30.8.2006
Milijunti putnik Croatia Airlinesa
Croatia Airlines danas je 25.kolovoza prevezla milijuntog putnika u ovoj godini. To je Vedran Batoš, koji je letio iz Zagreba za Dubrovnik u 14.45 sati.
On je za nagradu dobio dvije povratne zrakoplovne karte za odredišta Croatia Airlinesa po njegovu izboru.
U 15 godina komercijalnog letenja, Croatia Airlines prevezla je gotovo 15 milijuna putnika, a jubilarni petnaestmilijunti putnik u povijesti tvrtke očekuje se početkom rujna!
Croatia Airlines obilježila 15. godišnjicu prvog međunarodnog leta
Hina
Petak, 12 Listopad 2007
Hrvatski zrakoplovni prijevoznik Croatia Airlines (CA) obilježio je danas petnaestu obljetnicu svog prvog međunarodnog leta.
Prvi komercijalni let u redovnom međunarodnom prometu CA je obavila 5. travnja 1992. godine, na liniji Zagreb – Frankfurt. Let je obavljen zrakoplovom Boeing 737-200, kojim je putovalo 15 putnika.
Od tog dana na letovima CA-a iz Zagreba u Frankfurt prevezeno je 777.469 putnika, a na letovima između Frankfurta i Zagreba 693.949 putnika.
Na svečanosti obilježavanja 15. godišnjice prvog međunarodnog leta glavni direktor CA-a Ivan Mišetić rekao je da je cilj tvrtke u narednom razdoblju postati regionalni lider u zrakoplovnom biznisu.
[color=blue]Želimo imati dva milijuna putnika godišnje, a 20-milijuntog putnika prevesti 2009. godine, rekao je Mišetić. [/color]
Predsjednik Vlade Ivo Sanader, koji je prisustvovao proslavi, istaknuo je da je Croatia Airlines dao značajan doprinos međunarodnoj afirmaciji Republike Hrvatske.
Danas je Croatia Airlinesu potrebno širenje flote i rast broja destinacija kako bi mogao odigrati ulogu u razvoju Hrvatske te povezivanju regionalnih središta, dodao premijer.
CA je s putničkim prijevozom počeo 5. svibnja 1991. godine kada je obavljen prvi komercijalni let na liniji Zagreb – Split.
Od tada do kraja rujna ove godine zrakoplovima CA-a prevezeno je ukupno 16,85 milijuna putnika, od kojih na međunarodnim letovima 9,09 milijuna, a na domaćim 5,78 milijuna, dok je na izvanrednim (čarter) letovima bilo 1,97 milijuna putnika.
Flota CA-a sastoji se od jedanaest zrakoplova – po četiri Airbusa A319 i A320 i tri zrakoplova ATR42.
U sljedeće dvije godine u planu je obnova flote kratkog doleta pa će tu flotu u kojoj su tri ATR-a 42 zamijeniti zrakoplovi Dash 8-Q400.
[color=blue]Croatia Airlines je prošlu godinu završila s neto dobiti od 31,52 milijuna kuna, za razliku od 2005. kada je poslovala s gubitkom od 22,77 milijuna kuna. [/color]
Ovim postovima želim pokazati da CRAL vrijedi stoga bez panike
[smiley2][smiley2][smiley2]
Možeš probat tužit ali ne mogu reći sa kojim uspjehom. Mislim da bi onaj tko ti dira u imovinu prvo trebao imati osnovu po kojoj to čini to dokazati da si počinio nešto nezakonito.
Ako ti kažu da će ti račun biti u minusu stavi dionice na slobodne pozicije u sda, odi u drugu brokersku kuću pa ih tamo registriraj. Pa nek onda tebe taj broker kod kojeg imaš minus tuži.
malisb: ” Prije svega pozdrav svima! upravo me zvao broker i reko da ce mi skiniti s racuna moju zaradu te ce mi racun biti u minusu jer sam sa svom lovom usao u druge dionice. dali imaju na to pravo? dali hanfa moze dati nalog da to brokeri naprave? dali je sve to po zakonu? zao mi je onih koji su izgubili lovu ali na ovakav nacin uzimat nama koji smo zaradili nije fer. sta mislite o tuzbi? ”
ništa nemislim o tužbi kolega, hanfa vam je poništila transakcije i osnove za istu nepostoje.
kakve si im sanse ako ih tuzim?
3q je najbolji za CRAL- stoga ćemo vidjeti kakvi će biti rezultati………..
