Mene zanima 70 milja kuna dobiti Lošinjske plovidbe, 700 milja kuna dobiti Atlantske plovidbe, 150 milja Uljanik plovidbe, 100 milja Jadroplova i 300 milja Tankerske plovidbe. I P/E 10 pri tim cijenama. To mene zanima. BDI je sporedan.
gledam ovaj DRYS na P/E 4,8 i EGLE na P/E 21,8 pa si mislim… da se skupimo i pošaljemo jedno pismo američanima da se poravnaju lijepo svi na P/E 10? a ne ovako … samo nas zbunjuju [smiley]
evo odmah, druže tito [lol]
Dragi kolege. Evo napravio ja domaću zadaću. P/E=10. Zarade 31.03.2007.-31.03.2008.
ATPL
P/E=10 3.349,60
11.06. 2.670,00
Diskont 25,45%
LPLH
P/E=10 797,17
11.06. 391,55
Diskont 103,59%
TNPL
P/E=10 3.024,18
11.06. 4.000,46
Diskont -24,40%
JDPL
P/E=10 398,97
11.06. 600,00
Diskont -33,50%
ULPL
P/E=10 3.056,96
11.06. 2.260,00
Diskont 35,26%
Mislim da ova kratka analiza pokazuje koliko su neutemeljene izjave kolege Governora kad govori o multiplima i kaže da su multipli ostalih brodara lošiji od ATPL. Očito je i to da postoji velika razlika među ”ostalim brodarima”.
Mene zanima 70 milja kuna dobiti Lošinjske plovidbe, 700 milja kuna dobiti Atlantske plovidbe, 150 milja Uljanik plovidbe, 100 milja Jadroplova i 300 milja Tankerske plovidbe. I P/E 10 pri tim cijenama. To mene zanima. BDI je sporedan.
gledam ovaj DRYS na P/E 4,8 i EGLE na P/E 21,8 pa si mislim… da se skupimo i pošaljemo jedno pismo američanima da se poravnaju lijepo svi na P/E 10? a ne ovako … samo nas zbunjuju [smiley]
[/quote]
Ova usporedba pokazuje koliko treba truda uložiti truda u ozbiljne analize brodara.Naročito opasno
mogu biti istiniti podaci iz nekih stranih ili domačih brodara,jer ovi podaci pokazuju prošlost,a mi bi
trebali kupovati sadašnjost sa dobrim predviđanjima budućnosti,ali uračunavajući i rizike koji su u
ovom biznisu izuzetno veliki s obzirom na velike promjene cijena vozarina.
Samo veliki rad nam može donijeti dobre odluke.Forum mi je jako puno pomogao da donekle naučim
nešto od ove problematike.Svim novim ulagačima bi preporučio da prouće sve što je napisano
o brodarima.Nakon petnaestak dana proučavanja možda bi mogli bili sposobni donijeti odluku.Nikako
ne treba žutiti.
P/E je bitan za vrijednost dionice.Ali ima manu,jer to je prošlost.A mi bi trebali kupiti budućnost.
Povijest je učiteljica života.I za to proučimo prošlost da bi predvidjeli budućnost.A na burzi vlada
zakon đungle,borba za opstanak i ono što je vrijedilo prije ne vrijedi i sada.I zato najviše zdrave
seljačke pameti.
Mislim da ova kratka analiza pokazuje koliko su neutemeljene izjave kolege Governora kad govori o multiplima i kaže da su multipli ostalih brodara lošiji od ATPL. Očito je i to da postoji velika razlika među ”ostalim brodarima”.
Sorry Topalov, ali mene zanima projekcija P/E s današnjom cijenom dionice na određeni datum u budućnosti. Pretpostavi operativni P/E od ATPL-a na 10 sa 31.12.2008
i onda mi reci cijenu dionice. Možeš li? Nije teško. Ajde sad to isto napravi za LPLH (ako znaš i imaš temelj za pretpostavku, ja naime nemam i neznam, ali znam da im je gazda najavio manju dobit za 2008…), a vi se kockajte…
Dragi kolege. Evo napravio ja domaću zadaću. P/E=10. Zarade 31.03.2007.-31.03.2008.
ULPL
P/E=10 3.056,96
11.06. 2.260,00
Diskont 35,26%
Mislim da ova kratka analiza pokazuje koliko su neutemeljene izjave kolege Governora kad govori o multiplima i kaže da su multipli ostalih brodara lošiji od ATPL. Očito je i to da postoji velika razlika među ”ostalim brodarima”.
Pohvala na velikom trudu.
