Brodari i usporedba brodara

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska Brodari i usporedba brodara

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.


može li mi netko objasniti zašto danas na burzi TNPL ima veci rast od ATPL?

Zato sto je cijena rasla vise nego od jucer i zato sto pitas uzasno uzasno glupa pitanja.
Majko mila.

Pozovite Hogara, Techmana, shoguna, entitisa, neka kazu koja vrijedi vise od koje.
JDPL ima vise od svih potencijala za rast (ATPL isto tako samo sto je vec puno rastao), ali ga stopa drzava na ovim cijenama.
P/E an kraju godine oko 7-9

OX-Bright, inspiring and easy going. You make an outstanding parent. Shoul merry a Snake or Rooster but not a Sheep

Shogun javi se!

Bez straha, pohlepe i sentimenta.


causio: ” može li mi netko objasniti zašto danas na burzi TNPL ima veci rast od ATPL? ” Zato sto je cijena rasla vise nego od jucer i zato sto pitas uzasno uzasno glupa pitanja. Majko mila. Pozovite Hogara, Techmana, shoguna, entitisa, neka kazu koja vrijedi vise od koje. JDPL ima vise od svih potencijala za rast (ATPL isto tako samo sto je vec puno rastao), ali ga stopa drzava na ovim cijenama. P/E an kraju godine oko 7-9

blueman, pozovi ih pa neka recu tebi koja vise vrijedi jer ja znam koja vrijedi vise.


mcap :
ATPL – 1.362.260 x 2550 = 3.47 milijardi kn
TNPL – 626.385 x 6000 = 3.75 milijardi kn

Zanimljivo je da ATPL i TNPL imaju sličnu tržišnu kapitalizaciju.

Inače, kad smo već kod usporedbe, mnogi zanemaruju činjenicu da je BDI index koji mjeri prosječne cijene svjetskih vozarina za brodove koji prevoze rasute terete (dry bulk) tako da se rast dotičnog indexa snažno odražava na sve one koji imaju takve brodove (npr. novi panamaxi kod ATPL-a), a ne na one koji imaju tankere i bave se pretežito prijevozom nafte poput TNPL. Ovo pišem jer primijećujem kako TNPL ponekad bez posebnog razloga potegne za ATPL-om, iako TNPL samo manjim dijelom ima veze s rasutim teretima.

Ovu razliku sam i sam kasno shvatio pa sam početkom godine imao TNPL, međutim, upravo zbog gore navedenog (rasuti tereti), cijena ATPL-a puno brže raste i vjerojatno će i dalje rasti zbog velike potražnje za prijevozom.

U prilogu Baltic Exchange [color=blue]Dry [/color]Index (na slici se ne vidi najnoviji all-time-high od 7.702 boda) zadnjih godinu i pol…


nije cudo da je ATPL toliko rasla ove godine kad se pogleda koliko je trziste naraslo, i sto je najbolje jos raste. u ovu godinu i pol dana imati ce sedam novogradnji. znate li sto to znaci? gdje je tu TNPL sa uglavnom svojim tankerskim trzistem. dakle, [color=blue]realno je da ATPL bar duplo skace u odnosu na TNPL !!!!![/color]

Causio, slažem se, i više nego dvostruko!!!
Ako netko ne vjeruje, ovo se može potkrijepiti činjenicama (grafičkim usporedbom npr. za zadjih 6 mjeseci)…i ova razlika će se vjerojatno i dalje povećavati…

Evo, na temi TNPL je upravo stiglo i dodatno pojašnjenje za ovu veliku razliku:


Hmmm niko ne komentira činjenicu da je tankersko SPOT tržište na najnižoj razini u zadnjih 36 mjeseci. Tankersku vjerovatno izvlači činjenica da je većina flote na dugoročnim ugovorima pa se slab market još nije odrazio na rezultate. Uz to suhi dio flote je na ATH.

kako vi predvidate cijenu tankerske do kraja godine….?


Ne zaboravi da jadroplov ima sedam starih brodova dva kontejnera u losem stanju,izgubili charter od MSC i prelaze pod hapag Lloyd i 5 bulk carriera od kojih Ist je spreman za rezaliste odavno ,a novi donat od tankerske plovidbe vrijedi kao cijeli jadroplov skupa kao i novi panamax double hull bulk carrieri od atpl.

Mali komentar

prosjek starosti handymaxa Jadroplova ako izuzmemo Ist je oko 7,7 godina (projek starosti svetske flote u ovom segmentu je preko 30 godina.)

vezano za usporedbu vrijednosti Donata i Jadroplova, jedna zanimljivost trenutne spot vozarine za handymaxe tipa Trogir su značajno veće od suzemaxa tipa Donat

Koliko po prilici traje dokovanje, kad je riječ o petogodišnjem pregledu?