Moguće je da netko zna za bilancu od 3q
Pozdrav svima i pazite kada ulažete i zašto!!!!
[smiley2][smiley4]
Da je , ali nije.
Hanfa je bila u pravu. A oni koji se vole igrati nek idu na Jarun pa tamo mogu bežati gore dole kolko oće.
tako je !!! ovdje su novci u pitanju, a oni koji se hoće igrati sa sličicama i kinder jaje figuricama nek si nađu drugo mjesto.
Da je , ali nije. Hanfa je bila u pravu. A oni koji se vole igrati nek idu na Jarun pa tamo mogu bežati gore dole kolko oće.
Ha ha… dobra Mreich, dobra
Daleko smo mi od slobodne ekononije i minimalne regulacije tržišta. Ovo je burza i svatko je odgovoran za svoje postupke. U ovom slučaju regulator štiti nesposobne i omogućuje bailout svima koji su izgubili novac a kažnjava sposobne.
Razmislimo kakve to daljnje implikacije ima? Ubuduće ako itko izgubi novac na padu cijene neka se slobodno obrati HANFA-i da poništi transakcije i sve riješeno. [smiley7] Inače sam stava za fair dealing i nemanipulaciju tržišnih cijena, ali s vremena na vrijeme smatram nužnim ovakve scenarije. Razlog je taj da se pohlepni novopečeni investitori opeku a i oni koji imaju namjere ulagati da malo bolje promisle gdje uložiti svoj novac.
Žao mi je sposobnih i spretnih koji su zaradili i sada moraju brokerima vraćati svoje zarade, HANFA je zapavo trebala globiti brokere i opaliti ih po njihovim džepovima da ubuduće ti ‘trgovački putnici s smjera financije’ razmisle prije nego što opale po svakom nalogu.
IVAN MIŠETIĆ, PREDSJEDNIK UPRAVE CROATIA AIRLINESA
Režemo cijene, čuvamo sigurnost
Prvi redoviti let obavili smo prije 16, a prvi međunarodni let prije 15 godina. Počeli smo od nule, a do danas su naši zrakoplovi prevezli 15,9 milijuna putnika
– Foto: Christian David Gadler
Krešimir Sočković
sockovic@privredni-vjesnik.hr
Croatia Airlines ove je godine proslavio 15 godina od svog prvog međunarodnog i 16 godina od prvog domaćeg leta. Do danas je zrakoplovima Croatia Airlinesa – a riječ je o četiri Airbusa A319, četiri nešto veća A320 i tri manja zrakoplova ATR42 – prevezeno 15,9 milijuna putnika. O poslovanju i planovima jedinog nacionalnog zrakoplovnog prijevoznika razgovaramo s predsjednikom Uprave Croatia Airlinesa Ivanom Mišetićem.
Kako se razvijala kompanija Croatia Airlines?
– Osnivanje i razvoj Croatia Airlinesa zbivao se usporedo sa stvaranjem samostalne Hrvatske. Počeli smo od nule – bez zrakoplova i osoblja te sa skromnim financijskim mogućnostima. Prvi redoviti let obavili smo u svibnju 1991. iz Zagreba u Split, a let Zagreb – Frankfurt 5. travnja 1992. označio je početak međunarodnog povezivanja Hrvatske i svijeta zračnim putem. Godine 1992. postali smo punopravni član Međunarodne udruge za zračni promet (IATA), a od 1998. član smo Europske udruge zrakoplovnih tvrtki (AEA). Razvoj smo temeljili na uskoj suradnji s najuglednijim avioprijevoznicima, posebice s njemačkom Lufthansom. Godine 1998., kao jedina kompanija u ovoj regiji, počeli smo investicijski ciklus u kojem smo do 2000. obnovili flotu sa šest novih zrakoplova Airbus A319/320. Od studenoga 2001. certificirani smo za održavanje zrakoplova u Zagrebu, a potkraj 2004. postali smo regionalnom članicom najvećega zrakoplovnog saveza na svijetu, udruge Star Alliance. Svih ovih godina ispunjavamo svoju misiju i odolijevamo sve jačem pritisku konkurenata. S obzirom na sve što smo postigli u tom razdoblju, koje se u zrakoplovnom okruženju smatra vrlo kratkim, mogu izraziti i svoje osobno, kao i zadovoljstvo i ponos svih naših zaposlenika.
Kakvo je bilo poslovanje tvrtke?
