U prvom kvartalu najbolji omjer cijene i dobiti među brodarima ima naravno Atlantska plovidba (P/E samo za kvartal već oko 15), ali ipak treba uzeti prodaju broda. Druga je Lošinjska plovidba (kvartalni P/E oko 25), da Atlantska nije prodala brod bila bi Lošinjska prva. Zatim idu Tankerska i Uljanik plovidba (kvartalni P/E oko 35). U principu sve ove firme su podcijenjene, jer će im godišnji P/E u 2008. očito biti ispod 10. Jadroplov je naravno najlošiji, preporučam im da pošalju nekog šegrta u Lošinjsku plovidbu da dozna kako se upravlja tečajnim razlikama
Kod ATPL-a mi je projicirani godišnji operativni P/E (bez prodaje brodova) ispod 8 na cijeni od 3000kn, + 600 milja na računu već sad. A vi se igrajte s drugim ligama koliko vas volja… Ne bojim se ni Amera ni nafte, ni Drys-a, ni BDI-ja, ni strašila na asku. Volio da rokne ispod 2500, da ulupam i ovo casha što mi je ostalo. Na 2000 prodajem zemlju…
ajd bok vam!
[/quote]
ATPL je izvrsna firma jer u ovom trenutku skupo prodaje svoje usluge.Ali to rade i ostali brodari,a pojam druga liga ,naročito za TNPL ,koji je i dalje sa daleko najvećom flotom,koja će pored
Donata dobiti i dva najmodernija aframaxa od 165.000 DWT sa ukupno preko 1.5 mil DWT.
LPLH je drugoligaš koji igra prvoligaški-izvrsni rezultati
ULPL se zadnjih dana prvoligaški trži_jedina raste od svih brodara
JDPL bi bio odličan ,da nema državu kao vlasnika i možda je i on stvarno druga liga,ali sa eventualnom
privatizacijom ide u Ligu 5.
Preporučio bi vam da dobro vodite računa o tim "drugoligašima" jer kada postanu prvoligaši cijena će
im biti prvoligaška,a rast potencijalno puno veći.Treba ih kupiti prije.
Preporučio bi vam da dobro vodite računa o tim "drugoligašima" jer kada postanu prvoligaši cijena će
im biti prvoligaška,a rast potencijalno puno veći.Treba ih kupiti prije.
slažem se.
Iako američki indeksi i nisu nešto pali , ove je životinje nešto jako uplašilo.
A što , saznao je švedski kuhar:
"..Bulkindeksen Baltic Dry Index faller 304 poeng til 11.105 poeng i dag. Det tilsvarer 2,7 prosent.
Capesize-segmentet er ned 847 poeng til 18.033 poeng, mens Panamax-segmentet er ned 157 poeng til 9.673 poeng.
Supramax-indeksen stiger åtte poeng til 6.385 poeng, mens Handysize-indeksen faller 27 poeng til 3.154 poeng…."
Kinezi staju na loptu.Bit’ će zanimljivo.
Mene zanima 70 milja kuna dobiti Lošinjske plovidbe, 700 milja kuna dobiti Atlantske plovidbe, 150 milja Uljanik plovidbe, 100 milja Jadroplova i 300 milja Tankerske plovidbe. I P/E 10 pri tim cijenama. To mene zanima. BDI je sporedan.
Ovo 100 milja Jadroplova je zabavno….jedino ako u ljeto dobiju godišnje ugovore za handyje kojima ističu po 100,000 , a za Ist (kad nije u doku) recimo po 80,000.
Ovo 100 milja Jadroplova je zabavno….jedino ako u ljeto dobiju godišnje ugovore za handyje kojima ističu po 100,000 , a za Ist (kad nije u doku) recimo po 80,000.
Tećajne razlike su ubile dobit JDPL u IQ 2008.Gubitak od preko 20 mil kuna.Kako je USA $ u II Q 2008
uskisnija ,trebale bi se pojaviti pozitivne tećajne razlike koje bi do nove godine mogle anulirati ovaj gubitak ,te bi dobit trebala biti samo iz osnovnog poslovanja.
Međutim ovdje će se pojaviti problem velike amortizacije,jer se imovina revalorizirala.Ali uz
predpostavku istih knigovodstvenih standarda kao što vode ostali brodari trebala bi biti stotinjak
milijuna ,umanjena za prava PD,umanjeno za prevelik broj zaposlenih,diskontirano za manju profitabilnost svih poduzeća gdje je država vlasnik.
Potencijalna zarada od I00 mil da,ali..I zato Španciru dajem za pravo.
