Meni iskreno nije jasno zašto dionica Jadroplova košta 50% više od dionice Lošinjske plovidbe.
Jadroplov u 2007. godini ima 53 kn dobiti po dionici, a u 2008. moguće da uopće neće imati dobit kako je krenuo.
Lošinjska Plovidba ima u 2007. godini 71 kn dobiti po dionici, a u 2008. godini će imati recimo isto toliko.
Prije bi trebala dionice Lošinjske koštati više nego Jadroplova…
Vjerojatno investitorima nije jasna struktura vlasništva holdinga.Zaboravili ste napomenuti da je
ovih 71 kn dobiti ostalo holdingu nakon što je 50 % vlasnik naplati0 54 mil kn manjinskog interesa,kao
svoga prava od 50 % vlasništva u brodarstvu, i da je 71 čista dobit koja pripada samo dioničarima.
Možda je bolji pokazatelj omjer p/s. JDPL 612:/350.836.000 :1.636.674/=612:214=2,85
LPLH 402:/293.806.000:662.416/:2 =402:444=o,905 X 2=1,81
Dakle,JDPL ima zaradu od vozarina 1:2,85 tj 35 % od sadašnje cijene dionice
LPLH 1:1,81 tj 54 %/ovo je diskontirano na 50 % jer smo množili sa 2
54:35=1.543 tj JDPL je po osnovi na samo 50 % brodarstva precijenjen 54,3% u odnosu na LPLH
Na ovo treba dodati i 100 % vrijednosto holdinga u turizmu,brodogradnji,aerodromu što znaći da je diskont još i veći.
Vlasnička struktura u JDPL gdje je većinski vlasnik država iziskuje dodatni diskont.
Ove dvije firme su u brodarstvu usporedive s obzirom na slićnu flotu koja se sastoji od bulkova i
kontejnera.
Ova dionica je svojevremeno dotakla cijena od 800 kn a to je bilo otprilike 800:222=3,60
Inaće u ovom trenutnu na svjetskom tržištu ovaj omjer može biti do 6,što znaći da bi se neki brodar
slićan LPLH,sa istom flotom iprometom tržio na
222X6=1.332 kn i to samo brodarski segment u okviru vlasništva od 50% u brodarstvu.
Međutim,jedno ovako netransparentno d.d.u ovoj balkanskoj bari mora imati diskont.Ali ovo je ipak previše,jer strani ulagaći diskontiraju naše tržište 40%,te i za njih kupnja od 800 kn može biti
atraktivna.Ostali dijelovi holdinga su dodatna vrijednost.
Star Bulk Carriers posts higher profit in Q1
http://www.rttnews.com/Content/BreakingNews.aspx?Id=623139&Category=Breaking%20News&SimRec=1&Node=
U prvom kvartalu najbolji omjer cijene i dobiti među brodarima ima naravno Atlantska plovidba (P/E samo za kvartal već oko 15), ali ipak treba uzeti prodaju broda. Druga je Lošinjska plovidba (kvartalni P/E oko 25), da Atlantska nije prodala brod bila bi Lošinjska prva. Zatim idu Tankerska i Uljanik plovidba (kvartalni P/E oko 35). U principu sve ove firme su podcijenjene, jer će im godišnji P/E u 2008. očito biti ispod 10. Jadroplov je naravno najlošiji, preporučam im da pošalju nekog šegrta u Lošinjsku plovidbu da dozna kako se upravlja tečajnim razlikama
U prvom kvartalu najbolji omjer cijene i dobiti među brodarima ima naravno Atlantska plovidba (P/E samo za kvartal već oko 15), ali ipak treba uzeti prodaju broda. Druga je Lošinjska plovidba (kvartalni P/E oko 25), da Atlantska nije prodala brod bila bi Lošinjska prva. Zatim idu Tankerska i Uljanik plovidba (kvartalni P/E oko 35). U principu sve ove firme su podcijenjene, jer će im godišnji P/E u 2008. očito biti ispod 10. Jadroplov je naravno najlošiji, preporučam im da pošalju nekog šegrta u Lošinjsku plovidbu da dozna kako se upravlja tečajnim razlikama
Kod ATPL-a mi je projicirani godišnji operativni P/E (bez prodaje brodova) ispod 8 na cijeni od 3000kn, + 600 milja na računu već sad. A vi se igrajte s drugim ligama koliko vas volja… Ne bojim se ni Amera ni nafte, ni Drys-a, ni BDI-ja, ni strašila na asku. Volio da rokne ispod 2500, da ulupam i ovo casha što mi je ostalo. Na 2000 prodajem zemlju…
ajd bok vam!
Kod ATPL-a mi je projicirani godišnji operativni P/E (bez prodaje brodova) ispod 8 na cijeni od 3000kn, + 600 milja na računu već sad. A vi se igrajte s drugim ligama koliko vas volja… Ne bojim se ni Amera ni nafte, ni Drys-a, ni BDI-ja, ni strašila na asku. Volio da rokne ispod 2500, da ulupam i ovo casha što mi je ostalo. Na 2000 prodajem zemlju…
ajd bok vam!
Nemam ja ništa protiv našeg najboljeg brodara Atlantske plovidbe, nego smatram da nije naodmet pogledati i druge ako nekog već zanima pomorsko brodarstvo. Kod građevinara su se također Hidroelektra, Viadukt, Lavčević prodavali po bolesnim multiplima, ne samo IGH i Ingra.
Izašao je novi broj "Pomorskog vjesnika"…
SLK OVAKVE UMOTVORINE NEBI TREBALO REKLAMIRATI. OBJAVITI U SVOM LISTU
Quote
Istaknut je primjer zapovjednika trajekta u SAD koji je
dobio otkaz, jer je u svom izvješću naveo da je imao biski
susret s drugim brodom (prolaz na 200 metara udaljenosti,
dok je po propisima brodara to trebalo biti dvostruko više). Iz
toga primjera, proizlazi da ne treba prijavljivati sve događaje,
jer je prijavljivanje imalo sasvim druge namjere (ispravljanje
budućih pogrešaka, ustanovljavanje procedura).
Unquote
Za ovo je malo kazati KATASTROFA. Kompanije i donose pravila kao sta je u ovom slucaju prolaz od drugog broda na minimum 400 metara kako bi povecale sigurnost plovidbe a nasi talenti poucavaju posade da lazu i to u svom sluzbenom biltenu.
O sancta simplicitas!!!!!!