kad sam to pitao i nisam mislio na kratkoročna predviđanja o tome tko će nas sad odmah impresionirati FI-jem za 2007. nego o procjenama perspektiva u 2008/09 s obzirom na specifičnosti pojedinih firmi.
vjerujem u super ciklus sve dok brodari globalno uspiju zadržavati imidž underdoga. zabrinut ću se i vjerojatno pobjeći tek ako veliki gurui u svijetu ili naši dežurni analitičari počnu govoriti samo još o brodarima.
pa mi je tako i pomalo drago da trenutno ne odskaču previše u pozitivnom smislu od ovog globalnog mrcvarenja. te kratkoročne oscilacije mi daju brodarima neki human touch [cool]
Bilo je zanimljivo promatrati zadnjih mjesec dana kretanje cijena dionica naših brodara i svakodnevno izvješćivanje o vrijednosti BDI-ja, evo kako to izgleda u brojkicama:
01.02.08-07.03.08.
BDI 6134 – 8536 (+39%)
ATPL 2860 -2656 (-7,6%)
JDPL 660 -631 (-4,6%)
WEBERSEAS weekly market report
Defying gravity…
http://files.irwebpage.com/reports/shipping/6XNBRQJZQ6/WeberSeas%20Weekly%20Report%20Mar%2007-08.pdf
Orient Angel (177,000 dwt, 15L(A), 2007-built) delivery Carboneras 13-14 Mar, redelivery China, $200,000 daily.
Clara (76,000 dwt, 14.5L(A), 2006-built) delivery Goa 20-25 Mar, redelivery China, $102,000 daily.
Medi Dublin (56,000 dwt, 14.2/33.3L 14.6/33.3B, 2005-built) delivery Haldia 12-15 Mar, redelivery China, $100,000 daily.
Desert Hawk (50,327 dwt, 14/28L 14/28B, 1999-built) delivery Japan 8-11 Mar, redelivery worldwide, 3-5 months, $62,500 daily.
I evo nas , prije nego što smo očekivali , opet na razinama iz 11/2007 , kad su svi indeksi bili značajno viši nego danas.
Recesija i cijene nafte prijete profitu brodara
Vaš link
Globalna kreditna kriza proizašla iz sloma hipotekranih zajmova u SAD-u dovela je do velikih financijskih teškoća u brodarstvu, slijedom čega dolazi do otkazivanja narudžbi i manje potražnje. Jedan od većih svjetskih brodara Jinhui iz Hong Konga morao je u siječnju isplatiti 4 milijuna dolara zbog otkazivanja naručenih dvaju divovskih brodova za prijevoz željezne rude vrijednih po 123 milijuna dolara. Nakon toga dionice Jinhua pale su više od 30 posto, a sličan pad zabilježio je i Pacific Basin, također iz Hong Konga.
ja sam mislio da to ovima koji imaju brodove ide na ruku.
Nadalje, brodari se suočavaju i s visokim troškovima prouzročenim zakrčenjima u lukama diljem svijeta.
…
Brodovi, naime, moraju čekati i do 25 dana na preuzimanje tereta što im stvara goleme gubitke pa neki brodari odustaju od poslovanja u takvi lukama.
a što ni guže u lukama više nisu dobre?
[bye]
Zar naftu ne plaća onaj koji unajmljuje brod?!
Ma mislim da se tu više nezna ni tko vozi ni ko plaća.[embarass]
e moj Miho, mozda bi trebalo prvo procitati brodarske teme na PD?
Moglo bi se raspravljati o utjecaju recesije na brodarstvu, ali ono sto je navedeno u tekstu uglavnom bi trebalo pogodovati brodarima… osim ako nisu na spotu (sto ce reci placaju lucke pristojbe, gorivo..)..Miho, Miho…
fazan: ” Zar naftu ne plaća onaj koji unajmljuje brod?! ” Ma mislim da se tu više nezna ni tko vozi ni ko plaća.[embarass]
………..CHARTERER subcharters the vessels on a voyage charter or time charter basis to third-party charterers. Under a voyage charter, CHARTERER agrees to provide a vessel for the transport of cargo between specific ports in return for the payment of an agreed freight per ton of cargo. Voyage costs, such as canal and port charges and bunker (fuel) expenses, are the responsibility of CHARTERER. A single voyage charter (generally three to ten weeks) is commonly referred to as a spot market charter, and a voyage charter involving more than one voyage is commonly referred to as a consecutive voyage charter. Under a time charter, CHARTERER places a vessel at the disposal of a subcharterer for a given period of time in return for the payment of a specified rate per DWT capacity per month or a specified rate of hire per day. Voyage costs are the responsibility of the subcharterer. In both voyage charters and time charters, operating costs (such as repairs and maintenance, crew wages and insurance premiums) are the responsibility of the shipowner.
