@ gardist
Hvala, znam inače što piše tamo, ta je stranica najcitiranija valjda što se tiče podataka o kretanjima indeksa. Govorio sam o grafu koji bi objedinio relevantne podatke sa dobiti dotične brodarske kompanije, jer sami podaci o kretanjima indeksa koliko god mnogo govorili o t/c cijenama nisu toliko indikativni o kvalitetnom ugovaranju poslova ukoliko se ne stave u omjer s dobiti!
Hoću reći, BDI može biti i 10.000, t/c cijena Panamaxa za ugovor na 4/6 mjeseci 100.000$/dan, a da kompanija npr. ugovori svim svojim Panamax brodovima posao na 3 godine i pri tome zarađuje recimo 50.000$/dan po brodu. To je dakako dvostruko manje nego bi se moglo pretpostaviti na osnovu samog grafa za BDI ili BPI, zar ne?
“Sacura” 27082/1981
Dely Upriver 1/10 May trip redel WCSA = US$53000=CLIPPER
Brod star 27 godina još uvijek dobiva 53000 dnevno !!
Naprijed Ist !
Uz PM u kojima me forumasi mole za komentare o pomorskim firmama dobivam i neke druge. Sanco mi je poslao PM sljececeg sadrzaja: Quote opet si počeo navlačiti na temi brodara…………….cccccc…………a kad su bili povoljni šutiš ko pi.ka!!! Unquote Na sto mu sada javno odgovaram: E moj Sanco Pansa. Prestao sam pisati kad vise svjetsko trziste brodskog prostora, bilance pomorskih firmi, poslovni uspjesi, novogradnje i slicna dogadjanja nisu bili faktori odredjivanja cijene dionice. Jedno vrijeme sam se borio sa vjetrenjacama pa odustao. Sada ponovo spomenuti faktori postaju uticajni i moje pisanje ima smisla. U svakom slicaju iz brodara (osim ULPL sta sam i objavio) nisam izasao vec vjerujuci da ce ludilu doci kraj dodatno u njih ulagao pa sada imam znacajnije vise dionica JDPL i ATPL nego sam imao prije korekcije i jednak broj BDSS. Molio bi te da mi vise ne saljes PM jer se na njih necu obazirati. Over and out.
zašto iz ulpl?
može na pm
Curia (50,900 dwt, 14.5L(A), 2001-built) delivery US east coast 1-10 May, redelivery worldwide, 5-7 months, $64,500 daily.
Amorita (46,667 dwt, 14/26L, 1999-built) delivery Houston 21-30 Apr, redelivery Japan, $85,000
Alam Mesra (46,644 dwt, 13.5/24L 13.5/21B, 2000-built) delivery Trinidad 21-30 Apr, redelivery Atlantic, 70 days, $67,500 daily plus charterers option Far East redelivery $70,500 ballast bonus.
Sovi R (45,576 dwt, 14.5/29.4L 15.2/29.4B, 1998-built) delivery US Gulf 21-30 Apr, redelivery worldwide, 5-7 months, $63,000 daily.
Malo brojki i slova o handyjima.Vratili se na zlatne grane.
@ gardist Hvala, znam inače što piše tamo, ta je stranica najcitiranija valjda što se tiče podataka o kretanjima indeksa. Govorio sam o grafu koji bi objedinio relevantne podatke sa dobiti dotične brodarske kompanije, jer sami podaci o kretanjima indeksa koliko god mnogo govorili o t/c cijenama nisu toliko indikativni o kvalitetnom ugovaranju poslova ukoliko se ne stave u omjer s dobiti! Hoću reći, BDI može biti i 10.000, t/c cijena Panamaxa za ugovor na 4/6 mjeseci 100.000$/dan, a da kompanija npr. ugovori svim svojim Panamax brodovima posao na 3 godine i pri tome zarađuje recimo 50.000$/dan po brodu. To je dakako dvostruko manje nego bi se moglo pretpostaviti na osnovu samog grafa za BDI ili BPI, zar ne?
Sve ok. Slažem se, nije lako kad nemamo uvid u potpisane ugovore, proći će još dosta vremena dok na mreži ugledamo tablicu sa vozarinama i periodima za cijelu flotu, što bez problema objavljuju primjerice Navios Maritime i DRYS etc. (mi ih nažalost posprdno zovemo “grci”). To bi u novije vrijeme zvali transparentnost.
