Spajanje je u tijeku, kaže tako obavijest na ZSE.
A ovdje kratki članak o novoj firmi:
http://www.ezadar.hr/clanak/cromaris-novi-lider-u-marikulturi
Cromaris: Adris spojio kompanije za uzgoj i preradu ribe
Autor/izvor: SEEbiz
ZAGREB – Spajanjem tvrtki Cenmar iz Zadra, Marimirna iz Rovinja, Marikultura Istra iz Marčana i Bisage-Nit iz Kalija na otoku Ugljanu, rovinjska je Adris grupa objedinila svoje poslovanje vezano uz uzgoj i preradu ribe u novu tvrtku, Cromaris sa sjedištem u Zadru, objavljeno je danas iz Adrisa.
Spajanjem je, ističu iz Adrisa (ZSE:ADRS-P-A), nastala vodeća hrvatska tvrtka za marikulturu i lider u proizvodnji plemenite bijele ribe, koja više od 50 posto proizvode izvozi na tržišta zemalja Europske unije.
U Hrvatskoj Cromaris svoje proizvode nudi na više od 70 prodajnih mjesta trgovačkih lanaca te vlastite prodajne mreže, a iz Adrisa najavljuju da nova tvrtka u narednom razdoblju namjerava znatno povećati postojeće proizvodnje kapacitete.
Planirano je da se u pet godina proizvodni kapacitet Cromarisa poveća za oko tri i pol puta, čime bi do 2015. godine godišnja proizvodnja dosegnula 5.000 tona brancina i orade. U tom razdoblju, najavljuju iz Adrisa, Cromaris će ulagati i u izgradnju pogona za predrast u Plominu, pokretanje bio-proizvodnje te izgradnju pogona za preradu ribe.
Temeljni kapital nove tvrtke Cromarisa iznosi 60 milijuna kuna, a spajanje četiriju tvrtki – prethodnica provest će se zamjenom dionica.[/ [thumbsup] [thumbsup] [thumbsup] [wink] [wink] [wink]
Obzirom da više ne postoji poduzeće pod nazivom Cenmar d.d. kao niti dionica sa tickerom CNMR-R-A time, ali postoji novo poduzeće koje se zove Cromaris d.d. (i novom oznakom u SKDD CRMR-R-A) a koje je nastalo spajanjem ovoga društva sa još tri koja nemaju ovdje otvorene teme (2 manja i jedno veće) predlažem moderatorima da samo promijene naziv ove teme, više ne CNMR (Cenmar d.d.) nego CRMR (Cromaris d.d.).
Cromaris d.d.:
Oznaka V.P. CRMR-R-A
ISIN oznaka HRCRMRRA0005
CFI oznaka ESVUFR
Datum uključenja u dep. 13.10.2009
U poravnanju i namiri Da
Uključen u PiN 13.10.2009
Isključen iz PiN —
Naziv izdavatelja CROMARIS D.D.
Naziv V.P. CROMARIS D.D./REDOVNA DIONICA CRMR-R-A
Izdana količina 430.000
Temeljni kapital po dionici 139,53
Valuta nominalne vr. HRK
Datum izdanja —
Datum isteka —
Datum prve isplate —
Datum zadnje isplate —
Udjel nedospjele glavnice 1
Kamatna stopa 0
vlasnička struktura:
1. ADRIA RESORTS D.O.O. 361.438 84,06 Osnovni račun
2. FILIĆ ŽELIMIR 17.603 4,09 Osnovni račun
3. SMODLAKA NENAD 13.485 3,14 Osnovni račun
4. PECE DENIS 7.500 1,74 Osnovni račun
5. GRAD NIN 2.863 0,67 Osnovni račun
6. GRBAVAC ZVONKO 2.141 0,50 Osnovni račun
7. MARTINČIĆ MARKO 1.943 0,45 Osnovni račun
8. MIHALIĆ VALTER 1.922 0,45 Osnovni račun
9. RAPAIĆ DANIEL 1.350 0,31 Osnovni račun
10. DAMJANIĆ POZNANOVIĆ FIORELLA 1.218 0,28 Osnovni račun
Ukupno: 95,69
dakle ovdje 2 glavna čovjeka iz firme drže preko 7 % dionica, što vjerojatno znači da neće biti daljnjih ponuda za preuzimanje (da ovi hoće, prodali bi do sada) pa onda ni squeeze out-a, nego je vlasnička struktura zacementirana ovakva kakva je sada, a bar ovih 7,23 % (ako ne i još par ostalih) vjerojatno jako čvrsto (koliko i ovih 84,06 %) što znači da je stvarni free-float uistinu mali, ne 16 % kao što bi se učinilo na prvi pogled nego nekih 8 % (i manje, otprilike ovako 5-8 % recimo).