činjenica da jedan polunetočan novinski napis može srušiti brodare, govori u kakvom nam je stanju tržište: Većina je dezorjetnirana, traži najmanji signal za gore ili dolje pa iracionalno lupa po bid-u ili po ask-u… Mnoštvo je ljudi na burzi koji po ničemu nisu spremni za “izazove burze”, koji nemaju ni karakter ni dovoljno znanja o tomu što se, zašto i kako na na burzi zbiva… Tako da je ovakvo stanje burze vjerojatno dio ciklusa i razvoja burze, jer u mnogim slučajevima je očito da nema baš veze s fundamentima i objektivnim realnim stanjem, nego čisto sa subjektima koji trguju na burzi. Osobno sve više vjerujem da će ovakvo stanje potrajati dok ne otpadne onaj dio mase na burzi koja je tu zalutala pa skače s jedne na drugu stranu “broda” raspeta između straha i pohlepe…
činjenica da jedan polunetočan novinski napis može srušiti brodare, govori u kakvom nam je stanju tržište: Većina je dezorjetnirana, traži najmanji signal za gore ili dolje pa iracionalno lupa po bid-u ili po ask-u… Mnoštvo je ljudi na burzi koji po ničemu nisu spremni za “izazove burze”, koji nemaju ni karakter ni dovoljno znanja o tomu što se, zašto i kako na na burzi zbiva… Tako da je ovakvo stanje burze vjerojatno dio ciklusa i razvoja burze, jer u mnogim slučajevima je očito da nema baš veze s fundamentima i objektivnim realnim stanjem, nego čisto sa subjektima koji trguju na burzi. Osobno sve više vjerujem da će ovakvo stanje potrajati dok ne otpadne onaj dio mase na burzi koja je tu zalutala pa skače s jedne na drugu stranu “broda” raspeta između straha i pohlepe…
[thumbsup]
[cool][thumbsup]ZSE EQUITY PREVIEW
Brodari depresivniji od indeksa BDI
Autor/izvor: Mario Gatara
ANALIZA – Percepcija Srbije kao izvora regionalne nestabilnosti dobila je preko vikenda samo još jednu potvrdu, i vjerojatno neće značajnije utjecati na raspoloženje hrvatskih ulagača.
Atlantska plovidba ne samo da se nije uspjela othrvati utjecaju pesimista, već je u odnosu na početak godine izgubila četvrtinu tržišne kapitalizacije, nadmašivši minusom i izvedbu CROBEX-a, koji trenutno bilježi pad vrijednosti od oko 20%
No očito je kako će još proći dugo vremena dok se stvari u istočnom susjedstvu stabiliziraju, a ta činjenica nipošto ne ide na ruku optimistima. Baš kao ni jutarnje otvaranje europskih tržišta kapitala, na kojima su investitori tek slijedili svoje azijske kolege, gurnuvši kontinentalne burzovne indekse na negativan teritorij.
A takav razvoj događaja, barem ako je suditi na temelju dosadašnjih iskustava, domaći ulagači u pravilu ne ignoriraju. Međutim, nemoć optimista da stvari pokrenu s mrtve točke i stvore temelje za izraženiji oporavak tržišta blokirala je, između ostalih, i brodare.
Premda su dotična izdanja dugo vremena vjerno pratila izvedbu BDI indeksa, već i površna usporedba otkriva zamjetnu divergenciju, koju je izbjegla tek Uljanik plovidba (ZSE:ULPL-R-A), prometnuvši se u lidera brodarskog sektora isključivo zahvaljujući najavljenoj dokapitalizaciji. S druge pak strane, Atlantska plovidba (ZSE:ATPL-R-A) ne samo da se nije uspjela othrvati utjecaju pesimista, već je u odnosu na početak godine izgubila četvrtinu tržišne kapitalizacije, nadmašivši minusom i izvedbu CROBEX-a, koji trenutno bilježi pad vrijednosti od oko 20%.
Rezultati usporedbe doimaju se doista začuđujućima, no čak i kada uzmemo u obzir blagu neusklađenost kratkoročnih ciklusa BDI indeksa s jedne, te brodarskih dionica s druge strane, te izvedbu stavimo u kontekst prošlogodišnjih rekorda, opet je lako zamijetiti jaz koji ide na štetu potonjih. I tako su se predviđanja dijela analitičara tek djelomično ispunila.
Naime, dotični su predviđali oporavak indeksa BDI, vjerujući kako će završetak mukotrpnih pregovora čeličana sa dobavljačima željezne rudače poslužiti kao katalizator promjene trenda, što se doista i dogodilo.
Štoviše, indeks je u odnosu na kraj siječnja, kada se indeks padom ispod 6.000 bodova spustio do najniže ovogodišnje razine, u nešto više od mjesec dana ostvario rast vrijednosti od čak 52%. Međutim, domaći se brodari u tom razdoblju praktički nisu ni pomakli, zadržavši zaostatak u odnosu na startne pozicije, kako od početka godine, tako i od prošlogodišnjih rekorda, dok je BDI nanizao seriju od sedam dana uzastopnog rasta.
[bye][bye][bye][bye][bye][bye]