Brodari i usporedba brodara

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska Brodari i usporedba brodara

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

Slažem se sa komentarom kolege Lopine u vezi ULPL i TNLP. P/E naravno nije sam dovoljan za ocijenu pravedne cijene, posebno zbog čestih izvanrednih prihoda. Ima tu još puno posla za analitičare…


Mogli bi se ravnati prema mediteranskoj plovidbi – ako ona vrijedi 500 kn po dionici, mislim da možemo umjesto P/E 10 za ostale brodare koristiti P/E 100 – znači ATPL 35.000 kn itd.

To je još drastičniji primjer kako p/e nije jedino bitan.Dapaće i nije bitno što je bilo već što će biti.
P/e može biti i negativan,pa ipak cijena dionice može rasti jer se očekuje promjena smjera.I to treba
nanjušiti da bi zaradili u ovom poslu.Treba djelovati ranije .

Sorry Topalov, ali mene zanima projekcija P/E s današnjom cijenom dionice na određeni datum u budućnosti. Pretpostavi operativni P/E od ATPL-a na 10 sa 31.12.2008
i onda mi reci cijenu dionice. Možeš li? Nije teško. Ajde sad to isto napravi za LPLH (ako znaš i imaš temelj za pretpostavku, ja naime nemam i neznam, ali znam da im je gazda najavio manju dobit za 2008…), a vi se kockajte…

Evo može, projekcija operativne dobit ATPL u 2008. nek bude recimo 450 mil. kn.
Projekcija operativne dobiti LPLH u 2008. nek bude recimo 50 mil. kn.

Dakle.
EPS ATPL za 2008. = 353 kn – P/E=7,56 (pri cijeni 2670 kn)
EPS LPLH za 2008. = 75,5 kn – P/E= 5,19 (pri cijeni 391,55 kn)

Iskreno, ja volim ATPL i to je moj najdraži brodar. No trenutna izrazito niska cijena LPLH ponukala me da kupim nešto dionica i smatram da nisam pogriješio. LPLH pri današnjim cijenama ima i bolje sadašnje multiple i bolje buduće, bar za 2008. Za 2009. ako ostanu iste vozarine ko danas sigurno da ATPL ima prednost.

Ulaganje u ATPL je u velikoj mjeri ulaganje u budućnost, pa mislim da je to više kocka nego ulaganje u LPLH.

svaka čast lopina za onu plahtu gore [thumbsup]
inače, ako netko ima vremena i volje bilo bi zgodno malo usporediti koliko je koji brodar uprihodio od vozarina (bez prodaje brodova) ovaj zadnji kvartal i/ili u prošla 4, pa to usporediti sa veličinom flote ili NAVom (i cjelokupnom imovinom) npr. to je prošlost naravno, ali bi bilo zgodno vidjeti i na taj način kako su iskoristili dosadašnji market.

Never pay the slightest attention to what a company president ever says about his stock. Bernard Baruch


svaka čast lopina za onu plahtu gore [thumbsup]
inače, ako netko ima vremena i volje bilo bi zgodno malo usporediti koliko je koji brodar uprihodio od vozarina (bez prodaje brodova) ovaj zadnji kvartal i/ili u prošla 4, pa to usporediti sa veličinom flote ili NAVom (i cjelokupnom imovinom) npr. to je prošlost naravno, ali bi bilo zgodno vidjeti i na taj način kako su iskoristili dosadašnji market.

Pa ajde napravi ti, žrtvuj se malo za nas!



Dragi kolege. Evo napravio ja domaću zadaću. P/E=10. Zarade 31.03.2007.-31.03.2008.

ULPL
P/E=10 3.056,96
11.06. 2.260,00
Diskont 35,26%

Mislim da ova kratka analiza pokazuje koliko su neutemeljene izjave kolege Governora kad govori o multiplima i kaže da su multipli ostalih brodara lošiji od ATPL. Očito je i to da postoji velika razlika među ”ostalim brodarima”.

Pohvala na velikom trudu.
Ne znam za TNPL , a računica za ATPL , JDPL i LPLH po mom štima.
Ipak , kod ULPL se ne slažem.U obzir su uzeti izvanredni prihodi od prodaje brodova , koji su presudno utjecali na rezultat (2007. čine 80 % neto-dobiti).Bez njih je neto dobit za navedeno razdoblje oko 80 mil kn , što znači EPS od oko 140 , te vrijednost uz P/E = 10 od 1.400.
To znači da se ne trži po diskontu , nego sa premijom od oko 60 %.
[/quote]

Mislim da će dobit po dionici za 2008 iznositi oko 180 kn,bez eventualnih prinova s obzirom na veliki
rast vozarina u suhom ali i u mokrom dijelu.Ali svaka kupnja preko p/e 10 tj. 2.000 dugoročno
predstavlja rizik.Međutim,ne smije se zaboraviti da trezor intervenira na tržištu kada dionica pada i
da se vlasnici osjećaju zaštićeni,a eventalna buduća dokapitalizacija ,koji svi očekuju dodatno potiće
vlasnike da čak i dokupljuju.Ova dionica je raj za špekulante.Do kada?



