Nedavno je izašao članak po kojem bi Đuro Đaković holding mogao uskoro postati nositelj proizvodnje oklopnjaka u Hrvatskoj, a tvrtka Steyr najavila je da bi na tim poslovima kao partner otvorila oko 200 novih radnih mjesta. Uz to, holding je i vlasnik oko 65% Đuro Đaković Montaže, tj, oko 165.000 dionica koje na burzi trenutno vrijede oko 500 kn. Za kupnju tih 65% im više zainteresiranih firmi, od domaćeg IGH do renomiranih stranih tvrtki. Ako bismo malo špekulirali, prodajom tih 165.000 dionica po 500 kn DDJH (Đuro Đaković Holding) prihodovao bi preko 80 mil.kn. Ako krene i posao s oklopnjacima + redovni poslovi, mogla bi ova dionica fino potegnuti gore. Loše je što je momentalno slabo likvidna,ali to je ujedno i indikator da skoro nitko ne želi prodavati na ovim razinama (90-100 kn).
Po svemu sudeći ova dionica postaje sve likvidnija. Netko nestrpljiv se danas pred kraj istresao ali mišljenja sam na će u bliskoj budučnosti kupnja na ovoj dionici jačati a prodaje baš i neće biti. Gledajući kretanja cijena sličnih dionica (velike državne firme, mala dobit….) ova dionica ima jako veliki prostor za rast i samo je pitanje kad će krenuti. Po meni, možda jedan od neotkrivenih bisera.
Evo i danas se ovom dionicom trguje u za nju sasvim pristojnom volumenu. Kupnja i nije nešto ali se do sada i tako sve skidalo sa prodaje.
Pratim ovu dionicu vec neko vrijeme i primjecujem da se je pocelo s njom trgovati svakodnevno. Mislim da bi mogla zablistati u bliskoj buducnosti. Vasa misljenja?
Ekipa koja vodi Holding je nesposobna da bi ista na bolje pokrenula. Tesko da ce se Djuro s njima vratiti na staru slavu. Unistavaju ga polako, nisu u stanju naci poslove koji im konkurenti uzimaju ispred nosa. Obezvrijedit ce firmu i onda je rascjepkati i prodati ili za sebe jeftino kupiti. A ista prica je i sa montazom. Znam to jer sam radio s vecinom od njih. Ako bi dosli novi i posteni ljudi situacija bi se bitno promijenila!
Neznam dali su zainteresirani za ovu dionicu pročitali text u Jutarnjem, pa eto…
Lobistički rat za 200 milijuna eura
Piše: Krešimir Žabec
——————————————————————————–
Uprava tvrtke General Dynamics u potpunosti je uključena u sve faze natječaja, ali do sada nije bila uključena u pregovore s lokalnim partnerima, stoji u odgovoru General Dynamicsa Jutarnjem na pitanje je li se vodstvo GD-a u slučaju natječaja za kupnju 126 borbenih oklopnih vozila u Hrvatskoj prvi put aktivno uključilo u proces i razgovaralo s potencijalnim partnerima te predstavnicima političke vlasti.
General Dynamics vlasnik je austrijske tvrtke Steyr koja proizvodi oklopno vozilo Pandur II 8X8, s kojim će se i pojaviti na skorašnjem pozivnom natječaju u Hrvatskoj. Za naklonost hrvatskog vojnog i političkog vrha borit će se s finskom Patrijom i njihovim vozilom AMV.
To ni za jedne ni za druge neće biti nova stvar jer se već godinama te dvije tvrtke bore s različitim uspjehom na natječajima u Češkoj, Poljskoj, Južnoafričkoj Republici, Kuvajtu, Sloveniji. Nedavna pobjeda Patrije na natječaju u Sloveniji izazvala je uzbunu u General Dynamicsu i dovela do odluke o direktnom angažmanu u Hrvatskoj, koja joj je, kako tvrde u tvrtki, “strateški prioritet”.
Oprezni analitičari ovu tvrdnju čitaju kao vrlo jasnu poruku, pa čak i prijetnju Amerikanaca da posao u Hrvatskoj, vrijedan oko 200 milijuna eura, jednostavno moraju dobiti jer bi u suprotnom političke posljedice za Hrvatsku mogle biti vrlo ozbiljne.
General Dynamics prevelika je i prejaka tvrtka da bi u jednoj maloj regiji dopustila gubitak dvaju natječaja u kratkom razdoblju. Gubitkom natječaja u Hrvatskoj, GD bi propustio pozicioniranje u regiji i, najvjerojatnije, tržišta Srbije, BiH, Makedonije, Crne Gore, a vjerojatno i Albanije – država koje će u skoroj budućnosti također nabavljati oklopna vozila. Prema tvrdnjama predstavnika Steyra i Dynamicsa, cilj im je da s “Đurom Đakovićem” iz Slavonskog Broda, koji je Vlada odredila za strateškog partnera u ovom poslu, sklope parnerstvo za proizvodnju za treća tržišta.
No, prema nekim informacijama, krajnji je cilj američke tvrtke kupnja te tvornice. Zdenko Pavček, direktor Viator & Viktora, koji je većinski vlasnik slovenske Sistemske tehnike, nedavno je je u razgovoru za slovensku Mladinu neizravno potvrdio neslužbene informacije…
cijeli text je na:
http://www.jutarnji.hr/clanak/art-2006,7,31,lobisticki_rat,37889.jl
E sad mene zanima vaše mišljenje: jeli mogući scenarij da General Dynamics stvarno kupi DDJH!?
Vrlo moguci scenarij. Trziste je neupitno, tvornica je velika sa dobrim strucnjacima, i samo treba doci netko tko ce ukloniti one nesposobne besposlicare iz Uprave, koji godinama koce razvoj ove proizvodnje.
Bitno je ono sto pise na kraju clanka u Jutarnjem, da Ivo ide u listopadu u Washington, a to daje jos malo prostora za (do)kupnju ove dionice.
Ako Ameri spominju riječ “strateški prioritet” ljudi moji… to je Amen. Piši kući Amen. Radila sam sa njima i znam kako dišu. Prva stvar, MASH mora povremeno u svjetskim ratovima potrošiti lovu iz proračuna na svoju vojsku Rambo boraca, artiljeriju i mašineriju. Igračke se moraju porazbijati, jer ako se ne porazbijaju bude previše zaliha i nema love od poreznika. To je princip trošenja budžeta američke vojske. Drugo, oni doslovce igraju Riziko. Postavljaju svoju vojsku uz granicu sa Istokom i utvrđuju liniju. Zašto ne proizvoditi opremu u blizini granice gdje ionako vode ratove? Pojednostavljuje logistiku, zar ne? Osim toga, da li se tko sjeća imena gradova u kojima su do nedavno Ameri imali svoje kampove? Rijeka, Slavonski Brod, Split…
Treće, dugujemo im… ako me razumijete… Ameri su “bombardovali” pa sada je na nama da vratimo dug.
Pa dobro… nije loše ni za brođane, barem će imati dobre plaće. A nije loše ni za nas.
Zanimljivo.
Crveni… pravi si mungos. Svaka čast za Istragu i članak!
Vrlo moguć scenarij.
Po meni je također vrlo izgledan scenarij baš iz razloga što je Hrvatska tek druga zemlja iz regije koja ide u modernizaciju vojnih vozila. Ako Ameri kupe DDJH, puno lakše će dobivati te iste poslove u zemljama koje također moraju obnoviti vojni vozni park (BIH, Srbija, Crna Gora, Makedonija, Albanija).