Sada je samo potrebno da netko zatraži uvrštenje u MTP pa da se s ovom dionicom možda počne trgovati… likvidnost će biti malecka obzirom na mali free float firme temeljnog kapitala 60 mil kn… ali obzirom na ambicije ove firme, čije ostvarenje jamči većinski vlasnik, a i druga 2 dioničara po redu kao vodeći znastvenici (svjetskog ranga) u ovome području i valjda glavni zaduženi za razvoj uzgoja u Cromaris-ovim ribogojlištima, sigurno da će dati sve od sebe da se planovi realiziraju, da njihove dionice zahvaljujući njihovom radu i radu svih ostalih kolega iz Cromaris-a i Adris-a koji pruža svu potrebnu podršku s vremenom postaju realno sve vrijednije i vrijednije.
Biti će lijepo ukoliko dođe ovo u MTP uloviti koju od ovih dionica, ako netko bude htio prodati… jer ovo je jedna od malih firmi u RH koji će u narednih 5 godina, narednih 10 godina… doživjeti jedan od najvećih uzleta u poslovanju, gledajući po fizičkom povećanju obujma poslovanja (već se u prvom petogodišnjim investicijskom ciklusu planira fizička realizacija povećati za 3-4 puta!) pogotovo po prihodima ovdje slijedi neviđen uzlet, jer će cijene i osnovnog proizvoda rasti, a ne samo njegova količinska produkcija, a pogotovo kada dođe do nekog višeg stupnja obrade… tada će prihod po kg biti nekoliko puta veći nego danas, a broj tih kg 3-4 puta veći nego danas, dakle prihodi će već za 5 godina biti cca. za red veličine iznad današnjih – a kako se povećanjem dodane vrijednosti razvojem složenijeg proizvoda i brenda dobiva i čestite marže, jasno je da će dobit ovdje već za 5 godina biti vjerojatno slična današnjem temeljnom kapitalu!
Za više od 5 godina ovdje bi ovako odokativno realni mcap bio dakle sigurno preko pola milijarde kn, a u tom slučaju niti free float od cca. 5 % nije nešto zanemaivo – zato će biti zanimljivo ako bude bilo moguće (netko bude htio prodati) kad ove dođe u MTP kupiti nešto ove u početku sigurno strašno nelikvidne dionice… ali s vremenom kako cijena bude rasla rasti će i likvidnost 😀
Kako im ide prodaja kao Cromarisu?
Ja samo znam da gđica. Ana Ugarković orade i/ili brancine kupuje svaki dan! 😀
Ja samo znam da gđica. Ana Ugarković orade i/ili brancine kupuje svaki dan! 😀
[/quote]
Kad nemaš novca za ozbiljniji marketing onda je i product placement kod Ane OK. Bolje išta nego ništa. Ipak se radi o poslu s niskom maržom pa i nije za očekivati velika marketinška ulaganja. Nadajmo se da trgovci neće odustati od plasmana pakirane ribe i da ne vrate sve korak u nazad u ovom inače zanimljivom projektu.
Ja samo znam da gđica. Ana Ugarković orade i/ili brancine kupuje svaki dan! 😀
[/quote]
Kad nemaš novca za ozbiljniji marketing onda je i product placement kod Ane OK. Bolje išta nego ništa. Ipak se radi o poslu s niskom maržom pa i nije za očekivati velika marketinška ulaganja. Nadajmo se da trgovci neće odustati od plasmana pakirane ribe i da ne vrate sve korak u nazad u ovom inače zanimljivom projektu.
[/quote]
ma trgovci su tu glavna karika, nema to smisla nešto previše reklamirati nego treba imati sa trgovačkim lancima dobre ugovore i to je to.