Mislim da ATPL mixa, malo spota, nešto kratkoročnih i nešto dugoročnin t/c, pa je i dobit u zlatnoj sredini. Ako si špekulantski nastrojen ulagač kupi DRYS, u suprotnom za miran sam preporuka je NM, sredina ATPL. Osobno preferiram NM i ATPL , jer vjerujem da će Economu sve rasprodati i poči u novi business kad osjeti pad tržišta. Deja vu.[thumbsup]
Nego, kakve su prognoze za danas? Predviđam rast na otvaranu zse i lagani pad pri kraju radi profit takinga, sve uz solidan promet. [proud]
DryShips Inc. Acquires 33,254,576 Additional Shares and Launches Mandatory Offer for Ocean Rig ASA; DryShips Inc. Management Will Hold a Conference Call on Thursday 24th April at 10:00am EDT
http://money.cnn.com/news/newsfeeds/articles/marketwire/0389106.htm
Nastavak filma : “Bulkeri lete u nebo”
prenosim s JDPL
Ono sto ja znam je da se JDPL trzi znatno ispod usporedivih kompanija u u svijetu Mozemo to objasnjavati svakakvim diskontom, no medjutim cinjenica je da se na multiplikatorima tipa EV/X vidi najvise iz razloga sto JDPL ne koristi leverage. Kao posljedica toga, oni mozda nisu ulovili ovaj zama kao sto je ulovila atpl (imam ih podjednako), no s druge strane, nisu izlozeni riziku kamatnih stopa. Kod EV multiplikatora se proracuna koliki je usporedivi group peer, oduzmes dug i dodas cash. Iz razloga sto oni nisu optereceni dugom – ovo je definitivno defenzivna dionica za brodare koje je podcijenjena minimalno 40% ( jer bi se zbog ove strukture pasive morala trziti iznad peera)
Zbog toga, ako govorimo o bulkerima kombinacija JDPL i ATPL je definitivno hebena.
Mozda vam izracunam i DCF, malo mi je problem doci do svih podataka, no okvirno sto sam racunao je bilo smijesno jeftino
Da, sto bi rekao GERONIMO, ovi iz fondova nadrukavaju industrije koje nemaju teorije da opstanu u EU, a kompanije koje posluju vani fenomenalno (a nema ih u HR bas toliko), nisu dovoljno zanimljive?
OVO JE MOJE MISLJENJE, ODLUKU O KUPNJI/PRODAJI DONOSITE SAMI
s=DRYS+DSX+EGLE+ESEA+EXM+GNK+NM+QMAR+TBSI&d=t[/url] Nastavak filma : “Bulkeri lete u nebo” ” A današnji naslov filma? Tonu kao kamen? [wink] Vidjet ćemo kako će ovo potonuće sutra odraziti na naše brodare koji u zadnje vrijeme uredno slijede rast/pad brodara vani.
E ovo mi je falilo…drukera prema gore kao u prici, a evo nam i onih prema dolje – konacno. Eh, eh Avaxicu, prodalo se malo prerano?
…..cinjenica je da se na multiplikatorima tipa EV/X vidi najvise iz razloga sto JDPL ne koristi leverage. Kao posljedica toga, oni mozda nisu ulovili ovaj zama kao sto je ulovila atpl (imam ih podjednako), no s druge strane, nisu izlozeni riziku kamatnih stopa. Kod EV multiplikatora se proracuna koliki je usporedivi group peer, oduzmes dug i dodas cash. Iz razloga sto oni nisu optereceni dugom – ovo je definitivno defenzivna dionica za brodare koje je podcijenjena minimalno 40% ( jer bi se zbog ove strukture pasive morala trziti iznad peera) ……
Pošto imam više fundamentalno zdravoseljački pristup ovakve mi stvari šire horizonte.Što ćeš , lijenost – jednostavno mi se ne da izračunavati DCF i sl., jer znam koliko je osjetljiv na bilo kakvu grešku.
Međutim , EV multiplikatori su definitivno relevantni za analizu i zato kapa dolje.Tablica je fenomenalna i stavlja stvari u kontekst , što nam često nedostaje.