– U financijskom smislu, poslovanje je bilo opterećeno nizom nepovoljnih okolnosti. Dvaput smo bili prisiljeni prekidati letenje, najprije zbog ratnih okolnosti u Hrvatskoj pa zbog NATO-ove akcije 1999. Nakon 1998. na poslovanje su najviše utjecali efekti investicijskog ciklusa, čija je neto vrijednost iznosila nešto više od 270 milijuna američkih dolara. Primjerice, kamatno opterećenje zbog obnove flote u posljednjih deset godina nije bilo manje od devet milijuna američkih dolara na godinu, a 2001. i 2002. te su obveze narasle na čak 22 milijuna. Osjetili smo i nepovoljne posljedice 11. rujna 2001. Dodamo li tomu treći naftni šok i rast cijena mlaznoga goriva, koji nam je samo lani uzrokovao trošak od 34 milijuna eura u odnosu na 16 milijuna iz 2003., te posljedičnu krizu cjelokupne zrakoplovne industrije, jasno je u kakvim se uvjetima poslovalo. Smatram kako smo u takvom okruženju postigli najviše što smo mogli, a podsjećam kako smo u posljednjih pet godina triput zabilježili dobit poslovne godine. Lani je grupa Croatia Airlines zabilježila dobit od 32,1 milijun kuna, a i u prvom kvartalu ove godine bilježimo 424.000 kuna dobiti.
Kakva je konkurencija na vašem tržištu?
– Svi oblici konkurencije u golemom su porastu, nezabilježenom na ovim prostorima. U redovitom međunarodnom prometu na hrvatskom je tržištu broj konkurenata 2004. porastao za 48 posto u odnosu na 2003., 2005. za 80 posto, a lani za dodatnih 55 posto. Ove godine u Hrvatsku će letjeti 30 redovitih prijevoznika te oko 40 čarter kompanija. Udio niskobudžetnih prijevoznika na zračnom tržištu 2004. je bio devet posto, a lani je porastao na čak 45 posto. Croatia Airlines uslijed liberalizacije i deregulacije prometa plaća visoku cijenu kao predvodnik tržišnih pokazatelja hrvatske težnje za ulaskom u EU. Zbog toga je logično usporenje rasta, koje u posljednje tri godine iznosi oko tri posto, te smanjenje sa 71 na 41 posto tržišnog udjela u Hrvatskoj. Međutim, u istom razdoblju bilježimo rast redovitog međunarodnog prometa od 5,7 posto, što je na razini udruge AEA na istom rutnom području Europe. Istodobno smo značajno poboljšali produktivnost rada, zrakoplova i potrošnje goriva te kvalitetu usluge mjerenu točnošću polijetanja. U takvoj konkurenciji Croatia Airlines posluje zahvaljujući dugoj suradnji s partnerima te činjenici da se u prijašnjim godinama potvrdio kao pouzdan prijevoznik putnicima iz snažnih turističko emitivnih zemalja. Svih ovih 16 godina zadržali smo i trend kontinuiranog rasta putnika na godišnjoj razini, a dosad smo ukupno prevezli gotovo 16 milijuna putnika. Na temelju prometnih učinaka iz prvog kvartala ove godine u kojem smo prevezli 14 posto više putnika nego u istom razdoblju lani, optimistično gledamo na 2007. godinu. Sportski rečeno, letvicu smo postavili visoko. Povećali smo broj raspoloživih sjedala s oko jedan posto više letova nego lani. Očekujemo i oko pet posto više putnika nego lani uz rast prosječne popunjenosti putničke kabine za oko dva postotna boda.
Kakvi su vam planovi razvoja?
– Mrežu odredišta temeljno ćemo razvijati preko postojećih i novih komercijalnih suradnji s članicama Star Alliancea, a pritom ćemo koristiti sve prednosti koje nam pruža članstvo. U okviru udruge lani smo u prijevozu putnika počeli surađivati sa Swiss Internationalom i TAP Portugalom, a u travnju ove godine i sa skandinavskim SAS-om. Intenzivno radimo i na realizaciji komercijalnih sporazuma s United Airlinesom i Air Canadom. Izradili smo i projekt razvojnih potreba do 2012., koji je usklađen s našom ulogom u Star Allianceu i preuzimanjem pozicije regionalnog lidera. Na temelju projekta očekuje nas i zamjena zrakoplova kratkog doleta, što će nam omogućiti povoljniju strukturu flote, a time i bolje efekte upravljanja prihodima.
Kakva je budućnost kompanije s obzirom na vlasničku strukturu?