No respect


Koliko po prilici traje dokovanje, kad je riječ o petogodišnjem pregledu?

http://www.poslovni.hr/Forum/Thread.aspx?ThreadID=366&pg=115&#post211438

Tema je super i vidim da se nalazim ponovo sa manje vise istim kolegama. Fali mi Hogar i Toknezov.
Moje misljenje je da JDPL trenutno ima naj veci potencial za rast. Da li ce i narasti na realnu vrijednost pitanje je politike i inih interesa.
ATPL brodi dobro ali je i naj osjetljivija na poremecaje trzista zbog dosta velikih kreditnih opterecenja. Kako izgleda da ce se suhi tereti zadrzati visoko jos neko vrijeme mozemo ocekivati i visoke prinose sta ce zajedno sa dolaskom novih brodova dati zamah za dalnji rast dionice.
TNPL je po mom misljenju na realnoj vrijednosti. Kako je rekao Bosun drzi je dry cargo a trziste likvida je lose. Vodeca ekipa je iskusna i u vremenu kad su tekuci tereti nisko ugovara nove brodove (ili je vec ugovorila kemikalce u 3 Maju). 2Q od 150000000 je po meni los s obzirom na potencial flote. Kako vecina nasih investitora u pomorstvo o njemu nema bas previse znanja nominalni iznos 2Q je dao vjetar u krmu uzletu na 6000 ali se brzo izpuhao i vratio na nivo 5800.
SPPL je u komi. Novi vlasnik DC-a CEMEX smanjio je izvoz cementa u Italiju. Izvoze klinker koji je poluproizvod i vjerovatno ima manju carinu. U svojim tvornicama u Italiji ga melju i pakiraju. Na taj nacin vjerovatno ostvaruju extra profit. Brodovi cementasi SPPL nisu u mogucnosti prevoziti klinker.
ULPL bas ne volim komentirati isto kao ni BDSS. To su privatne kompanije i problem je netransparentnost. O BDSS znam nesto vise jer imam njihove dionice. Zadnje dvije godine djele dividendu i podcjenjeni su. Trenutno cijeli BDSS vrijedi oko 35000000 USD a samo vrijednost flote je 50000000. Imaju poslovnu zgradu na Splitskoj rivi kompletno renoviranu. Po nekim informacijama imaju i hotel u Istri. Grade dva nova suppliera u Holandiji i kupuju jos dva polovna. Dionica se malo trguje. U zadnju godinu dana porasla sa 212 na 500. ATH bio 634 u Travnju tekuce godine

Za refula

Tvoje ime je vezano za more ali na zalost pomorske informacije ti nisu tacne. Bosun ti je izelaborirao flotu a ja cu malo konteinerase. Papic i Vicelic vode flotu dosta konzervativno (moja procjena i pre konzervativno u ovom trenutku) a to je i normalno s obzirom da su u drzavnom vlasnistvo. Prije par godina kad nije bilo novaca za plate nitko nije htio blizu stolica u JDPL. Sada kad je kasa puna novaca ima dosta pretendenata da sjednu u njihove fotelje. I mala pogreska bi mogla rezultirati uhljebljenjem nekih drugih. Imaju u firmi dezurnog spiku Toulu koji vreba pogreske i zvoni Zvonimir na sva zvona ako nesto nadje. Vecina flote je u dugotrajnom najmu. Za konteinerase spot i ne postoji. Ugovori sa MSC-om su ako se ne varam bili zakljuceni na dvije godine i to u trenutku kad je market bio visok. U medjuvremenu je market pao i MSC je pokusavao na sve nacine da prekine charter. Zbog toga su i dokovali brod u Brazilu sto je totalno neracionalno ali nisu imali izlaza jer se MSC nadao da ce brod ostati bez klase ili ostati pre dugo u brodogradilistu sto bi im bio razlog za prekid ugovora. Sve ovo ukazuje da se JDPL tim uspio odhrvati mocnom MSC-u i imao brodove u najmu znacajno iznad tekucih vozarina. Kad je najam zavrsio bilo je jasno da ga MSC nece produziti po postojecim uvjetima i JDPL se dogovorio sa naj boljim ponudjacem u tom trenutku. Umjesto sta ih kritiziras zasluzili su pohvale.

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"

@Bosun: Hvala!


@Techman
: koliko sam shvatio, redovno dokovanje svakih pet godina traje oko mjesec dana, ovisno o veličini popravaka, vremenskim uvjetima i slično? A u pet godina su potrebna dva velika dokovanja, ne? Uz godišnja dokovanja, ispada da u pet godina, brod stoji na doku oko 6 mjeseci, ako nema dodatnih problema i kvarova.

Vidim da ne voliš komentirati ULPL, a da li imaš kakvo mišljenje o brodarskom dijelu LPLH?

pozdrav

No respect

New Report

Close