Inače je izvoz tu najvažniji, i trebao bi biti sve važniji tako da je tu bitno kakvi su odnosi sa stranim trgovačkim lancima… a što je posao krovne kompanije da se pobrine o tome. Cromaris samo neka napravi najbolju moguću ribu! 🙂 Dakle Mercator, Rewe grupa, Aldi… to su partneri s kojima treba imati i na dalje dobre odnose, sigurnu distribuciju kroz njihove kanale… Kod ovakvih proizvoda treba naći direktan, što direktniji pristup kupcima, bez ikakvih posrednika uključujući marketing kao skupu vrstu posredništva – jedini posrednik je trgovački lanac s kojim posluješ. Zašto će htjeti baš našu ribu? Zato što će naša biti najbolja i prihvatljive cijene. Dolazi vrijeme kada će omjer kvalitete (zdrava hrana) i cijene biti jedino što se gleda. Nije bitno niti da je najjeftinije (što je kod nekih od ovdje spomenutih do još juče zapravo najvažniji kriterij) nego da je najkvalitetnije, najsvježije… ali istovremeno ne najskuplje. Bitno je da oni mogu proizvesti takvu ribu – i onda će biti lako održavati partnerstva sa lancima – pogotovo kada ste na istoj valnoj duljini kao gore spomenuti koji inzistiraju na kvalteti ali ništa manje niti cijeni… ne može s njima raditi na velikim maržama, ali se može postići "dugoročna" i čvrsta partnerstva a to je bitno – da imamo tu ribu kamo distribuirati, sigurno! Ne da se moramo misliti hoće li tko kupiti ili ne, moramo imati neka sigurna tržišta a onda se dalje može širiti ovisno o mogućnostima/okolnostima.
Ja samo znam da gđica. Ana Ugarković orade i/ili brancine kupuje svaki dan! 😀
[/quote]
Kad nemaš novca za ozbiljniji marketing onda je i product placement kod Ane OK. Bolje išta nego ništa. Ipak se radi o poslu s niskom maržom pa i nije za očekivati velika marketinška ulaganja. Nadajmo se da trgovci neće odustati od plasmana pakirane ribe i da ne vrate sve korak u nazad u ovom inače zanimljivom projektu.
[/quote]
ma trgovci su tu glavna karika, nema to smisla nešto previše reklamirati nego treba imati sa trgovačkim lancima dobre ugovore i to je to.
Inače je izvoz tu najvažniji, i trebao bi biti sve važniji tako da je tu bitno kakvi su odnosi sa stranim trgovačkim lancima… a što je posao krovne kompanije da se pobrine o tome. Cromaris samo neka napravi najbolju moguću ribu! 🙂 Dakle Mercator, Rewe grupa, Aldi… to su partneri s kojima treba imati i na dalje dobre odnose, sigurnu distribuciju kroz njihove kanale… Kod ovakvih proizvoda treba naći direktan, što direktniji pristup kupcima, bez ikakvih posrednika uključujući marketing kao skupu vrstu posredništva – jedini posrednik je trgovački lanac s kojim posluješ. Zašto će htjeti baš našu ribu? Zato što će naša biti najbolja i prihvatljive cijene. Dolazi vrijeme kada će omjer kvalitete (zdrava hrana) i cijene biti jedino što se gleda. Nije bitno niti da je najjeftinije (što je kod nekih od ovdje spomenutih do još juče zapravo najvažniji kriterij) nego da je najkvalitetnije, najsvježije… ali istovremeno ne najskuplje. Bitno je da oni mogu proizvesti takvu ribu – i onda će biti lako održavati partnerstva sa lancima – pogotovo kada ste na istoj valnoj duljini kao gore spomenuti koji inzistiraju na kvalteti ali ništa manje niti cijeni… ne može s njima raditi na velikim maržama, ali se može postići "dugoročna" i čvrsta partnerstva a to je bitno – da imamo tu ribu kamo distribuirati, sigurno! Ne da se moramo misliti hoće li tko kupiti ili ne, moramo imati neka sigurna tržišta a onda se dalje može širiti ovisno o mogućnostima/okolnostima.
[/quote]
Vidim da ti više leže financije, a manje komercijala. Ako se već misliš šlepati u distribuciji na snagu duhanskog biznisa onda si ograničen na 2-3 tržišta (HR,BiH,SRB). Što bi s obzirom na kapacitete trebalo biti dovoljno. No opet moraš dati razlog potrošačima zašto da uzmu tvoju upakiranu ribu iz frižidera, a ne onu "no name" u ribarnici. Za aktiviranje tih razloga (zapravo se radi sadržajno o brandu) zadužen je marketing tako da bez njega i ne možeš. Put koj predlažeš je samo jedan, a to je put u "pakao generičke robe" gdje igra samo cijena. Veselio bi me da izgrade prepoznatljiv proizvod, no nekako mi se čini da su u samom startu krenuli s imenom u koje treba puno uložiti kako bi potrošači shvatili o čemu se radi. Valjda su meštri iz duhana nešto naučili na svojim "Respect" cigaretama. 🙂