Techman, stvarno si “zlatna koka” za info. Hvala još jednom. Bolje si mi objasnio nego što je to učinio tehnički direktor jednog našeg brodara. [smiley11]
Zanimljivo da nitko ne komentira danasnji clanak sa skupstine TNPL,izgleda da ovakve investicije nisu zanimljiva ulagacima (Slobodna dalmacija) [smiley1]
mozes li stavit clanak?…
E sad… dva pitanja iz financijske domene:
1. Pretpostavljam da iznos vozarine ugovara brodar, te ona ide njemu. Koliki dio te vozarine ide vlasniku, ako su različiti brodar i vlasnik, a što je često tako kod nas (stranac brodar, domaći vlasnik)? Ima li neki “default” ugovor, postotak, ili su velike oscilacije u istima, od društva do društva?
2. Mogu li se preko tih vlasnika brodova, silnih pod-kompanija matičnog brodara, štekati i tempirati prihodi? Recimo da se prihodi ne pokažu u konsolidiranom 1H izvješću, a da su ostvareni u tom razdoblju. Tu ne mislim da se prihodi uopće ne prikažu, nego da se sprovedu u 3Q ili tek na godišnjem izvješću.
Postam ovdje da ne zagušujemo temu Jadroplov pošto konverzije VLCC u VLCO stvarno nemaju veze s njima.
Ovdje je grafički prikaz odnosa ponude i potražnje capesize flote gdje se vidi godina u kojoj će doći do surplusa ponude u odnosu na potražnju.
Postam ovdje da ne zagušujemo temu Jadroplov pošto konverzije VLCC u VLCO stvarno nemaju veze s njima.
Ovdje je grafički prikaz odnosa ponude i potražnje capesize flote gdje se vidi godina u kojoj će doći do surplusa ponude u odnosu na potražnju.
Zanimljivo da kad je nešto u padu, uvijek se u slijedećim godinama očekuje veliki rast, a ne i daljnji pad. Vjerojatno su i 2004-5-6 očekivali promjenu trenda. [smiley10]
E sad… dva pitanja iz financijske domene: 1. Pretpostavljam da iznos vozarine ugovara brodar, te ona ide njemu. Koliki dio te vozarine ide vlasniku, ako su različiti brodar i vlasnik, a što je često tako kod nas (stranac brodar, domaći vlasnik)? Ima li neki “default” ugovor, postotak, ili su velike oscilacije u istima, od društva do društva? 2. Mogu li se preko tih vlasnika brodova, silnih pod-kompanija matičnog brodara, štekati i tempirati prihodi? Recimo da se prihodi ne pokažu u konsolidiranom 1H izvješću, a da su ostvareni u tom razdoblju. Tu ne mislim da se prihodi uopće ne prikažu, nego da se sprovedu u 3Q ili tek na godišnjem izvješću.
Ako Brodar nije vlasnik broda onda onome koji je vlasnik broda plaća vozarinu prema ugovoru koji je sklopljen između njih. Ovaj ugovor može biti tipa bareboat charter u kojem vlasnik daje samo brod, dok brodar osigurava sve drugo (operativni i trošak putovanja je na teret unajmitelja) ili čak klasični timecharter (vlasnik snosi operativne troškove a unajmitelj troškove putovanja) i brodar ga daje dalje u podnajam
okolnostima. LPLH nije vrijedna komentara. Stari brodovi, lose posade, rezultati kazuju o upravi. Mislim da su prvi put iskazali nekakav sitan dobitak i to u trenutku kad ostali brodari pucaju po savu od dobiti. I SPPL trpam u isti kos ali kako o njoj znam nesto vise cesto je spomenem kao upozorenje investitorima. Oprez i sa dionicom TNER.
Pa i nije da LPLH nema perspektive…
U posljednjih 15 mjeseci uloženo je oko 60 milijuna dolara u nabavu pet novih brodova i tako je za tri puta povećana tonaža flote koja je narasla sa 84.000 DWT do spomenute brojke od 234.000 DWT. Osim ekspanzije na tržištu, trend jačanja flote doveo je i do svojevrsnog presedana u sustavu zapošljavanja pomoraca. Naime, do prije nekoliko mjeseci nikada se nije dogodilo da bilo koja hrvatska brodarska kompanija zapošljava strane pomorce. Presedan su napravile dubrovačka Atlantska plovidba i Lošinjska plovidba, koja je zaposlila filipinske pomorce na svoja dva broda – »Karmen« i »Evi«. Tako u floti Lošinjske plovidbe trenutno plovi 36 Filipinaca, ali se njihov broj barem kratkoročno ipak ne bi trebao povećavati jer na novonabavljenim brodovima plove hrvatski pomorci.
Ako Brodar nije vlasnik broda onda onome koji je vlasnik broda plaća vozarinu prema ugovoru koji je sklopljen između njih. Ovaj ugovor može biti tipa bareboat charter u kojem vlasnik daje samo brod, dok brodar osigurava sve drugo (operativni i trošak putovanja je na teret unajmitelja) ili čak klasični timecharter (vlasnik snosi operativne troškove a unajmitelj troškove putovanja) i brodar ga daje dalje u podnajam
Zanima me konkretno time charter. Charterer je iznajmio brod od brodara. Od brodarine, brodar snosi operativne troškove, uzima svoj dio i neki ostatak po ugovoru daje vlasniku.
Kako zapravo okvirno predvidjeti prihode vlasnika, ako ne znamo kakav je ugovor između njega i brodara? Znati izvor brodarine ti zapravo ništa ne znači, ukoliko vlasnik nije i brodar.