Ajmo kod nas napravit brodare sve na p/e 10 [smiley]

P/S je bolji pokazatelj mogučih zarada u budučnosti,ali samo iz vozarina.

Usporedba veličine flote u DWT prema tržišnoj kapitalizaciji bi pokazao koji brodar ima najveći
potencijal rasta.Naravno da bi trebalo uzeti diskont prema starosti flote,te bi taj diskont trebao
biti največi za LPLH koja ima najstariju flotu,a najmanji za ULPL.Ali zato ULPL neće imati
dobit iz prodaje brodova.Plesali su samo jedno ljeto.A LPLH će stalnom prodajom i u budućim
razdobljima ostvarivati dobit od prodaje brodova,pa čak ako idu u rezalište,a amortizacija je
nikakva,a održavanje skuplje,ali sve u svemu vrlo dobra perspektiva.

Koliko je opasna usporedba samog p/e najbolje pokazuje procijena fair cijene za ULPL 3.057 br,a za
TNPL 3.024.

ULPL br. dionica 580.000 X 3.057= 1.773 mil.tržišna kapitalizacija

TNPL br.dionica 626.385X 3.024= 1.894 mil tržišna kapitalizacija

TNPL uskoro u flotu dobiva dva tankera koji su već gotovo isplaćeni/mislim 80%/,sa ukupno 330.000
DWT što je otprilike kao cjelokupna flota ULPL od tri tankera i tri bulkariera ,a da ostatak flote
od preko jedan/1/ milijun DWT /vrijedi 1.894-1.773=121 mil kuna.

Kao što vidimo ovo je drastičan primjer ,kako možete donijeti krive financijske odluke,jer TNPL
ima flotu trostruko veću od ULPL,a tržišna kapitalizacija gotovo ista,prema izračuna p/e.
Tri puta veća flota vrijedi tri puta više ,te bi po tom izračuna fair cijena TNPL trebala biti oko
9.000,ako je fair cijena ULPL 3.000.I jednu i drugu dinicu treba diskontirati.Koliko.Ako TNPL
vrijedi 3.000 ULPL vrijedi toliko malo da ne mogu napisati.

Zadnjih dana tankerske vozarine su skočile 4 %,,veće su 80 % nego lani ,na najvećim visinama u
zadnje dvije godine,dok istovremeno vozarine za rasute terete padaju,što smanjuje razlike među
brodarima,te veličina flote,godine starosti brodova,a i koeficijent zaduženosti bi trebali biti bitni
pri donošenju odluka pri kupnji brodara.
prednost
[/quote]
mozda jedno glupo pitanje- od kud ti ovaj broj dionica za ULPL, pa kaj ih nema 400 tisuca a ne 580?

Nakon dokapitalizacije LPLH ima 580.000 dionica.Na bilancu IQ 2008 na mjesto blagajna pribroji
72 mil kuna koje su uplaćene kao 180.000 dionica po nominali od 400.Dakle,povećati blagajnu za
72mil ,a broj dionica sa 400.000 na 580.000 i onda u izračun.Jer to je činjenica.

Ne bih vam dijelio lekcije,ali očito ne pratite dovoljno ovu našu nazovimo burzu.Svi smo gubitnici,a
bez pune informiranosti možemo ostati i bez gaća.

Želim vam puno uspjeha!


Nakon dokapitalizacije LPLH ima 580.000 dionica.Na bilancu IQ 2008 na mjesto blagajna pribroji
72 mil kuna koje su uplaćene kao 180.000 dionica po nominali od 400.Dakle,povećati blagajnu za
72mil ,a broj dionica sa 400.000 na 580.000 i onda u izračun.Jer to je činjenica.

Ne bih vam dijelio lekcije,ali očito ne pratite dovoljno ovu našu nazovimo burzu.Svi smo gubitnici,a
bez pune informiranosti možemo ostati i bez gaća.
nismo mi svi gubitnici , lijepo se može zarađivati kada shvatiš psihologiju mase
šaljem ti sliku za avatar , umjesto jedinice
Želim vam puno uspjeha!


Nakon dokapitalizacije LPLH ima 580.000 dionica……

Pemac , ULPL , a ne LPLH.

da, pitao sam za ulpl jer u post se računa trz- kapitalizacija za ulpl ne losinjsku


A kak možeš biti siguran? Ja bi rado da opet mogu kupit na tim rezinama ali čisto sumljam. Kolko boljih firmi od ATPL u RH znaš?

Ako je to tako jel mi možeš opravdati današnji pad vrijednost ATPL u odnosu na drugim brodarima. Hvala

New Report

Close