Ma bitno je da je Lepi Mario konacno skuzio da BDI bas nije Bog…[lol]
Skuplja nafta znači manju potrošnju iste, što vodi do manje posla za tankere, a što onda spušta cijene vozarina zbog tržišnog omjera ponude i potražnje. Manje vozarine – manji prihodi, dobit… cijena dionice dolje.
Skuplja nafta znači manju potrošnju iste, što vodi do manje posla za tankere, a što onda spušta cijene vozarina zbog tržišnog omjera ponude i potražnje. Manje vozarine – manji prihodi, dobit… cijena dionice dolje.
To je jedna sasvim logična analiza, ali se to ne događa.
Svi energenti poskupljuju, ali potrošnja ne pada!
Pogledaj odgovor OPEC-a.
Ugljen.
Plin.
Čak i sve oko biodizela…
Luke su krcate, a taximetar ipak radi.
za tankere da, no za bulkere ne. Barem u prvoj fazi. Za raspravu o utjecaju recesije na globalno brodarsko trziste da, ali ne sa vecinom argumenata sto ih je Miha naveo…
Za raspravu o utjecaju recesije na globalno brodarsko trziste da, ali ne sa vecinom argumenata sto ih je Miha naveo…
noćas i malo prije sam na temi korekcija postao objave o japanskom i njemačkom izvozu u veljači. analitičari potpuno zaprepašteni jer je izvoz rastao visokim stopama. u oba slučaja: smanjenje izvoza u SAD više nego nadoknađeno porastom izvoza u kinu i indiju (u njemačkom slučaju i u istočnu europu).
reći da se danas radi o američkoj recesiji i opasnosti njezinog globalnog prelijevanja mislim da je prilično konzervativno. mislim da se radi o procesu premještanja globalnih centara ekonomske moći koji je tek počeo. i ta moć se premješta, naravno, tamo gdje rade naši brodari [thumbsup] zato ne vjerujem da će recesija u americi dovesti do smanjenja globalne konjunkture, dapače razvoj kine kao i količine uvoza rudače samo će rasti.
za tankere da, no za bulkere ne. Barem u prvoj fazi. Za raspravu o utjecaju recesije na globalno brodarsko trziste da, ali ne sa vecinom argumenata sto ih je Miha naveo…
Ne ulazim u to što je Miha pisao.
Brodari, nažalost, ne mogu nikako biti imuni na recesiju, ili ako ćemo laganije reći – usporavanje ekonomije i gospodarstva. Oni su spona cijele ekonomije, distributeri sirovina ili gotovih proizvoda između dvije točke.
Neminovno je da će se posljedice osjetiti ili se već osjete i kod brodara.
No ono što brodare po meni čini zanimljivijima od drugih sektora je upravo ta marža sigurnosti za ovakva vremena, a kod brodara je to trženje na niskim multiplama. Niske multiple zbog fluktuacija vozarina i zapravo teško predvidivih prihoda u budućnosti.
Procjene prihoda u narednim razdobljima se daju djelomično izračunati kroz proizvodnju brodova, tj. omjer ponude i potražnje na tržištu. To je u idealnim uvjetima. No, kad dođe do poremećaja tržišta poput trenutnog, tada i ove kalkulacije budućih prihoda postaju nepouzdane.
Baltic Exchange Dry Index TM 8624 (UP 88) 1 minute ago
The Baltic Exchange
Daily Summary of Baltic Exchange Dry Indices
10 March 2008
Baltic Exchange Dry Index TM 8624 (UP 88)
Baltic Exchange Capesize Index TM 12625 (UP 167)
Baltic Exchange Panamax Index TM 8609 (UP 42)
Baltic Exchange Supramax Index TM 5206 (UP 59)
Baltic Exchange Handysize Index TM 2483 (UP 25)
[thumbsup]
Baltic Exchange Dry Index TM 8624 (UP 88) 1 minute ago The Baltic Exchange Daily Summary of Baltic Exchange Dry Indices 10 March 2008 Baltic Exchange Dry Index TM 8624 (UP 88) Baltic Exchange Capesize Index TM 12625 (UP 167) Baltic Exchange Panamax Index TM 8609 (UP 42) Baltic Exchange Supramax Index TM 5206 (UP 59) Baltic Exchange Handysize Index TM 2483 (UP 25) [thumbsup]
Handyji su zakon. Za sada ih ništa ne može izbaciti iz ritma + 1% dnevno.
Vidjet’ ćemo do kada.
optimist:
”
Baltic Exchange Dry Index TM 8624 (UP 88) 1 minute ago The Baltic Exchange Daily Summary of Baltic Exchange Dry Indices 10 March 2008 Baltic Exchange Dry Index TM 8624 (UP 88) Baltic Exchange Capesize Index TM 12625 (UP 167) Baltic Exchange Panamax Index TM 8609 (UP 42) Baltic Exchange Supramax Index TM 5206 (UP 59) Baltic Exchange Handysize Index TM 2483 (UP 25) [thumbsup]
”
Handyji su zakon. Za sada ih ništa ne može izbaciti iz ritma + 1% dnevno.
Vidjet’ ćemo do kada.
tko zna, kad bi naše analitičko-stručne novine izlazile na engleskom, vjerojatno bi okrenuli u minus. Ovako žive u neznanju[cool]
SLK nemaš pravo što se nafte tiče, nafta je kao prvo neelastična na cijenu što znači da ne ovisi o nekom poskupljenju recimo do 20% (po meni).
Skuplja nafta znači manju potrošnju iste, što vodi do manje posla za tankere, a što onda spušta cijene vozarina zbog tržišnog omjera ponude i potražnje. Manje vozarine – manji prihodi, dobit… cijena dionice dolje.
To što si napisao je zakon ponude i potražnje. No, postoje iznimke. Dobro je blycksky napisao. U ovom slučaju nafta je neelastična na cijenu, tj. rast cijene ne znači pad potrošnje. Jednostavno, svijet je toliko ovisan o nafti da ju mora trošiti koliko god ona koštala.
Trik je u tome da se cijena nafte prevaljuje na krajnjeg kupca, rastom cijena. I to izaziva inflaciju. S druge strane, pojedinci će se odreći nekih drugih zadovoljstava kako bi mogli voziti aute.
Zaboravili ste da sto vise trosite na naftu, manje mozete trosit na druge stvari. Sto cemo svi uskoro osjetit na svojoj kozi, jer je vlada nakon izbora “zaboravila” na obecanje o obrani cijene. A bogami, eto nafte na 107$. Jedino me sada wunder moze utjesit, sa svojom teorijom…