Bosun: ” Ako Brodar nije vlasnik broda onda onome koji je vlasnik broda plaća vozarinu prema ugovoru koji je sklopljen između njih. Ovaj ugovor može biti tipa bareboat charter u kojem vlasnik daje samo brod, dok brodar osigurava sve drugo (operativni i trošak putovanja je na teret unajmitelja) ili čak klasični timecharter (vlasnik snosi operativne troškove a unajmitelj troškove putovanja) i brodar ga daje dalje u podnajam ” Zanima me konkretno time charter. Charterer je iznajmio brod od brodara. Od brodarine, brodar snosi operativne troškove, uzima svoj dio i neki ostatak po ugovoru daje vlasniku. Kako zapravo okvirno predvidjeti prihode vlasnika, ako ne znamo kakav je ugovor između njega i brodara? Znati izvor brodarine ti zapravo ništa ne znači, ukoliko vlasnik nije i brodar.
Da se nadovezem, jel postoji nesto tipa forward market za vozarine? Cini mi se da sam vidio za tankere se spominje spot, onda valjda postoji i forward?
Pa i nije da LPLH nema perspektive…
Ako je LPLH preživjela posljednjih 15 godina, onda može samo na bolje. Trebalo bi puno pisat kroz koju je katarzu prošla LPLH izbijanjem rata u HR a pogotovo u BiH.
Ako su uspjeli preživjeti devedesete, uspjeli složit kakvu-takvu flotu od 11 brodova i manjim smanjenjem kapitala izaći iz dugova te ostvariti veliki postotak povećanja dobiti, onda su pred LPLH samo lijepi dani.
Sad su u mogućnosti kupovati nove brodove i polako istiskivati stare, što će predstavljati dodatne izvanredne prihode gotovo svakog kvartala. Kod brodara, izvanredni prihodi su najnormalnija stvar, jer ne prodaju tvornicu, nego sredstvo rada, umjesto kojeg su kupili drugi brod.
Uglavnom, treba i reći da su ulagači u posljednje vrijeme i uvidjeli da LPLH dolazi buđenje i cijena je dosta i porasla u posljenje vrijeme. Nedostaje još likvidnosti, evo tek posljednjih nekoliko dana se promet pojačao, a što bi ustabililo cijenu, koja u danu zna skakati od 530 do 600 pa natrag.
Osim toga, LPLH je holding. Turizam na Lošinju i dalje bilježi solidan porast, imamo i svoju malu brodogradnju te većinski udio u lošinjskoj zračnoj luci.
SLK: ” Bosun: ” Ako Brodar nije vlasnik broda onda onome koji je vlasnik broda plaća vozarinu prema ugovoru koji je sklopljen između njih. Ovaj ugovor može biti tipa bareboat charter u kojem vlasnik daje samo brod, dok brodar osigurava sve drugo (operativni i trošak putovanja je na teret unajmitelja) ili čak klasični timecharter (vlasnik snosi operativne troškove a unajmitelj troškove putovanja) i brodar ga daje dalje u podnajam ” Zanima me konkretno time charter. Charterer je iznajmio brod od brodara. Od brodarine, brodar snosi operativne troškove, uzima svoj dio i neki ostatak po ugovoru daje vlasniku. Kako zapravo okvirno predvidjeti prihode vlasnika, ako ne znamo kakav je ugovor između njega i brodara? Znati izvor brodarine ti zapravo ništa ne znači, ukoliko vlasnik nije i brodar. ” Da se nadovezem, jel postoji nesto tipa forward market za vozarine? Cini mi se da sam vidio za tankere se spominje spot, onda valjda postoji i forward?
Nisam siguran sto je forward za vozarine ali mozda je to cijena po kojoj banke otkupljuju vozarine. Postoji engleska banka koja otkupljuje buduce vozarine za brodove koji su u TC a vozarine vezane za Baltic index .
vipy: ” SLK: ” Bosun: ” Ako Brodar nije vlasnik broda onda onome koji je vlasnik broda plaća vozarinu prema ugovoru koji je sklopljen između njih. Ovaj ugovor može biti tipa bareboat charter u kojem vlasnik daje samo brod, dok brodar osigurava sve drugo (operativni i trošak putovanja je na teret unajmitelja) ili čak klasični timecharter (vlasnik snosi operativne troškove a unajmitelj troškove putovanja) i brodar ga daje dalje u podnajam ” Zanima me konkretno time charter. Charterer je iznajmio brod od brodara. Od brodarine, brodar snosi operativne troškove, uzima svoj dio i neki ostatak po ugovoru daje vlasniku. Kako zapravo okvirno predvidjeti prihode vlasnika, ako ne znamo kakav je ugovor između njega i brodara? Znati izvor brodarine ti zapravo ništa ne znači, ukoliko vlasnik nije i brodar. ” Da se nadovezem, jel postoji nesto tipa forward market za vozarine? Cini mi se da sam vidio za tankere se spominje spot, onda valjda postoji i forward? ” Nisam siguran sto je forward za vozarine ali mozda je to cijena po kojoj banke otkupljuju vozarine. Postoji engleska banka koja otkupljuje buduce vozarine za brodove koji su u TC a vozarine vezane za Baltic index .
Forward ne bi bio nista drugo nego cijena po kojoj mozes unaprijed dogovoriti vozarinu npr. za 2 godine. Forward trziste nije instutucionalizirano, ali postoje npr. igraci koji uvijek definiraju bid i ask za buduce vrijeme. Futures je odprilike isto to, samo je na burzi i postoje odredjene zakonitosti…