Ma pusti price, Avaxinjo je drukao kako je Korf na 200 odlicna kupnja. Dakle sve ti je jasno…[lol] . Ne treba trositi prste na takve likove…
April 27, 2008
Hyundai shipyards defy recession
Bloomberg reported that new orders for ships hauling raw materials to China and finished goods to the rest of the globe are helping Hyundai Heavy Industries Co, the world’s biggest shipbuilder make the strongest start in six years.
Hyundai Heavy Industries has defied a US economic slowdown, recording USD 7 billion in contracts in the first two months of 2008, more than eight times the same period the year before. The orders are dispelling concern that the global credit crisis will force owners to slash ship purchases and may lead to a 35% profit gain for the 12 months ending December 31.
Shipping lines are paying about 47% more for vessels than a year earlier as economic growth in China has increased demand. Hyundai Heavy last month raised its 2008 order target by 9.7% to a record USD 29.4 billion because of better than expected sales of ships including tankers that can transport about 2 million barrels of crude oil.
According to London based shipbroker Clarkson Plc, South Korean shipbuilders, led by Hyundai Heavy, won almost half of the record USD 190.6 billion that owners spent last year for new vessels. It said that they won about 63% of global orders in the first two months of 2008.
Mr Park Chang Suk who manages the equivalent of USD 404 million, including Hyundai Heavy shares, at NH CA Asset Management Co in Seoul said that “South Korean shipyards will fare better than rivals elsewhere because of their competitiveness. I plan to continue to increase my holdings.’
] ” No, no Sakaica, dečec dragi, pa bar ti bi trebao znati da se situacija na burzi iz dana u dan mijenja, pa tako ako je nešto bilo jeftino na 2000, nipošto ne znači da je jeftino i kad u 15 dana poraste +35%( na 2700). Samo neukome svaka kupnja neke dionice može biti povoljna kupnja, bez obzira na kojoj god cijeni bila, jel tako Sakaica? [lol]
neki su tako razmisljali i 2004,kad je u danu raslo i preko 100%;
9.1.2004 58,00 +103,51
8.1.2004 28,50 +9,62
a sad [cry][cry][cry][undecid][undecid]
podatke mozes provjeriti na:http://www.zse.hr/default.aspx?id=10006&dionica=ATPL-R-A
Ma pusti price, Avaxinjo je drukao kako je Korf na 200 odlicna kupnja. Dakle sve ti je jasno…[lol] . Ne treba trositi prste na takve likove…
Joj Sakaica, sad si počeo i lagati? Dečec, to ti je vrlo ružno, znaš? Ja sam KORF počeo kupovati tamo oko 165-170 kn, a da vrijedi puno više znaš i sam. Uostalom, i ATPL je bila na 3700 pa se srondala na 2000 kn i što s time? Je li zbog toga prestala vrijediti ili je upravo na 2000 kn postala odličnom i niskorizičnom kupnjom? Isto vrijedi i za KORF. Prema tome Sakaica, malo istine i kulturnije pisanje ne bi ti škodilo, znaš? [wink]
Ono što želim naglasiti je da crobex raste na mizernim prometima, a to znači da veliki uglavnom ne kupuju nego čekaju novi pad da se ponovo uključe. A kad smo već na temi brodara, spomenimo da je recimo ATPL u kratko vrijeme ostvarila rast od +35% dok se većina blue chipova na ZSE nije pomakla s mjesta, a neke se čak trguju na najnižim razinama od kad su izlistane na burzi (recimo HT i INA). Sukladno tome, uskoro će sve više ulagača početi razmišljati da je recimo ATPL ostvarila u 15 dana rast od +35%, a mnoge druge dionice se nisu ni pomakle i da možda krajnje vrijeme da te brzorastuće dionice zamijene za druge blue chipove koji se nisu ni pomakli s mjesta? Jel to logično?
Jel to ono što te brine Sakaica? S punim pravom, slažem se. [smiley]
Sukladno tome, uskoro će sve više ulagača početi razmišljati da je recimo ATPL ostvarila u 15 dana rast od +35%, a mnoge druge dionice se nisu ni pomakle i da možda krajnje vrijeme da te brzorastuće dionice zamijene za druge blue chipove koji se nisu ni pomakli s mjesta? Jel to logično? Jel to ono što te brine Sakaica? S punim pravom, slažem se. [smiley]
Mislim da nisi u prvu. Pogledaj te tvoje blue chipove i net profit na kraju godine (sa izuzetkom HT i INE ciji su profiti isto veliki ali se zna zasto ne rastu). Nabroji koliko ima u Hrvatskoj firmi koje su imale net profit veci od ATPL. Posebno je bitno da boj biju na svjetskom trzistu gdje nema politike i Todinih lobista. Zamisli kolika bi tek bila cijena Jamnice da ima net profit kao ATPL i da joj cijela proizvodnja ide u izvoz. Mozemo mi pricat sta hocemo ali sa ovim nivoom vozarina te sa njihovim planom obnove flote to je vrhunska firma. Ja sam se dugo distancirao od nje jer sam se bojao da su poprilicno zaduzeni i poremecaj trzista je mogao izazvati belaja ali sad vjerujem da gospari sigurno brode.
