Čemu sumnjive koncesije uz siguran novac EU?

Naslovnica Forum Komentari članaka Čemu sumnjive koncesije uz siguran novac EU?

Forum namijenjen komentiranju objavljenih članaka.

I zračna luka u Sofiji je izgrađena dijelom iz fondova EU.

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"

Pa dva su osnovna problema.
Prvi:

loki07, 23.07.2013. u 15:39

gotovo 85% financirala EK

Jer država nema ni tih 15%.

i drugi

loki07, 23.07.2013. u 15:39

Očito su studije izvedivosti pokazale da ti projekti imaju smisla jer ih u suprotnome Komisija ne bi odobrila.

Jer ti projekti realno nemaju ni smisla ni isplativosti – ni autoceste ni Pleso.
Ali to se želi sagraditi u Keynesianskom stilu jer se vjeruje da će se tako nešto pokrenuti. I jer se ne zna što bi se drugo moglo napraviti.

Loki

A Pelješac?

Bravo loki07! Da bi riječ dodao! Jedino me zanima što se u EU svarno misli o mostu kod Pelješca. Dr. Ivi Bičanić je svojevemeno u časopisu Bankamagazine objavio analizu u kojoj iznosi tvrdnju de će taj most biti najbijeliji i najveći bijeli slon u Evropi a vjerojatno i šire jer ga zapravo nitko ne treba.

I meni se kao laiku nameće misao tko će taj most uopće koristiti i kome zapravo treba da bi prelazio preko njega. Da nije njegova glavna svrha tek spajanje dva teritorija (a la koridor Brčko?) Ne bi me začudilo da sve što se inkasira “monetizacijom” autocesta i aerdromom Pleso ode na izgradnju tog bijelog slona (i vjerojatno više). Da li je netko sačinio takvu kalkulaciju?

Poslije EU -iskustava sa zracnim lukama u Spanjoskoj, u koje je ulupano puno EU- novca a koje sada zjape prazne, sumnjam da ce EU tako lako financirati ovakve projekte. Uostalom, mi imamo EU-kvotu i treba dobro razmisliti, koje projekte kandidirati za sufinanciranje a koje prepustiti trzistu.

Kako ste samo kratkovidni. Kako ne treba zracna luka? Pa Pleso ako se ikako zeli razviti nuzno treba nove kapacitete, 12-24 bridge-a i moderni terminal + duzu pistu za prekoocenske letove. Glavni problem u ovoj drzavi je nedostatak vizije prije svega, a ne nedostatak novca. Zagreb bi se preko Plesa trebao natjecati s Viennom jer mozemo biti jeftiniji i konkurentniji za sve letove prema srednjoj/istocnoj europi i bliskom istoku. Samo kad to nekome iz managementa Plesa spomenes – gledaju te k’o pura glistu!

Ključ je mentalitet
Za VasIsusK

U Vašem kratkom postu je ogromna kontradikcija koje očito niti sami niste svjesni. Pa sami kažete da menadžment “gleda kao pura glistu” kada im spomeneš ambiciozni plan razvoja. Naime, najjednostavnije je sagraditi aerodrom ali je teško ili vrlo teško naći za njega prave kadrove, a skoro nemoguće namjestiti prave rukovodeće. Pa Radimir Čačić je svojevremeno ustanovio da Pleso ima dva puta više zaposlenih od Beograda! Tko će otpustiti taj višak?

Kako dobro kažu Nijemci: “Der Schluessel liegt im Mentaelitaet” (Ključ je u mentalitetu). Dakle ništa što je visoko ambiciozno, kompleksno i orijentirano na dugi rok još dosta dugo u Hrvatskoj neće imati šanse postati profitabilno jer je, što se tiče dugoročnog razvoja Hrvatske, njen slučaj već zaključen. Kako ste samo došli na ideju da bi Pleso moglo konkurirati Beču?

I još nešto: Hrvatska djeli s nizom drugih država (ne samo na Balkanu) jedan ogroman problem. Evo kako ga je svojevremeno dobro formulirao jedan američki biznismen: “Da, da, imate vi i visokosposobne i vrhunske kadrove. Ali oni kod vas nikada i nigdje ne isplivavaju na vrh sistema”. Značaj čelnog čovjeka za poslovanje firme/kompanije pretpostavljam da Vam je poznat.

Očekivati da će pravi čovjek doći na vrh Plesa je isto kao očekivati da takav čovjek dođe na čelo Croatialinesa, HTV-a, HGK, Hrvatskih Autoosesta itd.