ATPL je izvrsna firma jer u ovom trenutku skupo prodaje svoje usluge.Ali to rade i ostali brodari,a pojam druga liga ,naročito za TNPL ,koji je i dalje sa daleko najvećom flotom,koja će pored
Donata dobiti i dva najmodernija aframaxa od 165.000 DWT sa ukupno preko 1.5 mil DWT.
LPLH je drugoligaš koji igra prvoligaški-izvrsni rezultati
ULPL se zadnjih dana prvoligaški trži_jedina raste od svih brodara
JDPL bi bio odličan ,da nema državu kao vlasnika i možda je i on stvarno druga liga,ali sa eventualnom
privatizacijom ide u Ligu 5.
Preporučio bi vam da dobro vodite računa o tim "drugoligašima" jer kada postanu prvoligaši cijena će
im biti prvoligaška,a rast potencijalno puno veći.Treba ih kupiti prije.
Kolega, naravno da je TNPL prva liga. Ipak je to najveći brodar u RH. Na nju uopće nisam niti mislio, jer sam govorio o bulkerima (iako ih i ona ima). Stvar je u tome da je vrlo nezahvalno biti u drugim brodarima mimo ATPL pogotovo u ova riskantna vremena jer kao prvo: Imaju iste, ako ne i lošije multiple. Ni po čemu nisu "podcjenjenije", imaju stariju flotu (iznimka ULPL) i ni po čemu nemaju bolje projekcije rasta, širenja, diverzifikacije poslovanja i svega ostaloga od ATPL. Plus što su kao što sam već rekao "rizičnije" kao investicija u ovom trenutku, a ne nalažu mogučnost večeg povrata na investiciju, štoviše. Kao iznimku bih ipak stavio ULPL jer uprava pored solidnog poslovanja, očigledno ima "šemu" i kemijaju s dionicama nebi li si priskrbili što veću vrijednost, pa ako to uspijevaju za sebe defacto uspijevaju i za svakog malog dioničara u proporcionalnom volumenu.
Eto, tolko od mene. Najte kaj zamerit i sretno sa LPLH i JDPL!
Mene zanima 70 milja kuna dobiti Lošinjske plovidbe, 700 milja kuna dobiti Atlantske plovidbe, 150 milja Uljanik plovidbe, 100 milja Jadroplova i 300 milja Tankerske plovidbe. I P/E 10 pri tim cijenama. To mene zanima. BDI je sporedan.
Mislim,da će TNPL zaraditi više.Flota od šest handysize koja ima oko 180 DWT trebala bi ostvariti dobit od 100 mil ,uz predpostavku ovako visokih vozarina.Ovaj izračun je podcijenjen s obzirom da
ovih 180.000 DWT ćini 1/5 flote ATPL.
Međutim,nakon katastrofalnih tankerskih vozarina u II H 2007.došlo je do velikog skoka .BDI pada,ali
u ova zadnja dva dana BDTI raste ukupno 4%,a vozarine su ionako oko 80 % veće nego lani.Dakle,svaki
tanker sada donosi dobit,a kako za dva mjseca dolazi Dugi otok od 167.000 DWT,zatim i njegov blizanac ,uz ovako visoke tankerske vozarine predviđati za cijelu flotu flotu od preko 1 mil DWT samo 200 mil je premalo.. TNPL ne vrši revalorizaciju imovine kao JDPL,pa amortizacija
neće biti ubitačna.Naime,ova dva moderna tankera se plaćaju po 60 mil $,a vrijede više od 100 svaki..
Hrvatska država iz buđeta plaća 12 mil % ,kao diskont jer su izgrađeni u Brodogradilištu Split.Oni će se kao materijalna imovina voditi po 60 mil ,a ne kolika je njihova stvarna vrijednost.Zbog toga BV po dionici je stalno potcijenjen i svaka prodaja broda donosi dobit.
Sa porastom BDTI vrijednost NAV je puno narasla,a cijena TNPL pada.To je prava nepravda,kaže
Kalimero.Po velićini flote TNPL je lider hrvatskog brodarstva,a što veća flota potencijalno veća je i
zarada.
Suludo bi bilo dugoroćno razmišljati da ovih 6 handysize ,koji imaju dobre godine vrijede kao
polovine cijele tankerske flote ,koja bi trebala zaraditi 200 mil,zbog toga jer oni zarađuju 100 mil tj.ukupno 300.Kratkoroćno možemo upasti u zamku zarade koju donosi brod i izraćun NAV,jer to može
strelovito pasti i tada ostaje samo brod.I što je noviji to je vrijedniji,a naročito kada dođu loša
vremena. A 2007 g.je bila najlošija godina ,koju je TNPL lako prebrodila,zbog velikih rezervi.
S obzirom na visinu vozarina za tankere TNPL ulazi u fazu visokih zarada i prosperiteta.