Da bi ti bilo jasnije zasto brzo raste moras znati da su nju udarala dva pa mozda cak i tri faktora. Kao prvo padala je zbog korekcije kad je padalo i sve ostalo. Drugi problem koincidirao je sa prvim a to je hladjenje trzista od strane Kineza kako bi bolje prosli u pregovorima. I treci udarac zadala joj je njena likvidnost jer su je fondovi prodavali leva leva kako bi namirili mirovince i male koji su izlazili. Kad dodje veca kolicina dionica na prodaju pad je neminovan.
Dva problema su sada iza nje i to mirovinci i pomorsko trziste. Treci problem korekciju dijeli sa ostalim dionicama. Kako rastu ostale dionice raste i ATPL. Za vrijednost koju je izgubila zbog prva dva problema raste brze od drugih dionica koje ih nisu imale.
Techmane, Jamnica ima proizvod koji je budućnost. Brodari sutra mogu skiknuti, ako se poremeti odnosi u svijetu.
Osim toga, malo je bez veze uspoređivati tvrtke izvan svoje peer grupe (vipy, jelte sam pametan? [tongue]).
[lol]
to:
Fazan, u pravu si definitivno. Gledam tu jamnicu i nije mi jasno – trebali bi rasturati a izvjesca i nisu bas nesto. Ipak, definitivno posao buducnosti.
Ma pusti price, Avaxinjo je drukao kako je Korf na 200 odlicna kupnja. Dakle sve ti je jasno…[lol] . Ne treba trositi prste na takve likove… April 27, 2008 Hyundai shipyards defy recession Bloomberg reported that new orders for ships hauling raw materials to China and finished goods to the rest of the globe are helping Hyundai Heavy Industries Co, the world’s biggest shipbuilder make the strongest start in six years. Hyundai Heavy Industries has defied a US economic slowdown, recording USD 7 billion in contracts in the first two months of 2008, more than eight times the same period the year before. The orders are dispelling concern that the global credit crisis will force owners to slash ship purchases and may lead to a 35% profit gain for the 12 months ending December 31. Shipping lines are paying about 47% more for vessels than a year earlier as economic growth in China has increased demand. Hyundai Heavy last month raised its 2008 order target by 9.7% to a record USD 29.4 billion because of better than expected sales of ships including tankers that can transport about 2 million barrels of crude oil. According to London based shipbroker Clarkson Plc, South Korean shipbuilders, led by Hyundai Heavy, won almost half of the record USD 190.6 billion that owners spent last year for new vessels. It said that they won about 63% of global orders in the first two months of 2008. Mr Park Chang Suk who manages the equivalent of USD 404 million, including Hyundai Heavy shares, at NH CA Asset Management Co in Seoul said that “South Korean shipyards will fare better than rivals elsewhere because of their competitiveness. I plan to continue to increase my holdings.’
Ovo nije zbog competitiveness-a jer su njihovi brodovi dosta skuplji od kineskih. HHI je jedan od rijetkih brodogradjevnih grupa koje mogu u hitnom roku napraviti i isporuciti dobar bulk carrier. A ne kao blesavi kinezi koji potpisu sve i svasta pa kasne godinama. Naravno, HHI je iskusno ostavio neklicinu praznih slotova i sad brodovlasnici placaju masne pare za hitan delivery.
Srecom ATPL je ubola relativno pouzdan skver u Kini pa nema zime [thumbsup]
Ali nekolicina vlasnika se nasukala u Kini
[lol] to: Fazan, u pravu si definitivno. Gledam tu jamnicu i nije mi jasno – trebali bi rasturati a izvjesca i nisu bas nesto. Ipak, definitivno posao buducnosti.
I Badel ima Unique pa je svejedno jedna od jačih pušionica na zse u zadnje vrijeme, sve radi Perkovića, stoga nije sve oko nas crno-bijeli svijet, burza je malo složenija igračnica, posebice kad je Toda u pitanju.