Da zaključim: uvijek padamo na istom: sve, sve, sve – samo nikada ne ono pravo.


Kako ste samo kratkovidni. Kako ne treba zracna luka? Pa Pleso ako se ikako zeli razviti nuzno treba nove kapacitete, 12-24 bridge-a i moderni terminal + duzu pistu za prekoocenske letove. Glavni problem u ovoj drzavi je nedostatak vizije prije svega, a ne nedostatak novca. Zagreb bi se preko Plesa trebao natjecati s Viennom jer mozemo biti jeftiniji i konkurentniji za sve letove prema srednjoj/istocnoj europi i bliskom istoku. Samo kad to nekome iz managementa Plesa spomenes – gledaju te k'o pura glistu!

Ne nije točno. Potpuno krivo gledanje. Ne Plesu ne treba novi kapaciteti, nova pista ni moderni terminal. Za razvoj Plesu trebaju PUTNICI !. A putnika nema.
Da možemo izokrenuti tezu i reći, pa putnika nema jer nema kapaciteta, ali tko god je bio na Plesu zna da to nije točno. Aerodrom uglavnom zjapi prazan i slobodnih kapaciteta i sa sadašnjom tehnologijom ima.
Da, možda ne mogu slijetati A380 i 747, ali da li itko tim avionima uopćer želi dopremati ljude u HR i što bi ti ljudi ovdje radili.
Konkurencija Beču je smiješna. Nitko neće ići u Zagreb, pa putovat 6 sati do Beča. Bečki aerodrom nema promet zato što ima veliki i moderni aerodrom, već zato što je u glavnom gradu jedne od najboljih malih ekonomija na svijetu.

To razmišljanje tipa: “If you build it, they will come” je ono što je krivo u cijeloj prići.

Loki



Kako ste samo kratkovidni. Kako ne treba zracna luka? Pa Pleso ako se ikako zeli razviti nuzno treba nove kapacitete, 12-24 bridge-a i moderni terminal + duzu pistu za prekoocenske letove. Glavni problem u ovoj drzavi je nedostatak vizije prije svega, a ne nedostatak novca. Zagreb bi se preko Plesa trebao natjecati s Viennom jer mozemo biti jeftiniji i konkurentniji za sve letove prema srednjoj/istocnoj europi i bliskom istoku. Samo kad to nekome iz managementa Plesa spomenes – gledaju te k'o pura glistu!

Ne nije točno. Potpuno krivo gledanje. Ne Plesu ne treba novi kapaciteti, nova pista ni moderni terminal. Za razvoj Plesu trebaju PUTNICI !. A putnika nema.
Da možemo izokrenuti tezu i reći, pa putnika nema jer nema kapaciteta, ali tko god je bio na Plesu zna da to nije točno. Aerodrom uglavnom zjapi prazan i slobodnih kapaciteta i sa sadašnjom tehnologijom ima.
Da, možda ne mogu slijetati A380 i 747, ali da li itko tim avionima uopćer želi dopremati ljude u HR i što bi ti ljudi ovdje radili.
Konkurencija Beču je smiješna. Nitko neće ići u Zagreb, pa putovat 6 sati do Beča. Bečki aerodrom nema promet zato što ima veliki i moderni aerodrom, već zato što je u glavnom gradu jedne od najboljih malih ekonomija na svijetu.

To razmišljanje tipa: "If you build it, they will come" je ono što je krivo u cijeloj prići.
[/quote]

Mozda si djelomicno u pravu, ali hoces li reci da koncesionar uopce ne vidi priliku za zaradu a svejedno se upusta u toliki projekt? Ne vjerujem u to… koliko sam shvatio, oni imaju vise luka, i ocito ima neka racunica.

Prica da se uopce ne moze dovesti vise putnika ne stoji. Moze se. Koliko, to je druga stvar. Uostalom, taj aerodrom je u stvarno sramotnom stanju. Poluvaljak-kantica od lima. Uzas i sramota, banana africke zemlje su daleko bolje, a bome i neki mali aerodromi kod nas.

Vidjet ces da ce broj putnika narasti, kad se aerodrom sredi i dovedu nove firme i linije. 100% sam siguran u to.

Zaboravljas da je i jedan od razloga za manji promet cijena karata. CA npr ima bolesno i apsurdno skupe karte, British i svi drugi su puno jeftiniji-njihovi su avioni puni a CA klize u stecaj. S vise firmi, vise low cost letova, vis elinija, konkurencije, izbora, cijene ce biti nize. Osim toga, sad smo u EU i uskoro ce to biti regionalna Schengen luka. Koncesionar ce se truditi da dovede sto vise firmi, jer to znaci zaradu, a za nas znaci nize cijene, vise linija, i veci izbor.

