grugom izračunu 1 vozilo vrijedi 1.33 mil , dakle to znači da samo ovaj posao nosi 48 milijuna eura prihoda godišnje novog prihoda kroz iduće 3.5 godina.
48 mil. eura je približno 345 milijuna kn, a ako znamo da je prihod DDJH-a za 2007 iznosio oko 894 milijuna , možemo reći da bi posao s oklopnjacima osigurao gotovo 40% godišnjeg prihoda DDJH-a.
Posao je dobila Patria, prema tome ne mozes podjeliti iznos posla sa brojem oklopnih vozila i reći da je to prihod Djure.
Veci dio kolaca sigurno ide Fincima.
[/quote]
Konačno netko dobro analizira stvari… [cool]
[/quote]
a tko je dobio posao održavanja borbenih vozila?
a tko je dobio novu tehnologiju?