No, nekako imam osjećaj da je investitorima BDI važniji od rezultata i fundamentalnih pokazatelja, jer na rezultate iz 2007 i najavu 1Q 2008 (ATPL cca. 60 m dolara) gotovo nije bilo reakcije, a to bi moralo biti najvažnije.[cool]
Baš me interesira reakcija nakon službene objave odličnog 1Q na zse za JDPL i ATPL.
avax10:
”
Sukladno tome, uskoro će sve više ulagača početi razmišljati da je recimo ATPL ostvarila u 15 dana rast od +35%, a mnoge druge dionice se nisu ni pomakle i da možda krajnje vrijeme da te brzorastuće dionice zamijene za druge blue chipove koji se nisu ni pomakli s mjesta? Jel to logično? Jel to ono što te brine Sakaica? S punim pravom, slažem se. [smiley]
”
Mislim da nisi u prvu. Pogledaj te tvoje blue chipove i net profit na kraju godine (sa izuzetkom HT i INE ciji su profiti isto veliki ali se zna zasto ne rastu). Nabroji koliko ima u Hrvatskoj firmi koje su imale net profit veci od ATPL. Posebno je bitno da boj biju na svjetskom trzistu gdje nema politike i Todinih lobista. Zamisli kolika bi tek bila cijena Jamnice da ima net profit kao ATPL i da joj cijela proizvodnja ide u izvoz. Mozemo mi pricat sta hocemo ali sa ovim nivoom vozarina te sa njihovim planom obnove flote to je vrhunska firma. Ja sam se dugo distancirao od nje jer sam se bojao da su poprilicno zaduzeni i poremecaj trzista je mogao izazvati belaja ali sad vjerujem da gospari sigurno brode.
Da bi ti bilo jasnije zasto brzo raste moras znati da su nju udarala dva pa mozda cak i tri faktora. Kao prvo padala je zbog korekcije kad je padalo i sve ostalo. Drugi problem koincidirao je sa prvim a to je hladjenje trzista od strane Kineza kako bi bolje prosli u pregovorima. I treci udarac zadala joj je njena likvidnost jer su je fondovi prodavali leva leva kako bi namirili mirovince i male koji su izlazili. Kad dodje veca kolicina dionica na prodaju pad je neminovan.
Dva problema su sada iza nje i to mirovinci i pomorsko trziste. Treci problem korekciju dijeli sa ostalim dionicama. Kako rastu ostale dionice raste i ATPL. Za vrijednost koju je izgubila zbog prva dva problema raste brze od drugih dionica koje ih nisu imale.
kratko i jasno objašnjeno. samo bih dodao da uz ta tri udarca što si naveo vezao se i četvrti, a to su bili margin call-ovi
Techmane, Jamnica ima proizvod koji je budućnost. Brodari sutra mogu skiknuti, ako se poremeti odnosi u svijetu. Osim toga, malo je bez veze uspoređivati tvrtke izvan svoje peer grupe (vipy, jelte sam pametan? [tongue]).
Ptico Slavonska ja sam govorio o aktualnom trenutku. Bilo je retoricko pitanje zasto je ATPL u zadnjih mjesec dana porasla znacajno vise od ostalih blue chips. Jasno da trziste brodara moze pasti a zamisli neku ekolosku katastrofu u blizini izvora Jamnice (npr cisterna sa kancerogenim kemikalijama) i buducnost Jamnice nakon toga. [bye] Usli smo u zonu spekulacija a to mi nije blisko podrucje. Ja sam ipak Techman a u strojarstvu je 2+2=4 za razliku od nekih drugih kategorija gdje moze biti i 3 i 5 (neka se kolege ne ljute).
Techmane, Jamnica ima proizvod koji je budućnost. Brodari sutra mogu skiknuti, ako se poremeti odnosi u svijetu.
pa fakat si zabrijao. trenutne razine cijene mogu “skiknuti” ako recimo u ATPL godišnja dobit po dionici padne ispod 200kn. a trenutno treba jako puno mašte da se zamisle razlozi koji bi bilo koje od sljedećih godina dobit po dionici mogli spustiti ispod 500.
recimo sabotaža koja potopi pola flote. ili zapad prisili kinu i indiju da zbog ekologije zaustave razvoj. samo ne znam čime bi danas itko mogao prijetiti kini. ili u kini se dogodi revolucija i na vlast dodje zelena stranka.
techmanova varijanta s jamnicom je jedno 10 puta lakše zamisliva.
World apparent steel use will grow by 6.7% year-on-year in 2008 to 1.28bn tonnes, and by 6.3% in 2009 to 1.36bn t, the International Iron and Steel Institute (IISI) forecasts.
Brazil, Russia, India and China (the “Bric” countries) will continue to lead growth, but the large gap in the growth rate between these and the rest of the world, which has been evident in recent times, will narrow, says IISI, as steel demand increases more rapidly in other emerging countries. Apparent steel use in Brazil is predicted to increase by 10.3% in 2008 and 8.9% in 2009, reflecting strong growth in the automotive, construction and engineering sectors. Consumption in Russia should rise by 10.2% this year and 11.2% next year, driven by the energy and construction sectors. China remains centre stage and could account for 36.7% of apparent world steel use by 2009. Its consumption is set to grow by 11.5% this year and 10% next year. That of India is forecast to grow by 8.9% in 2008 and 12.1% in 2009.
Despite the uncertain economy, the situation in Nafta should improve in 2008 and 2009, with growth of 1.9% and 1% respectively. The EU 27 should see modest growth of 1.6% in 2008 and 2.3% 2009.
[thumbsup]