@razer,

Malo teoretiziraš. Ako si 100% siguran onda uloži svoje novce.

To što je koncesionar ušao u tu priču više znači da očekuje da će dobiti naknadne benefite od vlade što je već i pokušava iskamčiti pojednostavljivanjem i pojeftinjenjem projekta. Što će još od toga biti tek ćemo vidjeti, ali lako moguće da će se francuzi odreći koncesije i neće napraviti ništa.

Sa Plesa ne leti samo CA već desetljećima. Ne znam ja na koji aerodrom misliš ali ja na Plesu nije tako loše. Zapravo uopće nije važno kako aerodrom izgleda jer je on slika države u kojoj živimo. Bolje se koncentrirajmo da bolje živimo pa će i novi aerodrom doći, jer ovako je to malograđanština i provincijalizam koji su nam doveli npr. velebne rukometne dvorane itd.

Loki



@razer
,

Malo teoretiziraš. Ako si 100% siguran onda uloži svoje novce.

To što je koncesionar ušao u tu priču više znači da očekuje da će dobiti naknadne benefite od vlade što je već i pokušava iskamčiti pojednostavljivanjem i pojeftinjenjem projekta. Što će još od toga biti tek ćemo vidjeti, ali lako moguće da će se francuzi odreći koncesije i neće napraviti ništa.

Sa Plesa ne leti samo CA već desetljećima. Ne znam ja na koji aerodrom misliš ali ja na Plesu nije tako loše. Zapravo uopće nije važno kako aerodrom izgleda jer je on slika države u kojoj živimo. Bolje se koncentrirajmo da bolje živimo pa će i novi aerodrom doći, jer ovako je to malograđanština i provincijalizam koji su nam doveli npr. velebne rukometne dvorane itd.

Pa i ti teoretiziras, oprosti 🙂 Ne mogu ja nista uloziti jer nisam u toj poziciji niti mogu napraviti takvu racunicu kao sto moze koncesionar. Ja sam siguran da se broj putnika moze povecati, to sam 100% siguran, koliko-to je druga prica. Takoder, koliko je potrebno aerodrom siriti/obnavljati, to je opet druga prica.

Koliko znam, koncesionaru vlada zasada ne garantira nista, i opet ce ici graditi. No vidjet cemo.

Da, Pleso izgleda lose. Ako si vidio vise aerodroma, cak i manjih kod nas, Pleso je stvarno koma. Jedino je dobro sto brzo dodes s jednog mjesta an drugo.

Smatram da je aerodrom dobar projekt, za razliku od mnogih drugih. U ovom slucaju koncesionar investira, pa to nije isto kao npr dvorane. Mislim da je usporedba dvorana s aerodromom kriva.

Sto se tice toga da bolje zivimo, to se ja slazem, ali to nedje preko noci niti je ova vlast uopce sposobna ista ucniti u tom smjeru. Naravno da infrastrukturni projekti sami po sebi ne mogu nista, ali uopce ne vidim nista lose u ovom-posebice ako sve plati koncesionar

BTW, ja sam bio protiv gradnje onolikih ac, a protiv dvorana sam bio skroz. Ali mislim da je ovo malo drukcija situacija.

Ova gđica/gđa Vela je poznata po svom prosipanju pameti. Piše da je “konzultantica za EU fondove”. Dajte navedite koliko sredstava i za koje projekte ste vi gosp. Vela uspjeli dobiti sredstva iz EU fondova?? Malo mi je čudno jer se u sve razumijete od poljoprivrede do zračnih luka za sve znate što je najbolje i da će se upravo uz Vašu pomoć ista sredstva lakoćom namaknuti. Ako se već hoćete baviti “konzultacijama” dajte prvo naučite ne miješati kruške i jabuke. Ako ste stvarno toliko dobri da za sve što pišete znate nabaviti novac onda pokažite to javno da vidimo za što ste Vi to uspjeli pribaviti sredstva? Ili lakše koliko je tvrtka u kojoj radite realizirala sredstava iz EU fondova??Razgovarao sam s jednim njemačkim konzultantnom i čovjek mi je rekao da još nije upoznao konzultanta koji se u sve razumije i svime bavi. Tvrtka u kojoj radi je izvrtila preko 3 MLRD Eura (milijarde) EUR iz EU fondova. Hvala!

New Report

Close