– Ciljate na proces privatizacije, što je neminovnost. Ali kad će do toga doći i u kojem obliku, prerano je govoriti. Odluku o tome donijet će hrvatska vlada, većinski dioničar tvrtke. Moj je zadatak i zadatak svih zaposlenika ostvarivati stabilne poslovne rezultate kako bi kompanija što spremnije dočekala potpunu liberalizaciju zrakoplovnog tržišta. Privatizacija bi nesumnjivo donijela snažno tržišno pozicioniranje. Osim toga, hrvatskom zračnom prijevozniku svjež kapital bio bi od velike važnosti za prodor u regiju. Riječ je o vrlo složenom procesu, što najbolje potvrđuju primjeri nacionalnih kompanija u okruženju kao, primjerice, mađarskog Maleva, koji je u sedmom pokušaju privatizacije.
Kakva je uloga nacionalnog avioprijevoznika u razvoju turizma u Hrvatskoj?
– Velika. Nama sezona počinje već u travnju i traje sve do kraja listopada, a za razliku od drugih, letimo i tijekom zimskih mjeseci. Vrijedi istaknuti kako smo samo na međunarodnim redovitim letovima ukupno prevezli više od 8,5 milijuna putnika. Svake godine uvodimo i posebne sezonske letove koji su u funkciji razvoja turizma, a
ZNANJE ZA RAZVOJ ZRAČNIH LUKA
Kakva je uloga Croatia Airlinesa u proširenju Zračne luke Zagreb?
– Zračna luka Zagreb naša je domicilna luka u kojoj počinje i završava većina naših letova. Iz toga se logično nameće zaključak da već godinama snažno podupiremo njezin rast i razvoj. Samo ove godine, od siječnja do travnja, u Zagreb smo našim zrakoplovima doveli 40.000 putnika više nego u istom razdoblju lani. Vjerujemo kako nam je u zajedničkom interesu, a to znači u interesu putnika, uskladiti razvojne smjernice. Croatia Airlines namjerava jačati suradnju s članicama Star Alliancea i ostvariti snažan prodor u regiju, a pritom smo orijentirani na ZL Zagreb kao čvorišnu zračnu luku. Zato se radujemo gradnji novog terminala i poboljšanju kvalitete prihvata i otpreme zrakoplova i putnika. Želimo svojim stručnim znanjima sudjelovati u tom projektu.
Prije svega pozdrav svima! upravo me zvao broker i reko da ce mi skiniti s racuna moju zaradu te ce mi racun biti u minusu jer sam sa svom lovom usao u druge dionice. dali imaju na to pravo? dali hanfa moze dati nalog da to brokeri naprave? dali je sve to po zakonu? zao mi je onih koji su izgubili lovu ali na ovakav nacin uzimat nama koji smo zaradili nije fer. sta mislite o tuzbi?
ako je HNAFA ponistila transakcije, onda mislim da ne mozete puno, teoretski bi se mogla tuziti HANFA jer je vama napravljena steta propustene dobiti, jer za to vrijeme dok trgovina NIJE bila prekinuta od strane HANFE, vi ste u dobroj vjeri trgovali dionicom CRAL (sto je vase legitimno pravo),a mogli ste trgovati nekom drugom dionicom, dakle, izgubili ste vrijeme a imate i oportunitetni trosak (u poslovnom svijetu ako neku tvrtku zavlacite odnosno hinite da zelite sklopiti ugovor, a kasnije odustanete, bit ce te tuzeni i platiti cete stetu za to)
s te strane to bi se moglo, vjerujem da postoje elementi, no realno, ako nemate puno novaca i dobrog odvjetnika bojim se da nema pomoci
sto se tice brokera, pa s obzirom da je ponisteno, njima preostaje samo to, naravno moraju vam vratiti proviziju, a s obzirom da su druge transakcije izvrsene, vi morate platiti te transakcije (dakle, vec vam je napravljena steta, no niste ni vi krivi ni broker, (jer oni su samo posrednici) kriva je HANFA sto nije odmah prekinula trgovanje, a ne da prekida a posteriori,) ovako su zakinuti oni koji su trgovali u dobroj vjeri (neovisno da li su spekulanti, daytrejderi, dugorocni investitori i svi ostali ), HANFA mora biti svijesna da trenutno na burzi ima mnogo pohlepnih i bez znanja koje je lako navuci, no to se moralo i ocekivati nakon ovakih najava IPO-a po medijima i brze i lake zarade na burzi i dionicama
cini mi se da ce na kraju uvesti pravilnik da ni jedna dionica ne smije imati vise od 100% (ili mozda 50%)rasta u jednom danu, neovisno o njenoj likvidnosti