Ne znam za TNPL , a računica za ATPL , JDPL i LPLH po mom štima.
Ipak , kod ULPL se ne slažem.U obzir su uzeti izvanredni prihodi od prodaje brodova , koji su presudno utjecali na rezultat (2007. čine 80 % neto-dobiti).Bez njih je neto dobit za navedeno razdoblje oko 80 mil kn , što znači EPS od oko 140 , te vrijednost uz P/E = 10 od 1.400.
To znači da se ne trži po diskontu , nego sa premijom od oko 60 %.
Dragi kolege. Evo napravio ja domaću zadaću. P/E=10. Zarade 31.03.2007.-31.03.2008.
ULPL
P/E=10 3.056,96
11.06. 2.260,00
Diskont 35,26%
Mislim da ova kratka analiza pokazuje koliko su neutemeljene izjave kolege Governora kad govori o multiplima i kaže da su multipli ostalih brodara lošiji od ATPL. Očito je i to da postoji velika razlika među ”ostalim brodarima”.
Pohvala na velikom trudu.
Ne znam za TNPL , a računica za ATPL , JDPL i LPLH po mom štima.
Ipak , kod ULPL se ne slažem.U obzir su uzeti izvanredni prihodi od prodaje brodova , koji su presudno utjecali na rezultat (2007. čine 80 % neto-dobiti).Bez njih je neto dobit za navedeno razdoblje oko 80 mil kn , što znači EPS od oko 140 , te vrijednost uz P/E = 10 od 1.400.
To znači da se ne trži po diskontu , nego sa premijom od oko 60 %.
[/quote]
Dragi kolega Špancir. Istina je da su u izračun uključeni i izvanredni prihodi koji su najviši kod ULPL, ali također visoki kod ATPL i LPLH. a šta ćemo sa njima? Ipak su to prihodi, kupiš brod jeftino pa ga prodaš skupo, slično ko i sa dionicama… P/E se odnosi na povijesne podatke, mogli bi neku poštenu prognozu dobiti za 2008. napraviti pa onda usporedbu po P/E = 10.
Ajmo kod nas napravit brodare sve na p/e 10 [smiley]
P/S je bolji pokazatelj mogučih zarada u budučnosti,ali samo iz vozarina.
Usporedba veličine flote u DWT prema tržišnoj kapitalizaciji bi pokazao koji brodar ima najveći
potencijal rasta.Naravno da bi trebalo uzeti diskont prema starosti flote,te bi taj diskont trebao
biti največi za LPLH koja ima najstariju flotu,a najmanji za ULPL.Ali zato ULPL neće imati
dobit iz prodaje brodova.Plesali su samo jedno ljeto.A LPLH će stalnom prodajom i u budućim
razdobljima ostvarivati dobit od prodaje brodova,pa čak ako idu u rezalište,a amortizacija je
nikakva,a održavanje skuplje,ali sve u svemu vrlo dobra perspektiva.
Koliko je opasna usporedba samog p/e najbolje pokazuje procijena fair cijene za ULPL 3.057 br,a za
TNPL 3.024.
ULPL br. dionica 580.000 X 3.057= 1.773 mil.tržišna kapitalizacija
TNPL br.dionica 626.385X 3.024= 1.894 mil tržišna kapitalizacija
TNPL uskoro u flotu dobiva dva tankera koji su već gotovo isplaćeni/mislim 80%/,sa ukupno 330.000
DWT što je otprilike kao cjelokupna flota ULPL od tri tankera i tri bulkariera ,a da ostatak flote
od preko jedan/1/ milijun DWT /vrijedi 1.894-1.773=121 mil kuna.
Kao što vidimo ovo je drastičan primjer ,kako možete donijeti krive financijske odluke,jer TNPL
ima flotu trostruko veću od ULPL,a tržišna kapitalizacija gotovo ista,prema izračuna p/e.
Tri puta veća flota vrijedi tri puta više ,te bi po tom izračuna fair cijena TNPL trebala biti oko
9.000,ako je fair cijena ULPL 3.000.I jednu i drugu dinicu treba diskontirati.Koliko.Ako TNPL
vrijedi 3.000 ULPL vrijedi toliko malo da ne mogu napisati.
Zadnjih dana tankerske vozarine su skočile 4 %,,veće su 80 % nego lani ,na najvećim visinama u
zadnje dvije godine,dok istovremeno vozarine za rasute terete padaju,što smanjuje razlike među
brodarima,te veličina flote,godine starosti brodova,a i koeficijent zaduženosti bi trebali biti bitni
pri donošenju odluka pri kupnji brodara.
prednost